Te meg még tuti nem mentél reflash-elt accordal vagy ellene Tavasszal egy zsír új Skoda Superb 4x4 biturbo-val mentem tök ugyanazt a német autobahnon. Ő is azt hitte öreg accord mit akar... De szeptemberben összeakadtam egy 1.5 T civickel is a miheztartás végett leírom. Alulról lehet elindul mert megfújja a turbo ott 3-4000-ig nem mentem el. Aztán agyőt intettem neki....
Vezettél már 1.5T Civicet? Kommented alapján nem. Milyen konkurensek? Szerintem pont, hogy a honda sokkal többet hoz ki egy 1.5 vagy akár 1.0 turbóból, mint általában a többiek a kis turbósokból.
1.5T pariban van a 2.4 Accorddal, alulról sokkal jobban megindul, érzetre is rugalmasabb. Ez egy stage2-vel ott hagyja a cl9-et, még, ha az is reflashelve van. Szerintem nagyon jól eltalálták az 1.5T motort, nincs turbólyuk, majdnem szívó érzéesd van benne, 5000 környékén már elég jó hangja is van és az rendes motorhang, nem hangszóróból bejátszott fake. Ha valami bugit keresel a mai autókban, akkor ezt a civic tudja nyújtani.
Igen ezt néztem én is, meg vésztartalékba egy 20l kanna betesz 100-as benyával a helyi boltos is ajánlott valamit, de nekem az inkább tűnt valami injektor tisztítós voodoonak (Nitrox Hot Shot), mint valódi megoldásnak. Amin gondolkoztam még, mint lehetőség AVGAS LL100 repülőgép benzin, mert reptér az van, de nem szeretnék 3€ körül fizetni egy liter benzinért
Nyáron remélem lesz egy kicsit több időm és az apróságokat, mint hengerenkénti gyújtótrafó, meg klíma is bekerül. Meg zsivány is tudja majd tovább bőrözni majd a műszerfalat, középkonzolt.
Még nincs kész teljesen, de már a jrsc felkerült a karbik helyére Most úgy néz ki, hogy a D14A1 blokk, D15B2 főtengely, H-hajtókar, King csapágy, P29 dugó, Z7 hengerfej, jrsc 0,4 bárt tölt és marad az automata váltó alatta. Januárban, ha otthon leszek, rakom össze a belsejét, addigra elkészül Zsivány a bőrözéssel A ülésekbe előre és hátra is került ülés fűtés. Tesztútnak csinálok egy Magyarország-Írország utat, kis kitérőkkel, mint Liechtenstein, aztán bekompozok Írországba Cherbourg-Rosslare, onnan Shannon, majd Killarney a végállomás. Remélem egybe marad, főleg a megérkezést követően, mert azt a problémát is meg kell még oldani, hogy itt nincs 100-as benzin, csak 95-ös, vagy egyes nagyvárosokban elvétve van 98-as is.
Hozok egy kis érdekességet, egy kis történelmet, aki csak a modern mai dolgokat szereti nyugodtan görgessen tovább...
délelőtt leszaladtam csavarboltba, kijöttem indultam haza, majd a kocsisorba megláttam messze előttem, hogy hoppá az ott vmi nagyon öreg jószág, és volt olyan szerencsém h kicsit odébb megállt.
íme:
1 gen civic, 1978, szerencsére tudtam a tulajjal is pár szót váltani, a lényeg, h a hátsó ablakon a matricák nem csak díszitő elemek hanem azokban az országokban járt saját lábán az autó! "nemrég jártam meg vele Szibériát" azt hittem bokám lefosom... megpróbálok majd jövőre vmikor egy mini meetet vele csinálni és hozok még képeket, infókat, mégiscsak innen indult sokunk által szeretett modellünk
Ha jól rémlik a J1962 az maga az OBD csatlakozó definíciója és nem protocol. Ami neked kell az egy normális, nem kínai J2534 PassThru interface. Ilyen a Tactrix Openport. Persze kell hozzá egy megfelelő szoftver is. Vagy vegyél HDS-t.
Azt hittem ez a neve.Mindegy.Keresek egy megoldást amivel az abs is kiolvasható.Jelenleg nincs időm elvinni,ahol kiolvassák.
A delphi szoftver elvileg ismeri a kocsit,csak nem kommunikál azzal a kábellal ami nekem van.
korábban pár diagnostikai eszközt is kipróbáltam,sorra küldtem vissza őket,szerencsére vissza lehetett.Icar 8 vagy 90i vagy valami ilyesmi volt a neve pl.
Vagy valami olyan cucc,ami j1962 protokolt tud.Pár helyen ezt találtam és a delfing is ezt írta ki.
Vagy csak szimplán szerzel egy balfácánt aki az összérték többszörösét kifizeti az autóért. Pont a napokban hallottam egy ilyen emberkéről. Messze 1.5 millió felett adott egy 6gen vti-ért, csak mert pár dolog EK9 volt benne. Előtte egy 8gen typert adott el és nemsok maradt a különbözetből.
