HONDA fórum
2024. július 3. szerda, 20:02,  Kornél, Soma Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 



Téma neve: Üzemanyagok, olajok, adalékok, autógáz

Nyitotta: tschokker + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 379 | 378 | 377 | 376 | 375 | 374 | 373 | 372 | 371 | 370 | 369 | 368 | 367 | 366 | 365 | 364 | 363 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek


Üzemanyagtöltő állomások (autógáz is) világszerte, térképen jelölve, árakkal!
(Segíts te is, bővítsd az adatbázist! Ha van tudomásod olyan kútról, ami nincs a térképen,
akkor kattints az "Add Station"-re és vidd fel az adatokat)

GÁZOS AUTÓ VIZSGÁZTATÁSA

LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!

Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!


Motorolajok 1-4
Motorolajok 5-10
olajteszt 1-motorkerékpárok
olajteszt 2-motorokerékpárok
Benzin teszt 1.
Benzin teszt 2.
európai üzemanyagár táblázat ---> english ----> fuel prices
olajbolt.hu
motorolajbolt.hu
olajshop.hu

Fogyasztás kalkulátor (androidra)

goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)


Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:

- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.

VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.


#17762 ólomlábú +  2018. június 28. 18:10:57 re: #17759 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
40-es olajat használsz? :D [SMIL:/nevet/patan.gif] [SMIL:/nevet/patan.gif] [SMIL:/nevet/patan.gif]

Komolyra fordítva!Szerintem a gyártó nem véletlenül ad meg több lehetőséget.Értelem szerűen ami a déli sarki viszonyokhoz van ajánlva,azt a sivatagba nem tesszük bele és fordítva sem.Ha a teljesítmény szintje megfelelő és a viszkozitás is,időben is van cserélve,szűrővel együtt (sokan csak minden 2. csere után cserélik,engem meg hülyének néznek ha 8000-nél ledobom ha úgy van és nem a tescoban veszem a szűrőt!!)
Pár autószerelő ismerősöm is úgy adott olcsón el olajat,hogy a cserére beguruló autóból le engedtek 1l-t,rátöltöttek és a maradék az "okosba" el lett adva.
Volt kollégám így rúgatott ki 2 szerelőt,mert elvitte cserére,de előtte megjelölte a szűrőt filctollal.Beállt,csere,minden,számla,rajta olajszűrő,olaj csere,stb..Alánéz,a szűrő a régi.Egyből ment a szerviz főnökhöz,hogy ezt hogy?!Aztán a két kolléga meg repült!!
Ha így cserélnek olajat,hát persze,hogy szét fog szerencsétlen motor hullani!!!A tulaj meg pislog,hogy "de hát szervizbe hordtam".
Az r18 12 éve van úton,a motorokat általában 5 évig "tesztelik" mire autóba kerül (cimborámnak van egy biblia vastagságú könyve a motorok tervezéséről és abban volt,nem én találtam ki).Így az akkori csúcs olajat használhatták,viszont azóta biztos,hogy pl. 5w20 már jóval többet tud,mint mint a 15 évvel korábbi társa.
Az is érdekes lehet,ha a tulajok is így gondolják és "modern olaj többet tud,elmegy ez +5000km-t is nyélgázon"!Ilyen is van.
2018. június 28. 19:04:15: megválaszolva Tonx +  által, → #17764 
2018. június 28. 18:15:34: megválaszolva grego +  által, → #17763 

#17761 grego +  2018. június 27. 22:47:03 re: #17760 (luki7 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez egy ezer éves 0W20 és ez Insightba való, oda is van írva hogy kíméletes vezetéshez ajánlott nem pedig CTR-be stb.

Ma már olyan a 0W20 ami API SN van GF5 és Type 2.0 ami azért sokkal többet tud már. És csak ezt szabad a a turbós CTR-be tenni.

0W20 és 0W20 között is van óriási különbség már.

#17760 luki7 +  2018. június 27. 22:14:22 re: #17754 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ajánlom figyelmedbe legalul az "anti wear" (kopásvédelem) rubrikát, ahol 5-ből csak 2,5-nek felel meg, a "heat resistence" (hőtűrés) fejezetben pedig 5-ből 3,5.
Na persze ami a fogyasztáscsökkentést illeti, ott 5-ből 5.



