Ne aggódj a 6. miatt. Ha gurul az autó akkor egy mágnesszelep bereteszeli az R-t és nem tudod belehúzni.
A váltón azért nincs remegés mert bowdenes már és nem rudas. Ezért is lehet vele könnyen félreváltani és nagyon gyors váltásoknál nem olyan pontosan viszi be magát mint a rudas
Rég óta szekesztgetem, de azt hiszem, a videó és a reakciók miatt talán a legidőszerűbb!
Korábban kérdeztem, így most leírom én mit tapasztalok az első 600km után.
Szerk: Azóta ez felment 3500-ra.
6G3D 1.6 Vti vs 7G3D 2.0 TypeR
Harmadik hete, hogy együtt vagyunk, és az elsőn párhuzamosan használtam a kettőt, ami kifejezetten előnyös volt, hogy érezzem a különbséget köztük. (Azért azt mindenképp megjegyezném, hogy a 6G bő kilenc éve van nálam napi használatban, így azt modhatom, eléggé kiismertem! Voltunk veztréningen, pályaoktatáson, Hringen, Kakucson, Balatonfelvidéken, pilisi-visegrádi-börzsönyi-zempléni kanyarulatokban és még további bő százezer kilóméteren együtt Budapest és agglomerációjának forgatagában igazi hiba nélkül.) VS: Nagyon leegyszerűsítve azt mondanám, hogy a 6G sokkal semlegesebb, nyugisabb vezetési élményt nyújt. Hajtási befolyás elhanyagolható az EP3-hoz képest, cserébe a tapadás is sokkal kisebb, így kontrolláltan csúszol le az ívről, majd kis nyitással már lehet is adni a gázt és haladni tovább. Ez azért kicsit küzdősebb az EP3-ban, mert van sok-sok tapadás elől, értékelhető nyomatékkal és erős torque-steer-el. Nagyon lassan próbálgatom ismert napi útvonalakon, de így is nagyon szokni kell, főleg nyomvályús szakaszokon előzésnél. Másik fura érzés a menéssel kapcsolatban, hogy míg a Vti-nél a 2-3 volt igazán parádés VTEC-nél, EP3-nál 2-ben szinte semmi és el is fogy rögtön, cserébe 3-ban alulról is nagyon tol és ott már azért a „kick-on-yo” is érződik, de szerintem nem annyira mint a Vti-nél 2-ban. Ez gondolom többek között az elfokolás-változtatás miatt is van, mert nem csak „rábassza” a VTEC-et, hanem előtte még forgatja a veztengelyeket. Ez 2-ban nálam nagyon érződik. És a hanghatás is más. A Vti ércességét és a hang intenzitását a több szigetelés és a kicsit más karakterisztika miat nem adja annyira. Viszont 6-ban elhúzza magát tök nyugisan 80-ról 180-ig mindenféle „lug” nélkül és bőven VTEC alatt marad, míg azért Vti-nél ez már 5. VTEC tartomány és a legkevésbé sem nyugis utazó. A végét még nem próbáltam, nem is igazán érdekel. A hátulja, sokkal-sokkal merevebb a kompakt lengőkaroknak köszönhetően, így nincs az az idegesítő keresztrángatás, ami a 6g esetén már kicsit is viseletes hátsó (nagy és a többi - összesen 22db!) szilentek esetén jelentkezik, nem beszélve a pilincka lemezek vs. masszív csőszerkezet merevségi előnyéről. Fékek: Álom a gyári Vti-hez képest – itt jegyezném meg, hogy gyakorlatilag 0 kilóméteres fékeket kaptam a géphez amiért ezúton is köszönet . Nagyon jól adagolható, és fog mint a bivaly ha tényleg kell. Nekem ez így jó, gyűlölöm a mai túlszervózott, vészfékasszisztenses rendszereket! Joystick: 1-4 között álom, de a többit szokni kell a plusz egy sík miatt! Az ötödiket röviden kell tolni, a 6-ot meg kicsit parás behúzni, mivel a rüki is ott van csak egy kicsit kijjebb... Tudom, az nem szinkronizált, meg nem is kell gyakran a 6, de pont ezért para kicsit. Gyakorolgatom 5-ből gurulva, finoman engedett kuplunggal... Szerk: Ezt azóta megszoktam, és ha rááll a kezed, akkor már magától értetődő. És igen, a fém váltógomb igen forró tud lenni, ha napon parkolsz, így gyorsan kell váltani, és legalább a kezed sem pihenteted rajta! Érdemes ráállítani a középső rostélyt, hogy a légkondi lehűtse! Belső: Ülés szuper, nekem pont ki is adja a be- és kiszállásnál a hupli, így kb. hozzá sem érek az oldaltámaszokhoz. A kicsi kormány nagyon tetszik, és tényleg veszett pontos. Én a vészes fordulókör és az orr láthatóságának hiányát sem érzem egyelőre. Simán parkolgatok szűk, párhuzamos helyekre, mert a tükrök jók, hátuljánál nincs kérdés, mert egyenesen vége van, az elejét pedig jól érezni. A kuplung és a gáz nagyon finom adagolható, így bárhova be lehet kúszni vele.
