Sztem tök jól megy az 1.5 Dynamic. Nekem pont tetszik a karaktere - hasonlít a régi VTi-mre.
A hangjával sincs semmi baj, OK 2020-ban ez már hangos, de nem hangosabb, mint a VTi. A VTEC váltás nem olyan, de nagyon élvezetesen lehet vele autózni. Kipróbáltuk, minden sebességi fokozatban fürgébb, mint az 1.8 9gen Civic- mentünk egymás mellett gurulóból, amíg meg volt a Civic.
A felszereltsége szerintem teljesen rendben van. Teljesen jó a manuális klíma (télen nem fázom, nyáron meg hűt) és a NAVI is OK, a LED lámpája meg egyenesen szuper (nem olyan, mint az exec 2016-os Civic volt, de nem is 8M az ára) Nekem pont ilyen autó kellett, kicsi, de praktikus, könnyen kezelhető, élvezetes a városban, és meg autópályán sem jön zavarba. Nekem mindenben pont megfelel, pont annyiért amennyibe került. Ezért vettem egy ilyet tavaly, amíg még lehetett.
Öcsém is ahogy megvette, rögtön kicserélte mind a 8 gyertyát, ki tudja mikor cserélték. (40.000-renként kell ugye cserélni)
Trafók csekkolva lettek, meg az EGR is, ezek szerencsére okésak voltak, de csak a gyertya cserétől rögtön jobb lett az autó. (magyarán tényleg ráfért)
Szerencsére ennél az 1. generációs Jazz-nél (valójában a 2. generáció ez, de nálunk az első) nem drága a gyertycsere, hiába kell bele 8 db.
Az újaknál viszont tényleg nem sámli, hogy 40.000-renként csak a gyertyacsere cirka 60.000Ft, mivel az elég drága, irridium (ha jól írom) fejes gyertya kell bele, aminek darabja 7000Ft körül van. (doh )
Kb. 6-7 perces autókázásról beszélek, VÁROSBAN. Nem hinném, hogy többet össze lehetne kotorni ellene a városban. Nincs akadály fekvőrendőrnél, gatyább utakon stb... Ez nincs leültetve, szuperül szedi a lábait.
2020. március 20. 13:32:42: megválaszolva grego + által,
→ #3922
Nem csak erre válaszolva, hanem az előzőekre is.
Nekem is volt egy 90 lovas EP1-em, most meg van egy 1.3-as Jazz.
Mindkettőnek megvan az előnye / hátránya.
A 90 lovas Civic jobban megy, még úgy is, hogy nehezebb kb. 100kg-mal. Kényelmesebb, sportosabb, nem úgy érzed, hogy bakháton ülsz, mint a jazznél. A jazz hosszútávon kényelmetlen. Nyomatékmaximumot hamar eléri, így tényleg jól lehet vele a forgalom tempóját tartani városban, ez nagyon szerethető benne, viszont hamar elfogy, 2500 fölött semmi, hiába nyomod. Összehasonlítva az új (2017) Jazz 1.4 VTEC -kel. Ég és föld, a GD jazz jobban autózható, az újnál úgy érzem, hogy agyon van fojtva, hiába 100 ló. A hangját is említettétek, szerintem ugyanaz lehet az 1.5 Dynamicnál is. Valóban érdekes. A 100 ló nem érződik. Viszont sokkal autószerűbb, igényesebb beltere van, kényelmesebb az üléspozíció, 6 sebesség miatt pályán is jobb. A GD az 120-ig oké sztem, 130-nál már nem érzi jól magát ő sem meg én sem. (Viszont a CL9 meg itt érzi a legjobban magát szóval probléma megoldva )
A GD -nek a fogyasztása BP -n csak munkábajárással, dugóval, úgy , hogy nem lehet sokat menni egyenletesen 8.2 - 8.5. Tehát nem jó. Ha már van benne 1-2 hosszabb táv hétvégén akár városon belül is, akkor lejön 7.2 7.5-re.
Az 1.5 Dynamicról egyéként írták többen, hogy csalódás. El tudom képzelni, hogy miért, a 100 lovasból kiindulva.
Ja és a Dynamic felszereltség egy vicc, főleg annyiért amennyibe kerül. Csak tekerős klímás van.
