A szerelo is mar megvan . Es persze nem kell olyan ali A-Z minden auto markat ert. De nem is kell olyan szerviz ahol mindent javitanak.
De elrakni 1el egy klima szijat, lekotozni kabelkoteget, betartani egy idotablat es nem tulvallalni magukat. Mar ez maga adna egy olyan helyzetet ami megeri. Meglatjuk mi lesz. Amugy azota +1 vallallozo bejelentkezett hogy O is ezen gondolkodik, lehet ismered egesz ismert GT4 versenyzo.
"És nem viccelek tényleg ott tartunk hogy már több ember is összeállna hogy prémium autoszervízt nyisson."
Ez az év vicce. (sajnos)
Ez nem csak elhatározás és nem csak pénz kérdése.
Honnan lesznek szerelők, akik minden típushoz is értenek? Nem lesznek sehonnan sem, nem léteznek. A névtelen szerviz is évek óta keres megbízható, önállóan dolgozni tudó szerelőt, korrekt pénzért. De nincs ilyen.
Ha szerencsés a csillagzat, akkor egy jó vállalkozó összeáll egy jó szerelővel és mindenki a maga dolgát végzi legjobb tudása szerint. Vagy a szerelő csinálja "kicsiben",de akkor hosszú lesz a várólista.(és lehet drága is)
Sok jól bevált szerelő van, aki egy(néhány) típusra specializálódott, őket ajánlgatjuk egymásnak. Akármilyen profin is végzi a munkáját,bárkiről találhatsz negatív kritikát. (akár többet is)
Ha nagyobban szeretné csinálni, akkor több ember kell. Egy fiatallal elkezd együtt dogozni, aki pár év múlva talán már egyedül is elég jó lesz. (ilyenkor jön hogy az is sajátot nyit vagy egyre feljebb csúszik a fizetési igény) Többre nincs kapacitás mert az újabb emberek munkáját ki fogja felügyelni? (mert ugye addig Ő nem tud termelni)
Réteg modelleknél pedig az árképzés nagyon nehéz. Mert bár a tudás amit megszerez egy szerelő amikor utána néz/utána olvas már az övé, azt később kb semmire nem tudja felhasználni, főleg ha egyedi építésről van szó.
Tehát ezt meg kellene fizettetni.
Direkt általános dolgokat írtam, nem kifejezetten a te autóddal kapcsolatban, a válasz csak az említett sor miatt megy neked. Nem is vagyok érintett, sem naprakész, a véleményem persze megvan.
Szép kis listának tűnik. És reménykedhetsz, hogy nem lesz semmi kókányolás a végeredményben.
Nehéznek gondolom rentábilisan egy ilyen prémium szervíz nyitását. Biztosan nem lehetetlen, kell hozzá egy lojális tőkeerős ügyfélkör, és egy precíz szerelőgárda. Hallottam már ilyen próbálkozásról Toyotás körben, de a kezdetek után a színvonalat nem tartották, a kliensek között túl nagy volt az olcsón gyorsat mentalitású ügyfelek aránya, és annak minőségvesztés a vége.
De nem csak itthon van ez így, pár éve vettem egy motorcserés autót Svájcból, svájci tulajtól. Aránylag komplex öreg turbós autó, és azért adta el a tulajdonos, mert egyszerűen nem tudtak zöldágra vergődni odakint, miért megy egyszer rendesen az autó, máskor meg egyáltalán nem volt teljesítmény. Barátommal ketten álltunk neki hétvégente kitalálni, hogy mi lehet a baj. Egy jó év szívás után sikerült rájönnünk a legtöbb problémára (de még mindig vannak mechanikai zajok, amik nem tudom honnan erednek). Hibalista:
rövidzárlat és ezáltal tönkretett ECU
hibás motorkábel bekötés (ez nem okozhatta az ecu hibát, valami mást barbárkodtak el)
hibás vákuumcsövezés
hibás vezérlés (1 foggal hosszabb szíj volt benne, továbbá hibás feszítő, ezt szerelő segített megfejteni)
A legszebb: régi autó hibakódolvasás legegyszerűbb kivillogtatással. Na ez nem villogott semmi hibát, ellenben gyújtáskor, indításkor teljesen normálisan felgyulladt a CEL piktogram. Végül kiszedtünk a műszeregységet, és láss csodás, két kábellel volt megoldva az olajnyomás lámpáról a check engine light. Kisipari szerelés ala Svájc. (persze hogy milyen műhely csinálta odakint, teljesen mindegy is, valószínű egy kendács csapat volt...
