Ha minden jól megy akkor 3 évig jó lesz, utána elkezd repedezni az egész gumi. Most küldtünk vissza a nokiannak 1 garnitúra gumit, mert 2 vagy 3 év után úgy néz ki mintha 10 éves lenne. A profil megvan de a gumi elrepedezett.
Hát én a Jazz-re 175-ös Continentálokat, Prémium Contact 5 vagy mit vettem aksijósan. Elképesztően jó lett tőle a jazz. Jobban élvezem vele a városi rallit mint a CTR-el. És ezt komolyan írom.
Ugyanez nálam a Momo Nort Pole W-2. (szintén nem egy prémium gumi ugye)
205/60R16 méretben vannak az Accord kombin (az se egy kispolski ) és nagyon szépen teljesítenek télen.
Ez teljesen igaz, de az én olvasatomban a 185 is elég keskeny, a 175 már inkább "pengeél" mint gumi.......
Igaz, jól lehet vele korcsolyázni, de megállni kevésbé. Plusz írja, hogy városban lesz használva, na ott ritkán van azért magasabb hó, (és ez a keskenyebb gumi jobb télen dolog főleg hóra vonatkozik, csak ezt sokan elfelejtik, mert az a jobb és kész) inkább a nedves úton való tapadás lenne a lényeg, abban meg egyértelműen jobb a szélesebb.
Hasznos infó! Köszönöm szépen! Akkor én is egy kis tapasztalat, hátha aktuális valakinek:
Sokat megyek viszonylag, bár nem 50E-t. Nokian téligumi van a Mazda 6 kombimon (azért írom le, mert böszme nagy), kis túlzással állíthatom, hogy meg se bírtam még csúsztatni. Rettenet jól fog télen.
Évi 50 ezret megyek, 2 éve vettem egy szett 205 /55x16os Laufennta Hondára, hát utáltam, plusz fokban nedves úton, nagyon csúszott, körforgalomban alig bírtam előfordulni. Épp csak lejártam őket, vettem tesztgyőztes Continentalt,ég és föld a kettő.
Soha többet laufennt.
Amit leírok, az csak a szubjektív véleményem, azt csinálsz amit akarsz.
De: Én a 175-ös gumival nem állnék szóba, azért szerintem a minimális méret, ami egy autón legyen, az a 185.
(én Suzukira se tennék 165-175-öket, hiába tudom, hogy az a gyári méretük.)
185/65R14-ból pedig a Laufenn erősen kétséges még számomra, én azt nem biztos, hogy megvenném. Az első amivel szóba állnék, avagy ráaggatnám egy autóra, az a Barum Polaris 5. Van persze árban párezer forint (2.000Ft) különbség (főleg ha 4 gumira nézzük) (8.000Ft) de szerintem annyit meg is ér a különbség.
(szerk, ja: az ADAC tesztje kifejezetten sz*r a Laufenn-nek, ha ez számít)
Szerintetek mi az a minimális, de elégséges gumi, amit még rá lehetne tenni egy 98-as 1.4-es Ford Focusra? Télit keresek 175/70 R14-ben, vagy (ha jól néztem, akkor ez a váltója) 185/65 R14-ben. Laufenn van jó áron, de van, ahol dícsérik, van ahol meg kerülendőnek írják. Hölgy sofőrnek kellene 90%-ban városon belül szaladozni.
Gépel légtelenítve sem volt más eredmény,mint a hagyományos módszerrel .megdolgoztatva az abs-t ,utána le lett még 1x légtelenítve.De keresek valami szuper felszerelt műhelyt és hagyom őket is érvényesülni!
