Egy Motec vagy komolyabb ECU-val hasonlót amúgy meg lehet oldani.
"Hi-Lo or secondary injection mode
Each cylinder is wired to two injectors, requiring two injector drivers per cylinder. A typical installation would consist of one set of injectors located close to the inlet valve and targeted at the back and the second set located upstream in the inlet port."
Én csak a régi CVCC motorokról tudok.
Szerintem amit te mondasz az inkább a 3 stage VTEC-el operál és úgy éri el a lean burn képességet. Ha ez nincs akkor te pusztán befecskendezéssel egy másik motoron ezt nem hiszem hogy megoldod úgy, hogy üzembiztos legyen és elérd a célt. Ami mi is?
Már régóta megszeretném kérdezni, tudnál olyan befecskendezést programozni, vagy már esetleg csináltál már ilyet, hogy szívóütemben három befecskendezés lenne, és sűrítéskor úgy nézzen ki a hengerben a töltet, hogy a dugattyúnál szegényebb, és egyre felfele haladva dúsulna a keverék?
Köszi, amúgy épp ezért filóztam a csináltatáson, engem az a 4-5kg pluszba nem számítana, de bebandázsolom aztána többivel nem foglalkozok, a mocitető kiemelésen már gondolkoztam én is
Minden jobb leömlő ciceregni fog, mivel elég vékony anyagból csinálják, ezért is baráti a súlyuk! Nem rozsdamentes patentívekből szabogatják össze mint idehaza amiből talán 1.5-2mm a legkisebb falvastagságú.
Picit tompítani fog a bandázs biztos. Emeld ki a mocitető + rakhatsz hőtükröt is a cai-ra ha nagyon belemerülsz.
Az biztos, egy jól működő bevált rendszert én nem bolygatnék!
Jó neked. Nálam az "X HUF sok", "más olcsóbban csinálja", "ennyiért inkább veszek egy komolyabb CAI-t", "nekem nem kell semmi csak durrogjon" és hasonlókból jut rengeteg
Persze van mozgástér, lehet játszani az üzemenyaggal, gyújtással, de akkor drasztikus változás nem lesz fogyasztásban max sokkal szarabbul megy
Minden nap beépítek egy napelem rendszert , minden nap másnak.
Ott az emberek 2,5 - 8 millióig fizetnek a rendszerért. Szinte semelyik nem ért hozzá, de ennyi pénzért már lehetnek kérdéseik, érthetően.
Minden nap gyorstalpalót kell tartanom. Tudom miről beszélsz.
Kellő alázattal megoldom.
A félreértésem abból jött, hogy egy gyári ecuval is szép " nyomatékfennsíkot" tartanak a teljesítménymérő padon, adott fordulatszám tarto.ányon belül.
Ebből gondoltam ,hogy egy p28- al van bizonyos mosgástered. Most már így összekapartam ,hogy ahhoz komolyabb cuccok kellenek hogy a mozgástered szélesedjen.
Azzal is tisztában vagyok hogy ha csak teljesítmény kellene ,akkor kompresszió- több levegő- több benzin- leömlő stb...
Több levegőhöz több benzin kell, több teljesítményhez.
Pont azért választottam , egy gyári swappot , mert ez erőben jobb mint az enyém, de gyárilag lehet takarékos is.( nyilván használatfüggő)
Hibáztam ,hogy azt gondoltam ,van lehetőség egy adott motoron belül is más " profilu programot " írni. ( most itt nem a jó, és a szar program közti külömbségre gondolok.) Hanem a jobban megy ,és a kevésbé ,de takarékos köztire.
A "lehetőségekhez képest takarékos maradjon" az nem feltétlen attól függ, hogy milyen a program hanem attól is milyen a motor, mik a változtatások ...stb. Az a baj, hogy leírsz valamit amiből totál lejön, hogy nem igazán értesz a motor működéséhez sem, majd aztán még le is írod, hogy "nem értek hozzá, de úgy gondolom hogy". Nekem nem azzal volt a gondom, hogy úgy próbálod összerakni, hogy takarékos is legyen hanem, hogy majd a program úgy lesz megírva, hogy az legyen.
Programozáskor van valamekkora mozgástér, de én spec nem úgy programozok, hogy legyen takarékos mert azt kérted. Én törekszem arra, hogy minden paraméter a lehető legideálisabb legyen, ne legyen se túl dús, se túl szegény a keverék.
Hidd el néha te is cinikus lennél ha X év alatt sok olyan emberrel vitatkoznál akik "nem értenek hozzá, de úgy gondolják hogy" Ajánlom néha a facebookon a 8G Civic vagy Accord Club csoportot ha tuning téma van. Ott napi szinten előjön a "szívó autót felesleges programozni" téma
Én annyit írtam" hogy szeretném , hogy a lehetőségekhez képest takarékos maradjon" ,máskor: " gondoltam ,hogy ezzel a változtatással ,nem nő meg számottevően a fogyasztásom. "
Sehol nem írtam olyant , hogy 6,5 maradjon mindenképp.