2018. június 27. 22:47:03: megválaszolva grego +  által, → #17761 

#17759 luki7 +  2018. június 27. 21:55:38 re: #17754 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezzel a "40-es olajat raknak és meg vannak győződve..." mondattal megszólítva érzem magam, tehát elmondom az én álláspontomat:

- állítom, hogy ha a gyártók nem lennének sarokba szorítva a környezetvédelmi normák által, mai napig nem létezne 0W-20-as olaj, ugyanis ennél az olajnál legfőbb szempont a fogyasztáscsökkentés és csak második helyen van a motorvédelem. Bizonyos országokban rá is írják a 0W-20 Honda olajra, hogy kizárólag "könnyűlábú" vezetőknek ajánlják, és nem nehéz üzemi körülményekhez, ez sokat elárul az olajról...

-ha a gyártó által megengedett legnagyobb meleg viszkozitást használod, abból nagy baj nem lehet. Sokkal fontosabb, hogy a lehető legalacsonyabb hideg viszkozitást válaszd a hidegindítások miatt. Én még a 17 éves Civic-embe is 0W olajat raktam, ami miatt szintén több vitám is volt itt a fórumon

-ami a cikkben említett Toyota motort illeti, sokféle magyarázatot lehet olvasni, a magyar szervízvezető véleménye csak egy a sok közül. Azt persze nem fogják bevallani, hogy elméreteztek vagy elcsesztek valamit a motor tervezésekor, mert az nagy blama lenne a Toyotának.
2018. június 28. 18:10:58: megválaszolva ólomlábú +  által, → #17762 

#17758 ólomlábú +  2018. június 27. 21:24:27 re: #17757 (civic4d 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
5w30 anno a motul ezt ajánlotta.Azóta sem tértem el ettől.Az utóbbi fél évben járok csak melóba 8,5 km-t amiben benn van egy hegy egyből fel,meg le is.De bringa miatt csak alkalmanként megyek már a kocsival.Csak akkor indítom be ha 15 km-től de inkább 20-30-tól messzebb megyek.
Télen nem tudom mi lesz,de ősszel csere lesz.Megvan a pcv szelep is,új,azt is cserélem és utána kiderül,hogy az miatt csipegeti az olajat vagy nem?!
Nekem a 10w40 ami furcsa,a listán.

#17757 civic4d 0  2018. június 27. 21:13:35 re: #17755 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ezzel nem mondasz újat,nekem is benne van a kesztyűtartóba de ha jólemlékszem te sem 40-est teszel bele.nyilván működik 40-essel is, csak abbol indulj ki hogy ez a motor használható 20-as olajjal ebböl azért következhet az hogy a 40-es nem a legjobb választás.
2018. június 27. 21:24:27: megválaszolva ólomlábú +  által, → #17758 

#17756 Tonx +  2018. június 27. 20:35:14 re: #17754 (civic4d 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ha sok rövid táv akkor 0w20 ha sok a hosszú táv akkor mehet bele az 5w30-as is.

#17755 ólomlábú +  2018. június 27. 20:15:58 re: #17754 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem vagyok olaj szaki,de a kézikönyvben ez áll:

2018. június 28. 20:47:17: megválaszolva luki7 +  által, → #17768 
2018. június 27. 21:13:35: megválaszolva civic4d 0  által, → #17757 

#17754 civic4d 0  2018. június 27. 19:32:35 re: #17753 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ezért nézek bambán mikor egy R18-ba 40-es olajat raknak és megvannak gyözödve...pedig ha az a szerencsétlen motor beszélni tudna....
2018. június 27. 22:14:22: megválaszolva luki7 +  által, → #17760 
2018. június 27. 21:55:38: megválaszolva luki7 +  által, → #17759 
2018. június 27. 20:35:14: megválaszolva Tonx +  által, → #17756 
2018. június 27. 20:15:58: megválaszolva ólomlábú +  által, → #17755 

#17753 grego +  2018. június 27. 15:40:08    ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Hamár

Miért is kell a gyárilag előírt olaj.
2018. június 27. 19:32:35: megválaszolva civic4d 0  által, → #17754 

#17752 luki7 +  2018. június 24. 21:43:38 re: #17751 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nagyon érdekes podcast, sokáig hallgattam volna még, de a címe eléggé megtévesztő, hatásvadász.
Ja, és Winkler sajnos szét trollkodta a témát.