A fékfolyadékot gondolom te magad cserélted a pedálpumpálós módszerrel, ugye? Attól még az ESC(/ABS) modulátor, így pedig egy adott fék(kör) lehet levegős, bár nem jellemző. Ha jól látom Bosch rendszer van az Ufóban, olyan szervizben ahol van hozzá diagnosztikai kütyü elvileg tudnak kérni teljes légtelenítést a diagnosztikán keresztül. Esetleg megpróbálhatnál kicsikarni belőle pár ABS beavatkozást, az is elég jól megforgatja a fékfolyadékot.. ha ezután is szar, akkor biz' valami mechanikus baja van.
Sziasztok!
Na eljött a pánik hangulat a fék probléma miatt.
Csak a jobb első fék fog be egy kicsit!Az úszó stiftek hibátlanul mozognak,tegnap cseréltem ki,minden szépen mozog,betétek is és korábban gondoltam,hogy maga a dugattyú szorul,így a komplett nyereg is fel lett újítva,dugóval,tömítéssel,porvédővel,festve stb...
Tehát mechanikusan nincs,nem lehet gond!
Így arra gondoltam,hogy az a kör kap egy ici pici nyomást mint ha a fékpedálon pihentetné az ember a lábát,na de ezt nem tudom megmérni.Meg ha nyomva lenne a pedál,akkor a másik oldalnak is fékeznie kellene.A rendszer nem levegős,folyadék is tavaly lett cserélve.
Tököm tele van a típussal,mert ez nem hálálja meg a törődést.
Ötletek?
Szeretném, ha magasabban lenne az autóm a hátsó futóműnél.
Megoldható-e egy Civic (8.gen) hátsó rugó lecserélése egy Accord-éra? Átépíthető? Kompatibilis? Vagy kapható hosszabb rúgó a civic-hez?
Mire szeretnéd? Elől 20kg hátul 16kg az azért elég meredek. Nekem most elől 8kg hátul 10kg és vannak utak ahol minden bűnöm megvallom, de amit még el se követtem azt is!
Kb. ebben az árban lehet a BC racing is, és ahhoz több féle rugó választható.
Ja és szerintem ugyan úgy kínai mindkettő!
Nekem is pont ennyi változtatás van az Accord-omon a gyárihoz képest és én nem észleltem semmi hátrányt, max előnyt, hogy még komfortosabb kicsit a rugózás.
Mivel ballonosabb csöppet a gyárinál (na nem sokkal) így egy-két tized bar-ral többet fújok bele, de ennyi.
205/55 helyett 205/60 -at felrakni mennyire gáz télre? Ez már 20mm eltérés, de okozhat más problémát azon kívül, hogy a km óra nem mutat pontos értéket? Pl. VSA -nak bezavarhat?
Brutál módon fogott a B12.
Tavaly mentem ki horvátokhoz és a határ utáni kanyarokban egy új bmw x5 a belső sávban nagy tempónál gépészkedik hogy íven tartsa az autót és külső íven elmentem mellette elég nagy tempóval. iszonyat. el se akartam hinni.
szóval nagyon jó cucc a Bilstein, nem lősz vele mellé.
B12 (de akár a sima B8 is) nekem űr technológia, mind árban, mind arra, amire kell az autó, ami alá kerülne.
Talán 10 évvel ezelőtt még valahogy összekapartam volna a rá valót, de ezt a fajta futómű/kasztni merevséget inkább csak a hétvégi/hobby autómban tudnám a mai fejemmel elképzelni, a napinál már elég az is, ha feszesebb, mint a gyári és nem billeg sokat a kasztni kanyarban vagy fékezésnél. Konkrétan, ha a lagymatag tdi -vel elérném egy azonos évjáratú S4 kanyarstabilitását, akkor elégedett lennék a művemmel.
Igaz mindkettőtök leírásából azt látom, hogy az irány, amit megcéloztam, az jó lesz nagyon, kíváncsian várom milyen lesz, ha teljesen összeállt végre az autóm.
Köszönöm még egyszer a leírtakat srácok, megerősített benne, hogy jó az irány.
Köszönöm a visszajelzést, nekem sajnos a "pro kit" hiányzik, csak mezei Eibach -30mm lesz, ha végre valahára megérkezik.