Azt hittem hogy a szelepfedélre gondolsz, mert azt szokták cserélni vezérlés csere esetén. De hengerfejtömítést nem szokták. De ha azt is cserélték akkor ott én is mindig nyomatékra húzom és igen ismerek olyan szerelőt aki levegőkulccsal húzta meg a csavarokat, ki is szakadt 4 a 10-ből, de a szelepfedél csavarokat nem szoktam. De egy féltengelyanyát esetleg lengőkar csavart nagyon kevesen húznak nyomatékra.
Én a Hondában amikor kötelező szervizt csináltam az mindig kitartott 1 órát és nem azért mert vártam, hanem mert kötelező volt annyira átvizsgálni a kocsit mintha műszakira menne. Fékmérés lengéscsillapító gömbfejek karosszéria ellenőrzés....
És a fékcserénél nem fér bele a kerék centrírozás, mert nincs annyi idő rá és eddig sosem volt rá igény. Téli nyári kerékcserénél igen ha kérte az ügyfél, de saját autómnál sem csinálom meg és nem szokott rázni a kormány. Esetleg 2-3 évente.
Értem amit írsz és logikus is, de pont a rutin és az egyes előírt folyamatok be nem tartása vezet a hibák többségéhez. (ha a hozzá nem értést most kizárjuk).
Hengerfej tömítés: igen felesleges nyomatékkulcs mert érzed... aha. Egyszer csak kicsit legyen fáradtabb, ingerültebb, legyen megcsúszva és siet az illető simán úgy járhat mint Én: túlhúzta egyik felét és nem tömített. (és jó szakembernek tartják)
Olaj: 4 literes kannába viszem, és gondolkodás nélkül mind bele öntik. Rákérdeztem miért, a választ inkább nem írom le.
A nem fér bele az időbe az Nálam ez sántít. A kettő éves kötelező szerviz 28 perc alatt a beállástól a kiállásig és kiszámláznak
1 órát. Ezzel nincs is gond, de akkor ne csak papíron pipálgassa az elvégzett ellenőrzéseket.
Valószínű az én gondolkodásom a furcsa, de mivel úgymond Én mindkét oldalon állok (minden beszállítótól ugyanazt a minőséget követelem, illetve nem tervezek jobbat az Audinak vagy Rovernek mert azon a projekten több pénz van mint mondjuk a WV-n)
akkor is azt mondom igényes odafigyeléssel elvégzett munka felfogás és gondolkodásmód kérdése.
Igen, de amikor már régóta csinálod akkor lesz egy olyan rutinod hogy nem fogsz nyomatékkulcsot használni olyanhoz amit kb ezerszer csinálsz és ismered a levegőkulcs erejét tudod mennyire kell meghúzni hogy nagyon közel legyél az értékhez. Vagy kézzel meghúzod a csavart és tudod hogy jó lesz.
A kereket nem fogja centrirozni mert leveszi ez ugyanis már nem fér bele a fékcsere idejébe és általában extra költség amit lehet hogy az ügyfél nem kér vagy akar majd kifizetni.
Ülésvédő kb kötelező mindenhol, van amikor azért hogy a szerelő ne legyen koszos.
Az olajmennyiséget mert azért illik jól beállítani mert nem hiszem hogy 4-5 literes flakonokból öntik az olajat a motorba hanem 60 vagy 208literes hordókból, és legtöbbször a munkalapon rajta van hogy mennyi olaj kell. És azért remélem tud olvasni a szerelő hogy pont azt a mennyiséget mérje ki.
