Ha jól tudom a Jazz motorban (már a 130LE-s változatról van szó) csak a szívó oldalon van VTC és van benne VTEC, a Civic 1.5T meg dual VTC de nincs VTEC. Biztos rá lehet műteni a turbót, de akkor esélyes hogy kipufigó szelepet is kell cserélni nátrium töltésűre. Meg mivel elektromos wastgate van rajta az ECU-t is érdemes átvariálni vagy izé.
Ha csak a számokat nézzük, akkor az i-vtec kb. 0,8mp -et ráver 100-on az i-dsi-re. Viszont érzetre az új 1.4-es nekem csalódás, hiába a 100ló, nem érződik rajta. Ugyanaz, mint a 2 literes 8 gen Accordnál, ott 9.3mp a 0-100, az nem tűnik rossznak, de alul idegesítően nyomatékszegény.
Ezekből kiindulva meg a visszajelzések alapján nem nagy szám az 1.5 se, bár itt volt aki elégedett vele. Nyilván az is számít, hogy mi a viszonyítási alap, előtte milyen autóid voltak.
Egyébként az EP1 -re is sokan azt írták, hogy lomha, pedig az jobban ment, mint a GD jazz.
Az újabbaknál (vtec) tényleg az az általános vélekedés, hogy elég az 1.2-es a 90 lovával, az 1.4-es cirka "felesleges".
A "réginél" viszont az 1.4-et (1339 cm3) mondják inkább, hogy annál megéri megvenni a nagyobbat.
Az újak közül engem az 1.5 érdekelne, ha már nagyobb, bár arra is azt mondják mint az 1.4 vtec-re, hogy vérszegénynek tűnik.
De rá kell dobni az 1.5T Civic turbóját, azt' attól csak megindul.
Én a korábbit nem ismerem, nem vezettem, csak anyám 1.2 16V-ével van tapasztalatom. Nekem tökre tetszik ez a motor, egyáltalán nem tűnik gyengének, egyenletesen megy alul-felül. Autópályán is simán vállalható 3500-as fordulaton a 130. Ha ilyet vennék, biztos h nem erőlködnék az 1.4-ért, mint a legtöbb vevő, mert teljesen elég ez is egy kisautóba (90 vs 99 ló)
A régebbi i-dsi motor, 8V, 2800- on adja le a max nyomatékot, hengerenkénti 2 gyertyával.
Az újabb az I-Vtec , 16V, 4800 a nyomatékcsúcs.
Nekem a régi karakterisztikája jön be, az újabb az 4000 alatt nagyon nem dinamikus.
Ugyanez a motor van az 1.4 Civic-ben, azt is vezettem, az ahhoz a bódéhoz harmatgyenge.
Szóval nem fogod érezni a lóerő többletet. Nálunk van a családban egy 2017es 1.4 is, az lomhábbnak tűnik a régebbihez képest. Ha pályázol sokat akkor viszont jobb az újabb, mert kevesebbet forog, csendesebb. A régebbi az 120-ig vállalható szvsz pályán, 130-140-nél már hangos.
Városra én elgondolkodnék a GD -n inkább, mert pont ott lényeg, hogy alul autózhatóbb legyen.
Belső anyghasználat viszont jobb az újaknál.
Jah, eltűnt a hang. :-) Meg Attila azt mondta, h a kuplung is elég kopott volt, sz'al az sem feleslegesen lett kidobva..
Úgy láttam, a srác nem is Honda, hanem kifejezetten Jazz specialista. A szelephézag ellenőrzésre már nem maradt idő, majd a legközelebbi olajcserénél lesz megejtve.
Én is remélem. :-) A Facebookon már fent figyelnek a képek.
Ja, az egy gyík, régi motor a Fiestába. Meg az alap ülések is elég szarok, de nekem ugye az ST félbőrje figyel benne. A váltó meg pontos, rövid utakon jár, a futómű meg szuper. Nekem az MX-5-öm szokott eszembe jutni róla, csak puttonnyal. :-)
Na jól van, remélem meg lesztek elégedve vele.
