A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Azok ilyen kupás retkek. Swift kupás autók 1.3as motorral anno simán mentek 2.20 körül.
Az astrák meg 1 és 2 kört mentek, de az átlagtempót, ha kiszámolod a 4381m hosszú pályára, akkor látod, hogy a köridő az "direkt" lassú. (73 km/h ha jól számolom?)
Ilyen mértékű különbség nincs az emberek között. 2.40-nél lassabb időket nem nagyon tudnak menni az ott felsorakoztatott autókkal még a nagyon fakezűek sem. Mondjuk a Pogi az valóban nem egy kormányzsonglőr. De itt inkább valami műszaki hibára gondolnék.
2018. április 25. 08:03:49: megválaszolva fonta + által,
→ #8645
Pont a beszámolódban linkelt köridőket néztem é azért kérdeztem
De tényleg, ilyen időt bírtak menni vagy csak felírt a navigátor a pályát vagy mit csináltak ott?
1. etap
Felvezető után első puhatolózás 2:21,8 , 2. gyors kör 2:20, 3. körnél már elvettem, guminak már sok volt.
1.65 -> 2.1 első
1.75 -> 2.2 hátsó
Még két gyors kört fért bele az első etapba: 2.19,8 ... 2:19,4
2 gyors köröm után még egy 3.-at rátettem volna de piros zászlóztak, el is vettem, előttem e kék saxo a Manselből alig tudott visszakóvályogni a pályára. Ott még nem éreztem semmit. Sikánnál ~30-40km/h-val száguldhattam amikor kanyarodnék és a segge elmegy, visszaszedem, megint elmegy megint visszaszedem, lelassulok és kb irányba áll.
Olaj felhányás v1.0 , királyság. Mindenki le, mehetnek takarítani.
Ekkor már Gyermán Tomi a 323i-vel megfutott egy 2:17.6-os időt. Tavalyi PB-m: 2:17.8 el is engedtem, hogy elkezdjem űzni, amúgy sem akartam egyből fullba nyomni.
2. csoport sem sokat volt fent, mert ott is valaki felszórta olajjal a pályát. Piros zászlóval lejöttek...takarítás.
2. etap.
10-15percnyi idő, mondom fel se megyek, de aztán mégis, megnézem már mennyire van oda a pálya.
Mansell-től az Alesi utánig felhér csík. (szívjukfel )
Ha jól emlékszem ebben az etaban esett ki a saxo egyik kereke csonkállványostól.
Jött a 2. csoport mentek 15-20percet és megint olajfelhordás v3.0. Remek!
3. etap
Az érzés, amikor az Alesi utáni kanyarban szúrod a kettőt ráb@szod a kerékvetőre és leáll a motor.
Gyorsan hátranézel, nulla füst, motortérből sem, kopogást nem hallasz (esetleg a hajtás), miazuristen?!?!?!
Lehúztak a pályáról a boxba és vakartam a fejem hogy most akkor mi van.
Bakos Norbi köszönöm, hogy oda nyúltál ahova kell!!!
A borulásérzékelő bekapcsolt és lekapcsolta a technológiát! (todo list: kikötni az érzékelőt)
Kicsit felemás nap volt, a pálya meglehetősen szar volt már alapból is és a felhordott olaj és homok sem segített rajta, de összességében rohadt jó volt újra csapatni, már nagyon hiányzott!
Köszi, már elkezdtem össze írni, sőt már egy ajtó felajánlás is jött, derék hondás kartárs, Solymi!
Remélem mihamarabb ugyanolyan szép lesz, rajta leszek.
Jobb elejével kaptam el és a jobb oldalát cirógatta meg majd még egy kicsit tompított a c oszlopnál, hátsó lököst csak leszakította, csomiajtó és szárny nem sérült.
Fakk! Amikor hazaértem, akkor láttam csak, hogy mi történt. :-/ Nem értettem miért vagy ott a többiekkel autó nélkül, azt hittem valami technikai gond... Bocs, hogy nem mentem oda, láttam épp telóztál, nem akartam zavarni. Ha tudtam volna megkérdezem rendben vagy-e...
A képről láttam, hogy a bal eleje csapódott be, kiforgatta, hogy a jobb oldalát végig húzta?