2018. június 24. 21:46: Szerkesztve luki7 +  által, megtekintés

#17751 integra_type_r 0  2018. június 24. 11:16:44    ‹›   →  ↑  0 | rejt

Szintetikus motorolaj? Csak marketing!...

2018. június 24. 21:43:38: megválaszolva luki7 +  által, → #17752 

#17750 hrv2003 +  2018. június 23. 18:39:22 re: #17748 (yodu11 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Irtad:
Messze alljon tolem az okos skodas.


#17749 Szabb +  2018. június 23. 17:09:55 re: #17744 (yodu11 + )  ←  ‹›  0 | rejt
"Sűrű olajcserek és nem lesz gond"

ott a pont!! [SMIL:/smile10.gif] [SMIL:/smile7.gif] [SMIL:/smile5.gif]

#17748 yodu11 +  2018. június 23. 16:17:24 re: #17745 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bocsánat ,de nem tudom ,h miről beszélsz .
2018. június 23. 18:39:22: megválaszolva hrv2003 +  által, → #17750 

#17747 civic4d 0  2018. június 23. 12:41:15    ‹›  0 | rejt
az octavias ember nem szemüveges messze van nehéz megítélni inkább az látszik hogy a második szomszédja tájékozatlan.

#17746 luki7 +  2018. június 22. 22:35:24 re: #17743 (civic4d 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Minden érvvel, amit felhoztál egyetértek, ezért is vacilláltam sokat a 0W30 és 0W-40 között, de valamiért, egy utolsó impulzus hatására a 40 mellett döntöttem. Lehet hogy dönthettem volna jobban is, nem tudom, mindenesetre az említett két olaj között nüansznyi különbség van és szerintem egyik sem rossz választás.
Igen, tudom hogy hidegindításkor keletkezik a kopás nagy része, ezért ragaszkodom és ragaszkodtam előző, öregebb autómnál is a 0W hideg viszkozitáshoz, viszont igyekeztem olyan kompromisszumos megoldást találni, ami melegen, nagyobb terhelésnél is maximális védelmet nyújt. Mivel az autóm kézikönyve is ajánlja ezt az viszkozitást, gondolom olyan nagyon nem nyúlhattam mellé...
Kérdésedre válaszolva, valóban használtam Motul X-Maxot, főleg az előző béka Civicbe évekig, majd első cserénél az UFO-ba is.
Most viszont Ravenol 0W-40-et használok, valamiért nagyon szimpatikus ez a márka, váltóba is az ők terméküket használom.
Végszóként annyit, hogy valószínűleg én is meg Te is túlmisztifikáljuk ezt az olaj témát, de ez még mindig jobb mint szarni rá, megvenni a legolcsóbb teszkós 10W-40-et és cserélni néha, amikor eszünkbe jut vagy akkor sem...

#17745 hrv2003 +  2018. június 22. 19:48:59 re: #17744 (yodu11 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Miert nem akarod hogy szemuveges ember melled parkoljon egy octaviaval ?
2018. június 23. 16:17:24: megválaszolva yodu11 +  által, → #17748 

#17744 yodu11 +  2018. június 22. 17:21:16    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hello.

Messze álljon tőlem az okoskodás,csak azt tudom leírni amit tapasztaltam.

D16Z6 ( Esi Sedan)2004 óta van meg. Legelején 10w-60 Castrol volt benne (hogy miért azt nem tudom pontosan megmondani, néha szoktam neki nyomni,ha nincs az úton senki előttem/tudom nem szép dolog,de ez van. Akkor került bele másik olaj mikor -15 fokban olyan hangja volt mint egy dízelnek.
Mobil 1 5w-50 volt benne évekig,ez idő tájt már jobban siettem (mert mindig késésben vagyok. Ez után jött a 0w-50 eneos (talán ez volt a legjobb amivel találkoztam). Majd újra 5w-50 Mobil 1, , utána 0w-40 olaj lett benne, most nyáron pedig 5w-30 , jelenleg is az van benne 335.000 km van benne egy-két tömítésnél szivárog az olaj. Csak Vtec felett eszi az olajat,ha normál tempó akkor jóformán semmit.
120.000 km után jutott eszembe h szelephézagot illene állítani. 3 szelepen kellett állítani.
Igaz mivel már öreg szegény (24 éves) így már 7-8000 km-kent van olajcsere.


