Jó kérdés, USA modellek nagy része tuning szempontjából ugyanaz mint a 16-18 model. Amint lesz itthon egy ilyen 2019-es és ki tudjuk olvasni az ECU-t akkor kiderül, hogy van-e különbség.
Stage 1:
Emelt turbónyomás (1.25Bar)
Javított gázpedál reakció
Csökkentett turbó késedelem
Növelt nyomaték alacsony és középtartományon
~190LE és 310Nm (gyári: 182LE és 240Nm)
Stage 2:
Emelt turbónyomás (1.45Bar)
Javított gázpedál reakció
Csökkentett turbó késedelem
Növelt nyomaték alacsony és középtartományon
~210LE és 350Nm (gyári: 182LE és 240Nm)
De ezeken kívül még van egy halom paraméter ami igencsak befolyásolja a karakterisztikát
Throttle Responsiveness
Throttle Padding
Turbo Spool
Turbo Responsiveness
Boost Target Ramp Rate
Early Spool
Disable Rev Hang
....stb
Pont most ültem ide neked megválaszolni a kérdésedet, a tapasztalatokról, látom épp megjöttél egy képpel.
Szóval az első érzések......Nagyon hiányzik a bőr, nagyon megszoktam az elmúlt 20 évben, de ez csak megszokás kérdése. Ami gáz, az a napi számláló tekerője. Nem akartam hinni a szememnek, miközben minden más elektromos kütyüvel működik. Ezek a segéd bizbaszok egyelőre nagyon jól teljesítenek, még azért tanulni kell egy-két esetet, h mit miért csinál. De tetszenek, korrektül jeleznek. Pozitív, h nem visít minden jelzésnél, ha csipog, akkor halkan,nem őrjít meg, hanem villan lámpa, vagy bemondja pl. a bizti övet egy hang.
A futómű kifejezetten jó, tartottam tőle az accord után, de ez úgy nyeli el az úthibákat, h csak pislogok. A kormányzás tökéletes, pont annyira érzékeny, mint amennyire kell. A váltót meg nem kell egy hondásnak bemutatni, azt nem tudják elrontani.....
A hang zseniális, nagy ötlet volt, h nem burkolták le a motorteret. Persze mindezt nem egy V10-hez hasonlítva mondom, hanem egy 1,5-ös autóhoz.
Hátul a hely bőven jó, kivéve a fejteret, ott 180 feletti embernek nem lesz jó.A hátsó rolón meglepődtem, de tök jó ötlet, mert amikor előre csukja az ember az üléseket, nem aggat a keresztben levő roló sínje.
Ami még nem tetszett, az a kormányon levő kapcsolók, nagyon műanyagok, az accordban sokkal korrektebb volt.
Menettulajdonságban át kell szokni a dízel után, de kúrva jól megy, és 5 ezer körül még rátol egy lapáttal, szóval oké a dolog.
Összességében eddig igen pozitív, pedig nagyon tartottam tőle. Főleg a futóműtől, de azon meg látszik, h 15 évvel későbbi technika, és nagyon jó. Henrik nyomott vele néhány kört úgy rendesen körforgóban, kipróbáltuk , és csakis pozitív ahogy az úton viselkedik.
Két hete kipróbáltuk, hogy milyen egy ilyen 1.5T-t ami Ktunerrel fel volt progizva talán stage1.
Kb. úgy megy harmadikban egy emberrel mint egy FK2 negyedikben két emberrel a negyedik végére az FK2 kezdett elnyúlni.
Utolsó 3 teljes tankra vetített vegyes fogyi: 6.6l, 6.8l, 6.9l, 100-as benyával. Ebben van egyenletes autópálya tempó és szórakozás is kihasználva a 182 lovat. Elég jól meg tud indulni, egy stage 2 -vel meg aztán tényleg durva menetteljesítménye lehet.
Gratulálok!
Ha kicsit esik az ára szeretnék én is egyet. Kár, hogy az Si csak qp vagy szedánban van - a qp nagyon bejövős, csak ugye nem éppen praktikus, az 5d meg szebb a szedánnál. Na majd meglátjuk, hogy hoznak e be a lengyelek egyáltalán.... Sima 2.0 szívóval már tele PL.
Nagyon kevés változás lesz, műszakilag talán szinte semmi sem. Lehet, h olyan tökéletes konstrukció mint a trabant, h 40 évig is jó az változtatás nélkül.
Akármilyen megoldást is okoskodtak ki, igen jól érezhető többletet tettek bele. Van benne vagy 400 km, úgyhogy majd még gyűjtöm a tapasztalatokat.
Másképp kell vezetni mint a dízelt, de nem tartott sokáig megszokni.
Már csak egy elektromos hiányzik itthonra, én azt is szívesen szokogatnám.
Várjál, még nem rúgtam el neki igazán, ki tudja, még minden lehetséges!
Különben a múltkor beszélgettünk a vtec nem vtec dologról ennél a motornál.( vtec turbo van ráírva különben).
5000 környékén olyat vált a motorban a műsor, mint a régi vti-mben, rendesen rádob egy lapáttal.