De ha több pénzért jobb helyen dolgozhatsz oda fogsz menni, a helyedre meg majd felvesznek valakit aki kevesebb pénzért is dolgozik, viszont nem tud olyan minőséget amivel jobb helyre több pénzért felvennék. Aztán marad az ami van. Én is segítettem az egyik kereskedésben, mert a szerelő 4 óra szenvedés után sem jött rá hogy mi a gond a klímával, majd miután szétbontotta az egész kábelköteget gyártott két hibakódot amiről nem talált leírást sehol sem. Kb 10 perc alatt megmutattam neki mit jelent a hibakód és a szerviz manualban megmutattam neki mit kell kimérni és azt hogyan csinálja. Végül is csak nem volt benne gáz de ez más téma.
Nem értem, lehet Én gondolom rosszul...
Szerintem, ha valaki igényes a munkájára akkor az az adott körülmények között mindig az, és lényegtelen hol mikor kinek csinálja amit csinál.
Néhány témába vágó tapasztalat (kettő hivatalos Honda márkaszerviz közti különbség):
- olajcserénél teljes flakont bele borítják vagy az előírt maximumig öntik csak,
- vezérlés cserénél hengerfej csavarokat végén nyomatékra húzza hogy a tömítés tömítsem is vagy kézzel csak úgy,
- fékbetét cserénél ha már levette a kereket elviszi és kicentrírozza vagy visszarakja anélkül,
- ha a 2 éves autót viszem kötelező szervizre ülésvédőt tesz a 20 évesésnél (amit én jobban féltek) arra már minek,
Ezek a különbségek elsősorban nem pénz hanem hozzáállás kérdése mind, ami fejben dől el.
Lehet egyedül vagyok a véleményemmel, de ha valaki a több pénzér tud csak jól vagy jobban dolgozni akkor az régen rossz.
Már lassan kész a timeline hozzá. Napról napra leírtam mi történt. Mikor kész lesz a kocsim publikálom a cég neve nélkül. Hányszor utaztam haza arra hogy kés vedd a repjegyet stb...
Nekem a sima szerelés árán felül 700'000 minuszba vagyok (levezettem pontról pontra) amit amiatt veszítettem mer nem lett kész vagy ami kész lett is rosszul lett kész.
Bár az olajos motorbakos az nem az én kocsimon volt de ha ott a motornak baja lett Ő is publikálja. Már videókat is készített emberekkel
És nem viccelek tényleg ott tartunk hogy már több ember is összeállna hogy prémium autoszervízt nyisson. (nem 1-2 ember)
"semmi extra" Azt gondolhatná az ember, hogy olcsó húsnak híg a leve, de láthatóan pl. a 700ezres kuplungcserénél sem ez volt a helyzet. Ez bosszantó, amikor valaki meg is fizeti az árát, és még úgy sem kap minőségi szolgáltatást.
Nehéz ügy, de ha az embernek fontos az autója, akkor a legtöbb mai szerelő mellett ott kell állni, vagy saját magadnak kell csinálni a dolgot, ha azt szeretnéd, hogy ne forduljanak elő ilyen problémák. Sajnos ez nem csak a Hondára és nem csak itthonra igaz.
- igérgetés, hogy 1 hónap múlva kész a kocsi, majd fél év múlva sincs
- nem húznak meg egy bilincset ezért menet közben elfolyik az olaj
- elbasszák a kuplungcserét, de elkérnek 700 ezret
- motor bak csavart nem húzzák meg rendesen a motor majdnem kiesik de szerencsére az olajszűrő felfekszik egy alsó merevítőn igy a motor nem esik ki de a szűrőt kidörzsöli és elfolyik az olaj menet közben
- egy 4 órás munka 2 hétig tart
- stb.
Ilyen anyak vannak nekem is, de a tarcsa picit elore-hatra forog alattuk, mintha az anyak nem lennenek meghuzva (nyilvan megvannak). De ez legyen a legnagyobb bajom...
