Szerintem van. Zsolti barátom is vett egy ilyen újabb 1.4-et. Mellette ülve sokkal jobban érződik a nyomaték is, meg minden. Eladta most meg egy ugyanilyen fehár Si-t vett de CVT váltóval
Abban még nem ültem de elmondása szerit fasza
Na mosmá' annyira kíváncsi lettem, hogy vajon tényleg ilyen különbség van az újabb 1.4-esek meg a régiek között, hogy tényleg ki kéne próbálnom egy ilyen újabbat, hogy érezzem én is ezt a különbséget. (régi van)
Na majd bepofátlankodom valahová egy próbavezetésre.
Nekünk GG3 Jazz van, az 1.4-esnek nevezett (Si, de motorikusan ugyanaz mint a többi). Ez amelett, hogy szépen elindul városban és jól tartható vele a forgalom ritmusa, inkább 4000-es fordulat felett fickósodik. Ott érdemes vele előzni, ott már elhiszem róla, hogy egy 100 LE körüli kisautó, csak amíg odáig eljut a fordulatszám, azt kivárni... Emelkedőn felfelé néha megmosolyogtató, hogy mennyire nincs benne nyomaték, de cserébe országúton elég hamar lemegy a fogyasztás 5,5l körüli értékre. Amiket írtatok arról, hogy mennyire szerethető mert egyben van, jól kezelhető, teljesen igaz. Az Si futóműve pedig már-már parádés (szar utakon meg elég kemény is).
"Az biztos, hogy a gyári szélvédő rohadt drága, de persze jó is."
Hát, pont erről beszélgettem a Honda szalonos barátommal csütörtökön.
Hondán szélvédő csere kell. Gyári szélvédő megrendel. Berakták. Olyan hullámos volt, hogy az ablaktörlő kar belesúrolt az üvegbe. Gyári Pilkington....
jaa, ezt nem tudom. Illetve annyit igen, hogy accorddal volt egy kavicsos széria (1 év alatt 3 szélvédő csere) majd az utolsó pár évben semmi... Pilike volt benne, hibátlanul tette a dolgát, nekem bejött..
Ha a gyári mehet az, de alapvetően nincs bajom a jó utángyártottal se
2020. március 22. 09:33:26: megválaszolva grego + által,
→ #3955
Nekem az Accord-on (vagy -ban? ) most Pilkington van, ezzel vettem, különösebb gond nincs vele, de ez sokat azért nem jelent, mert összehasonlítási alapom nincsen a gyárival.
Az biztos, hogy a gyári szélvédő rohadt drága, de persze jó is.
Egyszer a 7gen Civic-kel jártam úgy, hogy szélvédőt cseréltettem (kaptam egy bonus kavicsot és szépen végigrepedt a gyári szélvédő... ) na akkor egy elég trét tettek bele. Nem tudom megmagyarázni üveg és üveg között a különbséget, de gyorsabban és könnyebben karcolódott, fura volt, de sajnos a márkájára már nem emlékszem, rohadt rég volt. (hullámos mondjuk nem volt azért, ahogy Feri írja a Nordglass-nál)
2020. március 22. 09:31:55: megválaszolva grego + által,
→ #3954
Nem bírja a kavicsokat, karcolódik mint a picsa, egy rakás szar.
FK2-ben gyárilag Pilkington van, egy fos. A körmöddel meg tudod karcolni.
A Jazz-ben gyárilag Splintex van, ha jól tudom, de lehet hogy más. De tuti nem Pilkington. Fényévekkel jobb! Sokkal ellenállóbb a kavicsok és karcok ellen. 15 év és 140 ezer km után is hibátlan, míg egy Piplkingtonról 30 ezer km és 4 év után ez nagyon nem mondható el.
miert nem ?? több is volt, pont ezt írtam.. a pilkington szervizben lazán tesznek bele nordglasst azt vacak de a pilkington hibátlan volt, több is volt belőle..
2020. március 22. 09:17:24: megválaszolva grego + által,
→ #3951
a honda szerviz piszok drága, de ha biztosító fizeti akkor azt válaszd..
a pilkington nagyon jó de vigyázz, mert ők forgalmazzák a kinai nordglasst is..
azokat kerüld el, sokszor fénytörést csinál, nekem volt szembe is pont szemmagasságban , de volt hogy újra cserélték és jobb oldalt alul, mikor átvettem nem volt gond, de parkoláskor hullámzott a padka, utána örökké azt néztem
Szóval eredeti pilkington legyen erre ügyelj.. Jó szélvédőt fogsz kapni.
