Sziasztok!
Na eljött a pánik hangulat a fék probléma miatt.
Csak a jobb első fék fog be egy kicsit!Az úszó stiftek hibátlanul mozognak,tegnap cseréltem ki,minden szépen mozog,betétek is és korábban gondoltam,hogy maga a dugattyú szorul,így a komplett nyereg is fel lett újítva,dugóval,tömítéssel,porvédővel,festve stb...
Tehát mechanikusan nincs,nem lehet gond!
Így arra gondoltam,hogy az a kör kap egy ici pici nyomást mint ha a fékpedálon pihentetné az ember a lábát,na de ezt nem tudom megmérni.Meg ha nyomva lenne a pedál,akkor a másik oldalnak is fékeznie kellene.A rendszer nem levegős,folyadék is tavaly lett cserélve.
Tököm tele van a típussal,mert ez nem hálálja meg a törődést.
Ötletek?
Szeretném, ha magasabban lenne az autóm a hátsó futóműnél.
Megoldható-e egy Civic (8.gen) hátsó rugó lecserélése egy Accord-éra? Átépíthető? Kompatibilis? Vagy kapható hosszabb rúgó a civic-hez?
Mire szeretnéd? Elől 20kg hátul 16kg az azért elég meredek. Nekem most elől 8kg hátul 10kg és vannak utak ahol minden bűnöm megvallom, de amit még el se követtem azt is!
Kb. ebben az árban lehet a BC racing is, és ahhoz több féle rugó választható.
Ja és szerintem ugyan úgy kínai mindkettő!
Nekem is pont ennyi változtatás van az Accord-omon a gyárihoz képest és én nem észleltem semmi hátrányt, max előnyt, hogy még komfortosabb kicsit a rugózás.
Mivel ballonosabb csöppet a gyárinál (na nem sokkal) így egy-két tized bar-ral többet fújok bele, de ennyi.
205/55 helyett 205/60 -at felrakni mennyire gáz télre? Ez már 20mm eltérés, de okozhat más problémát azon kívül, hogy a km óra nem mutat pontos értéket? Pl. VSA -nak bezavarhat?
Brutál módon fogott a B12.
Tavaly mentem ki horvátokhoz és a határ utáni kanyarokban egy új bmw x5 a belső sávban nagy tempónál gépészkedik hogy íven tartsa az autót és külső íven elmentem mellette elég nagy tempóval. iszonyat. el se akartam hinni.
szóval nagyon jó cucc a Bilstein, nem lősz vele mellé.
B12 (de akár a sima B8 is) nekem űr technológia, mind árban, mind arra, amire kell az autó, ami alá kerülne.
Talán 10 évvel ezelőtt még valahogy összekapartam volna a rá valót, de ezt a fajta futómű/kasztni merevséget inkább csak a hétvégi/hobby autómban tudnám a mai fejemmel elképzelni, a napinál már elég az is, ha feszesebb, mint a gyári és nem billeg sokat a kasztni kanyarban vagy fékezésnél. Konkrétan, ha a lagymatag tdi -vel elérném egy azonos évjáratú S4 kanyarstabilitását, akkor elégedett lennék a művemmel.
Igaz mindkettőtök leírásából azt látom, hogy az irány, amit megcéloztam, az jó lesz nagyon, kíváncsian várom milyen lesz, ha teljesen összeállt végre az autóm.
Köszönöm még egyszer a leírtakat srácok, megerősített benne, hogy jó az irány.
Köszönöm a visszajelzést, nekem sajnos a "pro kit" hiányzik, csak mezei Eibach -30mm lesz, ha végre valahára megérkezik.
Ezért gondoltam, hogy a 4db új B4 gátlón még finomíttatnék egy kicsit, lehetőleg a leginkább hozzáértő kezekben.
Az autó "csak" munkába szaladgálós lenne, nagyrészt jó minőségű úton, némi upgrade -del önmagához képest. Ebbe nálam a futómű is beletartozna, nem csak a motor piszkálgatása. sőt, ha tetszik a végeredmény, akkor jövő ilyenkor egy kis fék revízió is következne valami combosabbra, mint a gyári.
Család ebben max csak ismert útszakaszokon fog velem utazni, egyéb utakra ott a asszony 206 SW -je... vagy a Vito -m. sajnos az Alfa -mal megtanultam, hogy ismeretlen útszakaszra vagy BP -ra csak akkor, ha nincs más választás, mert egyszerűen a fővárosi és hazai úthálózat nem igazán támogatja az ültetett/kemény futóműves autos életet.