Sűrű olajcserek és nem lesz gond,ha lehet akkor inkább 0w mint 5w
2018. június 23. 17:09:55: megválaszolva Szabb +  által, → #17749 
2018. június 22. 19:48:59: megválaszolva hrv2003 +  által, → #17745 

#17743 civic4d 0  2018. június 22. 16:49:35 re: #17742 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
egy jó minőségü 30-as olaj nálad szerintem soha nem fog nyíráshatárra eljutni ha csak nem mész ki a ringre padlógázon körözni.Gondolom arrol is olvastál hogy a kopás 90%-a hidegindításkor van.a 30-as gyorsabban eljut a 40-esnél a kritikus helyekre.Az áramlásról nem is beszélve itt megint a 30-as a nyerő a 40-essel szemben,van még jó pár érv a 30 mellett.
Egyébként a Te dolgod.
lejebb példának hoztad fel az x-maxot talán azt raksz bele?
(a km-t azért kérdeztem mert nálam a másodszori ellenőrzéskor sem kellett hozányúlni ami 270.000km-nél volt.)
2018. június 22. 22:35:24: megválaszolva luki7 +  által, → #17746 

#17742 luki7 +  2018. június 22. 12:12:35 re: #17732 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Még egy mondatot ahhoz a kérdésedhez, hogy miért 0W-40-et választottam és nem 0W-30-at.
Mindkettőnek van előnye és hátránya a másikhoz képest, nálam végül a magasabb HTHS viszkozitás volt a döntő tényező.
Ugyanakkor 0W-20-at soha nem tennék bele.
2018. június 22. 16:49:36: megválaszolva civic4d 0  által, → #17743 

#17741 luki7 +  2018. június 22. 12:08:21 re: #17740 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ez így van, de abban az extrém hőmérséklet tartományban az alacsony (csökkenő) viszkozitás már hátrányt jelent.

#17740 bejemves 0  2018. június 22. 11:18:39 re: #17738 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Viszont a hőmérséklet emelkedésével a szintetikus sokkal stabilabb, míg a rész-szintetikus viszkozitása hamarabb kezd esni.
2018. június 22. 12:08:21: megválaszolva luki7 +  által, → #17741 

#17739 grego +  2018. június 22. 10:57:40 re: #17738 (luki7 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jaja.

#17738 luki7 +  2018. június 22. 10:49:35 re: #17737 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, és ez a 40-esre vonatkozó sáv magába foglal mindent a 0W-40-től a 20W-40-ig. A 10W-40- nek jellemzően mindig magasabb a viszkozitása mint a 0W-40-nek, úgy 0 fokon, mint 100-on is.
2018. június 22. 11:18:39: megválaszolva bejemves 0  által, → #17740 
2018. június 22. 10:57:40: megválaszolva grego +  által, → #17739 


2018. június 22. 10:50: Szerkesztve luki7 +  által, megtekintés

#17737 grego +  2018. június 22. 10:41:21 re: #17736 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze mert a szabvány is egy sávot ír elő, nem konkrét értéket.


2018. június 22. 10:49:35: megválaszolva luki7 +  által, → #17738 

#17736 luki7 +  2018. június 22. 10:26:48    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Most volt egy kis időm konkrét példát kikeresni arra, hogy 40 és 40 között is van különbség üzemmelegen:
Motul Synergie 10W-40 : 100 c° 15 mm2/s
Motul X-Max 0W-40 : 100c° 13,5 mm2/s
2018. június 22. 10:41:21: megválaszolva grego +  által, → #17737 

#17735 luki7 +  2018. június 22. 06:16:21 re: #17734 (civic4d 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Kb. 130.000 km-nél állítottunk szelephézagot, akkor vettem az autót.
A 0W-40 és 10W-40, még ha nem is jelentős a különbség, de nem egyforma üzemmelegen (sem).
Egyébként én arra gondoltam, hogy míg a 0W egy csúcsminőségű szintetikus olaj, addig a10W általában egy egyszerű, olcsó rész szintetikus lé.