Fiesta volt nálam 2007 körüli 1.2 -es 2 napig, az borzasztó volt, mind anyaghasználatra, mind pedig menetteljesítményre. A váltó pontatlan volt és hangos. Budán 1-esbe kellett mindenhol visszaváltanom, hogy felmenjen a dombon. Amúgy a középkonzol mozgott együtt a váltóval és már le volt mattulva minden fekete műanyag / gumi kívül pl. kilincs, tükör. Akkor volt kb. 8 éves az autó, nekem nem jött be.
A jazz meg azért se érződik sportosnak, mert a tankon ülsz magasan, rövid az ülőlap, az ablak is alacsonyan van, hogy jobban kiláss a városban.
Ha már, akkor egy kis összehasonlító. :-) Sz'al a Jazz nekem továbbra is kis luxusautó benyomását kelti, halk, puha, finom működéssel. Viszont az érdekes, h sportosságot semmit nem érzek benne.. Oké, hogy a Fiesta SportVan-em tkp egy ST dízelmotorral, de akkor is. Ha a Hondával kanyarodok, akkor vhogy olyan kelletlen, követi az ívet, de vhogy még a szervó is felkeményedik, ha tenyérrel tekerném a kormányt. A Fiesta meg betámaszt a kanyarba, s minél jobban kened neki, annál jobban kéri.. :-) De még a Bravo is sokkal sportosabb hangolású, pedig az nem sport modell. Nem volt ezekből véletlen Type-R, mert lehet h az az igazi?! :-)
Amíg nincs hangja, én se bolygatnám. Nem esik ez azért olyan hamar szét.
Reggel vittem a kocsit a szervizbe, engem tök idegesített a hang, anyám meg nem is hallotta.. Attila már rakja össze, mehetek érte nemsoká.
Megnéztem, 158 van benne, és még semmi hangja nincs a váltónak.Szóval ne aggódj.
Most derült ki, h az asszony mennyit használta már.....De hova járhat vele ennyit???
Nekünk is keveset van használva, úgy 130 körül lehet benne. Semmi hangja sincs. Én tuti nem nyúlnék hozzá. Nem úgy fog előjönni, h elkezd kopogni, és már szét is esik, akár évekig is elmegy kis kopogással.Akinek volt samarája az tudja.......Sajna azon cserélhetted akárhányszor, az zörgött mint a k.rva élet.
122 ezer körül van anyám Jazz-ében, holnap viszem az általad ajánlott szerelőhöz.. Anyám most se hallja a hangját, én meg nézek, h mi vonyít benne.. Kivi leszek.
Mondják, hogyha szét van szedve akkor érdemes egy váltó felújítás is, de én kicsit luxusnak érzem most, tekintve, hogy jelenleg semmi baja nincs a váltónak 125k -nál... Kuplung tényleg gatya, azt már cserélni kell. Mivel második autó ezért nem megy bele annyi km se, aztán, ha 2-3-4 év múlva kell majd váltót javítani, akkor majd kifizetem azt a plusz munkadíjat rá.
Nekem volt valami pici hang a váltóból, ami nyelestengelyre utalt. Kuplung csere, három csapágy kicserélve (kinyomó, nyeles tengely mindkét vége) 140 ezernél. Kiderült, hogy nem a nyelestengely csapágy adta a hangot hanem a kinyomó zörgött a helyén amikor NEM volt benyomva a kuplung. Majd kiderült hogy a kinyomó villa azon része ami támaszkodik el van kopva ezért zörgött a helyén a kinyomó csapágy. Szóval nem mindig az a csapágy adja a hangot amire gondolunk.
Most hogy minden csapágy cseréléve lett de a villa nem, picit most is van hangja, de szinte alig hallani.
Nyelestegely csapágy kopás , búgás stb. kinek mikor jött elő? Mennyi idősen, mennyi km-el?
