Ebben már részben voltam benne, úgyhogy az egyéni véleményem: Bármi, ami módosítja a (főleg) levegő/üzemanyag keverék arányát azért érdemes vagy javallott utána programozni vagy rá, ha úgy tetszik.
Mert program nélkül, lehet hogy éppen csak kisebb mértékben, de vagy keverékszegényen vagy éppen túldúsítva fog működni a motor. Hosszútávon nem szerencsés.
Bár lehet van az a határ, amit a gyári ECU még tolerálni, kompenzálni tud, ha ezek amolyan plug@play dolgok, de én ebben azért nem nagyon hiszek.....
Mivel elég jó állapotban van a motorom és "kevés" km van benne.Valószínű inkább nem nyúlok hozzá komolyabban.
Integra typer komplett kipufogórendszer, supersprint hátsó dobbal, illetve szintén ITR légszűrőrendszerem már meg van.
Ehhez érdemes lenne programoztatni?
Látom már kaptál jónéhány jó választ de saját véleményem is hasonló. Alapjaiban döntsd el mit szeretnél!
1./ A tengely árából megfelelő körítéssel csinálsz egy elég jól autózható széria a2-t ahogy itt ádám is írta (igaz ennek nem érezhető hatása lesz szvsz),
2./ ha komolyabban belemégy akkor a tengelyhez rugó/tányér/(esetleg szelep) csere kötelező. Megfelelő szívósorral és leömlővel, széria ,jó állapotú B16 blokk, rendesen felprogramozva ~9000ig. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ebből a képletből bármit kihagysz, alig lesz jobb eredményed mint az első esetben.
Én a másodikat választottam, és így 7000ig koppra egyet ment egy gyári vti-vel, fölül lett sokkal erősebb. (188le@8900, 14.0@155)
Hogy használt vagy új alkatrészekből rakod e össze, már bevállalósság kérdése, nekem mindenből használt volt, 40k km alatt semmi gondom nem volt, de volt aki hamar pórul járt.
bocs srácok, elfogott a nosztalgia: https://youtu.be/XFEYohmu1IU
Nekem amúgy egy Blox V3-mal rakja most össze Higany,ami tulajdonképpen egy ITR copy és a különbség,hogy valamelyest nagyobbak átmérőben a szívó járatok benne, a járatok hossza kb 4cm rövidebbek és a "puffer" része is nagyobb űrtartalmú. Ha nem az a célod,hogy kimaxold az elérhető teljesítményt azzal a tengellyel én kiportolnám a gyárit,valamit biztos számítana és költséghatékony. Szerintem!
Érdemesnek érdemes, mert a dc2/ek9 szívósor + pillangó a dc2/ek9 tengelyekhez lett optimalizálva így valószínű, hogy az fogja kihozni a legjobb karakterisztikát. Ha pedig ennyire nem mennél bele, a tengely árából vegyél egy cai-t, leömlőt, rendszert + progi és a végeredmény elég kellemes lesz így is.
Köszönöm a választ mindenkinek
A magasabb fordulat miatt úgy olvastam, hogy már érdemes más szívósort is felrakni.A gyári VTi p30 szívósor már kevés azokhoz a tengelyekhez.
Ilyen mélységbe viszont már nem biztos, hogy belekezdenék.
Van valakinek gyári VTi szívosorral tapasztalata?
Ebből írom most a szakdolgozatomat és ezek olyan tengelyek,amik inkább a magas fordulatszámra vannak kitalálva,persze fokolással lehet valamennyit állítani,de nem lesz az igazi és nőhet a veszélye annak is ,hogy vagy a kipuf vagy a szívó szelep összeér a dugóval,persze itt nem 1-2° esetén beszélek
Nézz utána a Cam duration-nek, Lobe Separation Angle-nek ( LSA), szelepösszenyitásnak, cam advance /retardnek-nek.
http://asian_e.tripod.com/Honda_Engine_Specs.htm
B16B-nek nagyobb a durációja, ezért a max elérhető telj. feljebb lesz. Hamarabb nyitja és később zárja a szelepeket ergó magasabb fordulaton jobb lesz a töltetcsere,de alacsonyabb fordulaton lehet gyengébb lesz. 17° helyett 28° a szelepösszenyitás, ezért is magasabb fordulaton több keverék tud behúzni a hengerekbe,de alacsonyabb fordualton meg rosszabb lesz.