#17734 civic4d 0  2018. június 21. 22:43:20 re: #17733 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
üzemmelegen a 40 az 40. kilóméter mennyi volt szelephézag állításkor?
2018. június 22. 06:16:22: megválaszolva luki7 +  által, → #17735 

#17733 luki7 +  2018. június 21. 22:33:51 re: #17732 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
0W-30 és 0W-40 között vacilláltam amikor megvettem az autót.
Megjegyzem a kézikönyv többek közt mindkét viszkozitást ajánlja.
Amiért a 40 mellett döntöttem, az az hogy úgy gondoltam, több tartalék van benne, jobb motorvédelmet nyújt sportosabb tempónál mint a 30-as.
Előző tulajdonosánál 5W-40-et kapott, márkafüggetlen szervízben, és a motor patyolat tiszta, láttam szelephézag állításkor. Ráadásul 5W-40-hez képest a 0W-40 mindenképp előrelépés.
Szerintem Te ott tévedsz, hogy egy kalap alá veszed a 40-es olajokat. 0W-40 vagy 10W-40 nagyon nem ugyanaz.
Persze nem állítom, hogy én tudom a tutit, lehet hogy nincs igazam.
2018. június 21. 22:43:20: megválaszolva civic4d 0  által, → #17734 

#17732 civic4d 0  2018. június 21. 21:25:52 re: #17730 (luki7 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
szerintem egy r18-as motornak közel sem egy 40-es olaj az ideális. olyan olajat teszel szegény hondába ami egy zsiguliba tökéletes -ott ahol szinte lődörög a főtengelycsapon a hajókar ellenben az r18 hajtókarát töréses teknológiával illesztenek ami abszolut kör keresztmetszetet eredményez meghúzás után, ezáltal tudják csökkenteni az illesztési hézagot vagyis vékonyabb olaj lesz az ideális.nembeszélve egy egy jóminőségü 30-as olaj sokkal tisztábban tartja a motorbelsőt mint a 40-es olajok.
kitől haljátok,kik állítják hogy 40-es olaj kell egy r18-ba? gondolom sokat olvasgatsz olajtémában (én is) és ezt tudod leszűrni hogy 40-es a jó?
2018. június 22. 12:12:35: megválaszolva luki7 +  által, → #17742 
2018. június 21. 22:33:51: megválaszolva luki7 +  által, → #17733 

#17731 luki7 +  2018. június 21. 12:22:21 re: #17721 (hrv2003 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Kihagytál egy harmadik csoportot:

3. Az aki összehasonlít, neadjisten táblázatba rendez olajokat különböző paraméterek alapján: besorolások, HTHS, TBN, Noack-szám, viszkozitás 40-100 fokon, stb, stb.
Tudom, beteg, és ő sem biztos hogy tudja a tutit, de ilyenek is vannak.

#17730 luki7 +  2018. június 21. 12:15:12 re: #17720 (yodu11 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Örülök hogy nem vagyok egyedül az olajfétisemmel [SMIL:/smile2.gif]
Egyébként én is 0W-40 mellett döntöttem előző D14-nél, meg most is az R18-nál.
Szerintem a legtöbb Honda motorba ideális választás.
2018. június 21. 21:25:52: megválaszolva civic4d 0  által, → #17732 

#17729 Yakumo +  2018. június 21. 11:00:21 re: #17728 (grego + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Na, erre való ez a topic ;) [SMIL:/nevet/thumbsup.gif]

#17728 grego +  2018. június 21. 10:55:22 re: #17727 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Sustina nagyon jó a mezei ENEOS-hoz képest (5W30, mindekettőt próbáltam), ha a hideginditást nézem. Az EP3 kemény minuszban úgy indult mintha üzemmeleg lenne. Ez markánsan feltünt. Ellenben abból fogyott a legtöbb egységnyi km alatt, szóval valamit valamiért :D
2018. június 21. 11:00:21: megválaszolva Yakumo +  által, → #17729 

#17727 Szabb +  2018. június 21. 10:52:09 re: #17725 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nem gondolom, hogy a többi gyártó nem fejlődött.
Csupán nekem bevált, nem kísérletezek. :)

Pontosabban mondva mégis, mert most kipróbálom a sustina-t. [SMIL:/szetvert.gif]
2018. június 21. 10:55:22: megválaszolva grego +  által, → #17728 

#17726 hrv2003 +  2018. június 21. 10:12:42 re: #17725 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
ilyen ez a tapasztalat..
Nekem van még egy kanna motul 300v-m 10w40 motorkerékpárba..
anno vettem mikor itt kitört a motul láz, még a suzuki gsf 650 be.
1500 km volt benne első olajcsere, belekerült, és hoppá onnantól a 2es fokozatot sokszor recsegve vette..

azt használtam egy picit, repsol került bele, és voila megjavult.

ebből levontam azt a következtetést, hogy ez a motul olaj sajnos nem jó az adott motorkerékpárba..
De attól még nem rossz, csak oda éppen nem volt megfelelő.

