Ez nem mindig van így sőt... Most a CTR-re se pont ez a példa illik amit írsz, hogy FL meg FL elötti hiszen más generációkról beszélünk. Nem volt olyan, hogy non FL 9 gen CTR. Inkább a sima 1.5 10 gen civicet kellene most megvizsgálni hiszen most jön/jött egy ráncfelvarrás ,hogy áll-e amit mondasz, hogy jobb lett-e mint eddig volt.
Egyébként meg volt egy műsor ahol autótervezők elmondták, hogy ez egy mítosz, hogy az FL jobb mint a non FL. Igen vannak dolgok amiket ha nem jó és visszajelzéskeket kaptak a szervízektől, userektől akkor javítják. De sok esetben a FL autók egy költségcsökkentésen is keresztülmennek. Rájönnek ugyanis, hogy kár alkatrészeket túltervezni ha megfelel egy "silányabb" olcsóbb is bele. Akár beszállítót is válthatnak emiatt, hogy olcsóbb legyen az a 2-3 év termelés ami a modellciklusból hátravan hiszen már a következő generáción dolgoznak. A FL modelleket meg apró kicsi változtatásokkal teszik kívánatosabbá, hogy még megvegyék az emberek. Ebből gondolhatják sokan ,hogy az jobb de ez a marketing része.
Ettől hullott szét elég sok váltó FK2 és FK8-ban is.
A nagyon gyors váltásokat nem szereti, mert ha tövig benyomod a kuplungot akkor a CDV pici késéssel emeli ki teljesen a kuplungot. Ha gyorsan váltasz akkor még félig van csak kiemelve ergo szépen ledarálod a szinkront, recseg a váltó, vagy megakad. Néha be se lehet tenni sebességbe de az már a következménye ennek, hogy a váltó mechanika szétmegy.
Sokan kiveszik a slave munkahengerből a kis műanyag szelepet és akkor ég és föld lesz a váltás.
Hogy miért van akkor benne? Mert a gyártók így próbálják védeni a váltót és a hajtásláncot a hirtelen erőhatásoktól. Sajnos néha az ellenkezőjét érik el vele.
Szerintem ez tudatos volt a Honda részéről. Tudatosan tett fos DMF-et a 9 gen CTR-be, hogy majd mikor kijön a 10 gen CTR akkor az ebben is jobb legyen. EP3-nál is ez volt. A facelift megkapta a könnyített lendkereket. Miért nem kapta meg elejétől fogva? Hát mert akkor nincs mit csinálni a faceliften. Mivel a 9 gen faceliftből lett CTR ezért így oldották meg.
Én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy a Honda előre megtervezi egy model 4-5 éves életciklusát és előre kitalálja miben legyen jobb a facelift model, akár úgy, hogy tudatosan csinálja "rosszabbra" a nem FL modelt.
Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy az 1.5-ben is DMF van de sokan azt állítják hogy itthon csak 2018 vége után tettek bele DMF-et előtte 2 évig SMF volt benne. Fura...
Oké, én elhiszek mindent, nem vagyok szerelő, de eddig is az volt a véleményem, hogy a tökömnek sem kéne kettős tömegűvel szerelt autó, ameddig lehet kerülöm.
Ha egy sima lendkerék normálisan meg van csinálva, az is tud olyan jó lenni szerintem mint egy kettős tömegű.
Érdekes pl. hogy a 9gen CTR-nél kettőstömegű volt, de a 10gennél visszatértek a "sima" lendkerékhez. Plusz ez az alkatrész csereszavatos a 9gennel is.
Mint mondtam dízelekhez nem értek és nem is nagyon akarok, de gondolom ott a blokk nagyobb mérvű rázkódása vagy a nagyobb nyomaték, nem tudom mi miatt kell a kettős tömegű, de tény, hogy ott jellemzően jelen van.
Szia, én is 2.2 ictdi-vel járok elég sokat városozok Bp, szóval sok a dugó is sajnos. Nekem még a facelift előtti van.
Többiek leírásaihoz még hozzátenném, hogy ami nagyon nem szereti a városozást ebben a motorban: EGR és az IMRC.
Én egy éve használom és már egyszer kiírta a MIL-t az IMRC nyitva maradt hibával (P2004). A koromtól meg tud szorulni a szelep.
