Akkor azzal szokott kezdődni a dolog, hogy d16z6 hengerfej, de álltalában ilyenkor ki szokott bukni a dolog, hogy meg kell furni a motort is, mert amint kap egy felújított hf-et, valószínű füstölni fog, bár nem tudom milyen állapotban van a motor. Ha furni kell, akkor emelt kompresdziós p29 dugattyú, de ekkor már érdemes, az 1.3-as blokkot átfűzni 1,5-re d15b2 főtengely+hajtókar. Aztán kipufogó rendszert 4-2-1 leömlő 50-es rendszer. Aztán a karbit lecserélni injektorra, motortéri és utastéri kábelköteg csere+ tank csere, P28 ecu obd0-obd1 átalakító kábel. Ez így még átmegy műszakin 120-130le körül lesz. Aztán még esetleg nagyobb vezérműtengely. Majd kiegészítik a többiek, ha kihagytam valamit.
szívesen szánok rá pénzt mert a korához képest nagyon jó állapotban van és ezért nem veszek bele erősebb motort,kevés benne a km er is,de nem akarom kinyírni sem rövid idő alatt
Szia utcán használom,úgy hogy nem tudom mi fér bele a műszakiba ami tudod átmegy még,vagy olyan verzió érdekel ami nem jár komoly bontással,érdekel a 5 10 20 le is
Semmi baj. A kérdésed az autód tuningolására vonatkozott, és mivel van külön topik a szívó motorok tuningolására ezért ide raktalak át, itt előbb kapsz választ a kérdésre. Ha turbósítani szeretted volna akkor a Turbó topikba tettelek volna át. Ezért kérdeztem hogy Szívó vagy Turbó.
meg még nem ismerem az oldalt sosem fórumoztam látom hogy írtad megyek a szívótuning topikba le írnád ez mit jelent köszönöm a kérdésed és a válaszaid jófej vagy
Legyenek műszerek. Rakj be légyszi egy műszert az IAT-ra is, PWM duty-ra, injektor befecsire
Én meg telón látom egyből a hibakódot, tudok logolni és Neptune-nál "csak" ennyit látok jelenleg. Jah és mindenhez low/high alarm...stb:
Neptune
- RPM
- Speed
- Engine Coolant Temperature - Intake Air Temperature
- MAP
- O2
- Throttle Position
- Battery
- Ignition
- PA Sensor
- Gear
- ELD input
- EGR input
- B6 input
- PWM Duty
- Injector
- TPS Volt
LED indicators:
- Output 1
- Output 2
- Boost Control Output 1
- Boost Control Output 2
- Boost Control Output 3
- Full Throttle Launch Active
- Full Throttle Shift Active
- Output1 Input Active
- Output2 Input Active
- Clutch Input
- Secondary Maps
- PWM Hi Active
- VTEC Map
- FuelCut
- PSP
- VTP
- Service Connector
- AC Switch
- Brake Switch
- AC Clutch
- Evap Purge
- Alternator Control
- FAN Out
- IAB Out
- VTEC Out
- O2 Heater Out
- MIL Out
- Ignition Cut Active
- Anti-Theft Active
- On Board Logging Active
- Fuel Pump Relay Out
- Starter Signal Switch
Játszós autónál, hadd legyenek már műszerek Én konkrétan szeretek minden analóg szarságot és nem a telefonon nézegetni, még akkor is, ha esetleg a telefonon még pontosabbak is az adatok, nem minden arról szól Találkozón még soha nem voltam, magamnak építem nem másnak. Másoktól már sokszor megkaptam, hogy hülye vagyok, hogy ennyit költök erre a régi szarra, de kit érdekel, úgyse viszem magammal, azt a pénzt, amit megkeresek, ebben meg van némi boldogság. Tudom, hogy beteg vagyok, de majd megbeszélem a pszichológusommal, ő meg úgyis megfog érteni, hisz fizetek neki
Nem akartam menő lenni és nem is nagyon járok talikra. Sőt nekem Hondám sincs, csak asszonynak van
De én pl utálom ha van 5-6 analóg műszer a kocsiban amik ráadásul fillért nem érnek és még a rendőr is beleköt. Ott a teló, az legalább digitálisan mútatja az ECT és IAT-ot és egy fokkal pontosabb, mármint azt mutatja amit az ECU is lát.
Jó hát nem is leszel menő soha, így az ecsethajú fácánfiúcskák nem veszik be neked tövig a talin/lurdynál/arénában ha nem egy vadászgépben ülsz!