Könyöktámasz hiánya miatt aggódtam, de bőven elég az alternatív pakolóhely – éljen a Joystick! - és amúgy is szereti ha két kézzel fogják a kormányt a korábban említett TS miatt. Összkép: Sokkal autószerűbb a modern értékek mentén. Nagyon jól szigetelt, így alapjátaton és alacsony fordulaton nem is érezni, hogy jár. Váltón sincs semmi remegés – okos mechanika vs kettőstömegű... - és az egész menés sokkal nagyvonalúbb, ha lehet így fogalmazni. (Nagyobb kerék, merevebb, kompaktabb kasztni és felfüggesztés, nagyobb nyomaték, stb.)
Következik egy kisebb szerviz az átvételnél ismert hibák orvoslására + kötelezők, és utána egy komolyabb ismerkedés Gyuszi Bácsinál a tököli reptéren.
Update:
Azóta lett benne 2000+ km, és Tökölön is elég jól vizsgázott.
Továbbra is lenyűgöz, hogy mennyivel merevebb és precízebb mint a 6g!!!
Ha valakit a fogyasztás érdekel, akkor az eddigi átlag 60% város, 40% pálya és egyéb út mellett: 9,48l/100km/3500km
Ahhoz képest, hogy a Vti átlaga 8,72 volt 9 év távlatában, szerintem nem rossz.
Végszóként szeretném megköszönni azon két fórumos kollégának – őktuggyákkik - akik lehetővé tették, hogy ez a remek tárgy ilyen kiváló állapotban kerüljön hozzám!
Segítséget szeretnék kérni futómű ügyben.
Van egy 8gen sedan Civic-em, melyen azt látom, hogy hátul a kasztni lejjebb van, mint ahogy kéne lennie. A pótkerék helyén LPG tartály van. Viszont teli tartállyal is ugyanez a helyzet:
Már öszzehasonlítottam szakszerűen más sedan 8gen Civic-ekkel is (ujjvastagságmérővel ), s ekkor tapasztaltam, hogy más Civic-ek hátsó kerékjárati íve legalább 3 ujjnyira van a kerék legfelső pontjától, addig az enyémnél ez a távolság max 1 ujjnyi.
Megoldható-e egy Civic hátsó rugó lecserélése egy Accord-éra? Átépíthető? Kompatibilis? Nagyobb lesz a távolság? Ha bepakolok a csomiba, jobban bírná az Accord rugó?
Persze, illetve a nyomaték is máshogy alakul, pl. ok hogy nem sok az a 240nm. de azt olvastam vhol, hogy az már 1900-as fordulaton meg van és kitart 5000-ig.
amúgy egy 1.4T-t használok a hétköznapokban és bizony megérzi az is ha többen ülnek benne... és akkor még nem is pakoltuk tele.
Persze, de én a 15 évvel ezelőtti szememmel mondtam, hogy már 2005-ben se volt nekem nagy durranás. Többet vártam akkor tőle, de lehet hogy a nagy hype miatt gondoltam űrhajónak aztán mégse.
Nekem a 3 és a 4 ajtós sosem tetszett, nem tudtam volna megszokni.
Az 1,8-at viszont imádtam. Ma már nem kellene, de akkor nagyon komoly volt. Lehet ha 18-20 éves lennék, akkor örömmel ugranék bele, mert nekünk annyi idős korunkban trabant vagy lada jutott.
Azt nézd, h ez a motor a 90-es évek elején jött ki, és akkor igencsak nagy durranás volt.Abban az időben lehetett is tátott szájjal nézni. Ma persze már megszokott az ilyen teljesítmény, de szívóból ezzel a vtec rendszerrel nagyon nagyot üt ez a kis autó.
Telnek az évek, mások az igényeink, és mások a lehetőségeink.