"...When you switch off the engine, some of the valves are kept open.
Or, if you just keep running the engine at idle rpm without driving or repeat the multiple short distance journeys,
you are circulating the moisture/fuel rich blowby gas inside the engine.
Once the engine cools down and temperature drops, it will create condensation inside the engine.
Not a problem if you drive regularly.
However, if you park the car for months, it may allow the build-up of rust at certain places.
Next time when you crank the engine, the rust may cause scratch markings.
It won’t cause immediate issue but if this process was repeated many times over the years,
it shall cause bite markings.
It's different from oil film issue caused by oil pressure drop.
With oil film issue, you will see lots and lots of scratch line markings at entire width of the area if it's metal-on-metal contact.
And if the temperature got too high, you will see changes in colour or even the melted materials.
With the rust issue, the markings are more like the material being chewed off and spot like shape instead of full width.
Fortunately, over the years/miles after this happened, the edge of the chewed off section was smoothed out with no wear to the cam lobe surface.
Considering the cam rotation direction, the width of cam lobe and no further contact between the dimple and the cam lobe,
the rocker arms can be re-used.
This can happen at the crankshaft journal/main/rod metal area and the damages would be even more serious than the rocker arm section...."
Szerintem nem!Kinti oldalon teljesen mást hoz a benzin és a dieselhez. Megnéztem két autós webshoppot is és mindkettőnél más a két típus .Ráadásul a dieselhez drágábbak.
meglátjuk, mert mondom, közben rájöttem, hogy felesleges, mert se műszaki nincs rajta, meg ki is van vonva a forgalombol... és arra a két hétre ez felesleges lenne.
fogalmazzunk úgy messze nem ez az ideális...
amennyiben "korrekt" műszaki állapotban volt amikor leállítottad, akkor vélhetően el fog indulni...
az elején azért járasd egy kicsit alapjáraton, amíg a venti bekapcsol, nézz rá minden rendben van-e vele...
hangja kisimul-e, olaj nem folyik, hűtéscsövek, hűtő milyen állapotban van, nincs e szivárgás valahol...
néhány km menet és újra szivárgás ellenőrzés terhelés után...
ha ok, akkor menjél, figyeld a fentieket és látni fogod mennyire adja ki...
Ha tudod majd hogy milyen autót veszel, akkor kezdj el keresgélni hogy mik az elérhető állófűtések az adott típushoz.
Nálam is ez volt a probléma, konkrétan 1 típus volt hozzá elérhető.
Az ufónál meg max úgy éri meg ha szerzel egy használt készüléket és te magad beépíted, újat beszereltetni itt Németországban elég húzós összeg.
Maga a készülék fogyasztásánál is van eltérés ,össze vissza írogatnak ott is mindent.
Nem csak az autó kevesebb fogyasztása a cél,hanem,hogy ne kopjon rommá a motor.Néztem a nívó pálcát télen... kb mintha méz lett volna.Tudom,hogy a kütyü közvetlenül nem melegíti az olajat.De azért nem mindegy,hogy egy -10 fokos olajjal indulok vagy egy +5-össel.Jó,erre is lehet megoldás,ha át van alakítva az olajteknő és alu csőből,vékonyból egy egyszerű hőcserélő be van rakva.A téma már korábban is foglalkoztatott.Még nem tudom,hogy mibe ülök át,de jobban szeretném óvni a téli üzemben,mint a mostanit .Bár lehet az ufo is kap egy kályhát.
A "merülő forraló" típusú az nálam kizárt,nincs konektor amiről üzemelhetne.Azt beszerelni tényleg egyszerűbb.
Azt hogy melyik fogyaszt kevesebbet gondolom meg lehet nézni a gyártók oldalán.
Nem néztem utána de gondolom a külön tartályos többe kerül az extra üzemanyag tartály beépítése miatt.