Hali. Gyms megyében vagy a környező megyék valamelyikében valaki aki rátudna nézni b20vtec mororomra? Többit privátban ha van valaki vagy tud valakit aki ért hozzá.Ha lehet privátban irjatok.
Köszi szépen.
nekem az offom meg pont a fordítottja..
megyek 140el óra szerint, gpsre nézek 146al megyek.
Okéé fordítva csal.
aztán nézem a fogyasztást, 7.1 litert ír, erre 6.8at tudok tankolni.
Óóóóó tök normális. A CTR-ben eleinte hajszál pontosan 1 literrel többet evett valójában 100 km-en mint amit mutatott. Tök mindegy hogy negyed tankra tankoltam rá vagy üres tankra és tök mindegy volt, hogy 7-et mutatott vagy 11-et, pontosan 1 liter volt a difi a valósághoz képest. Már azon gondolkoztam hogy lehet szoftveresen levonnak 1 litert direkt hogy az ember lelkének könnyebb legyen, de aztán azóta 0.5-1 liter között mozog a csalás.
Már automatikusan 1 litert eleve hozzáadok ahhoz amit mutat és megnyugszom
Nálam is volt amikor 1 decit tévedett, volt amikor 6-ot. Annyira azért nem pontosak. Bár az új eddig elég jól, 2 deci eltéréssel dolgozott.
Az is rá tud tenni, ha esetleg nem gyári méretű a gumid.
Teljesen normális hogy kevesebbet mutat, a civic nálam is bő 1 literrel mutat kevesebbet mint valójában. Az újabb kivitelek azért már jobban mutatják.
A dísztárcsákat és felnit ilyen anyáknak kellene a helyén tartani:
Már ha eredetiek az anyák, de lehet hogy ilyen és a dísztárcsa is gyári akkor meg max kicsit mozog de leesni nem szabadna neki.
Az szerintetek normalis, hogy a computer az FR-V-ben kiir egy bizonyos fogyasztast, es a valosagban majd' egy literrel tobb a fogyasztas? Esetemben 7.5-ot irt ki most ketszer is, es mikor teletankoltam (35, ill. 45 litert, tehat nem csak par litert, ahol inkabb elkepzelheto a ilyen kulonbseg) majdnem 8.5 volt a fogyasztas. Nem volt meg komputeres autom, nem tudom, hogy ezek ennyit tudnak, ekkora hibahatarral dolgoznak, vagy valami mas problema van.
Masik kerdes: lemez felnijeim vannak az FR-V-n, viszont valamiert a kerekcsavarok nem szoritjak meg a disztarcsat, es ahogy megyek az autoval, zorognek rajta a disztarcsak. Mindegyik. Nem bizalomgerjeszto. Az Accordomon is ugyanigy lemezfelni van disztarcsakkal, de ott meg sem moccan egyik disztarcsa sem. Mit lehet ezzel csinalni azon kivul, hogy muanyagbilincssel odarogzitem a disztarcsakat, amit nagyon nem szeretnek? koszi.
itt már megírtam mi az én rutinom...
az elmúlt 15-20 év távlatából alapvetően működik, de...
a gumi alkatrészek öregedésével nem fogsz tudni mit tenni...
Átnéztem a gömbfejeket, ezt-azt cseréltem is, de vmi még mindig kopog halványan rossz úton És azt vettem észre,hogy első futómű terpeszt. csak hol kell állítani a függőleges állást?
Már vagy 4 éve nem volt centírozva a felni, téli lemezfelnin, így csak átcsavarozom... én is gondoltam rá,hogy lehet ráférne egy centír
Fűrészfogasra kopik a gumi attól rázhat. Az enyém is ilyen 6 éves michelin és búg, meg huppog. De láttam már hullámosra kopott gumit, nem volt túlfújva. Rázhat még szálszakadás miatt is, sőt nekem az első civicem volt olyan hogy 60-ig rázta a kormányt, aztán új gumi és rendbejött. Ott pl a futófelületen volt egy hupli.