Tuning előtt azért érdemes utána járni iylen dolgoknak és nem csak úgy venni egy nagyobb tengelyt
A szeleprugó nem csak a fordulat miatt kell különben ,hanem a nagyobb szelepnyiítás miatt,mivel így nagyobb erővel terheled a rugókat (is) .
Használt itr duplarugót és tányért ne vegyél, én beszoptam, hülye voltam.
18-20éves ki tudja mennyire fáradt el
Inkább szánd rá az összeget és vegyél újat, az a tuti. Nem olcsó, de nem rántja magával az egész épített motort.
1. Ő pint nagyobb tengely berakása miatt kérdezte.
2. Nenhasinlítsunk D-s motort B-s motorhoz, mert teljesen más a kettő minden tekintetben.
És ha már írasra szántam el magam, én nem lennék nyugodt gyári rugókkal, még ha csak mininálisan is lenne növelve a fordulat, a nagyobb tengellyel, viszont mi értelme a tuningnak, ga nem hadználja ki az ember a benne rejlő potenviált. Ha azt igényelné a motor, hogy forogjon 8500-8600ig vagy tovább, akkor nem tiltatnám le 8200nál, mert akkor kb adtam egy pofont a szarnak, semmi értelme a tengelycserének. És oda erősen kell már a rugócsere.
Nekem Z7 hengerfej van fent a d14a1 blokkon d15b2 főtengellyel, p29 dugó. Ok teljesen más konfig , de gyári rugóval 8200-at forog. Akkor szoktak rugót cserélni, ha nagyobb tengely kerül be. Majd kijavítanak, ha tévedek.
Sziasztok!
Ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
-b16a2 gyári motorba, ek9 vezérműtengelyekhez mindenképpen kell cserélni szeleprugókat is?
Nem lenne 8200-8300-nál magasabb fordulaton használva, tehát maradna a gyári b16a2 leszabályozási fordulatszám.
Sziasztok,
B16A2 blokkba kompatibilis lehet a b18c4 főtengely és hajtókar páros,ha igen milyen sallangokat kell még kicserélni? főtengely leszorítók,főtengely szíjtárcsa stbstb-re gondolok
Köszi
[B16A2]
Sziasztok!
Van esetleg valakinek B-s hengerfej portolás előtti/utáni flowbenches vizsgálata? Hálás lennék,ha valaki tudna adni egy mérési papírt ezzel kapcsolatban,mert régebben már írtam,hogy a szakdolgozatomat B16 tuningból írom és erre is kitérnék,de nekem nincs még 50-100 vagy X ezer Ft-om,hogy leméressem a sajátomat portolás előtt/után.
Köszi az építő jellegű válaszokat! ( Ha nincs más egy netről szedett lesz.....)
Pont tegnap találkoztam vele Ahogy Linszter írta kiküldöd az ecu-t és 450euróért beépítik hogy usb-ről programozható legyen, vagy 600 euróért küldenek egy új ecut és megmarad a régi. Aztán mindent átprogramozhatsz ahogy szeretnéd. De kiviheted saját magad is, a magyar határtól vagy 15km-re lakik
Ki tudod küldeni a saját ECU-d osztrákokhoz és megcsinálják, akkor az immo ugyanúgy fog működni. Vagy veszel egy ECU-t ami már át van alakítva. Ahogy grego írta, hasonló elven működik mint a KPro.
Vagyis ugyanott és ugyanúgy tudják tuningolni utcán és padon is? (pl. higany és a DynoProject)
Ez is véglegesen módosítja az ECU-t, csak nem kell kiküldeni angliába hogy átalakítsák hanem megcsinálják itthon is?
Igen, ezen meglepődtem akkoriban én is.
Ugye mindig az a mondás, hogy a padon látszanak az apró részletek, ott lehet finomítani, kihozni igazán a maxot.
