nálam csak chw jöhet szóba...
a facelift csak cégesben lehet érdekes...(nagy szárny nélkül)
ha az nem jön össze, akkor esélyes lehet privátban is...
de nem most...majd az értékvesztési sáv alsó harmadában...
most 3-4 milliót kidobnék az ablakon...
sokat adnak/adtak el belőle, lesz majd választék...
érdemes várni...
Nem,mert nem autóklímás!Mint írtam is!Csak mivel a hétköznapi klímák,ipari hűtők,stb... a szakterülete autókba is után tölt.De semmi több!Ráakasztotta a műszert és van benne gáz,a mutató kiszaladt rendesen az órán,de az értéket nem néztem,hogy mennyi.
Majd én holnap megnézem,rámérek.A lényeg,hogy a tárcsa forog a másik fele meg áll,mindegy mit csinálok.
Megjöttem!Akkor kezdem is!
A munka legrosszabb része ezt eltávolítani a lengőkarról!értelme nincs felrakni az új lemezt ha a felületben van +/-2-3mm domb,gödör.
Erről van szó!Csavarokból 3 db kicsavarható volt a többit fúrni kellet.Jobb oldalt a menetfúró sikeresen bele tört az egyik furatba,az ott is marad,de a másik két csavar tartja.
Homok szórt felület,majd horganysprayvel lekezelve.
Az új lemez felrakva.Még 2 vastag festékréteggel megszórtam.
A szerelés menete:kerék le,fék le,tárcsa maradhat,mert a kerékagyat úgy is le kell húzni ami a nagy csavar kicsavarása után kézzel lehúzható.Visszarakásnál érdemes vékonyan megolajozni a tengelyt,hogy a csapágy könnyen felcsússzon,meg később le is.
Délelőtt óta csinálom és most már csak a kerekeket kell meghúzni.természetesen a fékeket is átnéztem,tárcsa nem repedt,gödrös,stb... féknyeregnél az úszó stíiftek könnyen járnak,betétek alatt a kis lemezek kipucolva,vékonyan réz pasztával megkenve,gumi porvédők épek,nem szakadtak,stb...
Amit évente úgy kb 2x megcsinálok mindig!
Természetesen mindkét oldal cserélve lett.
A lemezeket végül itthonról valami zserbimbo kft-től rendeltem.27500 volt postai utánvétellel.De aki rákeres az oldalra az látni fogja úgy is,nem titok!Azért innen,mert tele lett a tököm a hol olcsóbb játékkal!Kintről rendelem olcsóbb a cucc,de a posta +vám miatt már nem.Vagy a németeknél 50€,akkor meg megint nem olcsó.Itt volt,megrendeltem,futár hozta,annyi ... amennyi.
Elgondolkodtam,hogy érdemes e foglalkoznom a kocsival?Minél inkább próbálok maximálisan odafigyelni rá annál inkább hálátlan.Lehet jobban járnék,ha már nem költenék állag megóvásra sem,mert piaci értéke béka segge level 15.
Belső részre gondoltál ugye. És mért ellenállást a mágnestekercsben, 3-10ohm de ha szakadt akkor pár kohm is lehet. Azt megnézte hogy kap áramot a tekercs? Kezdésnek, csak úgy.
A klímás,aki ipari klímákat,hűtöket tölt,szerel,stb... mellette autó klímát is tölt,megállapította,hogy van benne bőven gáz.Én meg azt,hogy a relé jó,működik,kattan,biztosíték nincs kimenve sehol,sem utastéri,sem motortéri táblában.A kompresszornál a tárcsa külső része viszont nem forog .
Aki a 9-10gen ctr-re tervezte a felnit annak a kezét eltörném. Ocsmány!
Miért nem lehet szép letisztult egyszerű mint pl. Enkei rpf, volk te37 vagy kosei k1.
Tegnap fél órát nézegettem a hirdetést, h de jó lenne elhozni............
