askme4parts (nem küldte a terméket, 18.000,- forintot bebuktam s még neki állt feljebb) trudy500 (hazudozik az árakat illetően s fenyegetőzik). tomtop_digital (Nem küldte újra a hozzá visszakerült árut)
neked v nekem mint vásárlónak a lényeg, h a termék már fizikailag is eu-n belül van - jelenleg is működik ez. Igaz ebben az esetben a termék ára magasabb (pl. telefon, tablet). kis értéke esetében, nem gondolom, h akár 1$-ral is nőne az ár - bár ez tipp.
Azt, h kínai amikor behozza vámkezelni a termékeket (nagy mennyiségben), mennyit fog fizetni nem tudom. Nyilván pl. a hollandoknak se mindegy, h mennyi bevételük lesz belőle.
Közben beugrott, h vhol olvastam, a kínaiak is készülnek. Többek között Hollandiában hoznak létre raktárakat, ez azt jelenti, h eu-ból postázzák a termékeket, így kijátszva a rendeletet.
2019. augusztus 29. 11:46:29: megválaszolva wierra + által,
→ #6615 2019. augusztus 28. 20:47:56: megválaszolva grego + által,
→ #6611
Egy ismerősöm a made in china.com-on talált egy terméket,de az elvileg nagyker,nem olyan mint ali ahol darabra adnak.De írt az eladónak és a m.i.c.-n kívül kapott egy kedvezőbb árat.Postával együtt kb 200$.Rábólintott.Most kapott nemrég egy értesítőt a vám miatt.A vámosok küldtek neki egy fuvarlevelet,meg a postáról számlát amin rajta van a cucc,de az ár csak a harmada.Gondolta,hogy ha ők ezt tudják,akkor oké,annyi volt.
Most viszont kértek még tőle valami olyan dolgot amin rajta van a vevő,az eladó és a cucc ára is,illetve,hogy melyik webshopból rendelte a dolgot.
A fuvarlevélen rajta van a vevő,az eladó,és a termék ára is.Az "invoice statement"-en csak a vevő,és a termék ára,eladó nincs.
Ha most elküldi a valós vásárlási igazolást pl. banki kivonatot azon rajta van a termék a vevő és a valós ár,de a cég teljesen más,mint aki a csomagot feladta!Így megint csak nem tudja igazolni,hogy az tényleg az.de akkor meg ott van,hogy először miért nem ezt küldte el?-mert emberből van és gondolta,ha ott az iratokon ez van,akkor talán spórol egy kicsit-
Vagy azt válaszolja,hogy nem tud olyan dokumentumot,igazolást küldeni amit ők szeretnének,mert nincs.Ez alapján vámolják el vagy küldjék vissza a feladónak a cuccot.De amúgy nem érti,hogy hát ott van náluk a fuvarlevél amin rajta van minden!
Vagy amit én mondtam neki,hogy írja meg,hogy nem ő fizette ki,hanem egy ismerős aki ott járt csájnában,és onnan postáztatta el a terméket.Egyébként neki is csak azok a doksik vannak,mint amit ők is a csomagban találtak.Egyébként küldhette volna ajándékként is...Ennek nem tudom,hogy tudnának utána menni,vagy ha valóban valaki kintről küld valamit akkor azt ,hogy intézi el?
A kérdés az,hogy ebből a helyzetből,hogy lehet jól kijönni?
jaja, ellenben ugyanabba a dobozba belefér 10 lökös is, akkor máris olcsóbb a szállítás csak leljen elég lököttet aki japánból idelökött lökössel akar lökdösődni
megolható ha a hajóig elviszi a japán eladó akkor tulképpen van rá kapcsolatom..
de.
egy lokos hogy ne seruljon majdnem fél köbméter de inkább 1. az 1 köbméter minimumot fel fogják számolni.
az lesz olyan 70e ft, erre jön a vám vámkezelés áfa minden, egy lökös 140e ft alatt nem jön be.. ebben nincs a lökös ára csak a járulékos költségek. és kb 3 hónap alatt jön meg..