Accordban volt motul, attól se esett szét, azt más olajat használok sok ideje mert azt gyorsan be tudom szerezni, és működik.
Amit teszek megfelel a gyári ajánlásnak, biztos hogy nem hamis, időben kicserélem, szelepházag állításnál a motor ragyog, pedig nem motul, azt mégis jó.

a hidrotőkés autónál (mazda 6) vettem észre hogy indulásnál ha a viszkozitásban eltérek (0w30 ment egyszer bele 0w20 helyett) indulásnál sokkal tovább van ronda hangja.. Ez max annyit mutatott meg nekem, hogy a gyári viszkozitás besorolás valószínüleg nem az ördögtől való dolog, ellenben az hogy indításnál ronda hangja van csak annyit jelent hogy az olaj később jutott el szelepekhez, de nem mondja meg nekem azt, hogy attól a motor jobban kopik e vagy se.


#17725 grego +  2018. június 21. 09:42:01 re: #17724 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Igen érthető. Saját tapasztalat mindig a legerősebb. De gondolod, hogy 10-15 év alatt a többi gyártó ült a babérjain? Mért gondolod, hogy a többiek nem jöttek fel a Motul szintjére? Azóta azért sokat változott a világ.
2018. június 21. 10:52:09: megválaszolva Szabb +  által, → #17727 
2018. június 21. 10:12:42: megválaszolva hrv2003 +  által, → #17726 

#17724 Szabb +  2018. június 21. 09:33:45 re: #17719 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Anno (2004-2005 környékén) volt egy nagymotorom, aminek az oldaldeklién lehet látni az olajat egy kis ablakban.
alapból castrol actevo volt benne, ami sajnos fogyott eléggé, hiába új moci, meg habosodott is.
ekkor tájban jött be a motul, de még csak motorokhoz volt kapható.
kipróbáltam, és a habosodás megszűnt, az olajfogyasztás is kevesebb lett.

a másik eset egy 99-es évjáratú (fl.) civic VTi-vel volt.
a jelenség az volt, hogy hidegen, első indításkor reggel a vezműtengely kopogott pár másodpercig... de csak első indításnál.
próbáltam castrol magnatec-et, mobil-t, total-t, de hiába, mindegyikkel ezt csinálta.
azt is mondták anno a VTi tulajok, hogy ez ilyen, ezzel együtt kell élni.

ekkor tájban már elérhető volt a motul-nak olaja autókhoz is (2008)
beletettem a synergie 6100 plust és tádámm, csodák-csodájára megszűnt a hang. ezután jött a 8100 x-cess ami már 5W-40 volt és full synt (a 6100-as az 10W-40 és fél synt) és azzal se produkálta a jelenséget.

ezek a saját tapasztalatok, azóta lassan 15 éve, csak motul. :)
2018. augusztus 16. 22:43:35: megválaszolva sznob +  által, → #17822 
2018. június 21. 09:42:01: megválaszolva grego +  által, → #17725 

#17723 bejemves 0  2018. június 21. 08:36:49    ‹›  0 | rejt
A kérdésem kicsit költői volt, csak a hangsúly nem megy át az interneten.

Igen, pontosan: minden műszaki szempontot nélkülözve szokás ilyen meg olyan olajat ajánlani. Nem is lehet máshogy, hiszen senkinek nincsen a fáradt olaj diagnosztikájához szükséges felszerelése.

A lényeg: a gyári előírásnak és teljesítményszintnek megfelelő, a lehető legalacsonyabb viszkozitási osztályba tartozó (amit még nem fogyaszt jelentősen) olajat kell választani, persze nem noname-et. A többi csak humbug és pénzkidobás.

#17722 Yakumo +  2018. június 21. 08:06:59 re: #17719 (bejemves 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nagyrészt totál szubjektív.

Mondok egy háztáji saját példát: Mi alapján mondja azt valaki, hogy neki a Nike vagy az Adidas, esetleg Under Armour a király, a többi meg sz*r?
95%-ban csak egyéni tetszés alapján, ami nagyon kevés arányban tartalmaz logikus érveket. Az tetszik és kész.