A kerék rángatás megvolt, de ott nem vettem észre hogy lógna vagy bármi. A féltengelyeknél a külső csukló nemrég cserélve, azt nem tudom mekkora játéka lehet a belsőnek, mert az kicsit lötyög...
Illetve tegnap eljutottam futóműveshez és a rázást futófelület hullámos kopásával magyarázza, hogy a pi..ába kopott hullámosan?
Emeld meg az autót, mozgasd meg a kereket lent és fent fogva, ha kattog vagy érezhetően holtjátéka van akkor kerékcsapágy.
A féltengelyt is érdemes megrángatni és kiderül hogy mennyire kopott.
Alany 98-as delsol, D16Y8.
Pár hete kezdte ritkán, hogy gázt adva el ugrál a fordulatszám mérő, durrog, stb. Majd egyre gyakrabban, pályán is 5.-ben picivel 3000 felett. Volt, hogy elforgattam, majd jó lett.
Szívó oldalt kitakarítottam, majd mivel gyújtásra gondoltam, kicseréltem trafót, gyertyákat, kábeleket, rotort, fedelet.
Fasza minden, de ma ismét körforgalomból kikanyarodva.
97-es 6g4d 1.4, első futómű hibám lenne, először is 40-60 km/h -nál tompa kattogás, súrlódás szerű hang ütemesen. Aztán 100-110-nél ráz a kormány... belső féltengely,kerékcsapágy??? (külső féltengelyek nemrég cserélve,axiálcsuklók cserélve)
Itt is megtalálod Vagy itt De még itt is
Alvázszámot beírni megkeresni, az elsőnél lehet úgy is keresni hogy beírod mit szeretnél, pl sensor, vagy temperature.
2002-es VI gen. 1.8 accord cg8 vízhőfok jeladónak tudna valaki egy gyári cikkszámot adni? (Nem az óracsoport jeladója, hanem a nagyobb vezérlő jeladó érdekel)
Köszi
Gyújtáskimaradásra tippelnék. 4 gyertya aztán nézd meg melyik gyertya szarabb mint a többi és ott esetleg trafót is cserélni. De lehet üzemanyaggond is, vagy egr szelep vagy szenzorok vagy vagy vagy....
Segítségre lenne szükségem, vasárnap utaznánk haverom kocsijával (Honda Civic 2004-es 1.4-es benzines, motorkód: D14z64116863) nyaralni (Szlovénia, kb 1400 km oda-vissza) de a kocsi elkezdett furcsán viselkedni. Az idő rövidsége véget még nem sikerült szervizt találni ahol megnéznék ezért gondoltam hogy hozzátok fordulok. Két kérdésem lenne:
1. Mi lehet a gond? Esetleg otthon lehet-e orvosolni?
2. Ilyen hibával neki merjünk-e egyáltalán vágni?
Itt a hibaleírás haverom "tollából":
Mindkét alkalommal, amikor előjött a probléma előtte pár km-en át araszoltam az autópályán a dugóban.
Utána megindult a forgalom, felgyorsultam 100 fölé és nem tudom pontosan mennyi idő után (talán 10-20 perc) elkezdett mély zakatoló hangot adni és remegni. Egyik alkalommal megálltam egy pihenőben pár percre és utána nem volt semmi gond. Másik alkalommal csak lelassítottam úgy 70-re és hamarosan ekkor is rendbe jött magától.
Kulso feltengelygumiharang rogiztesere mi a legjobb alternativa? Ki lett cserelve az egesz feltengely es az elso utamon kiszakadt (valami kibokhette) a kulso csuklo. Atraktam a regirol, mert az meg jo volt, de csak muanyag kotegelovel tudtam rogziteni, nem hiszem, hogy ez sokaig fentmaradna...
@glPopMatrix, a tempomat problemaba beletrafaltal, valoban feklampa kapcsolo volt a gond.
A klimanal kompresszor csere lett, tolatoradarnal pedig rendeltek uj szenzort, az meg nem erkezett meg.