Azért CTR verő nem lesz de ég és föld a kettő. Eddigi tapasztalat szerint a felhasználok nagy része az ECO gomb R gombra való lecserélését kedveli a legjobban. Szinte mindenki "ECO"-ban használja, de ha kell ott az "R mód"
Itt nem lesz semmiféle tuner, meg tuning kit, meg akármi. Ezen az autón semmi, de semmi nem lesz megváltoztatva amíg nálam lesz. Valószínűleg tiporva sem lesz soha.
Total surveys taken: 186
Total tuned miles driven: 2,733,500 (estimated)
Tuned cars with major failures: 5 *
Percentage of tuned cars running reliably: 97.3% **
Transmission type: CVT (58); Manual (128)
Hondata used as tuning device: 48
KTuner used as tuning device: 151
JB4 used as tuning device: 1
Pro custom tune file used: 39
Most used non-base tune: TSP Stage 1 (65)
Most tuned vehicle: Civic Si
Most used fuel: 93 octane (100)
Popular mods: PRL Cobra, K&N drop-in
* 2 cars had a failed CVT. 1 car had faulty injectors and a blown head gasket. 1 car blew an engine running an E35/meth setup. 1 car blew an engine on the racetrack.
** There were minor issues reported here and there with the stock clutch, one suspected injector issue, fuel trim and knock control funkiness depending on intake and gas used, etcetera. None of these issues were major.
"Well I attempted something today. I purchased the revised rear vents for the 2020 back in October and finally just got around today to actually attempting to install. Before you keep reading the install didn’t go well.
They simply don’t fit, they sit in deeper than the original vents. So you have to trim the center plastic to get them to line up.
The clips on the new vents do not line up to the holes on the bumper, that can easily be fixed by using a dremel and trimming. That’s not the main issue.
The biggest issue I found is the new vents are not the same diameter as the previous vents. So the bottom left corner does not line up and would not cover the entire area the previous vents did. This was about a 3 hour project before I conceded.
I’m not sure what I will do with the 2020 vents I might keep them because I do have some damage to my rear bumper so I will probably opt to get a 2020 rear bumper so I don’t run into fitment issues with the vents.
I’m aware that some 2019’s if it was a late year build has the revised clip points based on what others have told me but I have not been able to confirm."
Kék: innen megy a szívósorba hátra a motyó. Jobb felül van benne a PCV szelep. Ez akkor működik mikor nincs turbónyomás, azaz légköri nyomásig innen megy a gáz. Ha légköri fölé megy a nyomás akkor PCV szelep lezár és akkor:
Piros: innen megy a turbó elé a cucc, akkor nyomja itt ki a motyót ha van turbó nyomás.
Ahogy glo irja. Hiába cseréled az új is ugyanaz. Ezek ilyenek. A 9 gen facelift is ilyen amúgy. Sőt ott az első fényszóró is csinálhat ilyet. Fos olasz lámpa van benne némi BOSCH beütéssel.
Kézikönyv is írja, hogy párásodhatnak. Ha víz kerül be , akkor kell szervizhez fordulni. Párásodás szerintem nem indokolja a cserét. Szolnoki szerviz egyébként biztos szívesen segít telefonon keresztül is, ha ilyen kérdésed van.
Gratulálok hozzá! A miénknek most volt az első szerviz Szolnokon, hibamentes 15k km körül jár. Talán egyszer jelzett szenzorra, de törölgetés után jó lett. Azt gondolom azért ez elvárható egy új autótól.
A Lancert cserélted erre?