LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Ettől még nem fog hamarabb tönkremenni mert ehhez az olajhoz van kitalálva a motor, hidd el. Azért az nagyon ritka, hogy egy B16 vagy egy K20A elmenjen 500-600 ezret minden gond nélkül, pedig abba is a belevaló olajat tették annó bele (5W30, 10W40, stb).
Semmi nem garantálja azt, ha te más olajat teszel bele, akkor 100% hogy sose lesz semmi gondja és elmegy 600 ezret.
Ha a mezei júzer a Start Stop-ot használja és sose kapcsolja ki (márpedig sokan használják), akkor végképp csak árt a motornak ha nem a gyári ajánlásnak (netán 0W20-at) megfelelő löttyöt teszi bele.
Szerencsére nem a weboldalt töltöm a motoba
Az 5.genbe ami át lett építve,abba pl. eneost raktam,amit itt ajánlott valaki.Mások azt mondták az a motor 50 000km-t se fog elmenni,én belerúgtam több mint 100 000-et,eladtam,aki megvette még mindig hajtja,gondolom hasonlóképp mint én.
A mostani motorom biztos,hogy nem az olaj miatt fog széthullani ,ha pedig igen akkor egy nap alatt bedobok egy másikat.Ha a szükség idekint hozná akkor szólok ismerősnek akinek van egy helyi szerelő haverja,műhellyel és ketten fél nap alatt,csáposon.
Túl van ez az olaj téma lihegve... Főleg,mert itt senki nem fogja 500 000km vagy 800 000km futásteljesítményig használni a kocsiját.Kivéve ha valaki taxizik.
Azért itt is kihangsúlyozza azt hogy a 0W-20 rendeltetése, hogy javítsa az üzemanyag takarékosságot.
Egyáltalán nem vagyok meggyőződve, hogy a 0W-20 ideális ezekbe a motorokba, csakhát a Hondának sem érdeke, hogy az autóik elmenjenek 5-600.000 km-t.
Első szempont megfelelni az egyre szigorúbb környezetvédelmi normáknak.
Ha a táblázatot nézem: első helyen csakis GYÁRI 0W20 és abból is a Type 2.0, második helyen ACEA A3/B3, hamradik helyen ACEA A5/B5. De ez mind 0W20 kell legyen.
Ha a diagramot nézem: csakis 0W20, tök mindegy mi van.
Ha a szöveget nézem: Csak akkor lehet opció 0W30 vagy 5W30 ha nem kapható 0W20 olaj. Ugyanakkor az "ideiglenes" szó szerintem kimaradt. De mivel kapható gyári és nem gyári 0W20 ezért ez a kitétel semmis.
Azt látom, hogy a Honda szervízkönyve is egy ezer éve használt szövegkörnyezetbe rakja bele a legújabb előírásokat, így aztán lehet némi kavarodás.
Most már végignéztem kb tíz olajgyártó ajánlóját és sehol nem ír semmilyen motorolajat az autódhoz.
Egyébként hülyeség, mert nehogy már a 8 és 10 gen Type-R-hez is tudnak ajánlani, csak éppen a 9 gen motor lenne ennyire speciális.
Egyértelműen az a cég hibázott, aki csinálja ezeket az ajánlókat, és ez a hiba végigfut az összes gyártó honlapján.
A kézikönyv kizárólag 0W-20-at ír, vagy van más opció is?
Az a baj vele, hogy a Honda váltóolaj 75W-80-as, és azon belül is eléggé speciálisan adalékolt, úgynevezett MTF folyadék.
Létezik pár olaj gyártó, akinek van ilyen, de a 75W-90 finoman szólva sem ideális Honda váltóba
75w90 mi a baj vele? (ne tévesszenek meg a számok hidegben ill. üzemi hőmérsékleten viszkozitása megegyezik a 0w40 motorolajéval) -ez kell a váltóba.
kizárólag 0w40 x-maxot használok én is igaz ez egy halálba húzott 1.5 turbó
annak idején mikor olajat kerestem az 1.5-be(mivel állatmódon használom) a legfontosabb cél az volt hogy a legjobb legyen a nyírás stabilítása de szemelőtt tartottam
a max 40-es melegoldalt az eredmény motul 8100x-max lett. A versenyolajakat leszámítva jobbat nem találtam.32.000km eddig tökéletes.
Már egymilliószor leírtam, hogy hogy kell (motor)olajat választani az autóhoz. A webes olajválasztók már ennél a az alapfeladatnál is gyakran elvéreznek. De ha csak ritkán, nekem az is elég ahhoz, hogy ne bízzak bennük.