Hát, részvét, ahogy mások is mondták. Mielőbbi gyógyulást az autónak!
És a lényeg, hogy rendben vagy!
Tréleres mondta h délelőtt csúnyábban járt egy bmw, az még tetőre is tette.
Egész nap dzsuvás volt a pálya elég sok helyen, azt gondolom hogy túlnyomó többségben az én hibám, de a pálya állapota is közre játszhatott...végeredmény szempontjából tökmindegy.
~73-74km/h-val csapódtam, nem is értem az esetet, direkt kiengedtem a bukótérbe, de úgy berántotta balra, hogy lehetetlen volt számomra korrigálni, pedig nem egyszer engedtem már ki abban a kanyarban és akkor bukta a kör, nem számít.
De ma valami más is volt, szerintem valami trutyi, folyadék, sajnálom hogy ott akkor nem néztem meg jobban.
Majd csinálok egy listát hogy mi kell és összeszedem a motyókat, de nem ezen a héten ... viszont még idén harcra kész lesz, de már csak jövőre mérettetheti meg magát.
Így történt, nem rejtem véka alá, a 4. kanyarban (Mansell) eldobtam a vasat.
Felvezető kör utáni első gyors körön történt. Úgy kitört a segge hogy esélyem sem volt megfogni,
a becsapódás előtt már csak a bukósisakba tudtam üvölteni hogy ba*dmeg.
A motorteret nem kuszálta össze, szerintem a futómű sem ment el (kerekek, gumik nem sérültek, helyükön).
Kasztnin van meló, de csak első ránézésre csúnya nagyon, másodjára már egy kicsit kevésbé.
Hibáztam abban hogy talán nem a 2. körön kellett volna PB-t futni, kicsit talán fel kellett volna vezetni a napot, tanultam az esetből. Illetve a Masnell kanyarban nekem sosem volt nagy tapadás veszteségem, szerintem volt ott valami dzsuva is hisz a bukótérből húzott be a balos gumifalba, kicsit értetlenül állok a dolog előtt, mert a bukótérbe azért szépen ki lehet engedni, és tettem azt már több ízben. Rázókő és a beton között van még egy 50-60cm rész ami valami zöld basz, na az csúszik mint a takony, kur*a veszélyes, azt amúgy nem is értem, de ettől még ott sosem tört ki a segge a gépnek. Most pl még a mankókereket is bent hagytam, hogy legyen hátul +súly, mert ugye a sedan segge könnyű.
Idénre off hogy a család lecsituljon, az inkább a nagy falat, hogy megmagyarázzam, ez a hobbim, ez az életem, és ez nem egy jel hogy abba kell hagyni.
Ja, egy körmöm nem tört be, max a nyakam fáj egy nagyon hangyányit, de tényleg semmi extra.
2:18.281 -> 2:17.851
2. helyre jó még mindig, és még mindig látom hogy faragható.
Egyre közelebb Laci.
Legjobb szektoridők:
Laci
S1 S2 S3
49.397 50.655 37.075
Én
49.513 50.608 37.145
A képekért nincs mit. Megyek a ringre bámészkodni, amikor csak tehetem. Legközelebb már nem csak ólálkodni fogok körülöttetek, odamegyek köszönni is. :-)
Gondolom, hogy milyen lehet ez a verseny az idővel, főleg, ha ketten húzzátok előre egymást. Én nem pályáztam soha, max szimulátorokban, ott is az az érzés volt bennem, hogy hol lehet még rövidebbet fékezni, tovább kihúzatni, milyen ívben kanyarodni, jobban kigyorsítani. Csak ott nincs tétje.
Biztos van egy határa az autónak és neked is. Eleve ésszel kell menni, nincs egy nagy szervizcsapat és lottónyeremény mögötted. :-)
Feltartás, hallottam párszor a paddock-ban kisebb nézeteltérésekről, meg videón talán, ezért gondoltam.
Köszönöm a képeket és az elismerő szavakat, nameg annak a képnek a hiányát melyben a telónak a fal adta a másikat.
Pont mostanában néztem vissza hogy 2 éve még hogy örültem volna annak ha 2:20 körül időt megyek, vagy netán bemenni alá, hát az maga az álom. De ugye tolom magam előtt a kihívásokat, illetve Laci is adja a leckéket, így nincs megállás ... be kell menni 2:18 alá!