Gyönyörű így.
Elküldtem az öcsémnek a linket, de azt mondja, h itt falun azonnali kivégzés jár érte.....
Az előző tulaj nem tudom,hogy használta.Nálam nem ment sokat.Szeretek lehúzott ablakkal közlekedni,csak akkor meg bejön a zaj és a por.Én nem töltettem rá,de szerintem az előző tulaj sem,mert nála még biztos,hogy hibátlanul működött.
Nap programom ez is:
Eddig egyetlen autóban láttam ezt szétrohadni ami egy yaris volt,de annak a tulaja csak tankolni tankolj,mosni sem,de legalább a téli latyakot sem slagozza ki alóla néha.
Az enyém meg egy nyári autó volt,havat csak nálam látott és mégis rottyon van mindkét oldal.
Vicces,hogy tényleg minden típushibája javítva lesz a kocsinak,én meg most akarok átülni valamibe
De a 8gennek meg lehet hogy 10 évig semmi baja sem volt, csak most feltűnt hogy a természetes gázfogyás miatt kevés lett a hűtőközeg. Ugye illene néha rátölteni meg használni és akkor előbb kiderül hogy baj van.
És hüledeznek ha azt mondom, a régi jobb volt. 5gen Civicemben bontott klíma van, ki lett mosva, új szárítószűrő, kondenzátor meg tömítések. Évek óta semmi baja...
Ha lyukat keres akkor ne klímagázzal csináltasd és színezővel, mert kb szarra sem jó csak kurva sok pénzbe kerül és hivatalosan tiltott is erre használni a klímagázt. Vagy nitrogén vagy nitrogén-hidrogén keverékkel (95-5%-ban) nyomatják meg (mi 15bar-ig) és akkor keresik a lyukat. Autófüggő de legtöbbször a klímahűtő adja meg magát.
Az az igazság,hogy már tavaly se volt olyan határozott a hűtése,de mivel ritkán használtam így nem volt vészes.Szombaton fertőtlenítettem,akkor is egész hűvöset csinált,igaz akkor kint se volt meleg.Sikerült intéznem este 6-ra időpontot a legközelebbi klímásnál.Első körben srác megtölti,megnézzük ereszt e aztán majd kiderül.
A klama az az a része az autónak amiről fingom nincs!De őszintén!Annyit tudok róla,hogy egy csomó súly,hideget csinál ha megnyomom a gombot és szopás ha nem működik,mert akkor extra pénzbe kerül a javítása.
Nélküle is el lennék,lehúzott ablaknál,nem a meleggel van a gondom hanem pályán a zajjal!baromira nem szeretem a zajt,a kis zajt sem!Fülvédőben vagyok egész nap melóban,az autóban azért viccesen néznék ki! De az enyém bluetoothosra van alakítva és 2-3 hétig zenél egy feltöltéssel!
Ha szerencséd lesz, akkor csak a klímakuplung fosta össze magát. Ami nem annyira vészes tétel.
Nekem totál elengedte a gázt 3 hét alatt. Aztán már nem is fújt hideget többet.
Nincs újság. Három év tapasztalatát egybevéve szerintem nem a váltó önmaga rossz vagy hibás hanem a körítéssel együtt (kuplung, hidraulika folyadék, késleltető szelep, stb.) beleértve a user error-t jön ki kb. 10-ből 1-2 autónál.
Mondjuk a videóban FK8 van
FK2 TypeR-ben nincs fl vagy non-fl, mivel maga 9 gen Civic facelift verzióból adták ki a CTR-t 2015-től a sima civic lett FL és abból lett CTR. A 9 gen az egyedüli CTR amiből csak FL van.
Az itthoni FK2-nél nem hallottam hatalmas drámákat a váltóval, ellenben pár magyar FK8 már megfordult szalonokban a kettes és hármas recsegéssel. De szerintem ott is user error van.