...és nem kémikusok meg vegyészek fejlesztik, hanem informatikusok (jobb esetben).
Ok, de azért ez elég égő az olajcégekre nézve. Mert akkor most lehet komolyan venni ezeket a választókat vagy sem? Ha ennyire nincs kontrol akkor ez nagyon bizonytalan...
Ez nem feltétlenül így van. Mint mondtam, a legtöbb gyártónak ugyanaz az (informatikai?) cég csinálja az olajválasztót, simán tévedhettek és ez mindenhol jelentkezik.
Most már álmos vagyok, de holnap megnézem még pár helyen, mert most már kíváncsi vagyok.
Sajnos nem találtunk az Ön járművének megfelelő terméket. Lehetséges, hogy nem rendelkezünk a megadott műszaki adatoknak megfelelő termékkel, vagy további járműadatokra van szükségünk. Javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba helyi Castrol kereskedőjével vagy disztribútorával. A helyi disztribútorok kereséséhez kattintson az alábbi hivatkozásra.
Pedig annak is 0W20 a gyári ajánlása. Ugyanaz a motor. Akkor leszögezhetjük, hogy a gyári olaj kell bele, mert szinte senki nem mer ajánlani hozzá olajat
A Te autód egy fekete bárány, a Mobil1-nél egyáltalán egyáltalán nem találom.
Kíváncsiságból megnéztem, 2017 utáni Type-R-nek Fuel Economy 0W-30-at ír.
Sőt, megnéztem a Ravenol-nál is ( csak mert én most ilyent használok) és ott sem ad meg motorolaj típust.
Egyébként sem bíztam soha vakon az ilyen olajválasztókban, de ez tényleg érdekes...
Ja, ja, nekem sem ad ki motorolajat.
Ezeket az olajválasztókat külsős cégek csinálják az olajgyártóknak, sokszor többnek is ugyanaz a cég, sok a hiba és hiányosság.
Megtennéd hogy megnézed mit hoz ki a 2015-ös Civic Type-R-re? Mert nekem pl. motorolajat nem is hoz hozzá, csak váltó olaj, meg fékfolyadék, meg hűtőfolyadék.
Ha már a Motul olajválasztót hozod fel példaként, ők is ajánlják R18-ba az X-max 0w-40-et. Csak mert kiborultál a 40-es olajon...
Ami az olajválasztókat illeti, nekem az a tapasztalatom, hogy 70-80%-ban jókat írnak, de előfordulnak nagy baromságok is a tanácsaik között: pl. dízelbe való olaj a benzines civicbe vagy 75W-90-es váltóolaj stb.
Audi hisztizett egy asszem lizingelt vagy visszavett autónál hogy azért eszik sok olajat a kocsi mert szerintük mi szar olajat öntöttünk bele és nem adja meg a teljes árat érte, meg nem fogadja el a szervízkönyvet sem. Továbbítottuk a levelet a liquimoly-nak akik írtak egy hivatalos választ hogy mi az audi előírása az olaj tulajdonságára, és hogy az ő olajuk amit ajánlanak az bőven megfelel annak. Ezt továbbítottuk az audinak vagyis az ügyfélnek aki továbbadta az audi felé és ott ezt elfogadták. Persze ez csak akkor működik ha van számla is a szervizelésekről.
Eddig csak ez az egy eset volt, de az üzletkötő minden alkalommal mondja hogy ha a rendszerük azt mondja akkor mehet bele. Mondjuk a nem európai autóknál azért én óvatos vagyok ezzel, mert oda általában mindent felhoz.
Mi is az alapján választunk olajat a kocsikhoz, de az üzletkötő havonta jön, és ha valami gond lenne valamelyik gyártónál az általunk betöltött olaj miatt akkor az olajos cég mindenben a segítségünkre van, sőt néha helyettünk intézi a problémákat és eddig mindig sikerrel jártak.
motul olajválasztó oldalán az EU-ba 0w30-at hoz a 8gen 1.8-ba de az usába,kanadába már 5w20-at
vagy másik példa a jazz ennél az ajánlás usa,can,jap 5w20,0w20 az eu 5w30,5w40.
Arra vajon mi a magyarázat, hogy a kézikönyv szerint, amint az a fotón is látható európai modellekbe ajánlja a 0W-20-at is, viszont Európán kívüli Hondákba már nem?
Vajon köze van ennek a környezetvédelmi normákhoz? Európában köztudottan szigorúbbak mint máshol.
Tényleg nem tudom, csak kérdezem...
Akkor rosszul emlékeztem!
Egy 12 éves motor valószínűleg nem egy 12 éves olajat kap most .
Arra lennék amúgy kíváncsi,hogy ezek a "long life" olajok tényleg olyan longok e?