Úgy gondolom lassan eljön az az idő amikor már lassabban jönnek a PB döntések, de talán még van benne, racechrono szerint van, optimal körre 2:17.8-az ír.
Eddig valahogy nem volt bajom a feltartásokkal, valószínűleg azért mert nem volt sok esetem. Elég tiszta köröket tudunk be Lacival, szerencsére nem az dönt,hogy feltartottak-e vagy sem.
Utolsó körökre már nem mentünk fel, pakoltunk, eredményhirdetés és tűz haza.
Látom, megtaláltad a képeket. Azt a képet már nem tettem fel, amikor földhöz vágtad a telefont és páros lábbal ugráltál rajta. :-)
A 2:18.2 már elég jó, grat hozzá, bent lesz az 18 alatt. Ha azt nézem, hogy nemrég még a 2:20 alatti idő volt a cél...
Az előző két albumot is megtaláltátok gondolom, ha nem, akkor itt vannak.
A Superpole-ban annyi azért jó, hogy kevesebb autó van a pályán, és elosztva, tehát tiszta kört tudsz menni, nem? Nincs forgalom. Bár normál futamon is biztos megtalálod a tiszta köröket.
Az utolsó 30 perces szabadfoglalkozásra én már nem maradtam. Nem mentetek már fel a pályára?
Van beszámoló csak kicsit váratott magára, mert a hivatalos eredmény sem jött ki sokáig.
Kicsit más volt a szombati (2017-06-03) Hungaroring Superpole Kupa mint a többi "sima" Hungaroring.
1. qualifikáció: kirajzol egy sorrendet, mely alapján próbálják elosztani a pilótákat, úgy hogy jól elférjenek a pályán. Kb 10-12 autó került egy csoportba.
2:18.891-el akkor meg a Street kat 1 helyen kvalifikáltam.
Laci a Zestino gumikkal próbálkozott, amivel 2:21.681-et ment. Sajnos nem hagyta otthon a 3éves advanokat, gyorsan átgumizott és köv etapokban már újra hozta a formáját.
2. superpole első felvonás: az egyes csoportok autói felállnak a boxutcában és egymás után kb 10mp-es késleltetéssel indítják.
A felvezető körben is haladósan kell menni, majd utána van két gyors köröd és egy levezető kör, ennyit takar a superpole. Kicsit rá vagy kényszerítve hogy azonnal jó időt produkálj mert csak ennyi lehetőséged van, nem pedig 30percig "furikázni".
Laci idegből ment egy 2:17.461-es időt!!!
Én meg egy szaros 2:18.4-et futottam.
3. superpole második felvonás: ugyanaz mint az első felvonás, felvezető, 2 gyors és egy levezető
4. eredményhirdetés
Annyiban zavar a dolog, hogy ugyanannyi pénzért kevesebbet mész. Illetve ha mész egy "űridőt" akkor kb fel sem kell menned a pályára nyüstölni a vasat (kánikulában).
Eddig is úgy csináltam, hogy két vagy max 3 kör gyors és egy levezető, ki a boxba és guminyomás csekkolás, így nekem ez nem volt újdonság.
Laci már nem javított, én még két tizedet találtam, így új PB-van: 2:18.281
Lacinak grat újra az első helyhez, lassan abbahagyhatnád! Tessék visszatenni a Zestinokat és megtanulni velük pályázni!
Már kevésbé örültem a 2. helynek.
Újdonság az volt, hogy Laci hozott hőmérséklet mérő műszert, így a gumikat csapatás után mértük: (belülről kifelé haladtunk, azaz gumi belső fele, középső és külső része)
Első etap után, kicsit itt már hűlt állapotban.
70,1 66,7 71,3 bal első
62,6 60,2 59,4 jobb első
52 50,6 46 jobb hátsó
56,1 56,3 58 bal hátsó
Második kanyar után:
73,6 71 73,4 jobb első
71 67 67,7 bal első
58 55,2 50,7 jobb hátsó
60,5 58 56,5 bal hátsó
Én és a cimborám nevében is köszönjük a segítséget, illetve a tanácsokat nektek, amit a legutóbbi MTA -n adtatok nekünk.
Illetve ez úton is szeretnénk gratulálni a "street" kategóriában elért eredményeitekhez!