Nekem B12 volt az Accorban (ez ugye B8 gátlót és eibach pro-kit rugót takar)
hááát. kemény. fog nagyon. kanyarban brutál. némi túlzással azt mondom, hogy kb. akármennyivel bele lehet menni vele a kanyarba. nagy sebességnél is fog a kanyarban. hihetetlen pontos kormányreakció, alig mozdítasz rajta már megy is, kb. mint egy gokart.
cserébe a legkisebb egyenetlenséget sem szereti. nem kell kátyú, elég egy kisebb feltüremkedés és üt olyat. meg pattogsz benne mint egy rally autóban.
olyan mintha ki lenne merevítve az autó. mintha bukó-csövezve lenne.
megálltam vele egy nagyobb lejtőn, kézifék behúz és az autó hátulja 1 mm-t se ment lejjebb... egyenes úton haladva is pattogott benne az egész család.
szal jó cucc nagyon, de csak kiváló utakra való. (azaz nem mo-ra)
Nekem B4 van, pro kit-tel párosítva. Amire nekem kell, tökéletes keményítés nélkül is. Ha nyaralni megyünk, akár csak egy hétvégére is, anya bepakoltatja velem a fél házat, szóval van súly rendesen, de nincs baj vele. Nagyobb bukkanókon sem ér bele az ívbe a kerék. Hétköznapi használat mellett pedig elég jól tartja magát, mondjuk a gyári futóműhöz képest elég lovaskocsi érzés a rosszabb utakon, ellenben remekül belefekszik a kanyarba, nem mozog semerre. Ha még ezt keményíteni szeretnéd, lelked rajta.
Szeretném kérdezni, hogy valakinek van -e innen a csoportból tapasztalata Bilstein B4 lengéscsillapító szettel? "off autó" alá lenne, de beszerelés előtt szerintem elküldeném a Katona Lengéscsillapító szervizbe, hogy keményítsenek rajta valamicskét.
A cél az lenne, hogy a borsosabb árú Bilstein B6 teljesítményét sikerüljön valamennyire megközelíteni. Katona Gábor Úr szerint nem lehetetlen a dolog, viszont így jóval kedvezőbb áron jönne ki a mutatvány.
Eibach -30mm -es rugók, meg a Katona által kezelésbe vett lengéscsillapítóknak már szerintem egy használható utcai szettet kellene eredményezniük. Az alany egy '97 -es Audi A4 quattro lesz, ha ez számít valamit.
Válaszaitokat a tapasztalataitokról ez ügyben előre is köszönöm!
Szia!
XVI. Ker Volt Ikarus telepen van ilyen lehetőség. Ha nagyon sómarta, akkor nem lehet szinterezni csak fényezni. Esetleg tudok fényezőt is ha kell.
porfesto.hu
Homokszórás 16 ezer, festés (füllerezéssel, hibák kijavítása, felniközép kupakok matricázása, festése) civic type-r gyári 18-as felnik esetében 40 ezer volt egy évvel ezelőtt (Szegeden). Egyébként nem szeretik az ilyen jellegű munkát, foglalkozós, időigényes, arányaiban nem olyan kifizetődő mint amikor egy viszonylag sima felületet kell elkészíteni.
Sziasztok! Tudtok Pest vonzáskörzetében jó felnifényezőt, homokszórással? Lepergett festésű felnit kéne megszépíteni. Milyen áron futhat egy szett rendbetétele? (Képet még nem tudok mutatni, még nem vettem meg )
Balos komplett féltengelyt keresek, mert már nagyon kopog. Valami bontott, de még használhatót. fotó
Ha már írok, akkor megkérdezem azt is, hogy lehet e vagy érdemes lengőkar szilentet 'süttetni' vagy csak a kiszerel - ha mázlid van törés nélkül - kiprésel és csere a járható út?
Honda Accord 1991-es 2.0i 133 Le
Motorkód: F20A42005737
Alváz: JHMCB35400C123786
Akkor sztem kész vagy, most már taposhatod erősebben is ha kell
A gyárin egyébként tudtommal nincsen külön koptató felület, így annál tényleg az elején kicsit óvatosabban kell fékezni az egyenletes bekopás miatt, meg ahogy fehér is írja, tényleg nem fog még úgy míg össze nem kopik rendesen.
Zimmermann-nál meg mondtak itt egyszer egy másik márkát (asszem talán ATE volt, plusz biztos több is van ilyen) beteszed, elindulsz, fékezel egyet és olyan hangja van mintha homok került volna a tárcsa meg a betét közé (direkt van egy durva bekoptató felület a tárcsán - vagy a betéten, ennyire nem tudom) de rögtön meg is szűnik és cserébe kész is a bekoptatás, lehet menni vele normálisan és fog is rendesen. Jó dolog.
Azért itt egy tesztből kivett részlet:
"A második körben jött az első meglepetés. A Ford ugyanaz, de nyári abroncsokon gurul. Körülbelül öt km/órával kisebb tempónál kezd kacsázni, mint téli gumival." Innen van
És ezt a tesztet nyáron csinálták tehát nem volt a hideg hogy a téli gumi jobban tapadjon. Ettől függetlenül érzem én is hogy a téli gumik jobban csúszkálnak nyáron, főleg nagy melegben.
Biztos van ilyen is. Szerintem azért ez sem mentség. Attól mert más felelőtlen, még nem kell nekem is annak lennem csak másképp. Ez nem lehet hivatkozási alap.
Persze tudom: akinek télen nyári van fent az mindig sokkal óvatosabb, aztán látjuk sorozatosan hogy mégsem, és még sorolhatnánk.