Lehet olyan az AME mint anno Tamásnak a laptop töltő. Universal Adpater!
Gondolom az AME az AEM akar lenni mert AME-ról még nem hallottam. Hogy milyen műszert veszel azt te döntöd el én mondjuk eleve nem aggatom tele az autót műszerekkel hanem használom a saját termékem
Dobtam egy licitet egy AME egt-re, akkor már csak azt kérdezném meg, hogy a többi kiegészítő műszer, olajnyomás mérő, olaj, víz hőmérő, illete rendeltem még egy nyomásmérő órát is, akkor azok se jók igazán? Vagy azoknál mindegy?
Valaki meg tudja mondani, hogy az 5gen VEi Civic utastéri kötege p&p lehet egy szintén 5gen VTi motortéri köteggel?
Vagy ha valakinek lenne kapcsolási rajza mindkét típushoz az is sokat segítene.
Hőmérsékletnél nyilván minél közelebb kell mérni a hengerfejhez, az afrnél nem sokat számít, hol méred. Erre példával is tudok szolgálni a saját autómmal, nekünk progizásnál ugyanazt az értéket mérte 2 különböző műszer: az egyik kb. gyári szonda helyen, a másik pedig a kipufogó végébe rögzítve.
Lehet jobban jársz, ha az afr helyére berakod az egt-t, az afrnek meg keresel valami kényelmesebb helyet.
Én több mint 10évig dolgoztam kalibráló laborban mindenféle műszert méregetve és hidd el van ám különbség műszer és műszer vagy érzékelő és érzekelő között. Anno direkt megmértem olcsó "turbónyomásmérőket" meg MAP szenzorokat és némelyiket még csak tájékoztató mérésre se használnám akkora hibák voltak. Hőmérséklet érzékelőből millió fajta van, mekkora tartományban képes mérni, mekkora a pontosság, szórás, milyen gyorsan követi le a hőmérséklet változást...stb...stb.
Nyílván egy 4-2-1-nél már túl messze van ilyenkor egy érzékelővel elég macerás mérni mind a négy hengert.
Akkora különbség van tudásban két műszer között, pl amit elsőre néztem az egy AME kb 60e+10e posta és valószínű még vám is, mivel az usába van. Az összes, ami kínából jön az meg 5e-15e. A másik kérdésem, hogy ha mind a négy hengert méri, akkor nem lesz nagyon messze, 4-2-1 leömlő esetén. Az afr-t is fentre kötöttem be, mert nagyon közel van a féltengely a szondához, ha lentre teszem.
És egt műszerből mindegy milyet választ az ember, mert azért árban vannak eltérések, illetve ha csak egyet kötök be, azt melyik henger leömlőjéhez érdemes?
Sziasztok!
B20b/z-be belemegy a b18c4 főtengely és hajtókar? Azt tudom,hogy az itr-é belemegy és csak ~1930ccm lesz,de más hajtórúdviszony miatt biztonságosabban lehet így forgatni midnenféle emrevítés nélkül ( talán még a nagyobb kompressziót is jobban tűrné??).
Ha versenytechnikáról beszélünk akkor nem fogják kiszedni és mellette szokott lenni még hengerenkénti EGT. Az ECU folyamatosan tudja monitorozni és korrigálni vagy ha baj van akkor annak fejében cselekszik.
És ez nem rontja nagyon a kiáramló gázok távozását Mert gondolom, ha már valaki így hengerenként odafigyel arra, hogy mi történik, akkor, ahogy régebben írtad, az afr is részt vesz az ecu vezérlésében, így biztos nem szedik ki a szondákat, vagy de?
Ha most ez azt jelenti, hogy z7, és y8 vtec-je ugyanaz akkor két dologra merek gondolni, hogy miért nem jön létre az y8-nál "Lean burn"....y8-nál a másodlagos bütyök nagyobb, vagy a vtec, vagy a befecskendezési progi más.
Vagy engedjem el a témát, és maradjon Honda titka.
És mi alapján lehet a hengereket külön progizni, hogyan lehet egyesével monitorozni? Lehet teljesen hülyeség, amit kérdezek. Miden leömlőben van egy afr, gondolom nem, de akkor hogyan? Csak felületesen érdekel a dolog, hogy legyen valami rálátásom
A célom, megszeretném érteni, illetve tudni szeretném ( Pl. d16y8-nál is három bütyök van a vezérműtengelyen)
mi a különbség a D15z7, és D16y8 vtec között ?