Cimborám kérdezte,hogy a rezsóba ...de mondtam neki,hogy inkább neee.Értem,hogy a kocsi egy pénznyelő,de ne ezen b@ssza már meg azt a fillért
Komolyra fordítva!Szerintem a gyártó nem véletlenül ad meg több lehetőséget.Értelem szerűen ami a déli sarki viszonyokhoz van ajánlva,azt a sivatagba nem tesszük bele és fordítva sem.Ha a teljesítmény szintje megfelelő és a viszkozitás is,időben is van cserélve,szűrővel együtt (sokan csak minden 2. csere után cserélik,engem meg hülyének néznek ha 8000-nél ledobom ha úgy van és nem a tescoban veszem a szűrőt!!)
Pár autószerelő ismerősöm is úgy adott olcsón el olajat,hogy a cserére beguruló autóból le engedtek 1l-t,rátöltöttek és a maradék az "okosba" el lett adva.
Volt kollégám így rúgatott ki 2 szerelőt,mert elvitte cserére,de előtte megjelölte a szűrőt filctollal.Beállt,csere,minden,számla,rajta olajszűrő,olaj csere,stb..Alánéz,a szűrő a régi.Egyből ment a szerviz főnökhöz,hogy ezt hogy?!Aztán a két kolléga meg repült!!
Ha így cserélnek olajat,hát persze,hogy szét fog szerencsétlen motor hullani!!!A tulaj meg pislog,hogy "de hát szervizbe hordtam".
Az r18 12 éve van úton,a motorokat általában 5 évig "tesztelik" mire autóba kerül (cimborámnak van egy biblia vastagságú könyve a motorok tervezéséről és abban volt,nem én találtam ki).Így az akkori csúcs olajat használhatták,viszont azóta biztos,hogy pl. 5w20 már jóval többet tud,mint mint a 15 évvel korábbi társa.
Az is érdekes lehet,ha a tulajok is így gondolják és "modern olaj többet tud,elmegy ez +5000km-t is nyélgázon"!Ilyen is van.
Ajánlom figyelmedbe legalul az "anti wear" (kopásvédelem) rubrikát, ahol 5-ből csak 2,5-nek felel meg, a "heat resistence" (hőtűrés) fejezetben pedig 5-ből 3,5.
Na persze ami a fogyasztáscsökkentést illeti, ott 5-ből 5.
Ezzel a "40-es olajat raknak és meg vannak győződve..." mondattal megszólítva érzem magam, tehát elmondom az én álláspontomat:
- állítom, hogy ha a gyártók nem lennének sarokba szorítva a környezetvédelmi normák által, mai napig nem létezne 0W-20-as olaj, ugyanis ennél az olajnál legfőbb szempont a fogyasztáscsökkentés és csak második helyen van a motorvédelem. Bizonyos országokban rá is írják a 0W-20 Honda olajra, hogy kizárólag "könnyűlábú" vezetőknek ajánlják, és nem nehéz üzemi körülményekhez, ez sokat elárul az olajról...
-ha a gyártó által megengedett legnagyobb meleg viszkozitást használod, abból nagy baj nem lehet. Sokkal fontosabb, hogy a lehető legalacsonyabb hideg viszkozitást válaszd a hidegindítások miatt. Én még a 17 éves Civic-embe is 0W olajat raktam, ami miatt szintén több vitám is volt itt a fórumon
-ami a cikkben említett Toyota motort illeti, sokféle magyarázatot lehet olvasni, a magyar szervízvezető véleménye csak egy a sok közül. Azt persze nem fogják bevallani, hogy elméreteztek vagy elcsesztek valamit a motor tervezésekor, mert az nagy blama lenne a Toyotának.
5w30 anno a motul ezt ajánlotta.Azóta sem tértem el ettől.Az utóbbi fél évben járok csak melóba 8,5 km-t amiben benn van egy hegy egyből fel,meg le is.De bringa miatt csak alkalmanként megyek már a kocsival.Csak akkor indítom be ha 15 km-től de inkább 20-30-tól messzebb megyek.
Télen nem tudom mi lesz,de ősszel csere lesz.Megvan a pcv szelep is,új,azt is cserélem és utána kiderül,hogy az miatt csipegeti az olajat vagy nem?!
Nekem a 10w40 ami furcsa,a listán.
ezzel nem mondasz újat,nekem is benne van a kesztyűtartóba de ha jólemlékszem te sem 40-est teszel bele.nyilván működik 40-essel is, csak abbol indulj ki hogy ez a motor használható 20-as olajjal ebböl azért következhet az hogy a 40-es nem a legjobb választás.