Vajon hány olyan ember van aki meg azért bátrabb vagy bevállalósabb mert csúcs gumi van a kocsiján aztán mikor elszáll, vagy beleszáll valakibe akkor vakarja a fejét, hogy: "dehát a legjobb gumit vettem rá". Csak költői kérdés, bár jobban belegondolva igazán kiváncsi lennék erre.
Azt Tonx írta, de amúgy igen, több tényezős, lásd előző hozzászólásom. Nem mentség szerintem hogy jaj hát másnak 2-3-4 dolog szar, én meg csak nem megfelelő gumin gurulok. Mind fontos és egységet képez.
Pláne ha kisteher megy előtted, vagy nagyteher, vagy egyéb amitől nem látsz kellően előre, de számtalan tényező van. Bizony! Az a legritkább hogy a guminak vagy egyéb dolognak megfelelően válassza meg valaki a sebességét. Sosem láttam még olyat hogy valaki azért ment volna lassabban mert tudatában volt hogy most épp nem a a megfelelő gumit használja. Igen, a gumi 1 tényező, a lengéscsillapító és a fék is. Neked kellene legjobban tudni hogy egyenként is mekkora a jelentősége, együtt pedig mégtöbb.
Na de pont most erősítetted meg azt, hogy ez csak a guminál sokkal több tényezős dolog, csak hát amikor a baj van az ember nem magát okolja vagy a másik 10 tényezőt, hanem a gumit.
De nem lehet minden rosszra tökéletesen felkészülni, számolni kell vele és ez alapján megválasztani a sebességet meg a vezetési stílust. Meg nem csak az előtte haladó seggét kell nézni hanem 2-3 autóval előrébb is tekintgetni hátha ott már fékeznek és akkor mire az előtte lévő fékez már rég lassul az autó.
Aztán mégse megy vele lassabban az illető, pláne nem egy nagyvárosi forgalomban, aminek fel kell venni a ritmusát. Majd csak utólag megy a siránkozás hogy mennyivel kellett volna lassabban menni, meg még ha lett volna 20 centi,stb...
A téli gumi nyáron semmit se ér
Az egy dolog hogy hidegben de nem jeges úton a nyári jobb mint a téli de nyáron a téli az halál. Mondjuk engem nem érdekel így használom a rohangalos autót. De egyértelműen vacak.
De ha csak 10-el lassabban megy akkor is megáll időben a szarabb gumikkal. Szóval nem csak a gumitól függ hanem a sebességtől is. És ha tényleg satuféket nyomott volna akkor is megáll vagy ha jobb fékbetétei vannak akkor is vagy ha jobb állapotban vannak a lengéscsillapítói akkor is vagy ha jobban figyel akkor is.
Azt szoktam mondani: Utólag milyen sokan emlegetik hogy ha csak egy fél méter lett volna, akkor vagy meg áll időben, vagy van esély kitérő manőverre. Nekem is jól jött már többször is, volt hogy 20 centire álltam meg az előttem lévő mögött, nem megfelelő gumi használat miatt nem csak ennyi hiányzott volna hanem 1-2-3 méter is. Továbbá kb 100ezer km-re elég 1 nyári+1 téli szett, viszont csak az egyik fajtából 2 szett nem elég ugyanennyi km-re, szóval 1-1 szett gazdaságosabb, biztonságosabb, mint ugyanannyi idő alatt 2 szett egy szezonra való.
Olyan a kocsi a télivel nyáron, mint a takony.
Most, hogy vettem az új enkei-eket meg az új PZ4-eket, 1 hétre visszaraktam a téli gumikat. Egy borzalom volt.
Az új szett pár km után olyat fog, hogy a szélvédőt megnyalom.
A szarhoz hozzá lehet szokni. Szar kuplunghoz, szar gumihoz. Aztán amikor kicseréled őket újra, akkor jössz rá, hogy milyen is a jó.
Nem mondom, hogy ügyes voltál, de tény, hogy minél kisebb a súly, annál jobb lehet a téli is nyáron. (Matiz-nak meg nem sok van ugye)
A baj nagyobb (értsd normál autó) súlynál van, mert annál jobban "fosódik" a téli gumi avagy olyan lesz mintha zsírkrétán mennél, pláne fékezéskor. Vagy kanyarban. Vagy gyorsulásnál, szóval kb. mindig...
Szerintem mindkét eset ugyanakkora f*szság, csak nyáron ugye jobban megyünk, nem óvatoskodik az ember és így talán könnyebben megvan a baj.
Plusz a téliknek alacsonyabb a sebesség indexük is, ha azt átléped, akkor nagyon elkezd "olvadni", rosszabb esetben ledurran.
De amúgy 1-es Golf-fal haverom is állandóan télivel járt, igaz akkor még voltak olyan télik amik tényleg nem ilyen lágyak voltak mint a mostaniak. Bár a bekeményedett sz*rok lehet még mindig úgy működnek........
vagy úgy van vele, hogy szarik rá nem cserélgeti. elhasznál egy olcsó téli garnitúrát 4-5 év alatt télen-nyáron. megjegyzem ha már így gondolkodik valaki, inkább használja a télit is nyáron, mint fordítva.