Mert ez a tapasztalatom Gondolom olyan nagy a fordulatszám különbség a két tengely között hogy nem szereti. De mondom, Jazz szépen beveszi, CTR-t nem lehet erőltetés nélkül betenni. Lehet nem véletlen.
Oké, s miért nem? Yaku amúgy azt írta, h nem szinkron sebesség az 1, én ilyet még nem hallottam..
A Fiestánál szoktam egyet szúrni gurulva, mer nincs benne se kettős tömegű, se változó geos turbo, s így nem szeret 2E fordulat alatt lenni a diesel motor. Az meg nem mindig van meg, amikor elsőbbséget kell adni, s lassan gurulok, h körülnézzek.
CTR-nél hiába tripla szinkron, be se megy az 1-be ha gurul az autó. Vagy lehet hogy bemenne ha erőltetném de nincs kedvem szétcseszni
Jazzemnél viszont szépen bemegy gond nélkül.
Annál legyen is, de nem hiszem, hogy egy Jazz-nél ugyanez a helyzet, ugye?
Ha ott erőlteted a szinkrongyűrűt folyamatos egyes vissza váltásokkal menet közben, az be fog halni, nehogy már megmagyarázzuk, hogy nem, mert menten beszarok.
Suzukinál is..
"Fontos változás, hogy a régi ötfokozatú váltót hatfokozatúra cserélték, amit kisebb átalakításokkal (az egyes és a kettes is triplán szinkronizált) az SX4 dízelből vették át."
Jó, abban csak vicceltem egy kicsit, csak kijött belőlem, mert azért 1-est rakni simán guruló autónál, az egy kicsit szíven ütött, hogy őszinte legyek^^
Én sem vagyok persze szent és nem várom meg mindig, hogy az autó teljesen megálljon, amikor egybe teszem, (amit amúgy úgy kellene) de azért bőven nem 10-20km/h-s sebességnél, mert az a legjobb út, hogy az ember elb*ssza a váltót^^ Fékezek, már épp megállok, akkor finoman rányomok előre és hagyom, hogy magától beessen egybe, akkor sem erőltetem. Ezzel a módszerrel pontosan lehet érezni, hogy mikor működik normálisan a szinkrongyűrű, másképpen az ember csak "áterőlteti" rajta a kapcsolást és gyakja szépen szét.
Az 1-es meg a rüki ugye nem szinkron sebességek. (magyarán nem pakolható menet közben)
Ezért van a szinkrongyűrű, hogy mégis be lehessen ezeket rakni, de attól még nem arra szolgálnak, hogy ezt menet közben tegye meg az ember. (a rükvercnél nincsen is olyan, hogy berakod simán menet közben, mert recseg mint az állat, ez is azért van, hogy még véletlenül se rakd be menet közben)
Ha nem lenne ez a gyűrű, akkor az 1-est álló autónál se tudnád berakni. (a rükvercről nem is beszélve)
Kivételt csak a direkt erre a célra gyártott versenycélú váltók képeznek, amiknél be lehet az egyest is pakolni ha az kell hogy kihúzzon egy-egy kanyarból, de azok teljesen mások mint a normál utcai váltók.
Ezt sajnos nem tudom megmondani, mert konkrét szervizes tapasztalatom az még nincsen szinkrongyűrű cserével.
7gen Civic-nél volt csak eddig váltószerelésem, de annak gyárilag volt gyenge a váltója, így 160.000 környékén elszállt benne a lendkerék (ha jól emlékszem az volt a baj, de lehet nyelescsapágy) ezért így beremegett az autó terhelésnél/haladásnál.
De az nem szinkrongyűrű volt, azt biztosra tudom.
Remélem jön valaki, akinek volt ilyen cseréje és megmondja!
Ma hazafelé támadt egy kellemetlenségem (remélem tényleg nem nagy a baj).
Szóval lassítani kezdtem, 2-ből váltottam vissza 1be és akadt-szorult a váltó. Szinte teljesen állóra kellett lassítani, akkor hiba mentesen ment a váltás 2-ből 1be.
Kezdjek aggódni? Mi okozhatta, amit eddig kigugliztam, h talán szinkrongyűrű lehet a hiba.
Sajnálom az accordot elővenni a garázsból, ez meg ütni-vágni-hajtani pont jó!
1995-96 óta nem volt ilyen gyenge autóm, kicsit szokni kell........De forgatni kell, és akkor halad rendesen a picike!!!
Anyám eggyel újabb típusú, 1.2 Jazz-e egész kellemesen megy, ha megforgatja az ember, megvan mind a 90 ló. Ill. amin meglepődtem, h pályán is milyen szépen fut, 3500-as fordulaton..
Megvan az új versenyautó, ja nem, ez anyáé, 2007.12 havi GE
Nem írtam el nem GD, ez bizony GE, így aztán valószínűleg kínai gyártósorról jött.
237ekm, amit kb csak a kormányon látni, amúgy gyári fény mindenhol, kivéve a két hátsó ívet.
Az össze sajtó alja ép, nem rohad, mint amiket megnéztem.
2014-ben jött be No-ból, addig vezetett szervízkönyv (121ekm-ig),
utóbbi 3 évben egy hölgy tekert bele ~64ekm-t. Elmondása szerint 10ezrenként olajat cserélt, nincs olajfogyás,
ez majd kiderül. Ja és ha már hétfő akkor fogyi adat is, bc szerint 5,7-el tettem meg a 147km-t amíg Bp-re hoztam.