Ilyenkor az van, hogy ha mázlid van akkor még nem szakadt ki a vákuum-kör sehol amivel nyitogatja, ilyenkor ki lehet takarítani + érdemes az EGR-t is, és akkor megint egy ideig nincs gond. Plusz érdemes kifújkálni a légtömegmérőket is tisztítósprayvel (féktisztítót kerülni kell itt mert megmarhatja a szenzort).
Gondolom ha az EGR-t offolod meg mittomén akkor ezek nem játszanak, én spec EGR offal nem játszadozok.
Plusz városban ha sok a dugó a kuplung is hamarabb fog kopni, alapból is szereti elvileg enni a dízel a kuplungszetteket.
Ez az, vártam, hogy valaki beírja ezt a DPF szűrőt, mert nem vagyok egy nagy dízel tudor, de emlékeztem, hogy a rövidtávok főleg a részecskeszűrőnek okoznak gikszert. (ha jól emlékszem ez a kettő egy és ugyanaz)
Rövidtávoknál még arra kell figyelni, hogy hidegen ne nyélgázon induljál és amikor leállsz, előtte járasd kicsit a verdát. (a turbót kímélendő) De ez hosszabb távoknál is ugyanúgy érvényes.
Szóval ha a DPF szűrőt kihagyod az életedből, akkor nagy bajod nem lehet.
(kivéve hogy dízellel jársz, de az már a te bajod. ( ))
szia, lehet segit a dontesben kb 5 eve csak 2.2 ictdi-vel szerelt autoim vannak , es inkabb csak rovidtavon hasznalom oket, nem mentek tonkre, de ezekben meg nincs DPF. udv.
Sziasztok.
Nagyon gondolkozom rajta , hogy a 7es 2.4 AT Accordomat lecseréljem egy 2.2 fl dízelre. De viszont munkábajárásnál 10km-nél nem megyek többet , hétvégén azért már a vidéki utak raknák bele a km-t. Sokat olvasom , hogy rövid távra dízelt NE, de én félig meddig arra használnám.
Mi az amitől tönkremehet egy dízel a rövidtávokban?
2020. február 10. 15:17:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #138027 2020. február 10. 11:02:06: megválaszolva Yakumo + által,
→ #138025 2020. február 10. 10:53:19: megválaszolva aS WRX + által,
→ #138024
Ha Kiskunhalason jársz, ott van egy nagy gumiszerelő milűhelyben a nyári szettem, csak begurulsz, felszerelik neked, próbálod és visszateszik a tiédet. Persze előtte oda kell szólni.
Ha eljössz Hozzánk (emlékeim szerint már voltál itt egyszer) és vállalod, hogy leszeded és visszarakod, akkor az enyémet elviheted egy körre. Gyári 17-es van rajta 2 szezont futott téli gumival. 8. gen. 2.4.
Viszont, ha mind a 4 kerék kellene, akkor szerezz valahonnan emelőt, mert a Tieddel együtt csak 2 db lenne. Vagy addig fel kell tenni az enyémre a Te kerekeidet.
Kicsit egy helyben topogok sajna a problemaval, semmit nem tudtam meg kizarni...
A 4 uj felni nem opcio, rettentoen draga (220k darabja) , szoval meg vagyok love picit...
Mielott eljutok a szerelohoz es szetkapjuk az egeszet, nagyon nagyon orulnek, ha gurulhatnek a kocsival egyet egy olyan kereken aminek 100%-ban nincs problemaja es akkor legalabb a kerekeket ki tudnam venni az egyenletbol..
Volna valaki aki venne a faradtsagot es kolcson adna a kerekeit egy probakorre ? (legalabb az elsoket)...
Termeszetesen nem kernem ingyen, szivesen fizetek is erte...
8 gen 2.4-es Accordrol van szo, tehat 17-es kerekek kellenenek...
Vac - Bp vonalon mozgok, de szivesen elutazok messzebbre is ha szukseges...
Huh baszki, kár volt megnyitnom a linket. Lehet eladom és nézek helyette Type-S-t
Valakit érdekelne német papírokkal 1,1 m Ft-ért a feketém?
Jár hozzá egy MANN szűrőkészlet + Motul 5W40 olaj az első cseréhez, sőt, ha nincs alku még a Led Zeppelin CD-t is benne hagyom
2.0 csak. Ez az első automatám, előtte csak nyergest meg elektromos kisteherautót vezettem, ami automata volt. Egyszer azért "rákuplongoltam" hazafelé, mikor már fáradtam, de szerencsére nem jöttek mögöttem De másnap már hiányzott az automata, mikor a manuális váltós kocsiba ültem be
2.4 es a tiéd is? Ha igen kár Type S t venni drága pénzért, ha 2.0 és beleszerettél, tartani akarod évekig akkor megéri váltani 2.4 re ha "csak" Executive is, Enyém az és kényelmes az autómata váltó. Szeretem a kézit is, de városban sokkal jobb ez, nem kell kuplungolni meg váltogatni, csak urasan, közben lehet asszony combjain a kezed
Tempomat nem tudom mennyire van előkészítve, ennek utána kell nézni, de ha ugyanaz a kábelköteg a benzinesekén akkor elvileg megoldható.