Az hogy senki, az azért nem igaz. Tisztán emlékszem, amikor megjelent az új Camaro. (nem tudom már melyik évben)
Rá fél-1 évvel kb. valaki feltett egy feketét hahu-ra, ami nem kicsit volt széttuningolva, a gyári teljesítményhez képest jóval erősebb volt. (valami 8-900lóerő rémlik, de lehet több is volt) Külsőleg sem volt éppen visszafogott, de tényleg szép munka volt.
Na, az a példány kizárólag ezért épült, hogy az autó piaci áránál jóval magasabban legyen értékesítve és lett is. (emlékszem, még az akkor élő Music FM-en is volt, mert élő adásban megutaztatták benne "Fittikém"-et. (az akkori műsorvezető))
Kb. 2 hét alatt el is ment az autó és nem kevés pénzért.
(persze nem biztos, hogy Magyarországra került, de azt most hagyjuk )
Amit én írtam a tuningról (kizárólag minőségiről beszélek) az is erre az országra vonatkozik inkább, mert kint a jól megépített autókat ugyanúgy megveszik és meg is fizetik a rájuk költött energiát és időt. Legtöbb esetben ott sem mindig a teljes árat, de tudják más szemmel nézni az ilyen példányokat is, nem csak úgy mint az átlag magyar itthon, mert itt tényleg szinte sz*rt sem ér egy, akár valóban jól megépített autó értéke sem, mert az autó alapáránál többet nem nagyon lehet azzal sem elkérni egy itthoni vevőtől.
(vannak persze itt is kivételek, de nagyon nem az a jellemző)
Lehet, hogy bünteti a piac, de senki nem befektetési céllal kezdi el a tuningot. Meg úgy általában az esetek 99%-ban az autót sem azért veszi, hogy aztán pénzt nyerjen rajta. Aki tuningot választja, annak az a hobby-ja és mint minden hobby ez is költségekkel jár és egy hobby-nak sem az anyagi megtérülés a lényege. Egy egyszerű példa. Hogyan lehetsz milliomos a horgászatból? Ha előtte milliárdos voltál!
Teljesen egyetértek, (ezzel is) csak annyit tennék hozzá, hogy lehet a "tuningot" is olyan szinten csinálni, amit még nem büntet a piac, sőt még kisebb mértékben díjazhatja is.
Egy viszont halál biztos: az így beleölt pénz, ahogy írod is, így is, úgy is, csak az egyént boldogítja, a teljes vagy megközelítő összeget sem kapod vissza soha az eladáskor.
A megközelítő összeg is csak akkor játszik, ha eladás előtt külön eladsz minden kiegészítőt/alkatrészt ami a kocsidban volt és visszaállítod a gyári állapotot, együtt vele viszont lehetetlen ez is.
az elherdálás az nem én értékítéletem, hanem a piacé...
természetesen ez kettő nem feltétlen kell hogy egybe essen, de ha igen akkor vélhetően az sem véletlen műve...
ha csinálsz (vagy éppen nem) valamit az autóddal és az, az átlaghoz képest nagyobb áresést eredményez akkor nem a jó vágányon vagy...
a tuningot, faragást, stb, a piac általában (kivételek vannak persze) bünteti...
természetesen ez boldoggá tehet valakit de tudnia kell amellett, hogy locsolja rá a pénzt még az autója értékét is csökkenti...
nyilván nem tudja, mert hülye módon azt hiszi, hogy ami neki tetszik az mindenkinek fog...
ha tudná, akkor nem ott és úgy költené rá a pénzt...
ez addig nem probléma amíg nem akar kiszállni belőle...
olyankor jön a szembesülés a piaci valósággal...
ergo lehetsz hülyén is boldog meg okosan is...
a döntés rajtad áll...
Én nem nevezném elherdálásnak a faragásukat.
Vannak akik megveszik a lepukkant autót, és szeretnének különlegesek lenni, többek jobbak mint más, ezért az autót faragják. Átalakítják, van akinek tetszik, van akinek nem, ő ettől érzi magát különlegesnek.
Elherdálta volna ?? Szerinted igen, a tulajdonosa szerint nem. Ő akkor önmegvalósított, neki így tetszett, ez okozott neki örömet..
Vett egy céltárgyat, arra használta amire ő használni akarta.. Úgy használta ahogy akarta..
Ezért vette. Semmi többért.
Ja hogy a márkája a kérdés, nem hogy ki szerelte be
LPG-204 LPG-TECH 204 kit 4cil szintjelzővel, illetve Tomasetto belső multiszelep és töltőcsonk benzintöltő mellé van amit márkának vélek felfedezni a számlán, a többi az általános elnevezés.
Meghozta az üzletkötő a kártyát, bár használni még nem tudom, kell hozzá partner kártya is, azt majd postán küldik. Ez gyors volt.
Az 500-ból én vagyok a 10. aki jelentkezett. Van még hely bőven.
Legyen szíves írjon nekem olyan, akinek 3 ajtós 6.gen Civic-je van, és a hátsó kerékjárat ívet már cseréltette javítóívvel!
