A D15Z6 szívósora jobb mint az esi-é, ha jól tudom ugyan olyan, mint az Y8-asé. Ami még dobhat rajta egy P29 dugó, de akkor már szinte biztos, hogy kell arp hf csavarok is, mert a többi el fog nyúlni. De én nem nyúlnék hozzá, a D15Z6-hoz az úgy jó ahogy van, keveset eszik, ha kell megy is.
1. nos az esi tengely más egy picit mint a d15z6 tengely. erősebb lesz vele az autó nagy fordulaton is, de főleg 5000rpm alatt lesz jobb, autózhatóbb sokkal. a d15z5 gyárilag 5000rpm alatt nem nagyon megy, 5000felett nem rossz. dinamikusabb lesz az autó.
2. a két tengely nem csereszabatos teljesen, az esi hengerfejból a tengelyt a himbasorral együtt kell áttenni.
3. 50es rendszer minimum kellene neki, a katalizátoros leömlő helyére ha teszel egy 4-2-1 leömlőt akkor a katalizátor kiiktatódik. a lambda meg mehet az új leömlőbe.
4. econo lámpa nem fog többet működni, hiszen teljesen más ecu kell a csippeléshez.
5. gyári szívósor maradhat kompletten, de most hirtelen nem emlékszem, hogy a d16z6 szivósor járatai nem nagyobbak-e picit, mert akkor mehetne rá az.
6. p28 ecu(obd1 vtec) kell hozzá +obd2->obd1 átalakító korbács
7. érzésre teljesen más lesz, hogy mennyit hoz pontosan nem tudom megmondani. motor állapot függő is. ~10-15le körül +nyomatékosabb lesz alul.
8. d16z6 komplett hengerfejet ha ráteszel csökken a kompresszió viszony, ezért érdemesebb csak a tengelyt áttenni. meg igy a motort se kell szétszedni.
Én csak azt nem értem igazán, hogy egy d15z6 motoron miért áll neki az ember ilyenfajta átalakítasnak. Ez a motor gyárilag 115Le. Csoki anno letesztelte, ha jól emlekszem a gyári fos katalizátoros leömlőt lecserélte, a gyári ecu korrigált annyit h 120Le felett lett a motor minden mas belenyúlás nélkül. Egy esi swapos 1.5ös motor is többnyire ilyen 120-130Le között van, tehát nagyságrendileg ugyanazt tudja, mint a d15z6 egy picike kis kipufftuninggal. Akkor mi a francnak csesződni veztengely cserével, himbasor cserével, ecu, progizás..... full értelmetlen pénzkidobás. De csináljátok és hozzátok progizni!
Én komplett esi swapot ajánlok,tehát hengerfej,leömlő,no kat,gy.elosztó,P28. A szívósor maradhat,mert az szerimtem jobb mint az esi. Az econo lámpát felejtsd el,de ha sajnálod a plusz benzint akkor ne is nyúlj inkább a motorhoz.
Nem csak a tengely más a himba sor is. A D15Z6 nem nyit nagyobbat, csak amikor kialszik a zöld lámpa, akkor nyit rendesen mind a 16 szelep, alatta csak 12 szelep van teljes nyitásba. A D16Z6 5200-nál ad egy nagyobb nyitást a szívó oldali szelepeknek. Komplett D16Z6 hf csere nem jobb, mert a D15Z6 hf magasabb kompressziót tud. Kipufogó egyébként szerintem az 50-es rendszer elegendő. meg p28-hoz biztosan kell obd1-obd2 átalakító.
Jókat hallottam erről a módosításról (alacsony fordulaton kevesebbet fogyaszt, 3000-től szedi a lábát).Szeretném beleásni magam a témába, úgyhogy ....
1; mi a különbség az 1.5, 1.6 tengely között (pl.:nagyobbat nyit?, más a bütyökprofil?)
2; simán csereszabatos fizikailag a két tengely?
3; milyen kipufogó illene hozzá 50,60,mi lesz a katival, meg a lambdával?
4; econo lámpa megmarad?
5; szívó oldalt kell mostanian, a kívánt hatás elérésére (gondolom kell, de mire, van olyan légszűrő, ami gyárihoz hasonló mikront enged át?)
6;ecm P28? kell hozzá kábelköteg?