Oda-vissza rendesen működik kulcsról és gombról is a csomagtérajtóm.
A két hátsó íven van minimális rozsda, de szeretnék elébe menni a dolgoknak, így majd bejelentkezek ahhoz a lakatoshoz, aki a Mercimet is csinálta. Fényezési hibák gőzborotvás mosásból akadnak rajta (törném el kezét-lábát annak a szerencsétlennek aki összehozta ), az kissé zavar, szóval valószínűleg újrafújatom az érintett részeket (egyébként körben gyári a festék réteg vastagsága). Hátsó futómű felől hallatszik koppanás úthibán, motortérben a zajszigetelés kezdi elengedni magát, meg valami türhő lelopta a 4 küszöbborítást az ajtónál. Pár beltér elemen látszik a használat nyoma, de az ülések például közel hibátlanok, kiválóan tartanak. Az automata jól vált, motorja rendben van, száraz a motortere.
Tempomatot mennyire bonyolult utólag belerakni?
Majd mire megcsinálom teljesen úgyis kitalálom, hogy vennék egy ATS-t, ezt meg jól eladom bukóval, kiváló érzékem van hozzá
Ez így van, ezzel az autóval nincsenek komoly gondok, a kopó alkatrészek meg minden kocsiban kopnak, azt nem lehet felróni. Nyáron én már cseréltem első lengőkarokat alsót, felsőt(olcsóbb volt mint a szilentek, meg gond lett volna a cseréjük is), stabi pálcákat elsőt, hátsót, ültető rugókat, szervócsövet, meg az önindítóban a szénkefés részt mert egyszer csak nem indult miatta, drótig voltak kopva a szénkefék. Sajnos itt az angolok úgy mennek át a fekvőrendőrökön mintha ott sem lennének lassítás nélkül(30mph el, kb 50km/h val) és sok ilyen lassító van a városban, sok gyalogátkelő egy fekvőrendőr, meg máshol is van, szóval a futómű itt fogy rendesen.
Eddig mindent én csináltam rajta nagyrészt videók alapján, jól szerelhető autó minden téren, egyedül az önindító van szar helyen, de nem olyan vészes kivenni meg vissza.
Csomagtér ajtód működik rendesen? Nekem csak nyit távirányítóval, zárni nem zár még az ajtó gombbal sem. Műszerfalon a tailgate lámpa világít, cseréltem csomagtér motor vezérlőt, de ugyanez, semmi változás.
Ha nyitás közben megfogom, hogy ne nyíljon tovább, akkor sípol és visszazár, tehát a motor működteti vissza is, de valami baja mégis van, hogy normálisan nem megy, nem is sípol, élettelen....
Ismerősnek meg fordított a hiba, nem nyit hanem zár távirányítóról....
Ez most komoly, hogy ilyesmi van benne? Pár hónapja helyzetjelző izzót cseréltem lehet a foglalat nem tömít? Bár másik oldalit is cseréltem az nem párásodik, meg azért nem légmentes ez.
Honda accord páraelszívó zacsi eladó. 20.000 Ft / db. Két db rendelésénél a postát állom. Érdeklődni: Privátban.
(amúgy hasonló van a lámpában, ami el szokott öregedni, ha minden igaz. Neten olsvastam én is. )
Úgy vagyok vele, hogy ha közel 17 évesen ennyi baja van + pár szilentet ki kell cserélni, meg majd valamikor valószínűleg a szervócsövet, annyi ráfordítás bőven belefér. A cégesem (Astra K 1.4 turbo) nemrég múlt 3 éves, másfél éves korában már hajigálta a hibakódokat, most állandóan vészüzembe rakja magát. Egy hét múlva van időpont a szervizben, meg kell bontani kicsit a motort, hogy lássák mi baja, benne van a pakliban egy vezérműtengely csere, és nem lett még 40 ezer kilométer se belerakva a kocsiba. Szóval a párás fényszóró legyen a legnagyobb bajunk