Nekem anno az accordon kb 7 alkalommal cserélték így volt tapasztalat.
Sajnos szélvédőt kell cserélnem. Tudnátok segíteni, h mi a menete és kihez érdemes menni? (számlára és ha lehet Csongrád megye).
Találtam, több mobil ill. pilkington nevű céget. Ezek mennyire lehetnek megbízhatóak? Esetleg Honda szervizbe érdemes menni?
ennek nálam jele sincs. de azért lehet, legközelebb megcsináltatom.. köszi
nálam igy 260e km körül "csak" annyi van, hogy picit kerepel a motor vagy hogy mondjam, és kis olajfogyasztás van de semmi hibakód, jelenség semmi nincs.
Igen ez a rövidtávú használat eredménye, de ez nektek is bármikor előjöhet, attól függően, hogy mennyire van most tele!
Énszerintem független attól, hogy a jelenség jelentkezik e vagy sem és, mielőtt a csavar teljesen berohad érdemes kitisztítani, és akkor úgy is új csavar kerül bele utána egy darabig nyugodt az ember! De ezt nektek kell tudni én csak úgy gondolom azt a félnapot és 20-30 ezer forintot érdemes rászánni!
Ennyi volt vele a majd 100e km és 7év alatt, még egy kinyomó villa törése volt, mindketten nagyon szerettük hálás kis autó volt csak közbe vettünk egy hr-v-t ( ami ugyan az mint a jazz, csak magasabb és a motor azért kicsit fickósabb)és mennie kellet!
A Jele a megnövekedett fogyasztás és a folyamatos check engine, de ez utóbbi már csak ha végleg eldugul! Nem nagy meló kitisztítani, de mielőtt nekikezdenél érdemes ránézni a leszorító csavar fejeire nincs e nagyon korrodálva, mert ha igen akkor tálán jobb a szervizben elvégeztetni.
Gondolom ha normálisabb távon használja az ember, (tehát néha azért fel is tud melegedni a motor ) akkor nem lesz ilyen, de legalábbis nem ilyen szinten.
Gondolom azért lehet emlegetett típushiba ez ennél az autónál, mert azért sokan városi autónak, de azon belül is kis távú ugrálósnak használják ezt az autót, annak meg ez lesz az eredménye.
A mienknél tényleg nem volt ilyen gond. Gondolom a német akárkik (onnan hozták be a miénket) normálisabb vagy hosszabb távokra használta.
2020. március 21. 10:11:05: megválaszolva kofi2 + által,
→ #3940
Sztem tök jól megy az 1.5 Dynamic. Nekem pont tetszik a karaktere - hasonlít a régi VTi-mre.
A hangjával sincs semmi baj, OK 2020-ban ez már hangos, de nem hangosabb, mint a VTi. A VTEC váltás nem olyan, de nagyon élvezetesen lehet vele autózni. Kipróbáltuk, minden sebességi fokozatban fürgébb, mint az 1.8 9gen Civic- mentünk egymás mellett gurulóból, amíg meg volt a Civic.
A felszereltsége szerintem teljesen rendben van. Teljesen jó a manuális klíma (télen nem fázom, nyáron meg hűt) és a NAVI is OK, a LED lámpája meg egyenesen szuper (nem olyan, mint az exec 2016-os Civic volt, de nem is 8M az ára) Nekem pont ilyen autó kellett, kicsi, de praktikus, könnyen kezelhető, élvezetes a városban, és meg autópályán sem jön zavarba. Nekem mindenben pont megfelel, pont annyiért amennyibe került. Ezért vettem egy ilyet tavaly, amíg még lehetett.
Öcsém is ahogy megvette, rögtön kicserélte mind a 8 gyertyát, ki tudja mikor cserélték. (40.000-renként kell ugye cserélni)
Trafók csekkolva lettek, meg az EGR is, ezek szerencsére okésak voltak, de csak a gyertya cserétől rögtön jobb lett az autó. (magyarán tényleg ráfért)
Szerencsére ennél az 1. generációs Jazz-nél (valójában a 2. generáció ez, de nálunk az első) nem drága a gyertycsere, hiába kell bele 8 db.
Az újaknál viszont tényleg nem sámli, hogy 40.000-renként csak a gyertyacsere cirka 60.000Ft, mivel az elég drága, irridium (ha jól írom) fejes gyertya kell bele, aminek darabja 7000Ft körül van. (doh )