Nem azt írtam hogy nincs, hanem hogy kevés.
Amúgy viccen kívül ott tartunk, hogy már páran azon gondolkozunk, hogy nyitunk egy szerelőműhelyt, ahol csak igényes szerelés van amilyen szopásokat átélt pár NSX-es és egyéb Honda tulaj.
Gondolom, ahogy a többi szalon is ők is berendeltek amennyit csak lehetett hogy még az áremelkedés előtti áron tudják majd adni az autókat. Sopronban is van kb 15 új autó (kicsi kereskedés) és folyamatosan hozzák őket.
Ne aggódj a 6. miatt. Ha gurul az autó akkor egy mágnesszelep bereteszeli az R-t és nem tudod belehúzni.
A váltón azért nincs remegés mert bowdenes már és nem rudas. Ezért is lehet vele könnyen félreváltani és nagyon gyors váltásoknál nem olyan pontosan viszi be magát mint a rudas
Rég óta szekesztgetem, de azt hiszem, a videó és a reakciók miatt talán a legidőszerűbb!
Korábban kérdeztem, így most leírom én mit tapasztalok az első 600km után.
Szerk: Azóta ez felment 3500-ra.
6G3D 1.6 Vti vs 7G3D 2.0 TypeR
Harmadik hete, hogy együtt vagyunk, és az elsőn párhuzamosan használtam a kettőt, ami kifejezetten előnyös volt, hogy érezzem a különbséget köztük. (Azért azt mindenképp megjegyezném, hogy a 6G bő kilenc éve van nálam napi használatban, így azt modhatom, eléggé kiismertem! Voltunk veztréningen, pályaoktatáson, Hringen, Kakucson, Balatonfelvidéken, pilisi-visegrádi-börzsönyi-zempléni kanyarulatokban és még további bő százezer kilóméteren együtt Budapest és agglomerációjának forgatagában igazi hiba nélkül.) VS: Nagyon leegyszerűsítve azt mondanám, hogy a 6G sokkal semlegesebb, nyugisabb vezetési élményt nyújt. Hajtási befolyás elhanyagolható az EP3-hoz képest, cserébe a tapadás is sokkal kisebb, így kontrolláltan csúszol le az ívről, majd kis nyitással már lehet is adni a gázt és haladni tovább. Ez azért kicsit küzdősebb az EP3-ban, mert van sok-sok tapadás elől, értékelhető nyomatékkal és erős torque-steer-el. Nagyon lassan próbálgatom ismert napi útvonalakon, de így is nagyon szokni kell, főleg nyomvályús szakaszokon előzésnél. Másik fura érzés a menéssel kapcsolatban, hogy míg a Vti-nél a 2-3 volt igazán parádés VTEC-nél, EP3-nál 2-ben szinte semmi és el is fogy rögtön, cserébe 3-ban alulról is nagyon tol és ott már azért a „kick-on-yo” is érződik, de szerintem nem annyira mint a Vti-nél 2-ban. Ez gondolom többek között az elfokolás-változtatás miatt is van, mert nem csak „rábassza” a VTEC-et, hanem előtte még forgatja a veztengelyeket. Ez 2-ban nálam nagyon érződik. És a hanghatás is más. A Vti ércességét és a hang intenzitását a több szigetelés és a kicsit más karakterisztika miat nem adja annyira. Viszont 6-ban elhúzza magát tök nyugisan 80-ról 180-ig mindenféle „lug” nélkül és bőven VTEC alatt marad, míg azért Vti-nél ez már 5. VTEC tartomány és a legkevésbé sem nyugis utazó. A végét még nem próbáltam, nem is igazán érdekel. A hátulja, sokkal-sokkal merevebb a kompakt lengőkaroknak köszönhetően, így nincs az az idegesítő keresztrángatás, ami a 6g esetén már kicsit is viseletes hátsó (nagy és a többi - összesen 22db!) szilentek esetén jelentkezik, nem beszélve a pilincka lemezek vs. masszív csőszerkezet merevségi előnyéről. Fékek: Álom a gyári Vti-hez képest – itt jegyezném meg, hogy gyakorlatilag 0 kilóméteres fékeket kaptam a géphez amiért ezúton is köszönet . Nagyon jól adagolható, és fog mint a bivaly ha tényleg kell. Nekem ez így jó, gyűlölöm a mai túlszervózott, vészfékasszisztenses rendszereket! Joystick: 1-4 között álom, de a többit szokni kell a plusz egy sík miatt! Az ötödiket röviden kell tolni, a 6-ot meg kicsit parás behúzni, mivel a rüki is ott van csak egy kicsit kijjebb... Tudom, az nem szinkronizált, meg nem is kell gyakran a 6, de pont ezért para kicsit. Gyakorolgatom 5-ből gurulva, finoman engedett kuplunggal... Szerk: Ezt azóta megszoktam, és ha rááll a kezed, akkor már magától értetődő. És igen, a fém váltógomb igen forró tud lenni, ha napon parkolsz, így gyorsan kell váltani, és legalább a kezed sem pihenteted rajta! Érdemes ráállítani a középső rostélyt, hogy a légkondi lehűtse! Belső: Ülés szuper, nekem pont ki is adja a be- és kiszállásnál a hupli, így kb. hozzá sem érek az oldaltámaszokhoz. A kicsi kormány nagyon tetszik, és tényleg veszett pontos. Én a vészes fordulókör és az orr láthatóságának hiányát sem érzem egyelőre. Simán parkolgatok szűk, párhuzamos helyekre, mert a tükrök jók, hátuljánál nincs kérdés, mert egyenesen vége van, az elejét pedig jól érezni. A kuplung és a gáz nagyon finom adagolható, így bárhova be lehet kúszni vele.
