Dobtam egy licitet egy AME egt-re, akkor már csak azt kérdezném meg, hogy a többi kiegészítő műszer, olajnyomás mérő, olaj, víz hőmérő, illete rendeltem még egy nyomásmérő órát is, akkor azok se jók igazán? Vagy azoknál mindegy?
Valaki meg tudja mondani, hogy az 5gen VEi Civic utastéri kötege p&p lehet egy szintén 5gen VTi motortéri köteggel?
Vagy ha valakinek lenne kapcsolási rajza mindkét típushoz az is sokat segítene.
Hőmérsékletnél nyilván minél közelebb kell mérni a hengerfejhez, az afrnél nem sokat számít, hol méred. Erre példával is tudok szolgálni a saját autómmal, nekünk progizásnál ugyanazt az értéket mérte 2 különböző műszer: az egyik kb. gyári szonda helyen, a másik pedig a kipufogó végébe rögzítve.
Lehet jobban jársz, ha az afr helyére berakod az egt-t, az afrnek meg keresel valami kényelmesebb helyet.
Én több mint 10évig dolgoztam kalibráló laborban mindenféle műszert méregetve és hidd el van ám különbség műszer és műszer vagy érzékelő és érzekelő között. Anno direkt megmértem olcsó "turbónyomásmérőket" meg MAP szenzorokat és némelyiket még csak tájékoztató mérésre se használnám akkora hibák voltak. Hőmérséklet érzékelőből millió fajta van, mekkora tartományban képes mérni, mekkora a pontosság, szórás, milyen gyorsan követi le a hőmérséklet változást...stb...stb.
Nyílván egy 4-2-1-nél már túl messze van ilyenkor egy érzékelővel elég macerás mérni mind a négy hengert.
Akkora különbség van tudásban két műszer között, pl amit elsőre néztem az egy AME kb 60e+10e posta és valószínű még vám is, mivel az usába van. Az összes, ami kínából jön az meg 5e-15e. A másik kérdésem, hogy ha mind a négy hengert méri, akkor nem lesz nagyon messze, 4-2-1 leömlő esetén. Az afr-t is fentre kötöttem be, mert nagyon közel van a féltengely a szondához, ha lentre teszem.
És egt műszerből mindegy milyet választ az ember, mert azért árban vannak eltérések, illetve ha csak egyet kötök be, azt melyik henger leömlőjéhez érdemes?
Sziasztok!
B20b/z-be belemegy a b18c4 főtengely és hajtókar? Azt tudom,hogy az itr-é belemegy és csak ~1930ccm lesz,de más hajtórúdviszony miatt biztonságosabban lehet így forgatni midnenféle emrevítés nélkül ( talán még a nagyobb kompressziót is jobban tűrné??).
Ha versenytechnikáról beszélünk akkor nem fogják kiszedni és mellette szokott lenni még hengerenkénti EGT. Az ECU folyamatosan tudja monitorozni és korrigálni vagy ha baj van akkor annak fejében cselekszik.
És ez nem rontja nagyon a kiáramló gázok távozását Mert gondolom, ha már valaki így hengerenként odafigyel arra, hogy mi történik, akkor, ahogy régebben írtad, az afr is részt vesz az ecu vezérlésében, így biztos nem szedik ki a szondákat, vagy de?
Ha most ez azt jelenti, hogy z7, és y8 vtec-je ugyanaz akkor két dologra merek gondolni, hogy miért nem jön létre az y8-nál "Lean burn"....y8-nál a másodlagos bütyök nagyobb, vagy a vtec, vagy a befecskendezési progi más.
Vagy engedjem el a témát, és maradjon Honda titka.
És mi alapján lehet a hengereket külön progizni, hogyan lehet egyesével monitorozni? Lehet teljesen hülyeség, amit kérdezek. Miden leömlőben van egy afr, gondolom nem, de akkor hogyan? Csak felületesen érdekel a dolog, hogy legyen valami rálátásom
A célom, megszeretném érteni, illetve tudni szeretném ( Pl. d16y8-nál is három bütyök van a vezérműtengelyen)
mi a különbség a D15z7, és D16y8 vtec között ?
Egy Motec vagy komolyabb ECU-val hasonlót amúgy meg lehet oldani.
"Hi-Lo or secondary injection mode
Each cylinder is wired to two injectors, requiring two injector drivers per cylinder. A typical installation would consist of one set of injectors located close to the inlet valve and targeted at the back and the second set located upstream in the inlet port."
Én csak a régi CVCC motorokról tudok.
Szerintem amit te mondasz az inkább a 3 stage VTEC-el operál és úgy éri el a lean burn képességet. Ha ez nincs akkor te pusztán befecskendezéssel egy másik motoron ezt nem hiszem hogy megoldod úgy, hogy üzembiztos legyen és elérd a célt. Ami mi is?
Már régóta megszeretném kérdezni, tudnál olyan befecskendezést programozni, vagy már esetleg csináltál már ilyet, hogy szívóütemben három befecskendezés lenne, és sűrítéskor úgy nézzen ki a hengerben a töltet, hogy a dugattyúnál szegényebb, és egyre felfele haladva dúsulna a keverék?
Köszi, amúgy épp ezért filóztam a csináltatáson, engem az a 4-5kg pluszba nem számítana, de bebandázsolom aztána többivel nem foglalkozok, a mocitető kiemelésen már gondolkoztam én is
Minden jobb leömlő ciceregni fog, mivel elég vékony anyagból csinálják, ezért is baráti a súlyuk! Nem rozsdamentes patentívekből szabogatják össze mint idehaza amiből talán 1.5-2mm a legkisebb falvastagságú.
Picit tompítani fog a bandázs biztos. Emeld ki a mocitető + rakhatsz hőtükröt is a cai-ra ha nagyon belemerülsz.