Nálunk egyelőre még semmi hangja nincs. Az EP1-en 140k környékén már volt hangja, utána nem sokkal cseréltettem is. Gondolom lutri, mert bármikor előjöhet a dolog, csak kuplungozáskor még nem feltetélen nyúlnék a váltóhoz, ha mondjuk ennyi éves futásteljesítménnyel még 3-4 évet kibír... Szóval felmérés jelleggel kérdezem.
Ahogy Grego írja. Az indulásnak finoman simán kell megtörténnie magasabb fordulatról is. Ha beremeg, akkor az már lehet az indító kuplung hibája. Javítása munkadíjjal 200e körül van.
Ha csak bedadog, ránt kicsit, az lehet trafó is.
(Jazz motornak a kényes részei: egr járatok, hátsó trafók, gyertyák)
Mi 40 ezrenként cseréljük az olajat, gyári olajjal. Azt mondják az sem ér sokat, ha nincs a szűrő is cserélve, ami a váltóban van.
nekem a jazzen civicről megmaradt felnin van 195/50R15 nyári, kicsit keményebb, stabil, és jó fél literrel többet eszik mint a téli 185/60R14, 2006-oson
185/55 R16 sem tűnik vészesnek rá, az SI- n ez van, és az is 1.4 -es csak, bár a motort nem írtad.
A lényeg, hogy ne nagyon növeld a rugózatlan tömeget, tehát egy könnyebb felni ajánlott, könnyebb gumival. Gumik közt is van különbség, hogy melyik mennyire komfortos. Itt meg tudod nézni a handling-et és a comfortot.
A napokban vásároltunk a feleségemnek egy 2010-es Jazz-t, amin a gyári méretű, 175/65 R15 84T-s nyári gumik vannak, meglehetősen viseltes állapotban.
Használ valaki szélesebb (185/60 R15 vagy 195/60 R15) futófelületű nyári abroncsokat a gyári méret helyett?
Ha igen, kérlek, osszátok meg a tapasztalataitokat (kezelhetőség, komfort, kanyarsebesség, fogyasztás).
Jelenleg a családban van egy K20Z2 Accord és egy L13Z1 Jazz, tehát adott az összehasonlítási alap...
A Jazz 99 lóereje nekem abszolút nem jön át.
Én nem szeretem nagyon pörgetni sem, mert 3000-ig viszonylag csendes a motor, felette viszont nincs szép hangja és nem is történik semmi.
Pozitívum a parádés variálhatóság, fogyasztás, könnyű kezelhetőség. (A fék is jobb mint az Accordé.)
Negatívum a magas üléspozíció, a seggem alatt lötyög a benzin és a belső visszapillantó tükörtől nem látok ki a szélvédőn.
A GD nagyon hamar elfogy, de 50-ig oké. Nyilván megy az R20, csak pörgetni kell azt is, azért hoztam párhuzamba a 16V jazzel. de alacsony fordulaton az R20 nekem nagyon nem jön be. Na mindegy, marad a K24.
A 7gen gyorsulása valóban jobb, de csak 9,1 mp a 8gen 9,4 mp-ével szemben, de elhiszem, ha mondod, nyilván van/volt Neked, úgy mondod, és el tudom képzelni, hogy az R20-at még papásabbra hangolták.
(a 2 literes 7gen se egy versenyautó hangolású pedig... )
Mondjuk 4 gyertya meg egy hibás gyújtó trafó csere után fickósabb lett lent is az enyém, de azért nem sokkal.
szerk: Ja és k*rvára OFF vagyok itt ezzel, bocsánat...
A két autó gyorsulása: 9,4 sec (8gen Accord 2.0) a 12 sec-kel (Jazz 1.4) szemben.
Cirka két és fél mp különbség, így eléggé össze kell szedni az Accord-ot ahhoz, hogy legyorsulja a "kis genyát".
Ha automata, akkor ez még kevesebb különbség.
De normál használatnál elindulva a Jazz a rugalmasabb, mert alul előbb megérkezik a nyomatéka, kínlódás nélkül jobban elmegy lámpánál, mint az Accord, mert azt tudjuk, hogy az alul meg gyengébb. (nekem is 2 literes Accord van, manuál 7gen)