Mivel én forgalmazom/forgalmazTAM ezeket, tudok felsorolni logikus érveket is egy-egy márka mellett vagy ellen, de attól még ugyanolyan jó mindegyik, én magam is hordanám akármelyiket, mert alapvetően mindegyik jó.

Kb. ugyanígy van ez már az olajokkal is. (és az alapvetően túlkínálattal megspékelt fogyasztói társadalom miatt más sok mindennel is -vagy majdnem mindennel így van inkább már, bármilyen termékről beszélünk. De ez alapvető törvényszerűség, mert ekkora túlkínálat mellett muszáj a marketing)

szerk: Ja, Feri is jól mondja.

2018. június 21. 08:07: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#17721 hrv2003 +  2018. június 21. 07:49:15 re: #17719 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
erről volt már szó:

1 pszichológiai megállapítás.

- Doboz kinézete - Fekete alapon piros felirat, motul esetében erősebb szívverés, jobban erősebbnek gondolás.
- Csordaszellem - Divatnak is mondják, ha más azt dicsőíti akkor ő is.

2. Gyakorlatinak illetve műszakilag szakszerűnek vélt megállapítás:
- Vizuális inspekció, bár ez megint az 1. pont inkább
- Megszaglás. 1. pont ra vissza lehet utalni,
- Működik az autóm tehát jó. és megint az 1. pontra utalok vissza feltételezi másik olajjal már nem menne. :)

gykorlatilag teljes mértékben emócionális alapon nyugszik a döntés.
2018. június 21. 12:22:21: megválaszolva luki7 +  által, → #17731 

#17720 yodu11 +  2018. június 20. 22:50:07 re: #17719 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kinek mi sztem

Ahogy én látom némelyik ember tök (hülye,illetve nem ért hozzá ) ők azt teszik bele amit elöző tulaj ,vagy amit a boltban illetve a szerelőjük mod :) /ami vagy jó vagy nem :)

Aztán vannak azok akik kicsit utána olvasnak és azt teszik bele azt ami szerintük a jó

Következő lepcső azok akik olvastak már sok mindent az olajokról ,de többet tudnak mint az elöző kategori, de még keveset ahhoz h tényleg tudják ,hogy mi lenne a legjobb .

Aztán a következő akik olyan hülyék mint én ( kipróbáltak már nagyon sok olajat ,van egy két favorit amire esküdnek),de jelenleg úgy választok olajat ,hogy a HTHS szám alapján választok jelenleg (ez az új hülyeségem)

Amúgy használat függő,illetve autója válogatja.
Honda K-s motorok 0w-30 ,ha nyomod neki 0w-40
Honda B : ha jó akkor mehet bele a 0w-40 ,ha eszik akkor 5w;10w-40
Honda D : nekem most 5w-30 benne/D16z6/ ,télen 0w-40 volt előtte 7 évig 0w-50 eneos /talán a legjobb ami
belekerült
Honda H : nekem most 5w-30 van a /h22a7-ben,de ez csak mosás céljából) ,most lesz csere 0w-40-re
2018. június 21. 12:15:12: megválaszolva luki7 +  által, → #17730 

#17719 bejemves 0  2018. június 20. 20:58:37    ‹›   →  ↑  0 | rejt
A témához: kíváncsi lennék ki mi alapján határozza meg, hogy egy olyaj jó vagy rossz...
2018. június 21. 09:33:45: megválaszolva Szabb +  által, → #17724 
2018. június 21. 08:07:00: megválaszolva Yakumo +  által, → #17722 
2018. június 21. 07:49:15: megválaszolva hrv2003 +  által, → #17721 
2018. június 20. 22:50:07: megválaszolva yodu11 +  által, → #17720 

#17718 Szabb +  2018. június 20. 20:53:06 re: #17717 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
vigye csak mindenki szervizbe, rakassa bele ott a "tuti" olajat, az legalább jó, mint ahogy írta is most egyik cartárs az accord topikban.
(konkrétan lukoil olajak figyeltek több 60 literes kannában honda márkaszervizben...) [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

#17717 Yakumo +  2018. június 20. 19:24:46 re: #17716 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
1. Akkor nem azt, mert gari az kell.
2. Akkor annyi, hogy biztos nem kopik tovább vagy amennyire lehet nem.
Nem szar a többi olaj, ezt senki nem mondta szerintem, max. én fogalmaztam rosszul, de senki nem mondta, még Laci sem, aki amúgy forgalmazza. (1000 másik olajjal egyetemben szerintem ráadásul, már ami a forgalmazást illeti)

De mint Laci is írta, most már meg tényleg úgy tűnik mintha te kampányolnál a 300V ellen. [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

Még egyszer részemről is: a lényeg, hogy mindenki gondosan cserélje le az olajat a kocsijában, ha szereti azt vagy törődni akar vele. Olyat használjon, ami bele való és ha nem megy egy évben annyit amennyi a csereperiódus, akkor se legyen rest és cserélje le évente egyszer.

