Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.
Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.
Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)
Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
Ami fontosabb alkatrész, abból én is csak gyárit szoktam használni Hondánál. (pl. lengéscsillapítót én majd' minden márkát kipróbáltam a 7gen Civic-emnél, de a gyárinál mindegyik gyengébbnek bizonyult és bőven kevesebbet is bírt)
Azért írom, hogy Hondánál (na jó, nekem más nem is nagyon volt, értsd: egyáltalán) mert sokan azt vallják/meggyőződésük, hogy a gyári alkatrész ugyanaz, csak egy adott gyártó produktuma, csak azt Honda logóba csomagolják. Nos, valóban, tényleg sok autómárkánál így van, főleg a németeknél, de a Hondánál valamiért mégsem.
Természetesen itt is megvannak a beszállítók/gyártók, akik gyártanak utángyártottat is ugyanazon modellekbe (Civic, Accord, stb.) és emellett "ugyanazt" a szűrőt/szilentet/bla. alkatrészt gyártják a Hondának is Honda logóval, csomagolásban gyári alkatrészként.
És ez utóbbi valahogy vagy valamiért mégis sokszor jobb, mint a többi. Többször tényleg tapasztaltuk/tam (szerelőm és én) hogy hiába cseréltünk a Civic-be pl. toronycsapágyat, ami a Bárdiból lett rendelve vagy más utángyártottat, valahogy sosem volt az igazi. Vagy eleve szorult, nyekergett vagy rövidebb időn belül elkezdett kotyogni. Gyári Hondát rendeltünk két próbálkozás után és érdekes egyből tökéletes lett és emellett további 7-8 évig jó is volt. (az az autó 14 évig volt nálam, volt időm próbálkozni)
Én is ezért meggyőződéssel és tapasztalat alapján vallom, hogy a Honda logó alá tényleg nem ugyanazt az utángyártott minőséget pakolják, hanem annál jobbat. Persze nálam is előfordul, hogy u.gy.-hoz nyúlok, pl. a jelenlegi Accord Tourer-em futómű alkatrészei főleg azok, de annak megvolt az oka (relatíve tsóróság) és bevállaltam a várható rövidebb élettartamot, mert kevesebbet használom az autót és emellett bőven a szervizintervallum alatt is szervizeljük évente.
az utángyártottak sok esetben silány minőségűek, visszacsapó szelep nélkül, a házon belüli szűrő anyaga sem olyan...
de vannak erről vidik is ahol szétvágják a különböző szűrőket.
persze nyilván van különbség utángyártott és utángyártott között is, de egy olajszűrő esetében olyan szinten minimális pl. az árkülönbözet, hogy egyszerűen nem éri meg ezen spórolni, kisérletezni szvsz.
mennyi egy ugy. szűrő? 1500 ft.? a gyári 3000
sok esetben keresik a "legjobb" olajat hogy milyet tegyenek bele és akkor hozzá ugy. szűrő... hm.
Mert nincs rajta a Honda felirat amitől 3x annyiba kerülne. Amúgy az általad felsorolt szűrőgyártók is sok autógyárnak a beszállítói, szóval tudják miről van szó.
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?
Én most kértem le a múltját az autónak. Ugyanabban a márkaszervizben volt végig szervizelve.
Kezdetben 0W40-t tettek bele, majd 0W30 ill. 5W30 került bele. 8 éves korától ill. 120e km-től 0W20-at tettek bele.
Most 155e km van benne. 139e-rel vettem 1 éve. Az előző szervizperiódusban a vége felé utána kellett töltenem 4-5 dl-t, a mostaniban még nem kellett tölteni bele utólag. Szerencsére nem zabálja úgy ahogy rémisztgetik az embereket, pedig mint látható, nem végig 0W20-as került bele. Márka mindig Agip volt.
Olajszűrő cikkszáma: 15400RBAF01
Antalyaban láttam egy fehéret ukrán rendszámmal. Elsőre szemből azt hittem hogy civic, ahogy közeledett azért látszott a méretbeli különbség is. Élőben meg szerintem rohadt jól néz ki minden szögből, de a civictől mindenképp. Sokkal jobbak az arányok is.
Bocsánat, félreérthető voltam, természetesen tudom, h létezik ilyen accord. Arra vonatkozott a kérdésem, h konkrétan ez az autó, ezzel a megjelenéssel léztezik-e.
Látom a képeket, szépen összehozta a srác, nagyon penge így. Valahogy nem tűnik olyan esetlennek a hátsó tetőív coupesítás.
Kapja be a honda vezetése, h nem forgalmaznak errefelé accordot. (értem én, de mégse )
Egyszerűen nekem teljesen érthetetlen, hogy vehet valaki passatot , amikor accord is létezik.....
Igen, de ha ott helyben csinálják és ki-beszereléssel együtt megvan még aznap, akkor úgy is jó nekem. Csak ilyen céget nem találtam. Persze, google-ban a 3. cég, de én csak az első 2-ig jutottam.
Kár hogy Budakalászon van ... De azért köszi. Neten találtam egy céget akik kijönnek ingyen Győrbe és Veszprémbe, meg vissza is hozzák, garancia, minden. Elég rugalmasnak tűnnek. Na mindegy, keresek tovább.
Kérnék valakit akinek 7. gen Type S Tourer e van csináljon már egy képet nekem a küszöb elejéről a doblemezbetét felől ahol a csavarok vannak, kíváncsi vagyok a tartóra.