Ezért gondoltam, hogy a 4db új B4 gátlón még finomíttatnék egy kicsit, lehetőleg a leginkább hozzáértő kezekben.
Az autó "csak" munkába szaladgálós lenne, nagyrészt jó minőségű úton, némi upgrade -del önmagához képest. Ebbe nálam a futómű is beletartozna, nem csak a motor piszkálgatása. sőt, ha tetszik a végeredmény, akkor jövő ilyenkor egy kis fék revízió is következne valami combosabbra, mint a gyári.
Család ebben max csak ismert útszakaszokon fog velem utazni, egyéb utakra ott a asszony 206 SW -je... vagy a Vito -m. sajnos az Alfa -mal megtanultam, hogy ismeretlen útszakaszra vagy BP -ra csak akkor, ha nincs más választás, mert egyszerűen a fővárosi és hazai úthálózat nem igazán támogatja az ültetett/kemény futóműves autos életet.
Nekem B12 volt az Accorban (ez ugye B8 gátlót és eibach pro-kit rugót takar)
hááát. kemény. fog nagyon. kanyarban brutál. némi túlzással azt mondom, hogy kb. akármennyivel bele lehet menni vele a kanyarba. nagy sebességnél is fog a kanyarban. hihetetlen pontos kormányreakció, alig mozdítasz rajta már megy is, kb. mint egy gokart.
cserébe a legkisebb egyenetlenséget sem szereti. nem kell kátyú, elég egy kisebb feltüremkedés és üt olyat. meg pattogsz benne mint egy rally autóban.
olyan mintha ki lenne merevítve az autó. mintha bukó-csövezve lenne.
megálltam vele egy nagyobb lejtőn, kézifék behúz és az autó hátulja 1 mm-t se ment lejjebb... egyenes úton haladva is pattogott benne az egész család.
szal jó cucc nagyon, de csak kiváló utakra való. (azaz nem mo-ra)
Nekem B4 van, pro kit-tel párosítva. Amire nekem kell, tökéletes keményítés nélkül is. Ha nyaralni megyünk, akár csak egy hétvégére is, anya bepakoltatja velem a fél házat, szóval van súly rendesen, de nincs baj vele. Nagyobb bukkanókon sem ér bele az ívbe a kerék. Hétköznapi használat mellett pedig elég jól tartja magát, mondjuk a gyári futóműhöz képest elég lovaskocsi érzés a rosszabb utakon, ellenben remekül belefekszik a kanyarba, nem mozog semerre. Ha még ezt keményíteni szeretnéd, lelked rajta.
Szeretném kérdezni, hogy valakinek van -e innen a csoportból tapasztalata Bilstein B4 lengéscsillapító szettel? "off autó" alá lenne, de beszerelés előtt szerintem elküldeném a Katona Lengéscsillapító szervizbe, hogy keményítsenek rajta valamicskét.
A cél az lenne, hogy a borsosabb árú Bilstein B6 teljesítményét sikerüljön valamennyire megközelíteni. Katona Gábor Úr szerint nem lehetetlen a dolog, viszont így jóval kedvezőbb áron jönne ki a mutatvány.
Eibach -30mm -es rugók, meg a Katona által kezelésbe vett lengéscsillapítóknak már szerintem egy használható utcai szettet kellene eredményezniük. Az alany egy '97 -es Audi A4 quattro lesz, ha ez számít valamit.
Válaszaitokat a tapasztalataitokról ez ügyben előre is köszönöm!
Szia!
XVI. Ker Volt Ikarus telepen van ilyen lehetőség. Ha nagyon sómarta, akkor nem lehet szinterezni csak fényezni. Esetleg tudok fényezőt is ha kell.
porfesto.hu
Homokszórás 16 ezer, festés (füllerezéssel, hibák kijavítása, felniközép kupakok matricázása, festése) civic type-r gyári 18-as felnik esetében 40 ezer volt egy évvel ezelőtt (Szegeden). Egyébként nem szeretik az ilyen jellegű munkát, foglalkozós, időigényes, arányaiban nem olyan kifizetődő mint amikor egy viszonylag sima felületet kell elkészíteni.