7;mennyi LE-t hozz kb, vagy csak érzésre lesz más?
8;hogyha ha az egész hengerfej csere d16z6-ra, az mennyivel dobna többet?
9; kihagytam valamit?
válaszokat előre is köszönöm,
üdv. zs.
Ne agyald túl. Sehogy! 100%, 102%, 120%.... tökmindegy, folyamatosan nyitva van az injektor. 100%=2 motorfordulat ideje.
Ki mit mond... én úgy "tudom" (hallottam, olvastam), hogy ha 80% felett jár, akkor érdemes már nagyobbra cserélni.
Kitöltési tényező k = t_on / (t_on + t_off) , ennek a maximuma t_off = 0 -nál van, ekkor k = t_on / t_on = 1 = 100%
(Attól tekintsük el, hogy az Injektorra testet kapcsol az ECU, nem tápot, tehát negáltan kellene nézni az ábrát)
Vagy ez a javasolt maximális kitöltési tényezőhöz képesti % érték?
Mondjuk a javasolt maximum az az abszolút 80% akkor a "mondott" 104% valójában 80*1,02 = 83,2% (abszolút)?
Nekem 102-104%-on mentek 8600rpm-től, azaz csak a végén.
Úgy voltam vele hogy egy 18éves injetcort lecserélek egy olyanra ami jobban porlaszt, rosszabb nem lesz talán.
Ez (is) kb. örök vita téma, hogy hány %-nál kell nagyobbra cserélni az injektort.
Nálam 90% alatt működnek, sőt pontosabban ilyen 84-86%.
Van aki szerint ez még jó, de van aki azt mondja, hogy már határon megy... érdemes lenne nagyobbra cserélni.
410-esekre.
Jól átszurkálták, vagy 12 pötty van rajta ... csak jó lesz.
Nekem azért kell nagyobb, mert a jelenlegi már maxon megy a felső tartományban.
Azért reménykedek pár huncut lovacskában is. ( le lesz mérve a dyno padon újra)
Ne nézzetek hülyének ,én nem feltétlen tuningra gobdolok ,csak arra ,hogy van-e olyan injektor amibe tökéletesebb lenne a befecskendezés ,esetleg nagyobb nyomáson,illetve hogy minél apróbb szemcséjű legyen az üzemanyag ,ilyesmire.
De aztán lehet csak egy injektor tisztítás lesz a motorfelújításkor...
Szia
Tudok adni 550cc-is EV14-es injektorokat, normális árban. Az EV14 talán az egyik legjobb típus, van itt a fórumon aki meg is esküszik, hoyg csak ettől erősebb lett a kocsi.
Ha korrektül be akarod hangolni akkor átalakított ecuval be tudom hangolni meg szinte mindent megcsinálni mint egy OBD1-es ecunál. kérdés a rászánt pénz, hogy abból mit lehet megvalósítani.
Bele lehet, az már más kérdés, hogy ez e a legjobb választás ebbe a motorba. Bár szempont lehet ezen kívül az is, hogy pl: olcsón be tudod szeretni, gyorsan kell és van, vagy a megalománia. Jó esetben nem fogsz változtatni a kész setupon és sose fogod megtudni, hogy ez volt e a legjobb választás ergo ez volt a legjobb választás.
Az osztrák rendőr simán utánad megy magyarországra és megbüntet magyarországon. Sőt hallottam olyant osztráktól hogy azért kapott büntetést osztrák rendőrtől mert magyarországon dupla zárovonalon megfordult és ezt az ozstrák rendőr a határon látta és ki is szedte a sorból.
De elvileg bekisérhetné egy műszaki állomásra ahol át nézhetnék a kocsit és ha nem megfelelő akkor levehetnék a rendszámot, ha meg ok akkor mehetne tovább. És akkor nincs az hogy 1 hónapig nincs autód egy olyan manyus miatt aki szemrevételezéssel megállapítja hogy esetleg hangos a kipufogó.
Nem, mert nincs eszköze, hogy a helyszínen bármilyen mérést végezzen, csak szubjektív vizsgálat alapján dönt. Az nkh fog eljárni szigorított műszaki keretén belül, aztán ha minden jó, akkor visszakapod a forgalmit. Annyit nyersz vele, hogy nem kapsz plusz büntetést.