Anyámé 1.2 vtec, 90 ló. Teljesen egyenletesen megy, nincs felül a "meghúzza" érzés, inkább arra mentek rá, h alul se lusta. Télleg hibátlan karakter közlekedni.
így van, ha választani kellene a Civic 90 lova és a Jazz 83-ma között, akkor én is a Civic-et választanám.
De ha beleülök a kis Jazz-ba, egyszerűen nem lehet nem szeretni, annyira kis kezes valami, könnyen kezelhető, annyira arra van kitalálva, amire való, hogy nagyon. Semmi extra, meg szinte semmi "boogie", semmi VTEC, de mégis kedveled.
De azért a későbbi VTEC-es modelleket kipróbálnám, főleg az 1.5-ös 131lovast 6-os váltóval, azt azért már biztos lehet élvezni is.
Köszi a leírást, ezért hasznos a fórum. :-)
Én is az itthoni Bravoval hasonlítanám, ami ugyanúgy 1.4i 90 ló, s hasonlóan alul harmatos, felül meg hasít. Közlekedni a Jazz karaktere a jobb, az autób.zi lelkünknek viszont az utóbbi. :-)
Nekünk is van itthon egy és vezettem is többször, (konkrétan nem az enyém) meg volt 1.4-es Civic is 14 évig, leírom a tapasztalatokat, ha gondolod.
(ha nem, akkor is )
Az 1.4 Civic (7gen) ugye valóban 1.4-es és 90 lovas, ami simán többnek tűnik elsőre, de a Civic alul gyengébb és könnyebb is volt vele lefulladni mint a Jazz 1339 m3-jével és 83 (vagy 84) lovával. Persze a Civic meg fent megy jobban, ez egyértelmű.
Ellenben egy Jazz nagyon okosan van hangolva, igazi kis városi szütyő. Nem tudom pontosan hol, de nagyon lent megérkezik a max. nyomatéka és a 83 ló is sokkal hamarabb jelentkezik. Így lentebb el lehet váltani és ezért legalább úgy, ha nem jobban lehet vele haladni, ráadásul kisebb fordulaton.
Felesleges is feljebb pörgetni 3-4000-nél, még előzésnél is, mert kb. itt jelentkezik a max. teljesítmény, de ezután ugyan megy még fel a fordulat, (asszem 6000-rig kb.) de azon kívül szó szerint SEMMI nem történik, csak stagnál.
A másik, hogy a Civic sem éppen volt egy elb*szott motorral szerelt valami, de a Jazz 8 gyertyás, 8 szelepes kis blokkja valami extra kis precíz valami, tényleg egy nagyon eltalált/kitalált blokk.
Az adatai valóban sivárnak tűnhetnek, de mentem öcsém után a 2.0-ás Accorddal és nagyon nem is nyomta előttem, csak haladt szépen, hát össze kellett kotornom az Accord 155 lovából legalább 130-at, hogy tartani tudjam az iramot.
Egy erősebb gép után gyengének tűnik, persze. Deee autópályàn olyan szépen jöttem 140-150 km/h tempót 6.3-as figyasztás mellett, hogy elnézem neki, plusz városban, ahova való, nagyon remekül szedi a lábát és kb. 5 másodperccel ér hamarabb ugyanazon célhoz a 2.4-es Accord, ki van próbálva.
Szerintem marha jó kis kocsi.
2020. március 20. 13:01:36: megválaszolva grego + által,
→ #3918
Mondjuk ha 1 tonna, vagy kevesebb, akkor elég ez az erő, csak emlékszem, h anno keveselltem ezt az erőt amikor kijött a kocsi, a korábbi Honda erőforrások tükrében.
Üdvözlet a topiklakóknak, mi is megvettük életünk első Jazz-ét. Anyának városi rohangálós, gyerkőcöket szállítmányozó, bevásárlós és költözködős (brutál hely van benne!!!!!) járgány. Ma hoztam haza és végig vigyorogtam, igazi kis seggrakéta!
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy valóban hány literes egy 2009-es 1,4-es JAZZ üzemanyag tartálya?
Rendszeresen úgy járok,hogy üres tankra 30L körüli mennyiséget tudok csak tankolni.
Ennyire bolondbiztosra van kitalálva a rendszer, hogy ha vissza van még 50km megtétele akkor a valóságban sokkal többet lehetne
még menni?
Köszi!
2020. március 19. 19:42:09: megválaszolva grego + által,
→ #3901