Sziasztok! Tudtok Pest vonzáskörzetében jó felnifényezőt, homokszórással? Lepergett festésű felnit kéne megszépíteni. Milyen áron futhat egy szett rendbetétele? (Képet még nem tudok mutatni, még nem vettem meg )
Balos komplett féltengelyt keresek, mert már nagyon kopog. Valami bontott, de még használhatót. fotó
Ha már írok, akkor megkérdezem azt is, hogy lehet e vagy érdemes lengőkar szilentet 'süttetni' vagy csak a kiszerel - ha mázlid van törés nélkül - kiprésel és csere a járható út?
Honda Accord 1991-es 2.0i 133 Le
Motorkód: F20A42005737
Alváz: JHMCB35400C123786
Akkor sztem kész vagy, most már taposhatod erősebben is ha kell
A gyárin egyébként tudtommal nincsen külön koptató felület, így annál tényleg az elején kicsit óvatosabban kell fékezni az egyenletes bekopás miatt, meg ahogy fehér is írja, tényleg nem fog még úgy míg össze nem kopik rendesen.
Zimmermann-nál meg mondtak itt egyszer egy másik márkát (asszem talán ATE volt, plusz biztos több is van ilyen) beteszed, elindulsz, fékezel egyet és olyan hangja van mintha homok került volna a tárcsa meg a betét közé (direkt van egy durva bekoptató felület a tárcsán - vagy a betéten, ennyire nem tudom) de rögtön meg is szűnik és cserébe kész is a bekoptatás, lehet menni vele normálisan és fog is rendesen. Jó dolog.
Azért itt egy tesztből kivett részlet:
"A második körben jött az első meglepetés. A Ford ugyanaz, de nyári abroncsokon gurul. Körülbelül öt km/órával kisebb tempónál kezd kacsázni, mint téli gumival." Innen van
És ezt a tesztet nyáron csinálták tehát nem volt a hideg hogy a téli gumi jobban tapadjon. Ettől függetlenül érzem én is hogy a téli gumik jobban csúszkálnak nyáron, főleg nagy melegben.
Biztos van ilyen is. Szerintem azért ez sem mentség. Attól mert más felelőtlen, még nem kell nekem is annak lennem csak másképp. Ez nem lehet hivatkozási alap.
Persze tudom: akinek télen nyári van fent az mindig sokkal óvatosabb, aztán látjuk sorozatosan hogy mégsem, és még sorolhatnánk.
Vajon hány olyan ember van aki meg azért bátrabb vagy bevállalósabb mert csúcs gumi van a kocsiján aztán mikor elszáll, vagy beleszáll valakibe akkor vakarja a fejét, hogy: "dehát a legjobb gumit vettem rá". Csak költői kérdés, bár jobban belegondolva igazán kiváncsi lennék erre.
Azt Tonx írta, de amúgy igen, több tényezős, lásd előző hozzászólásom. Nem mentség szerintem hogy jaj hát másnak 2-3-4 dolog szar, én meg csak nem megfelelő gumin gurulok. Mind fontos és egységet képez.
Pláne ha kisteher megy előtted, vagy nagyteher, vagy egyéb amitől nem látsz kellően előre, de számtalan tényező van. Bizony! Az a legritkább hogy a guminak vagy egyéb dolognak megfelelően válassza meg valaki a sebességét. Sosem láttam még olyat hogy valaki azért ment volna lassabban mert tudatában volt hogy most épp nem a a megfelelő gumit használja. Igen, a gumi 1 tényező, a lengéscsillapító és a fék is. Neked kellene legjobban tudni hogy egyenként is mekkora a jelentősége, együtt pedig mégtöbb.