Megvan!köszönöm!
Nem szoktam ilyen "extrém" vásárlásokat csinálni.Banggood,ali,fasttech,wallbuy,stb... oldalakról rendelek álltalában.
Közvetlenül a gyártótól még semmit nem rendeltem.Ez az első.
Na akkor azt át kell marhasürgősen írni!Mert az az itteni én meg abszurdisztánba küldetem a cuccot.
ezen kívül akkor cak annyi,hogy küld egy számlaszámot,oda utalok és kész?
Írta a csaj,hogy nagyon jól tudok angolul... Gugli fordító befigyel!
Sziasztok!
VAn egy olyan problémám,hogy egy terméket szeretnék rendelni kínából.
De!
Ez nem ali és társai,hanem egy hivatalos cég,egybizonyos terméket gyárt de azt mindenféle méretben,formában stb... tehát nem ilyen kactagyűjtő bazár.
Már le leveleztem vele,hogy a termék ára 80 helyett csak 60 dodi és azt is megoldja,hogy külön utalom a postaköltséget ami 75 dodi és a csomagra a free shippinget ráírja.Paypal sem gond.
Viszont innentől már nem tudom,hogy a vásárlás hogy megy tovább?
Küld egy paypal számlát,én ráutalom a pénzt,de honnan tudja,hogy ki vagyok,hova küldje a mit?Azt külön kell írni valahova?Megjegyzés rovatba ennyi minden belefér?
Eddig csak úgy vásároltam,hogy az adott webshopphoz hozzá volt társítva vagy a bankkártya vagy a paypal.
Nagyon segítőkész a csaj,küldött a termékről olyan műszaki rajzot is amit sehol nem találtam,így a kiegészítő részket le tudom gyártani magamnak .
"A tartózkodási országától és a fizetéshez használt fizetési módtól függően a fizetés során, annak befejezése előtt dönthet úgy, hogy nem kívánja igénybe venni a PayPal által nyújtott pénznemváltási szolgáltatást. "
Ebből nekem az jön le, hogy a lehetőség, hogy ne Paypal váltson, továbbra is adott.
8.3 Pénznemek közötti átváltási lehetőségek. Ön a jelen megállapodás elfogadásával beleegyezik, hogy a bank- vagy hitelkártya által fedezett és a PayPal részéről pénznemváltást tartalmazó kifizetések esetében a pénznemváltást nem a hitel- vagy bankkártya kibocsátója, hanem a PayPal fogja elvégezni, és Ön kifejezetten felhatalmazza erre a PayPalt.
A tartózkodási országától és a fizetéshez használt fizetési módtól függően a fizetés során, annak befejezése előtt dönthet úgy, hogy nem kívánja igénybe venni a PayPal által nyújtott pénznemváltási szolgáltatást. Ebben az esetben a PayPal nem vállal felelősséget az Ön által használt egyéb pénznemváltási opciókért.
Ha az értékesítési ponton a kereskedő, és nem a PayPal által kínált pénznemváltási lehetőség áll rendelkezésre, és Ön úgy dönt, hogy a kereskedő által kínált átváltási árfolyamon és díjak mellett engedélyezi a kifizetési tranzakciót, a PayPal nem vállal felelősséget Ön felé a pénznemváltásért.
Ha PayPal-számlával nem rendelkező féltől az Ön számlájának elsődleges pénznemétől eltérő pénznemben fogad kifizetést, a kifizetés összegét a PayPal a kifizetés teljesítésekor (a PayPal ezzel ellentétes rendelkezésének hiányában) a jelen 8.2. szakaszban leírtak szerint átváltja az Ön számlájának elsődleges pénznemére, és Ön vállalja, hogy viseli a jelen Megállapodáshoz tartozó 1. díjszabás A3.1.1. szakaszában leírtaknak megfelelő átváltási díjat (amelyet a fizetendő tranzakciós árfolyam tartalmaz), minden egyéb tranzakciós díj alkalmazását megelőzően.