Az biztos, egy jól működő bevált rendszert én nem bolygatnék!
Jó neked. Nálam az "X HUF sok", "más olcsóbban csinálja", "ennyiért inkább veszek egy komolyabb CAI-t", "nekem nem kell semmi csak durrogjon" és hasonlókból jut rengeteg
Persze van mozgástér, lehet játszani az üzemenyaggal, gyújtással, de akkor drasztikus változás nem lesz fogyasztásban max sokkal szarabbul megy
Minden nap beépítek egy napelem rendszert , minden nap másnak.
Ott az emberek 2,5 - 8 millióig fizetnek a rendszerért. Szinte semelyik nem ért hozzá, de ennyi pénzért már lehetnek kérdéseik, érthetően.
Minden nap gyorstalpalót kell tartanom. Tudom miről beszélsz.
Kellő alázattal megoldom.
A félreértésem abból jött, hogy egy gyári ecuval is szép " nyomatékfennsíkot" tartanak a teljesítménymérő padon, adott fordulatszám tarto.ányon belül.
Ebből gondoltam ,hogy egy p28- al van bizonyos mosgástered. Most már így összekapartam ,hogy ahhoz komolyabb cuccok kellenek hogy a mozgástered szélesedjen.
Azzal is tisztában vagyok hogy ha csak teljesítmény kellene ,akkor kompresszió- több levegő- több benzin- leömlő stb...
Több levegőhöz több benzin kell, több teljesítményhez.
Pont azért választottam , egy gyári swappot , mert ez erőben jobb mint az enyém, de gyárilag lehet takarékos is.( nyilván használatfüggő)
Hibáztam ,hogy azt gondoltam ,van lehetőség egy adott motoron belül is más " profilu programot " írni. ( most itt nem a jó, és a szar program közti külömbségre gondolok.) Hanem a jobban megy ,és a kevésbé ,de takarékos köztire.
A "lehetőségekhez képest takarékos maradjon" az nem feltétlen attól függ, hogy milyen a program hanem attól is milyen a motor, mik a változtatások ...stb. Az a baj, hogy leírsz valamit amiből totál lejön, hogy nem igazán értesz a motor működéséhez sem, majd aztán még le is írod, hogy "nem értek hozzá, de úgy gondolom hogy". Nekem nem azzal volt a gondom, hogy úgy próbálod összerakni, hogy takarékos is legyen hanem, hogy majd a program úgy lesz megírva, hogy az legyen.
Programozáskor van valamekkora mozgástér, de én spec nem úgy programozok, hogy legyen takarékos mert azt kérted. Én törekszem arra, hogy minden paraméter a lehető legideálisabb legyen, ne legyen se túl dús, se túl szegény a keverék.
Hidd el néha te is cinikus lennél ha X év alatt sok olyan emberrel vitatkoznál akik "nem értenek hozzá, de úgy gondolják hogy" Ajánlom néha a facebookon a 8G Civic vagy Accord Club csoportot ha tuning téma van. Ott napi szinten előjön a "szívó autót felesleges programozni" téma
Én annyit írtam" hogy szeretném , hogy a lehetőségekhez képest takarékos maradjon" ,máskor: " gondoltam ,hogy ezzel a változtatással ,nem nő meg számottevően a fogyasztásom. "
Sehol nem írtam olyant , hogy 6,5 maradjon mindenképp.
Azt most már értem, hogy adott ,, összeépítéshez írtok egy programot ,ahol beállítjátok az ideális üzemanyag levegő keveréket. A teljesítmény lesz amennyi lesz. Én fogyasztásban a legjobban ezzel fogok járni. A többi használatfüggő.
Abban hibáztam ,hogy azt gondoltam egy ilyen program megíráskor ,alapból több a mozgásteretek.
Nem tudom ,mert nem ezzel dolgozom. Azért kérdezek itt mert gondoltam segítséget kaphatok.
Annyira hülye viszont nem vagyok ,hogy power gombot rakassak valahova.
Viszont ha körülnéztek a neten, ugyanezzel a névvel ,sok oldalon fent vagyok, sok- sok hozzászólással. Főként olyan témákban amihez én értek. Abban biztos vagyok ,senki nem tud beidézni ide olyan hozzászólást amiben cinikus lennék.
Én csak simán tájékoztatok valakit ,ha félretájékozott.
Elismerem a szakértelmeteket, azért jöttem ide segítségért. Viszont az gondolom itt ,ez már nem a segítségnyújtásnál jár.
Ezért itt én most be is fejezem.
Kb 2 alkalommal használná az ember. Amúgy ha jobb "precízebb" fogyasztás kell akkor min. egy szélessávú lambdaszonda és arra szabályozzon az ECU. Ha mégjobb akkor mellé egy komolyabb standalone ECU. Saját tapasztalataim azt mutatják, hogy akiknek programozni kell azoknak kb 2%-a aki hajlandó 60ezret kiadni egy szélessávúra, nem hogy egy komolyabb ECU-ra
Egyszerű, csinálni kell egy kapcsolót amivel a gázpedál végállását változtatod egy mágnesszeleppel pl, tehát amikor spórolás ON akkor csak félig tudja benyomni a gázt ha spórolás OFF akkor meg max. És kész a kapcsolható program
"Nem a lóerő max a cél, hanem hogy tartós legyen, vtec alatt ne egyen sokaf. Vtec- től aztán már mehet."
Amúgy szerintem egy ESI HF swappal nem biztos,hogy többet fog zabálni vtec alatt autópályázánál,ahol az illető használná, vagy mik a tapasztalatok?
Meg ahogy írta VTECtől mindegy ott az a élnyeg,hogy menjen neki.