Könyöktámasz hiánya miatt aggódtam, de bőven elég az alternatív pakolóhely – éljen a Joystick! - és amúgy is szereti ha két kézzel fogják a kormányt a korábban említett TS miatt. Összkép: Sokkal autószerűbb a modern értékek mentén. Nagyon jól szigetelt, így alapjátaton és alacsony fordulaton nem is érezni, hogy jár. Váltón sincs semmi remegés – okos mechanika vs kettőstömegű... - és az egész menés sokkal nagyvonalúbb, ha lehet így fogalmazni. (Nagyobb kerék, merevebb, kompaktabb kasztni és felfüggesztés, nagyobb nyomaték, stb.)
Következik egy kisebb szerviz az átvételnél ismert hibák orvoslására + kötelezők, és utána egy komolyabb ismerkedés Gyuszi Bácsinál a tököli reptéren.
Update:
Azóta lett benne 2000+ km, és Tökölön is elég jól vizsgázott.
Továbbra is lenyűgöz, hogy mennyivel merevebb és precízebb mint a 6g!!!
Ha valakit a fogyasztás érdekel, akkor az eddigi átlag 60% város, 40% pálya és egyéb út mellett: 9,48l/100km/3500km
Ahhoz képest, hogy a Vti átlaga 8,72 volt 9 év távlatában, szerintem nem rossz.
Végszóként szeretném megköszönni azon két fórumos kollégának – őktuggyákkik - akik lehetővé tették, hogy ez a remek tárgy ilyen kiváló állapotban kerüljön hozzám!
Segítséget szeretnék kérni futómű ügyben.
Van egy 8gen sedan Civic-em, melyen azt látom, hogy hátul a kasztni lejjebb van, mint ahogy kéne lennie. A pótkerék helyén LPG tartály van. Viszont teli tartállyal is ugyanez a helyzet:
Már öszzehasonlítottam szakszerűen más sedan 8gen Civic-ekkel is (ujjvastagságmérővel ), s ekkor tapasztaltam, hogy más Civic-ek hátsó kerékjárati íve legalább 3 ujjnyira van a kerék legfelső pontjától, addig az enyémnél ez a távolság max 1 ujjnyi.
Megoldható-e egy Civic hátsó rugó lecserélése egy Accord-éra? Átépíthető? Kompatibilis? Nagyobb lesz a távolság? Ha bepakolok a csomiba, jobban bírná az Accord rugó?
Persze, illetve a nyomaték is máshogy alakul, pl. ok hogy nem sok az a 240nm. de azt olvastam vhol, hogy az már 1900-as fordulaton meg van és kitart 5000-ig.
amúgy egy 1.4T-t használok a hétköznapokban és bizony megérzi az is ha többen ülnek benne... és akkor még nem is pakoltuk tele.
Persze, de én a 15 évvel ezelőtti szememmel mondtam, hogy már 2005-ben se volt nekem nagy durranás. Többet vártam akkor tőle, de lehet hogy a nagy hype miatt gondoltam űrhajónak aztán mégse.
Nekem a 3 és a 4 ajtós sosem tetszett, nem tudtam volna megszokni.
Az 1,8-at viszont imádtam. Ma már nem kellene, de akkor nagyon komoly volt. Lehet ha 18-20 éves lennék, akkor örömmel ugranék bele, mert nekünk annyi idős korunkban trabant vagy lada jutott.
Azt nézd, h ez a motor a 90-es évek elején jött ki, és akkor igencsak nagy durranás volt.Abban az időben lehetett is tátott szájjal nézni. Ma persze már megszokott az ilyen teljesítmény, de szívóból ezzel a vtec rendszerrel nagyon nagyot üt ez a kis autó.
Telnek az évek, mások az igényeink, és mások a lehetőségeink.