Ehhez képest pedig az autó mégis jobban ment az utcán megírt progival.
Szvsz. egyszerűen a pad nem adja vissza azokat a körülményeket amik utcán vannak. Nem olyan a hűtés, nem olyan a menetszél, a légellenállás stb.
Az injektor gyári volt, a benyahíd is, a pillangót próbáltam integra-ét (ha jól emlékszem az 62-es) de nem volt jobb mint a gyári 60-as, így maradtam annál..
A váltó is full gyári volt, annyi, hogy a kuplungot szettben cseréltem integra-éra.
Szia.
Köszi a választ.
A benzinhíd és befecskendezők, fojtószelep, stb maradtak a gyáriak tehát csak szívósort cseréltél?
Gyári VTi váltóval használtad?
Nekem anno nagyon hasonló setup volt a VTi-n. (EK9 teng. EK9 szeleprugó + tányér, skunk2 kipuff. rendszer, Vibrant 4-2-1 leömlő, skunk2 szívósor, P28, AEM V2 cai.)
sokáig agyaltam én is hogy EK9 szívósor legyen vagy skunk. aztán végülis skunk lett.
ezekkel a modokkal tudott az autó 192.5 lovat.
progizva utcán volt első körben akkor 188 lovat értünk el, majd kibéreltem az Maha padot és ott még találtunk pár pacit akkor lett 192.5
az autó jól ment alul, felül.
amúgy érdekes módon az utcán írt progival jobban ment mint a padon finomítottal.
Számomra fontos lenne, hogy közepes fordulatszám tartományban is erős legyen az autó.Tehát nem szeretném hogy csak nagyon magas fordulaton menjen.
Viszont gondolom 8000 fölött jönne ki a legnagyobb teljesítmény ezekkel a tengelyekkel.
Az ITR szívósor hozna ebben a tartományban is? Vagy esetleg rontana a VTi-hez képest?
Van esetleg tapasztalatod ebben is?
Még egy szavazat az ITR szívósorra, persze ha nem akarod 8000 fölé is pörgetni akkor nem kötelező. Pillangószelepnek elég a 60-as, ha nem komplett az ITR cucc.
Egy kis segítségre illetve tapasztalatokra lenne szükségem.Próbáltam keresni, visszaolvasni de nem találtam választ.
A jövő évben szeretném az 1.6 VTi motor teljesítményét növelni.
Ehhez már megvannak:
- Ek9 vez.tengelyek, szeleprugók, -tányérok
- ITR komplett kipufogórendszer, egy szintén Integra Supersprint hátsódobbal
- ITR légszűrőrendszer
Ehhez lenne megírva egy p30 vagy p28 ecu.
A kérdésem az lenne, hogy a gyári VTi szívósor és fojtószelep megfelelő ehhez a módosításhoz vagy szükség lenne egy másikra?
Van esetleg valakinek hasonló konfig?
Nem tudom van-e telepítési limit sajna. Én nem vagyok hajlandó pénzt fizetni olyannak aki más szoftverét átírva pénzt keresni.
Sajna más opció nincs, mivel se Cromehoz se eCtunehoz nincs már support, Neptune-nál pedig kizárólag hivatalos dealerek tudnak epromot írni és az eleve a Moates Demonhoz van tervezve.
Ha van egy ostrich 2.0 meg egy hulogom, és eddig crome prom volt (elfogyott a 3. telepitési lehetőség), akkor mi az a program, amit érdemes ezzel használni? Ha kifizetem azt a 100dollárt, annál van ilyen telepítési limit? Hogy müködik annak a licensze? Annyit ír hogy korlátlanul használható, de hogyan? 1 gépen egyszerre max? vagy mi alapján azonosít? burn2-vel tudok ugyanúgy epromot írni, mint crome-al?
Vagy ha nem ez a program, akkor melyikkel érdemes foglalkozni? Előre is köszi ha tudnál segíteni
Erdeklodnek, hogy kinek mi a tapasztalata a "tuning" dugattyukkal kapcsolatban gondolok itt a Wossner vagy Wiseco, JE stb... es tarsaira?
Van-e pl.feketelistas vagy kerulendo marka?