LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Már egymilliószor leírtam, hogy hogy kell (motor)olajat választani az autóhoz. A webes olajválasztók már ennél a az alapfeladatnál is gyakran elvéreznek. De ha csak ritkán, nekem az is elég ahhoz, hogy ne bízzak bennük.
...és nem kémikusok meg vegyészek fejlesztik, hanem informatikusok (jobb esetben).
Ok, de azért ez elég égő az olajcégekre nézve. Mert akkor most lehet komolyan venni ezeket a választókat vagy sem? Ha ennyire nincs kontrol akkor ez nagyon bizonytalan...
Ez nem feltétlenül így van. Mint mondtam, a legtöbb gyártónak ugyanaz az (informatikai?) cég csinálja az olajválasztót, simán tévedhettek és ez mindenhol jelentkezik.
Most már álmos vagyok, de holnap megnézem még pár helyen, mert most már kíváncsi vagyok.
Sajnos nem találtunk az Ön járművének megfelelő terméket. Lehetséges, hogy nem rendelkezünk a megadott műszaki adatoknak megfelelő termékkel, vagy további járműadatokra van szükségünk. Javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba helyi Castrol kereskedőjével vagy disztribútorával. A helyi disztribútorok kereséséhez kattintson az alábbi hivatkozásra.
Pedig annak is 0W20 a gyári ajánlása. Ugyanaz a motor. Akkor leszögezhetjük, hogy a gyári olaj kell bele, mert szinte senki nem mer ajánlani hozzá olajat
A Te autód egy fekete bárány, a Mobil1-nél egyáltalán egyáltalán nem találom.
Kíváncsiságból megnéztem, 2017 utáni Type-R-nek Fuel Economy 0W-30-at ír.
Sőt, megnéztem a Ravenol-nál is ( csak mert én most ilyent használok) és ott sem ad meg motorolaj típust.
Egyébként sem bíztam soha vakon az ilyen olajválasztókban, de ez tényleg érdekes...
Ja, ja, nekem sem ad ki motorolajat.
Ezeket az olajválasztókat külsős cégek csinálják az olajgyártóknak, sokszor többnek is ugyanaz a cég, sok a hiba és hiányosság.
Megtennéd hogy megnézed mit hoz ki a 2015-ös Civic Type-R-re? Mert nekem pl. motorolajat nem is hoz hozzá, csak váltó olaj, meg fékfolyadék, meg hűtőfolyadék.
Ha már a Motul olajválasztót hozod fel példaként, ők is ajánlják R18-ba az X-max 0w-40-et. Csak mert kiborultál a 40-es olajon...
Ami az olajválasztókat illeti, nekem az a tapasztalatom, hogy 70-80%-ban jókat írnak, de előfordulnak nagy baromságok is a tanácsaik között: pl. dízelbe való olaj a benzines civicbe vagy 75W-90-es váltóolaj stb.
Audi hisztizett egy asszem lizingelt vagy visszavett autónál hogy azért eszik sok olajat a kocsi mert szerintük mi szar olajat öntöttünk bele és nem adja meg a teljes árat érte, meg nem fogadja el a szervízkönyvet sem. Továbbítottuk a levelet a liquimoly-nak akik írtak egy hivatalos választ hogy mi az audi előírása az olaj tulajdonságára, és hogy az ő olajuk amit ajánlanak az bőven megfelel annak. Ezt továbbítottuk az audinak vagyis az ügyfélnek aki továbbadta az audi felé és ott ezt elfogadták. Persze ez csak akkor működik ha van számla is a szervizelésekről.
Eddig csak ez az egy eset volt, de az üzletkötő minden alkalommal mondja hogy ha a rendszerük azt mondja akkor mehet bele. Mondjuk a nem európai autóknál azért én óvatos vagyok ezzel, mert oda általában mindent felhoz.
Mi is az alapján választunk olajat a kocsikhoz, de az üzletkötő havonta jön, és ha valami gond lenne valamelyik gyártónál az általunk betöltött olaj miatt akkor az olajos cég mindenben a segítségünkre van, sőt néha helyettünk intézi a problémákat és eddig mindig sikerrel jártak.
motul olajválasztó oldalán az EU-ba 0w30-at hoz a 8gen 1.8-ba de az usába,kanadába már 5w20-at
vagy másik példa a jazz ennél az ajánlás usa,can,jap 5w20,0w20 az eu 5w30,5w40.