Tud valaki abban segiteni, hogy befizet a nevembe 10€ az ebayre mert nem tudok paypal szamlat letrehozni, nincs kredit kartyam ha em fizetem be letiltanak.
Így, hogy meg van adva, hogy legrosszabb esetben a 60. napon kell megkapnod a csomagot, így csak utána tudsz ügyet indítani. Ha a vásárlástól számítva letelt a 60 nap, utána van 30 napod ügyet kezdeményezni. Legalábbis én így tudom, vagy ez változott mostanában? Ha meg paypal-al fizettél a 30 nap letelte után paypalon keresztül még mindig lehet refund-ot indítani.
Van egy ph!-s topic, ott lenyitjátok az összefoglalót, és a Case/claim résznél le is van ez írva. ebay-es topic
rákerestem pontosan hogy mi van ilyenkor és ezt írja:
"I didn’t receive my item: We found 2 answer(s)
Your item may still be on its way
The estimated delivery date for this item is Jun 03, 2019.
What happens if you don't receive the item soon?
If you don't receive the item by the delivery date, just request a refund or more information from the seller. We're here to help if you and the seller can't resolve the problem."
De a teljesítés vállalása 30 és 60 nap között akármennyi. A 45 nap és a reklamáció indítása a nem teljesítés után indul el, tehát a 60. nap lejárta után.
De szerintem logikus is. Az esetleges szállítási idő nehézkes megállapítása miatt ad meg egy intervallumot. Hamarabb mi értelme lenne reklamálnod? Azt a választ kapnád, hogy de még le sem telt az igért határidő...
tudja vki. pontosan hogy jelen àllapot szerint mennyi ideig lehet reklamációt nyitni az ebay-en?
még mindig 45 nap?
a story a köv.
rendeltem 1 terméket.
száll. idôre egy tól ig határt adtak meg. 30-60 nap.
a 30 nap már letelt, kb. 40 napnál járok.
ilyenkor várjam meg a 60 napot és ha nem érkezett meg akkor még reklamálhatok vagy nyissak gyorsan egy reklamáciôt még mielôtt 45 napot meghaladom?
ha rákattintok a szállításra akkor azt írja ki hogy úton van.
de mivel a SpedPack-os csomagom se jött meg soha nem szeretnék ezzel is így járni.
Tudom hogy ez nem vigasztal, de nekem eddig csak Budapesten tűnt el csomagom, Kínából idáig szépen mutatta a tracking az utat, majd Magyarországon hopp, ott termett egy fekete lyuk...
(azon meg sem lepődöm már hogy országon belül 50KM megtétele tovább tart mint átszelni akár több kontinenst...)
Olyan velem is volt, hogy kínából rendeltem és Bp-ig tudtam követni mert addig tartott a tracking. Mentem postára, érdeklődtem de kb. ugyanezt mondták mint Neked.
Én írtam Ebay-nak ,hogy leketyegett a határidő nem kaptam meg és kérem szépen a pénzemet vissza. Visszakaptam a lóvét. Aztán megrendeltem máshonnan és az érdekes meg is jött szépen.
Szerintem az elsőt csomagomat lenyúlták ,azóta se jött meg...
rendeltem egy cuccost ebay-ről még jan. elején kínából. meg is érkezett mo-ra szintén januárban.
viszont a csomag azóta ott dekkol a reptéren. írtam a szállítmányozó cégnek, hogy mizu, ők azt mondják, hogy veszem fel a kapcsolatot a helyi postával. ez is meg is történt, de a posta azt mondja, hogy ez egy nemzetközi ragszám, ők ezzel nem tudnak mit kezdeni beszéljek a szállítmányozóval. szal most megy az egymásra mutogatás én meg itt vagyok kettejük között és kb. semmi nem történik.
a szállító a SpeedPak. van tracking de hiába... (EE1000146318066DH01020003A0A)
Valószínűleg, mint az eset mutatja, így nem tudod érvényesíteni a eBayen alapvető "buyer protectiont"
Gondolom direkt nem ott árulta...mert tudta előre, hogy "sáros"...
