A 10. generációs civic a közelgő ráncfelvarrással egy új fogyasztáscsökkentő funkciót is kap. Ezzel akár menet közben lehet csökkenteni az autó tömegét.
viszont a júniusi sajtóbejelentés szerint már kapott ez is egy hybrid rendszert...
"Mazda has also fitted the SkyActiv-X unit with a 24-volt mild-hybrid system, which recovers electrical energy from the drivetrain under deceleration and uses it to power an electric motor which assists the engine."
A klima gombokat elfogadnàm belöle. Amugy nem ugy volt,hogy lesznek ilyen kis diszlecek az elsö-hàtso beömlö részen?
Mondja a sràc ,hogy kelll a spacer és milyen igaza van. Mondjuk én nyomtàvszélesitöt nem tennék ,inkàbb màsik felni ,ami könnyebb. Szerintem ez a ledes szélességjelzö jobban illik màr ehhez a modern autohoz ,mint a borostyàn szinü.
A héten még a piros csikokat ragasztom le körben a spoileren feketével ,màr vettem ilyen széles fekete ragaszto szallagot.Ha ugy nem tetszik majd leszedem....
Mint utólag kiderült azt írja a könyve, h 1000 km-t kell óvatosabban menni vele.Tekerd bele gyorsan, itt a 4 napos ünnep erre a célra , és utána hajtsd meg rendesen.Igencsak szedi a talpát..........
A k20 is azért lett elkaszálva, mert nem érte volna meg (vagy nem tudták volna) Euro5 kompatibilissé tenni.
Tudtommal 95Euro/gramm a bünti minden olyan autónak, aminek 95gramm feletti a fajlagos CO2 kibocsátása.
BTW én teljesen szuperül el vagyok a badass 1.5T-vel. Odalépek, és olyat húz, amilyenről az R18a még csak nem is álmodhatott.
Az eddigi megtett 330km alatt (100% Budapest), 7.6l/100km-t fogyasztott.
Ilyet az R18a nálam sosem tudott.
A futómű meg teljesen más világ mint az ufoé. Ugyanazon kanyarokban, ahol az ufo már rég tolta az orrát, itt ilyen szóba se jöhet, és nem is hajlamos elugrálni a feneke. Ez siklik az úton. Abból átülve ebbe, ezek azonnal észrevehetőek.
Sokkal "komolyabb" autó lett.
Cserébe az ufonak nagyobb a csomagtere, síkba hajlik a hátsó ülés, és ugye a hátsó ülőlap felhajtható. Bár ez utóbbi képességet kb 5x ha használtam a 11 év alatt.
"Honda is akkor lett volna badass ha valami K24-25-26 szivót tákol az FK-kba. 280-300lóval."
ez egy outdated illúzió...
ilyen motor a jelenlegi és jövőbeli emissziós szabványok miatt egyszerűen nem születhet meg...8-10 évvel ezelőtt sem, nemhogy most...
vagy ha elvben mégis, akkor az adott termék és a márkaszintű kibocsájtás szint rombolása miatt az ehhez kapcsolódó büntetési tételek beépítése miatt árban teljesen piacképtelen lenne...
egyedül a skyactive x-nek van meg az esélye sima szívóként léteznie (azonban maga a termék még mindig nem piacképes) de nagyságrendekkel alacsonyabb teljesítmény szinteken...ahol még kontrollálható az emisszió...de konkrét gyakorlati tapasztalat erről sincs még...
a korábbi f20c, k20, k24, c30, b18, b16 stb motorokat és az ahhoz kapcsolódó fajlagos teljesítmény szinteket (na) egyszer mindenkorra el kell felejteni...
a jelenleg érvényben lévő kibocsájtási normák miatt soha többé nem lesznek ilyen motorok...
De ez csak automata váltóhoz jó.
Egyik ágra rákötöd a hűtőhöz vezető csövet a másikhoz a visszamenőt és a többit a gép megcsinálja, persze mondja hogy mit csinálj a kocsiban tehát melegítsd fel az olajat rakd D-be R-be lépj enyhén a fékre aztán méri a nyomást, a kiszívott mennyiséget a visszatöltött mennyiséget, látod a kijövő a bemenő olaj színét, tudsz tisztító adalékot is beletölteni azzal járatni a váltót, majd a gép megméri mennyi olaj jött le mennyit kell visszatölteni és boldogság van. És jobb mint a gyári pl 3 litert cserélj előírás amikor ezzel a teljes mennyiséget le tudod cserélni. Persze marad pár dl de az elhanyagolható mennyiség.