Arra vajon mi a magyarázat, hogy a kézikönyv szerint, amint az a fotón is látható európai modellekbe ajánlja a 0W-20-at is, viszont Európán kívüli Hondákba már nem?
Vajon köze van ennek a környezetvédelmi normákhoz? Európában köztudottan szigorúbbak mint máshol.
Tényleg nem tudom, csak kérdezem...
Akkor rosszul emlékeztem!
Egy 12 éves motor valószínűleg nem egy 12 éves olajat kap most .
Arra lennék amúgy kíváncsi,hogy ezek a "long life" olajok tényleg olyan longok e?
Cimborám kérdezte,hogy a rezsóba ...de mondtam neki,hogy inkább neee.Értem,hogy a kocsi egy pénznyelő,de ne ezen b@ssza már meg azt a fillért
Komolyra fordítva!Szerintem a gyártó nem véletlenül ad meg több lehetőséget.Értelem szerűen ami a déli sarki viszonyokhoz van ajánlva,azt a sivatagba nem tesszük bele és fordítva sem.Ha a teljesítmény szintje megfelelő és a viszkozitás is,időben is van cserélve,szűrővel együtt (sokan csak minden 2. csere után cserélik,engem meg hülyének néznek ha 8000-nél ledobom ha úgy van és nem a tescoban veszem a szűrőt!!)
Pár autószerelő ismerősöm is úgy adott olcsón el olajat,hogy a cserére beguruló autóból le engedtek 1l-t,rátöltöttek és a maradék az "okosba" el lett adva.
Volt kollégám így rúgatott ki 2 szerelőt,mert elvitte cserére,de előtte megjelölte a szűrőt filctollal.Beállt,csere,minden,számla,rajta olajszűrő,olaj csere,stb..Alánéz,a szűrő a régi.Egyből ment a szerviz főnökhöz,hogy ezt hogy?!Aztán a két kolléga meg repült!!
Ha így cserélnek olajat,hát persze,hogy szét fog szerencsétlen motor hullani!!!A tulaj meg pislog,hogy "de hát szervizbe hordtam".
Az r18 12 éve van úton,a motorokat általában 5 évig "tesztelik" mire autóba kerül (cimborámnak van egy biblia vastagságú könyve a motorok tervezéséről és abban volt,nem én találtam ki).Így az akkori csúcs olajat használhatták,viszont azóta biztos,hogy pl. 5w20 már jóval többet tud,mint mint a 15 évvel korábbi társa.
Az is érdekes lehet,ha a tulajok is így gondolják és "modern olaj többet tud,elmegy ez +5000km-t is nyélgázon"!Ilyen is van.
Ajánlom figyelmedbe legalul az "anti wear" (kopásvédelem) rubrikát, ahol 5-ből csak 2,5-nek felel meg, a "heat resistence" (hőtűrés) fejezetben pedig 5-ből 3,5.
Na persze ami a fogyasztáscsökkentést illeti, ott 5-ből 5.
Ezzel a "40-es olajat raknak és meg vannak győződve..." mondattal megszólítva érzem magam, tehát elmondom az én álláspontomat:
- állítom, hogy ha a gyártók nem lennének sarokba szorítva a környezetvédelmi normák által, mai napig nem létezne 0W-20-as olaj, ugyanis ennél az olajnál legfőbb szempont a fogyasztáscsökkentés és csak második helyen van a motorvédelem. Bizonyos országokban rá is írják a 0W-20 Honda olajra, hogy kizárólag "könnyűlábú" vezetőknek ajánlják, és nem nehéz üzemi körülményekhez, ez sokat elárul az olajról...
-ha a gyártó által megengedett legnagyobb meleg viszkozitást használod, abból nagy baj nem lehet. Sokkal fontosabb, hogy a lehető legalacsonyabb hideg viszkozitást válaszd a hidegindítások miatt. Én még a 17 éves Civic-embe is 0W olajat raktam, ami miatt szintén több vitám is volt itt a fórumon
-ami a cikkben említett Toyota motort illeti, sokféle magyarázatot lehet olvasni, a magyar szervízvezető véleménye csak egy a sok közül. Azt persze nem fogják bevallani, hogy elméreteztek vagy elcsesztek valamit a motor tervezésekor, mert az nagy blama lenne a Toyotának.