Nekem benzines autóban van, nekem is a rövid távok miatt kellett. Csak tavasszal lett beszerelve, még nincs sok mérésem a fogyasztásról. Ha a fogyasztás mérőnek hinni lehet akkor valóban kevesebbet fogyaszt az autó. Mondjuk nekem fontosabb volt hogy meleg motorral járjak, lesz.rom a fogyasztást . Mínuszokban még nem próbáltam, de 3-4 fokban, 10 perc állófűtés után indultam, 100 méter megtétele után 90 fokon állt a vízhőfok.
Viszont én ha megtehettem volna, sima 220 V-os konnektoros változatot vettem volna.
Egyszerűbb, olcsóbb, kb ugyanazt tudja. Persze ha van hová bedugni
Leginkább az,hogy a diesel vagy a benzin a jobb?Kevesebbet fogyaszt e az egyik,vagy tök mindegy?
Pár helyen olvastam,hogy télen csökken a fogyasztás.Már mint a téli.Nekem konkrétan a rövid táv és a bazinagy emelkedő miatt télen kb 2 literrel eszik többet a kocsi.Ha a kályha kompenzálja ezt és még jeget sem kell vakarnom akkor berakok egyet.
INkább ide!Van valaki aki képben van állófűtés (vizes) terén?
A kérdésem annyi lenne,hogy dieselt vagy benzineset érdemesebb venni?Külső tartályos lenne,szóval nem szempont,hogy a kocsi milyen üzemanyaggal megy.
Nem!nem hibbantam meg teljesen ebben a hőségben,hogy ilyenkor kérdezek erre rá.Csak most úgy látom,hogy lejjebb mentek az áraik a télihez képest .
Aztán ha már a tél elötti felkészülésnél tartunk ,mert mindjárt itt van!
Ilyet használt már valaki?
Találtam "kábelközötő" típusút is... hát azért a spanifer biztos erősebb.
Érdekes, nekem sose ázott be a 13 év alatt. De azt tudom, hogy a facelift előttiek csomagtér ajtó ablaka bázott gyárilag és garanciában cserélték ha valaki visszavitte.
Utólag megtakarítani olyan mint halottnak a csók, ha már eldeformálódott akkor már mind1,
Azért érdemes lenne megnézni indikátor órával a kerékagyat és a tárcsát is.
eddig tökéletes volt,most kezdte pár hete.főleg városba van használva,meg sokat fékezek.
előtte nem sokkal kerékcsapágyat is cseréltem,mert hangja volt,de lógni nem lógott.
levettem tárcsát,megtakarítottam alatta,de változatlan.repedés nem látszik rajta.
az az érdekes nagyobb tempónál semmi,nagyobb fékezésre se,csak városban finom fékezésnél érzem ezt.
A tárcsának sok fékezés kell hogy rendesen bekopjon, nekem a brembo tárcsa brembo betéttel szép lassan kivülről befele kezdett bekopni, nem a megtett km a lényeg, mer el lehet menni több száz km-t autópályán anélkül hogy fékeznél.
Ha ráz a kormány akkor vagy a tárcsa vagy a kerékagy van eldeformálódba, vagy már mindkettő, érdemes megmérni a kerékagyat még mielőtt bármit tennél, aztán a féktárcsát.
Meghát van amikor a gyártó mondja meg hogyan koptasd be rendesen a tárcsát.
Kérdés.
Fékezéskor akadozva lassul az autó ill picit ráz a kormány,de csak olyan 40-50 környékén nagyobb sebességnél semmi.
Tárcsára gyanakszom,hogy vetemedett,kb 3e km van benne csak.
Kívül sima,belső felén közepe fele 1,5-2cm nem fényes ott mintha nem fogba rendesen.mindket oldal ilyen.nyergek fel vannak újítva,csúszkák szépen járnak.
Mi okozhatja még?
Sziasztok, segítségre lenne szükségem automata váltó ügyben. Adott egy 6g cvt váltós 1.6os civic. Amikor meleg a váltó elinduláskor beremeg, de menet közben nem csinálja váltáskor. Olyan érzés mintha a kézi váltónál nem fogna be rendesen a kuplung amíg fel nem engeded és berázza a kasztnit. Állítólag vontattak vele és 8éve ilyen. Olajcsere mindig időben meg volt. Kérdés mi lehet a gond, illetve mennyibe lenne a helyreállítása vagy inkább érdemes váltót cserélni? Hosszú távon gondolkozom az autón ezért is kérdezem.