Várjuk az újabb beszámolót majd, amennyiben lesz.
Üdv.Gergő
(fekete Alfa 156 SW)
P.S.: bennünket 1,5 kör után kiintettek, mert feltehetőleg túl közel haladtunk a Wéber Gabihoz, aki szintén elkezdte nyomni és nagyon szétszakadozott az élményautózók konvoja...
" It makes me laugh when people start comparing what their modded car can do against a stock type r, or it's 0-60 times. A lot you guys also don't know the difference between being quicker and being faster...."
Cél: 2:19 alá bemenni
Az első két etapban én vezettem a Street kategóriát fél mp-el. A meleg "jótékony" hatása már most kijött, nagyon kevesen tudtak javítani. Már most kezdődött a vért izzadás a jó időért és akkor még hol van a kánikula.
Első etapban 2:18.912-t sikerült menni, az aznapi célomat elértem. Másodikban nem tudtam javítani, csak izzadtunk és erőlködtünk.
3. etapot már le is írtam, mondom ekkorra már végkimerülés, kevés koncentráció.
Felvezető kör után dobtam egy 2:18.474-es PB-t!
Mondom ez nagyon király, de nem bízom el magam, hogy elég az első helyre, mert Laci is tud a végére meglepetést okozni. Meg is futotta a 2:18.078-as idejét, így ezzel ő húzta be az első helyet, gratulálok!
Örülök a 2. helynek, illetve hogy sikerült javítani ugyanazzal a setuppal. Futómű állítás/finomítás elmaradt, mert későn sikerült a két hátsó keresztlengőt kicserélni. A két hátsó nagyszilentet is ki kell így nem is mentem el futómű állításra, hogy ne kétszer kelljen.
Pedig még +10hp-t is felragasztottam az ablakra.
Másik nagy élmény volt, hogy Koczeka vitt egyet a reszelt B20 hecsivel, hát az eléggé odab@szott.
Mindenhol húz, mint a barom, iszonyat power van benne, nagyon jó helyen vannak a fokozatok, áááh az egy nagyon kemény pályagép! Köszönöm az élménykört Főni!!!
Ismerősök akikkel anno pályamotorozgattam, akik tudtak ilyen kettőnullapár-nulla5 mp körül motorozni, egyszer befizettek egy ilyen olcsó motoros oktatás/szabad motorozásra a H.ringen. Az oktatás része rohadt uncsi volt nekik, sokkal gyorsabbak, ügyesebbek voltak az oktatónál, letolták a pályáról, mondta is nekik, hogy ti minek jöttetek, nektek nem tudok mit tanítani. Szóval nem törvényszerű, hogy egy oktató is full profi és nagyon gyors. Bár visszafele is igaz lehet, én hiába mentem 58-at, de sok okosat, technikai dolgot lehet nem tudnék mondani másnak, mert nekem se mondott soha senki, csak gyakoroltam és próbáltam mindig mindenhol kicsit gyorsabb lenni aztán az idő meg mindig javult magától.
Mondjuk egy Chrobák Jani oktatáson részt vettem volna szívesen.
Mikor visszapakolod sebességeket, és ha nem figyelsz, akkor mondjuk 115-nél teszed vissza kettesbe akkor a motor a rev limit felett fog forogni bőven a piros mezőben arra a fél másodpercre, amit az ECU szépen megjegyez. (a mai ECU-k már ilyenek) Aztán mikor valami garanciális gond van a motorral, akkor első lépésként megnézik mi van az ECU-ban, ha ott lesz a P0219-es kód akkor szépen feltartják a kezüket és voila. Gari ugrott. Még a CE lámpa se fog kigyulladni. Ez nemcsak a Hondánál van így. Más gyártók is használják. Kitörölni se lehet.
Amúgy elismert motoros oktató és versenyző kishazánkban. Még ismerkedik az autóval, lehet tényleg arra fog jutni, hogy 5 helyen kell a kettes. De azért három autót kielőzni belső íven a 2-es kanyarban padlógázon több mint bizalomgerjesztő
Hidd el, Norbi se 100%-os, meg aztán vannak vezetési stilusok is. Lehet hogy Norbi alatt is még van a kocsiban 1 sec, de mivel a 2:10-es idővel megdöntötték az addigi elsőkerekes utcai rekordot a Hringen, nem volt értelme még napokig keresgélni azt az 1 sec-et. Amúgy meg Norbi nem sajnálta a kocsit, hiszen nem az övé. Több helyen tuti overrev volt ami ugye a mi esetünkben garanciavesztéssel jár. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ugyanazt az időt össze lehet lapátolni máshogyan is. Nemcsak egyféle út van.