Nem ebayes vásárlás volt, de ami volt beszélgetés azt bemásoltam és a abban srác elismerte , hogy hiányos a cucc és pótolja ... majd később már nem is válaszolt, ekkor jelentettem a paypal felé.
Vissza nem küldtem, mert ha nem veszi át akkor még plusz 100 eurót bukok a szállításon. Viszont mikor Ő adta fel akkor sem volt tracking.
2019. március 25. 21:00:30: megválaszolva fonta + által,
→ #6577
Ebay en vetted vagy máshol? Ebay a vevőnek ad igazat minden esetben ha reklamáció van, pay pal kicsit más tészta, de ott is igazolni kell blokkal, tracking numberrel, hogy visszaküldted az árut mint ebay nél. Valószínűleg azért zárta le mert ez nem történt meg.
Sok év vásárlás után sajna sor került paypal reklamációtételre is .
Röviden : Vettem egy bontott motorblokkot, a szállítást fizettem paypalon, az árút pedig kp.ban a futárnak.
Cucc megjött, de szétszerelés után derült ki, hogy hiányos és nem abban az állapotban van , mint ami le volt írva.
Jeleztem az eladó felé, aki elismerte a dolgot és küldi a hiányzó alkatrészeket , ez nem történt meg 3 héten belül , így a paypal felé megirtam a reklamációt és csatoltam a fotókat és beszélgetést is.
Vissza csak a paypalon fizetett szállítási költséget tudtam volna visszakérni, de a semminél az is jobb.
Paypal 1 héten belül lezárta az ügyet és elutasította a reklamációt.... nonszensz a dolog
Hát én nem egyeztetek. Ilyeneket nem csinálok. Még 2004-ben jöttem haza Kínából, a bőröndben eldugva egy digitális fényképezőgép. Kiszedtek a vámosok. Kérdezték van-e elvámolni valóm. Mondom nincs. Jó, akkor mindent kipakolnak. Megtalálták a motyót. Elvették és a papírok kitöltése után mehettem tovább és majd csak akkor kapom vissza ha kifizetem a VÁM+ÁFÁ-t. Azt a megaláztatást én többet nem akarom újra élni, főleg, hogy hazugságon kaptak. Persze kiderült, hogy arra is 0% a VÁM, csak ÁFÁ-t kértek.
Erre a modelautóra is 0% volt vám.
Amúgy se magamnak vettem, akinek meg kellett az kifizette.
engem a dhl szólított fel, hogy küldjek dokumentációt a vámoláshoz...
nem küldtem nekik semmit szándékosan, nyissák ki a csomagot ha akarják...
megtették...
aztán elfogadták a ráírt értéket...
másnap simán kihozták...no vám,áfa
nyilván nagyon erősen termék és szolgáltató függő, és csak bizonyos esetekben működik...(vámhatár környéki termék érték...)
de van ilyen is...
2019. március 20. 11:21:39: megválaszolva grego + által,
→ #6569
Csak hogy legyen pozitív dolog is (vagy csak én vagyok mindig szerencsés ):
Szingapúrból rendeltem egy FK2 autó modelt Ebay-en. Sima meze postával adták fel. 1 hét alatt itt volt a VÁM-on, rá 4 napra (csütörtök) megjött az ajánlott levél, hogy nyilatkozzak a vámolásról, Paypal igazolás stb. Pénteken emailben elküldtem nekik kitöltve mindent. Következő kedden reggel 8 órakor a postás csenget a motyóval, bankkárytával kifizetem ott neki a VÁM+ÁFÁ-t, aztán viszlát.
Nem is értem másnak miért csücsül hónapokat a motyója a vámon