Azt most már értem, hogy adott ,, összeépítéshez írtok egy programot ,ahol beállítjátok az ideális üzemanyag levegő keveréket. A teljesítmény lesz amennyi lesz. Én fogyasztásban a legjobban ezzel fogok járni. A többi használatfüggő.
Abban hibáztam ,hogy azt gondoltam egy ilyen program megíráskor ,alapból több a mozgásteretek.
Nem tudom ,mert nem ezzel dolgozom. Azért kérdezek itt mert gondoltam segítséget kaphatok.
Annyira hülye viszont nem vagyok ,hogy power gombot rakassak valahova.
Viszont ha körülnéztek a neten, ugyanezzel a névvel ,sok oldalon fent vagyok, sok- sok hozzászólással. Főként olyan témákban amihez én értek. Abban biztos vagyok ,senki nem tud beidézni ide olyan hozzászólást amiben cinikus lennék.
Én csak simán tájékoztatok valakit ,ha félretájékozott.
Elismerem a szakértelmeteket, azért jöttem ide segítségért. Viszont az gondolom itt ,ez már nem a segítségnyújtásnál jár.
Ezért itt én most be is fejezem.
Kb 2 alkalommal használná az ember. Amúgy ha jobb "precízebb" fogyasztás kell akkor min. egy szélessávú lambdaszonda és arra szabályozzon az ECU. Ha mégjobb akkor mellé egy komolyabb standalone ECU. Saját tapasztalataim azt mutatják, hogy akiknek programozni kell azoknak kb 2%-a aki hajlandó 60ezret kiadni egy szélessávúra, nem hogy egy komolyabb ECU-ra
Egyszerű, csinálni kell egy kapcsolót amivel a gázpedál végállását változtatod egy mágnesszeleppel pl, tehát amikor spórolás ON akkor csak félig tudja benyomni a gázt ha spórolás OFF akkor meg max. És kész a kapcsolható program
"Nem a lóerő max a cél, hanem hogy tartós legyen, vtec alatt ne egyen sokaf. Vtec- től aztán már mehet."
Amúgy szerintem egy ESI HF swappal nem biztos,hogy többet fog zabálni vtec alatt autópályázánál,ahol az illető használná, vagy mik a tapasztalatok?
Meg ahogy írta VTECtől mindegy ott az a élnyeg,hogy menjen neki.
"Amennyire én tudom szoktak ezekre olyan programot írni amivel( leömlő, direktszűrő) akár 135 le is elérnek. Nálam nem ez a cél.
Mert nyílván itt már nő a fogyasztás is. Én szeretném ha megmaradna lehetőségekhez képest takarékosnak. Nem az utolsó le kinyerése a cél."
Az a 135LE az egy adott pontban 135LE. Padlógáznál és mondjuk 6800rpmnél. Ahol te használnád ott meg lead mondjuk kb 15-20LE-t vagy annyit se. Persze meglehet csinálni, hogy elszegényíted meg elveszed a gyújtást csak rohadtul semmi értelme. Programnál törekedni kell az ideális üzemanyag arányra és a megfelelő gyújtásra.
Igaz, ezen is gondolkodtam,hogy megér-e ennyit, a bajom a mostanival,hogy nagyon leér, hangbuzi vagyok és nem adja ki skunk2 rendszerem azt a hangot amilyet vártam tőle és szerintem azért nem, mert vékonyabb anyagból van.
Még teszek egy próbát,hogy jól bebandázsolom,hátha az tompítani valamennyit a leömlő rezgéseit,meg amúgy is szeretném csökkenteni a hőt a motortérben!
Most lesz ITR fékszettem szóval azt se spórolom ki,pályázgatni szeretnék az autóval
Köszi a véleményt!
Mint írtam nem a max lóerő kinyerése a cél.
Pont azért írtam ,hogy nem akarok teljesítményre kihegyezett programot, és egyebeket. Vtec hf , gondoltam nekem ad elég pluszt ami nekem kell. A gyári esi nekem kb elég.
Most napi melóba járni 6,5 a fogyasztásom. Ez jobbára autópálya , és fő út. Minden esetben vtec nyitás alatti haladás. Azért gondoltam ,hogy ezzel a változtatással normál haladásnál nem lenne sokkal több a fogyasztás , viszont ha elrúgom neki akkor élménydúsabb lenne a mostaninál. Azzal tisztában vagyok , hogy a fogyasztásom ,használatfüggő. Ez eddig is így volt, ha kentem neki , nem 6,5 volt. Nem tudom ez mennyire hibás gondolatmenet.
Elismerem ,hogy sokkal tapasztaltabbak vagytok. Javítsatok ki ha félre gondolom!
tschokker sajna elég sokan úgy gondolják, hogy ez így működik. Még mindig vannak olyanok akik kapcsolható programot szeretnének. Lekapcsolva ne menjen és ne fogyasszon, felkapcsolva fogyaszthat bármennyit de menjen mint egy turbós és sok esetben ezt egy szinte gyári motoron szeretnék
Birom az ilyen "tuningolni akarok de ne fogyasszon" hozzáállást. Van az ideális gyújtás meg benzin-levegő keverék és a szar szerintem. A fogyasztás nagy részben attól függ hogyan vezetsz nem a programtól.