Szeretném megtudni, hogy milyen lett az eredmény, mert az enyémmel nagyon nem vagyok megelégedve.
talán nem volt egyértelmű...
de a link inkább szólt arról, hogy ha volt valamid és a körülményekhez képest vigyáztál rá, az ÉRTÉK...
úgy általában, mindentől függetlenül...
mert kifejezi azt, hogy tudod, hogy honnan jöttél, megbecsülöd amiket elértél és tudod hova tartasz és úgy általában összeköt ezeken a pontokon keresztül téged...
ez egy fontos visszacsatolás, mert vannak emberek akik csak a saját hibáikból, vargabetűikből tudnak tanulni (vagy abból se) és leginkább abból amit a pénztárcájukon is megtapasztaltak...
20 évvel ezelőtt azért ezek az autók a maga kategóriájukban a piaci átlag felett voltak...
és elég erősen vágyott dolog volt egy ilyet birtokolni...
ma sem tudnak kevesebbet, csak a világ meg az értékrendek változtak meg alatta/mögötte, de emiatt nem feltétlenül kell negligálni őket...
helyük volt és van az autós kultúrában...általában...
sajnos itt a forumon is láttunk és látunk arra számtalan példát amikor az emberek elherdálták azt amijük volt...
megtuningolták, furták faragták, FF spoiler, szárny, turbo, hátfal lefalazás, ívek nem kijavítása...és a vége egy szarhalom lett...
a lerugást ebben az értelemben értettem, és nem úgy hogy valaki használ valamit és vigyáz rá egy értelmes keretek között, függetlenül mennyi km van benne...
lehet, hogy feltolták az árakat, de sajnos (v nem) ezeknek az autóknak az ára ma már 10k környékén kulminál...még a 200k km-es is...
persze örök kérdés, hogy meddig árulják v. árulgatják őket...
nyilván sokáig...mert rétegautók...
és sztem ezek az autók pont nem egy eredendő befektetési szándék miatt állnak ennyi km-nél, mert pl. 90k futáshoz nagyon régen le kellett tenni, ahhoz hogy ne legyen benne több km, amikor még egyáltalán nem látszott, hogy a piaci tendenciák mik lesznek majd...(egy japán autónál meg különösen)
inkább azt vélelmezem, hogy örökség részei, vagy már elfeledkeztek róla és mivel most komolyabb lett az áruk akkor piacra dobják őket...
Ami nekem volt hengerenkénti injektoros gázrendszerem, az Landi volt és a gyári ecu adataiból számolta a gázt. Nekem annyi volt, hogy az alapjáratom egy picit alacsonyabb volt gázzal, mint benzinnel és végsebességre nem tudott annyit az autó gázzal, mint benzinnel. Ha esetleg Németországba is tervezel menni, akkor szerezz be egy másik töltőcsonkot, mert ott menetes van és magadnak tankolod a gázt is, itthon az olasz típus van rendszeresítve.
Nem tudom hogy hívják aki csinálta. Engem is érdekel a fogyasztás, majd hamarosan kiderül. Meg fogom írni
~245k km van benne. B16A2
Semmi teljesítménybeli eltérést nem tapasztaltam, nem veszem észre ha átvált / lekapcsolom. Egyedül 1-esben és 2-esben fura mikor visszamegy alapjárat közelébe, ott van néha rángatás amikor a motorfék megszűnik, azt még tapasztalom hogy mikor és meddig csinálja. Toronymerevítést lecsavarták, visszatették, nem volt vele gond (kamera van a kocsiban, visszanéztem itt-ott )
Vannak akiknek ez a pénz egy reggeli ára, lazán meg tudja venni, és lehet éppen ilyenre pályázik, mert épp ez a hobbija.
De úgy gondolom a linknek nem az volt a lényege, h konkrétan most ez a példány megéri-e, mert egyikünk sem ismeri, hanem csak annyi, h a megkímélt példányoknak elég jól felment az ára. Nem fogsz kapni egy kevés km-es vti-it 300 ezerért csak azért , mert már egy öreg autó, és ne lenne ára.........
Hogy népszerűsítsem magamat: Az a baj Veletek, hogy valami rohadt módon nem tudtok elvonatkoztatni a magyar (vagy akár a saját/vélt) viszonyoktól.
Te nem fogod megvenni, én lehet nem venném meg, meg a szomszéd Pista bácsi sem venné meg ennyiért ezt az 5gen-t.
De vannak ám a világban (de különben még ebben az országban is) olyan emberek, akiknek meg is van a pénze rá, tud is rá gyűjtői szemmel nézni, nem csak úgy mint hogy "jajj 93-mas sz*ros civic, nem ér ennyit" (és innen is idézhetnék) és meg fogja venni. Mert tudja értékelni és nem csak korlátolt módon fröcsög itt, mert az olyan okos dolog biztos.
Na csá, mentem is dolgozni.
Középső ujjamat meg képzeljétek ide.
Attól, h használod, hajtod, még nem kell lerúgni, ahogy azt i_t_r is írta. Tizenévig hajtottam a vti-met ahogy csak tudtam, mégis állítom, h az ország egyik legjobb állapotú vti-je volt, néhány különleges kivételtől eltekintve.