Most szombaton kielemezzük a köröket, de úgy fest, hogy Michelisz 5 helyen visszateszi kettesbe, Ádám meg sehol nem teszi vissza. Szerinte az 5 Michelisz kettesből 3 kérdőjeles, de két helyen valóban jobb lenne visszatenni 2-be és akkor az még hozhat a tájmon.
Gyári súllyal, powerrel PRO kat, ahol semi slicken 2:10 alatt a jobbak között lenne.
Slicken pedig Race2-ben sem vallana szégyent. 2:05 simán benne van szerintem, és akkor még minden gyári.
Gyors autó.
Hol is kezdjem, talán ott hogy tudjátok mi volt a célom, bemenni 2:20-as idő alá.
Már az első etap 3. körében mentem egy 2:20.105 és az etap utolsó gyors körében meglett
volna a 2:19közepe, de a Leon-os srác pont szar helyen volt (messziről villogtam, nem szokásom), rossz ütemben engedett el, el is vettem a gáz. Bosszantó volt, kérdeztem is a srácot hogy hát azt ott hogy? Hát elengedtelek. Hát mondom azt nem így kell, megbeszéltük.
Azért ha már dumáltunk megkérdeztem hogy a 207lóhoz mennyi nyúlmókus párosul az Fr dsg edisönbe, hát 450nm-ecske lapul. (már futam előtt azt gondoltam, hogy ő lesz a első 2:16os idővel)
Első etap végén elég szoros volt a csata:
1. Szalóki Laci 2:19.277 (Civic VTi 1050kg 160le)
2. Flatsker Tomi 2:19.945 (Clio RS 1178kg 180le, mérve volt)
3. jómagam 2:20.105 (Civic VTi 1095kg ~170le)
2. etap
Első kör 2:21.17 után egyből futottam egy 2:19.12-es kört.
Ezt mutatta a RaceChrono, ami sokat nem tévedett mert a transzponderes mérés szerint
ez 2:19.141. Ez is lett a PB-m! Előző időm 2:21.350, azaz több mint 2mp-et sikerült faragni.
Rettentesen örültem, illetve elsőre nem igazán hittem el, mondom biztos félremért.
Utána rögtön el kellett venni a gázt, de már nem emlékszem miért.
Kijöttem guminyomást csekkolni és ereszteni rajta.
Elől 1.75bárra (2.2-re ment fel), hátul 1.85bárra (2.2-2.3bárra ment fel) állítottam a guminyomást.
Az etap végén a utolsó előtti körben mentem egy 2:19.8-as illetve az utolsóban egy 2:19.5-ös időt. Mondom nézzük már meg hogy véletlen volt-e. de úgy néz ki azért az stabilan megy.
RaceChrono optimal lap: 2:18.5 ... azaz új cél van kilátásban, 2:18 eleje. (köv megmérettetés máj 19
RaceChrono így mutatja a PB kört:
3. etapban már csak erőlködött mindenki, senki sem javított, kipurcantunk.
2:19.7es időm volt a legjobb ebben a fél órában.
Nem is gondoltam hogy így lehet egy "szaros" 3. helynek örülni. Bár azt a ClioRS-t nagyon szeretném megfogni, meg igazából Lacit is, de ő most nagyon über időt ment, grat neki is és Tominak is, jó meccs volt!!! Hamarosan folytatjuk a játék még nem ért véget!
A fék brutálisat fog, ez a ds3000 ez valami elképesztő!
A kanyarodás is érezhetően jobb, gokartosabb.
R888R, hát erről meg mit mondjak, aztakettéb*szottku***életbe!
Most újra vannak tartalékok az autóban, amit tavaly már úgy éreztem hogy nincs. Megint lehet faragni az időt.
Videót még vágni kell, nem tudom mikor lesz rá időm, hamarosan azzal kiegészítem a beszámolót.