A vtec-esítésnél meg nem feltétlen csak a vtec adja a többletet, hanem a kompresszió változása, égéstér és szelepek mérete...stb...stb.
Bocsi.
Félreérthető volt.
Arra gondoltam ,hogy most ugye, egy non vtec d16y7 - t hajtok.
A " tuningomnak " az a lényege , hogy vtec- esítem. Nyílván a plusz teljesítményt a mostani motoromhoz képest a váltás adja, normálban min 15 le.
Amennyire én tudom szoktak ezekre olyan programot írni amivel( leömlő, direktszűrő) akár 135 le is elérnek. Nálam nem ez a cél.
Mert nyílván itt már nő a fogyasztás is. Én szeretném ha megmaradna lehetőségekhez képest takarékosnak. Nem az utolsó le kinyerése a cél. Napi 200 km,t megyek vele munkába oda vissza.
Tény, nem olcsó, de inkább 100-120e egy jó leömlőért, mint 60-80e egy bizonytalanért, ami vagy jobb a jelenlegitől vagy nem.
Mi is a jelenlegivel a problémád? Ér +60-120e-t az, hogy nyersz 5 esetleg 10lovat a mostani 4-1-hez képest?
Ezt a pénzt inkább költsd el 4 jó gumira vagy 4 jó betétre és élvezd!
Figyi! Ez konkrétan mit jelent? Mi ez a többes szám? Mert ezek alapján egyikötök sem túl hozzáértő.
Értem, hogy mit akarsz meg mi a célod, de ez a szöveg amit írtál nagyon nem így működik a valóságban.
"Programot olyant tervezünk íratni hogy csak vtec - től induljon be jobban. Az alatt amennyire lehet , maradjon takarékos is."
Köszi, filóztam már ezen is, hogy veszek egy legyárott leömlőt,VISZONT próbálok költséghatékony lenni, mert egy iylen termékre rávágnak akpásból 30-40E ft vámot és akkor a szállítási költség is ott van még ott járunk ,hogy 120E Ft. Vagy,ha van európai oldala akik árulnak ilyet normális árban és nem akasztanak rá vámot ,azt elfogadnám, talán a fullcartuning ilyen..
B-s motorhoz annyi van mint égen a csillag. Inkább vegyél, mint csináltatsz. Rákoltenél ugyan annyit mintha vennél egy már beváltat és a végeredmény meg kérdéses. Itt a PLM van pár variációja.
kicsit értetlenkedek a hozzászólásodon a hangsúly azon volt hogy a nagyobb krafthoz több levegő kell tudod ennek egyik feltétele hogy mennyit tudsz bejuttatni..... két hf.közül az erre alkalmasabbat érdemes használni nyiván ha az ember komolyan akarja csinálni millió egyéb módosítás szükséges
Ha vetted volna a fáradtságot és az elejétől elolvastad volna az aktuális témát akkor értenéd hogy miért jött az átmérő.két opció volt és mivel a nagyobb teljesítény a cél szerintem nem kérdés a választás...persze a d16z6 hengerfej esetében kell a kompviszonyt is növelni valamelyest hogy azon a szinten legyen legalább mint a gyári setup (síkolás vagy dugócser) ezek nem bonyolult dolgog ha már meg van bontva a motor.
Ez a tuningnak egy nagyon kis része, rendszerben kell gondolkozni, a nagyobb szeleptányérhoz a légszűrőház bemenetétől el is kell juttatni a több levegő a másik oldalon meg ki is. De lentebb megtárgyaltuk, h nem ez lesz....
Szerintem te valamit összekeversz! Én ilyet nem írtam, valamint akihez a hozzászólásom intéztem az D16Y7-es motorról beszélt, de miért ne lehetne bele rakni? Furat ugyan az, sajna a P2J-hez (D15Z6 gyári dugattyúja) nem találtam hirtelen kompresszió magasság értéket, de nem hiszem, h sokkal eltérne D16y7/Z6-tól, legrosszabb esetben egy vastagabb hf tömítéssel lehet ellensúlyozni, ha egyáltalán ez az érték nagyobb mint 30 mm, esetleg még dugattyú profil szelepzseb kialakítással lehet gond, de nem tudom mennyit nyitnak be az eco szelepei.
Mini coopereknél szokták úgy megoldani a karbi turbósítását, hogy bedobozoják. Másrészt én egyébkéntis szeretem az olyan technikai megoldásokat, amelyek eltérnek az átlagtól
Köszi.
Leömlő már van. 4-2-1 , importos.
Jelenleg is hideglevegős direktszűrővel megy.
Amit cserélnem kell az a középrendszerem mert kicsi az átmérő.
Hátulra egy Parragi dob van ,most is.
Program mindenképp írva lesz.
Nem a lóerő max a cél, hanem hogy tartós legyen, vtec alatt ne egyen sokaf. Vtec- től aztán már mehet. Ez az én váltómmal autópálya tempó felett van. S40 ,3500-3600- at forog 130- nál.