Én vontatáskor is tök hasznosnak tartom, meg úgy általában. Csak hobby autó kéne kézi váltóval.
A Sharannál kb 400E a váltó felújítása, ha betojik. A kézi váltósnál meg 250E a kettős tömegű, de gyakran kell csapágyazni is őket, ill. a féltengelyhez csatlakozó dugótengely is csak ezeknél cserés viszonylag gyakran. Sz'al nincs beljebb anyagilag egyikkel sem az ember.
Én majd akarok valto olajat cserélni bár ugye nem német meg nem dsg de pont a napokban nézegettem hogy kell azt ezen a cserélő gépen megakadt a szemem.
Persze, addig amíg javítani nem kell. Mi most akarunk egy váltóolajcserélő gépet venni 1millió ft körül van. Ha lehet hinni a gyártóknak, márpedig párat már kipróbáltunk sőt az egyikhez konkrétan a mi tesztautónkból lett leírás hogy mit hova kell csatlakoztatni, akkor ezzel a megoldással a komplett olajmennyiséget ki lehet cserélni és simán el lehet kérni érte 150-200e ft-ot (ausztriában ennek megfelelő eurót). Megvan rá a kereslet szóval lesz ilyen gép nálunk, csak van fontosabb. A szakszervizek általi leírás alapján pl dsg-ben 3 liter olajat lehet cserélni, a géppel 8-at lehet.
Idehaza fosnak tőle. Eggyel több hibalehetőség. Egy kezem sok hozzá ki ért az automata váltókhoz ha baj van vele. Pesten vagy más nagyobb városban van értelme ha az ember napi szinten ingázik a dugóban.
Bezzeg azt a köcsög 4x4-et azt nagyon kell favorizálnunk nekünk magyaroknak. Nincs még egy ország ahol ennyi 4x4 van. Miközben telünk nincs, síkság az viszont van. Svéd rokonaim csak fwd autót tartanak még is élnek!
Hát most mit csináljak? neki ez tetszett, de utána nem véletlen, hogy szívó ISF-et vett.
De ez innentől meg már egyéni preferencia, hogy kinek mi tetszik. Nekem tetszik az FK2 hangja van akinek meg borzalom. Ez van.
hangja? omg....szerintem egyik hot hatch-nek sincs már jó hangja, de továbbmegyek ezektől komolyabb autóknak sincs.
Nem rég kapott egy ismerősőm egy m4 competition bmw-t de hogy annak is milyen trágya hangja van az borzasztó. Mintha valami 10évvel ezelőtti NFS játékból szedték volna. Persze van a böfögős/fingós váltás, aztán meg a kamu csim bum cirkusz ropogás.
GTR az egyetlen talán aminek még libabőr a hangja, na meg a porsche 3.8-4liter szivó. Ferka is már Tesla szintű lett a turbós motorjaival.
Honda is akkor lett volna badass ha valami K24-25-26 szivót tákol az FK-kba. 280-300lóval. Attól hogy gyengébb lett volna a konkurensektől, még ugyan úgy fogyott volna, mert annó az FN/FD2 a konkurensektől gyérebb volt mégis a szívó feeling miatt vitték és szerették. Szeretik mai napig...
Igen Zsoltra gondoltam, csak én le vagyok maradva. Láttam, hogy a HKO fk2 már más tulajdonában van, de azt hittem meg is vette a focust, mert egyszer hozzá hasonló embert láttam egy Focusban, de akkor nem Ő volt az.
Itt? Én nem tudok róla. Gallai Zsolti volt az aki vett egy FK2-t, majd 1 évesen eladta, aztán szemezgetett az Focus RS-el, aztán észhez tért és letett róla
Aztán vett egy ISF-et, amit szépen össze is tört a ringen mert minden van alatta csak fék nem. Azóta új CRV-vel jár, meg Jazz-el, meg néha előveszi az NSX-et évente 1x.
Ugyan miért? Az előbbiekben felsorolt igényeknek nem felel meg? Egy pályázás előtt nem lehet az orgonasipokat elvinni iskolába? Esetleg tesco bevásárlásra vagy horvát nyaralásra alkalmatlan?