Sziasztok.
Civic 7g 1.7 CTDi- nél a P1550 hibakód mit jelöl? Tegnap dobta, kitöröltük, majd ma, hideg motoros indítás után pár méter megtételét követően visszaírta.
Szerintem beszélj meg egy időpontot Higannyal és ne kísérletezz!
Ha nem jól rakod fel és átugrik a szíj akkor összekócolódhatnak a szelepek!
Hagytam már el én is ékszíjtárcsát,nem volt jó buli.Légkulccsal lett ráhúzva...elvileg nagyon,aztán rá kb fél évre meg kiderült,hogy mégsem.Aztán jött a 2m-es vascső és utána már nem lazult le többé.Mondjuk akinek cserélnie kell majd,annak szar lesz!
Sajnos volt rá példa,és jöttek azzal, hogy szar a benzin, de mondom azóta nem tankoltam és mielőtt idehoztam nem csorgott. volt olyan is hogy a szíjtárcsa csavar lazult meg és a főtengely végén az ékpályát verte szét. Így ezek után ...
Ha szűz vagy ilyen téren akkor lehet jobb lenne egy olyan ember is melléd aki már látott ilyent. Még szerelők is előszeretettel rakjál el egy foggal a vezérlést.
Más nem kell. Na jó de, dugókulcs hozzá és ha vmi agytröszt jól beragasztotta a csavart, akkor nem árthat egy túlsúlyos vastagfalú dugófej, volt h csak az segített ilyen esetben.
csepeli hondabontoban az uj utangyartott egy tizes. csak nem tudom, h melyik lehet rossz. ha a vezetooldalit nyitja kulcsal akkor az jo? vagy az semmit nem jelent? Koszi a valaszt!
A kompressziú gyűrűk hézaga nem lehet egyvonalban a csapszeggel és nem lehetnek derékszögben sem hozzá képest ez rendben.
Ergo a csapszeg vonalától 45 fokkal kell elforgatni őket.
Viszont a kérdés az, hogy a szívó vagy a kipuff szelepek felé legyen a gyűrűhézag?
Lehet, hogy ott a gond. nekem is volt pár éve szimmeringcsere miatt szétszedve az osztófej, akkor nem láttam kábelsérülést. Viszont a kábelszigetelések le voltak rohadva teljesen az olaj miatt. Mivel zsugorcsövet nem lehetett ráhúzni, bevontam őket folyékony gumival.
Mindenképpen belenézek, hogy néz most ki.
Meg kivillogtatjuk az esetleges hibakódokat. Ha jól emlékszem, csak rövidre kell zárni a diag csatit és gyújtást ráadni, ugye?
Egyszer szétszedtem a gyújtáselosztót, szimeringet cserélni, és az egyik mágnest amikor tettem vissza az egyik kábelen elpattant a szálak fele, és random időközönként rángatni kezdett, mondjuk akkor nekem volt check engine is amikor rángatott.
De az is inkább meleg motornál, mer felpuhultak a kábelek és tudott mozogni
2019. május 30. 13:18:13: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #123721
Elosztófedél, rotor, gyújtáskábelek, trafó, gyertyák. Gyújtáselektronika már 10 éves mondjuk.
Megnézem akkor a releváns kábeleket, meg az osztófejben is, hátha.
Még olyan ötletet hallottam, hogy a pillangószelep szögállásérzékelő is lehet rossz.
"a gyújtással kapcsolatban szinte minden alkatrészt cseréltem"
Mit cseréltél?
Amúgy lehet valami szenzor kábele van megtörve, a kábel átmelegszik meghajlik és kontakt hiba van, érdemes átnézni a kábeleket főként a csaltakozóknál.
2019. május 30. 13:04:29: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #123719