Részemről ennyi. Kész. Vége. ;)
2018. június 20. 20:53:06: megválaszolva Szabb +  által, → #17718 

#17716 grego +  2018. június 20. 19:07:11 re: #17715 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ok. Bár ez is érdekes téma amit felhoztál.

Ha új CTR-t vennél akkor is azt tennéd bele? Csak mert akkor ugrik a garancia.
Ha használt CTR-t vennél 50-100 ezer km futásteljesítmény között amiben sose volt még 300V akkor ugyan mitől lenne jobb ha már úgyis "szar" olaj volt a CTR-ben előtte és "szarrá kopott már az egész" :D

Szóval érted...:D
2018. június 20. 19:24:46: megválaszolva Yakumo +  által, → #17717 

#17715 Yakumo +  2018. június 20. 19:03:36 re: #17714 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, érthető, de tényleg fáradt vagyok és nem lett jól megfogalmazva teljesen. Amit ebben én hangsúlyozni akartam az a túltörődés, mert 300V-t rakni az autóba az az valójában. Egy utcai autónak csak max. hajszálnyival tesz jobbat, mint mondjuk egy f*sza utcai olaj.
Egyfajta maximalizmus tehát, nem más. De van olyan autó, aminél én is alkalmaznám, de mondjuk nem egy Stream. (most csak mondtam valamit)

De lehet egy CTR-be (EP3, FN2, tehát szívó) azt raknám, amit 100 évig akarok birtokolni és 4000-renként ledobnám, de az is csak lehet. ;)

Most pedig zárok, mert már 6-kor kellett volna. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/nevet/rofl4.gif]
2018. június 20. 19:07:11: megválaszolva grego +  által, → #17716 

#17714 grego +  2018. június 20. 18:53:38 re: #17713 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Te is tudod szerintem, aki törődik a kocsijával, az vagy ezt az olajat teszi csak bele ("túltörődés" kicsit, de törődés) vagy általában Motul-tól valami mást."

Ebből a mondatodból nekem egyértelműen ez az állítás jött le. Semmi más opciót nem írtál, ezért gondoltam, hogy te azt mondod, vagy MOTUL vagy aki mást rak az nem törődik vele.
2018. június 20. 19:03:36: megválaszolva Yakumo +  által, → #17715 

#17713 Yakumo +  2018. június 20. 18:37:19 re: #17706 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ilyen f*szságot nem mondtam és nem is gondoltam rá, amit írsz, hogy aki nem Motul-t használ az csak árt a kocsijának. Ez természetesen baromság.
Egyszerűen a Motul olajak jók és a legtöbben azt teszik a kocsiba, ha jót akarnak.
(ha hahu-n van pl. hirdetve egy olyan Honda, amire vigyáztak, annál is sokszor ki van emelve, hogy Motul ez meg az ment bele mindig, bla, stb.)

Hogy értsd, volt nekem pl. a Skunk2 CTR-em, abba Mobil1 ment, mert azt rakott bele az előző tulaja, hát én is azt raktam.

A 300V meg egy verseny olaj valójában, ami amolyan ultra plusz ultra (vagy hogy a f*szba mondják, már k*rva fáradt vagyok [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] ) olajnak terjedt el, (mert nem is igazán utcai használatra van) persze valójában is k*rva jó, de ha valaki tesz a kocsijába, teszem azt Eneos Sustina-bármit pl. és normálisan vagy neadj'Isten olajcsere perióduson belül cseréli, akkor ugyanannyira gondol a kocsijára, mint aki 300V-t rak bele 4000-renként.
2018. június 20. 18:53:38: megválaszolva grego +  által, → #17714 

 << eleje | 379 | 378 | 377 | 376 | 375 | 374 | 373 | 372 | 371 | 370 | 369 | 368 | 367 | 366 | 365 | 364 | 363 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.5, 0.46, 0.38
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.071 mp, 10 query