5w30 anno a motul ezt ajánlotta.Azóta sem tértem el ettől.Az utóbbi fél évben járok csak melóba 8,5 km-t amiben benn van egy hegy egyből fel,meg le is.De bringa miatt csak alkalmanként megyek már a kocsival.Csak akkor indítom be ha 15 km-től de inkább 20-30-tól messzebb megyek.
Télen nem tudom mi lesz,de ősszel csere lesz.Megvan a pcv szelep is,új,azt is cserélem és utána kiderül,hogy az miatt csipegeti az olajat vagy nem?!
Nekem a 10w40 ami furcsa,a listán.
ezzel nem mondasz újat,nekem is benne van a kesztyűtartóba de ha jólemlékszem te sem 40-est teszel bele.nyilván működik 40-essel is, csak abbol indulj ki hogy ez a motor használható 20-as olajjal ebböl azért következhet az hogy a 40-es nem a legjobb választás.
Minden érvvel, amit felhoztál egyetértek, ezért is vacilláltam sokat a 0W30 és 0W-40 között, de valamiért, egy utolsó impulzus hatására a 40 mellett döntöttem. Lehet hogy dönthettem volna jobban is, nem tudom, mindenesetre az említett két olaj között nüansznyi különbség van és szerintem egyik sem rossz választás.
Igen, tudom hogy hidegindításkor keletkezik a kopás nagy része, ezért ragaszkodom és ragaszkodtam előző, öregebb autómnál is a 0W hideg viszkozitáshoz, viszont igyekeztem olyan kompromisszumos megoldást találni, ami melegen, nagyobb terhelésnél is maximális védelmet nyújt. Mivel az autóm kézikönyve is ajánlja ezt az viszkozitást, gondolom olyan nagyon nem nyúlhattam mellé...
Kérdésedre válaszolva, valóban használtam Motul X-Maxot, főleg az előző béka Civicbe évekig, majd első cserénél az UFO-ba is.
Most viszont Ravenol 0W-40-et használok, valamiért nagyon szimpatikus ez a márka, váltóba is az ők terméküket használom.
Végszóként annyit, hogy valószínűleg én is meg Te is túlmisztifikáljuk ezt az olaj témát, de ez még mindig jobb mint szarni rá, megvenni a legolcsóbb teszkós 10W-40-et és cserélni néha, amikor eszünkbe jut vagy akkor sem...
Messze álljon tőlem az okoskodás,csak azt tudom leírni amit tapasztaltam.
D16Z6 ( Esi Sedan)2004 óta van meg. Legelején 10w-60 Castrol volt benne (hogy miért azt nem tudom pontosan megmondani, néha szoktam neki nyomni,ha nincs az úton senki előttem/tudom nem szép dolog,de ez van. Akkor került bele másik olaj mikor -15 fokban olyan hangja volt mint egy dízelnek.
Mobil 1 5w-50 volt benne évekig,ez idő tájt már jobban siettem (mert mindig késésben vagyok. Ez után jött a 0w-50 eneos (talán ez volt a legjobb amivel találkoztam). Majd újra 5w-50 Mobil 1, , utána 0w-40 olaj lett benne, most nyáron pedig 5w-30 , jelenleg is az van benne 335.000 km van benne egy-két tömítésnél szivárog az olaj. Csak Vtec felett eszi az olajat,ha normál tempó akkor jóformán semmit.
120.000 km után jutott eszembe h szelephézagot illene állítani. 3 szelepen kellett állítani.
Igaz mivel már öreg szegény (24 éves) így már 7-8000 km-kent van olajcsere.
Sűrű olajcserek és nem lesz gond,ha lehet akkor inkább 0w mint 5w
egy jó minőségü 30-as olaj nálad szerintem soha nem fog nyíráshatárra eljutni ha csak nem mész ki a ringre padlógázon körözni.Gondolom arrol is olvastál hogy a kopás 90%-a hidegindításkor van.a 30-as gyorsabban eljut a 40-esnél a kritikus helyekre.Az áramlásról nem is beszélve itt megint a 30-as a nyerő a 40-essel szemben,van még jó pár érv a 30 mellett.
Egyébként a Te dolgod.
lejebb példának hoztad fel az x-maxot talán azt raksz bele?
(a km-t azért kérdeztem mert nálam a másodszori ellenőrzéskor sem kellett hozányúlni ami 270.000km-nél volt.)