1.3; 1.4; 1.5 ugyanaz a blokk, nekem is 1.4-es blokkban van 1.5 főtengely, 1.5 hajtókarral, az 1.4 esi swaphoz képest, nyomatékosabb lett és hangosabb. De talán az 1.4 egy picit pörgősebb. Furva is lesz?
Én már kifejtettem a véleményem ebben a témában. Az áramlástan egyértelműen fogalmaz, minél simább egy cső belső felülete annál kisebb az átamlási ellenállás benne. Ha valaki a golf labdát hozza fel példaként akkor az keveri a szezonzt a fazonnal. Az teljesen másról szól.
A hengerfej csatornák érdessé tétele nem az áramlási ellenállás javítására szolgál, hanem a jobb keverékképzést szolgálja (turbulensebb áramlás segít ebben) azaz létezik az a felállás, hogy az áramlási ellenállás növelésével kevesebb teljesítményt vesztesz mint az ebből fakadó a motor által beszívott homogénebb keverék jótékony hatásával nyersz.
Sokszor volt mér téma a polírozás.
Volt erről szó konkrétan esetleg a tanulmányaidban?
Sok szívósor belseje érdes és nem azért mert nem tudták simára/simábbra önteni.
A rücskös felületen megtapadnak a levegő buborékok és utána a gyorsan áramló levegő ezeken jobban csúszik, mint ha a szívósor falát dörzsölné'.
Ha polírozva van, akkor nem tud megtapadni és dörzsölve áramlik.
Na most erre lennék kíváncsi, hogy ez tényleg hogy van a gyakorlatban.
Mert sokszor együtt említik a portolással, ami biztos hasznos, ha nem passzolnak teljesen az érintkező "átmérők", hogy nem legyen utána "lépcső".
Ahogy Sprint irja, en sem nyulnek hozza. Szerintem rontani lehet inkabb rajta, javitani nem, de te tudod, ha kell a kaland hajra! Csak a vegen nehogy meglepetes legyen a nagy nasa port meg okossagok minuszt hozzanak!
Lesz hozzá erősebb szeleprugó is. Gaál motorsport fog nekem segíteni portolás,polírozás terén,de egyetemen tanultam Hő és áramlástechnikát szóval nem lesz azzal se gond.
Az itt olvasott tapasztalatok alapjan nem fog kelleni a nagyobb pillango. De Skunk2 Stage2 tengelynel cserelni fogod a gyari rugokat is? Mert az ajanlott.
Jajj elírtam bocsi.... Copy szívósor vagy ITR szívósor,mindkettő járatait fogom portolni meg polírozni,mert szerintem nem nagy kunszt és nem is nagyon erőbefektetést számomról,ha már egyszer ki van szedve akkor úgy akarom összerakni,hogy ezt is megcsináltam,meg ki szeretnék hozni minél több lóerőt abból a setupból ami lesz igazándiból nem tudom melyikkel járnék jobban,emrt ahogy néztem 65-70E meg mindkettő megállna ,csak melyikkel lenne erősebb.. (sk2 stg2 tengel,akkor ez a toda copy leömlő,ctr dugók,Hf portolás,matchport mindkét odlalról..,csak nem tudom szükség van-e 70es pillangóra vagy elég az ITR-é tiltás 9000-re lesz rakva és angyobb tengelyt nem akarok mert utcán sokat fogom használni
)
Szivosort es a leomlot a talalkozasoknal erdemes megigazitani a tokeletesebb atmenet miatt. Ezen felul ha ugy gondolod a hengerfej csatornait lehet portolni ha va ra embered es kereted.
Szerintem:
Itr szivosor, pillango maradhat b16, vagy ha jar az itr szivosorhoz akkor azzal.
Toda copy leomlo.
"Copy leömlő portolva polírozva vagy ITR gyári?" ezt nem nagyon ertem.
Lehet, csak kókány módon. És az égésterek se esnek full a hengerek fölé tudtommal. Szóval sokmindent lehet csak akarni kell, de erre inkább mondanám h nem lehet vagy inkább azt h baromság mert se nem jó lesz se nem egyszerű megoldani.
Nálam a 4 RDX tisztítás után bemérve, 479-482 ml/4bar értéket hozott. EP3-ban én sem gondolnám, hogy van teljesítmény hatása. Ugyan azon a MAHA padon mérve (kb. 50e km eltéréssel) BPi Velocity Stack, 74 mm-es pillangó, RDX injektorok és 98-ról 100-as benzinre váltás együttes hatása +10 le volt. Hacsak nem romlott durván a motor állapota, akkor nem sok pozitív hatása lehetett az RDX-nek.
Skunk2 Alpha baromi jó cucc, nekem az van ... csak irreálisan drága.
B20-on egy csináltatott SMSP "copy" 4-2-1-et cseréltem Skunk2-re és ég és föld lett az eredmény programozás után.
Toda copy-t javasolnám a SuperStreetPerformance-tól, németektől már lehet rendelni és nem is olyan drága a posta kts.
Ha low budget es nincsenek nagy terveid itr/1.8vti.
Ha telthaz vagy, es/vagy szamit minden lo, akkor Toda copyt vennek. PLM, Tegiwa...stb.
Ek9 ritka, nehezebb is mint az 1.8vti/itr es nem hiszem, hogy tobbet hoz.
Sokat olvasok a témában és mindig elbizonytalanodok.
Az alany egy gyári B16A2, egy skunk2 megapower rendszerem van már hozzá, ha jól tudom annak a belső átmérője 57mm.
Egy leömlőt is szerettem volna cserélni, de sok helyen olvastam, hogy egy gyári b16-ot nem érdemes “túlszellőztetni” mert elveszik a nyomaték stb.
Tervben lesz még egy aem cai és egy p28 program.
Ti melyik leömlőt javasoljátok? 4-2-1-et jobban preferálnám
Szerintem ezek jöhetnek szóba, de ha van nás tipp, meghallgatom szívesen!:
-Gyári ek4 leömlő
-Ek9 leömlő
-Skunk2 alpha leömlő
-Itr leömlő
Anno én is bepróbálkoztam ezzel, h22a motorban a gyári injektorok (előtte azok is bevizsgálva, kitakaritva lettek) helyére betettem az rdx-eket. 2 dolgot tapasztaltam, h az rdx injektor közel sem hozza a ráírt szállítási mennyiséget és hogy semmilyen érezhető teljesítmény javulást nem hozott. Ugyan ezeket most Zolinál is megtapasztaltuk, szóval eddig kettőből kétszer, ami alapján ki merem jelenteni, h teljesítményre vonatkozóan elenyesző hatása lehet csak, de legalább sokkal kisebb is, mint amit irnak rá. Hivatalosan 410cc/3bar, nekem 3.5baron volt kb 390cc, Zolinál ha átszámolom, akkor 360-370et tud kb., ha a gyári 240-et.
Belső égésű motort is kellett terveznem már,számítások tömkelege ,dugattyút,hajtókart kellett tervezni változó szelepvezérléseknek a működéséről volt már szó,de ezekre azt mondta a tanárunk úgy is utánanézünk ,ha érdekel (magyar oktatás ) hengerfej tervezés rész nem volt,ezt sajnálom ,de motoraljt terveztünk!
Videók alapján a crome felhasználóbarátabbnak tűnt,csak ennyi,de komolyan érdekel mindenkinek a véleménye aki programozik,bár tudom ez kényes téma ,hogy ki hol tanult meg iylesmit,mert senki sem akarja kiadni a tudását ,de ez természtes is...
Biztos vagy benne, hogy ez jó ötlet?
Nem túl nehéz kopágásosra összehozni a táblákat és akkor hamar lefőhet a kávé a csapágyaknak, hajtókarnak, blokknak...és "hellószia".
Hali!
Ha esetleg elkezdeném a saját ECU-mat programozni ,mivel lenne érdemes kezdeni? Crome pár videó alapján egyszerűbbnek tűnik ,mint mondjuk a Neptune.. Köszi a válaszokat
Kicsit eltűntem, mert elvoltam keseredve, az eredményektől... Mivel a hátsó kipufogódob és középrendszer közötti rész (hattyúnyak) nem lett kicserélve, azt a tippet kaptam a nagyoktól, hogy vegyem le a hátsó részt. Ma megtettem..
A 60-as rendszerből beleugrottunk egy ilyenbe..
Leszedtem, kipróbáltam, és nagyon megindult vtec váltásban. Nem csak a hang jött meg, de a kocsi is végre úgy reagált, mint amit vártam volna érzésre.. csütörtökön kipufogós, mert közben a leömlőm is kifúj az illesztésnél. Orvosoljuk.
Programban gondolom utána kéne menni a változásoknak nem?
Nem oszt nem szoroz, de a vti injektorjai ugyanakkorák mint az itr-é.
A végig csökkenő átmérő tuti nem nyerő megoldás.
Nekem úgy van hogy 60-as a kilépője a leömlőnek, a tegiwa sportcat is 60as, viszont a cat után 55-ös csövezésem van, nem pedig 60-as, lehet ott én is vesztek, de amikor csináltattam nem akartam büdös nagy hangot. Háááát, van azért.
Közép dobot is ki szokták venni, mert ugye az is fojtás, de akkor meg recsegős hangja lesz.
Nehéz ügy ez a szívó pöcögtetés.
Régen még padon programoztam egy B16-ot amiben 500 000+ Ft motorikus tuning volt és 170 lóerő fölé ment éppen. Vadi új komplett rozsdamentes komplett kipufogórendszer volt rajta, ledobtuk a leömlő utáni részt és egy tesztcsővel közel 30 lóerőt erősödött újraprogramozással.
Szóval akármi lehet, próbáljátok ki egy végig 60-assal.
Full komplett, szívósor is full ITR még az injektorok is ITR ...
De most úgy látszik kezd összeállni a kép mi lehet a baj ... de majd kiderül ... TEHÁT:
Ugye az van hogy leömlő belső kilépő átmérő 60mm ---> cat.back belső átmérő 56,7mm ---> és a hátsó dob csövezése ("hattyúnyak") 50mm !!!! (ami bár nem lett lemérve mennyi lehet de tippre 47-46mm a belső átmérője)
szerintem itt kaphat egy óriási fojtást nagy terhelésen ... de ez a programozás alatt lehetett volna látni nem?