2018. március 11. 09:18:27: megválaszolva Tonx + által,
→ #50408
Ebben az esetben ha elveszik a forgalmit,de át megy a vizsgán,nem lehetne a rendőrt beperelni hatalommal való visszaéléssel valamint szakszerű/számszerű adatok nélküli elkobzás miatt?
Régen más világ volt, csak egy példa. Lakott a szomszédomban egy magyarországi cigány gyerek. Osztrák rendszámú kocsival meglógott az osztrák rendőrök elől, (soha életében nem volt jogsija) vasútállomáson felszállt az első vonatra. 2 nap múlva ott voltak az osztrák rendőrök és vitték, nem az ő nevén volt a kocsi, a tulaj Magyarországon lakott, annak a barátja adta oda el a kocsit a cigónak. Magyarba kimentek a rendőrök, hogy ki használja a kocsit. Szóval lehetsz vagány, de a kukoricás nem véd meg a mai technikától, mikor lassan fingani se lehet az utcán, hogy azt valami ne rögzítse. Akinek meg van veszíteni valója, az nem fog bele egy autós kergetőzésbe a rendőrökkel, te se tennéd ezt meg mai fejjel, sem magyarba, sem németbe, mert lenne következménye.
2018. március 11. 09:22:05: megválaszolva Tonx + által,
→ #50409
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni!
B16-os motorba bele lehetne-e rakni a Rocket Motorsport M23-M24 veztengelyeket?
Magas kompos dugók lesznek benne és dupla szeleprugó titán tányérokkal!
De nem is az nkh-ról szól, A rendőrök közt vannak, olyanok, akik elveszik a forgalmidat, mert ő úgy ítéli meg, pl. hogy alacsony az autó, akkor az nem gyári és elküld nkh vizsgára, ott meg megmondják, hogy minden ok és visszakapod a forgalmit, de ez a tortúra a te szopásod lesz, nem a rendőré, aki elveszi a forgalmit, aztán ezt annyiszor játssza el veled, ahányszor akarja. A rendőrnek meg te is megfogsz állni, akármilyen tökös vagy. Egyszer jártam úgy, mikor azért ugrottak ki elém mert hangos volt a kipufogó, (6000 felett azért megjön a hang is az 50-es átmenő rendszeren), aztán kérte a műbizonylatot, a végén már ott tartott, hogy a gyári kerékanyába is belekötött, hogy nem gyári és megjegyezte, hogy elvehetné a forgalmit. Csak a "jóindulatán" múlt, hogy nem vette el. A lényeg az autó egyébként olyan helyen műszakizott, ahol tényleg nem engedik át, ha valami nem stimmel, nincs kenőpénz meg ilyenek. És a rendőr tényleg megteheti, ha éppen a hatalmával akar visszaélni, hogy megszopat, mert rá nézve semmi következménnyel nem jár, csak te fogsz szopni!
Annak idején az NKH-s öreg baseball sapis bácsi,Gödnél 2x is le akart inteni.De én meg voltam győződve arról,hogy nem is akarja annyira a dolgot!
1x egyedül voltam,másodszorra egy akkori Hondás ismerőssel mentünk festéké.Elég vagány srác volt,nagyon meglepődött,hogy "így tolom"
Egy barnás színű 5 gen 4ajtósa volt amit a Hybridfab faragott át automata váltósról kézire.
Skacok a jelenlegi kirakósból hiányzik még egy könnyített lendkerék. Ráadásul hónap végéig be is kell szereznem. Toda-n kívül van valami gyengébb kategória, amiben érdemes lehet gondolkodni ár-érték arányban, de még nem a szar kínai kategória határait súrolja és ez időintervallum alatt be is szerezhető?
Higanynak igaza van egyébként. De egy pár dolgot leírok, hogy nekem mennyibe volt a 4gen, kipufogó 4-2-1 importos leömlő 30e, 50-es végig átmenő rendszer, hátsó keresztdobbal 55e. Esi hengerfej 35e, felújítás 40e, p29 dugó, gyűrű, csapszeg 35e, fúrás 20e. Tömítések plusz ilyenkor ha szét van dobva a motor, akkor már vezérlés csere, egy 50e-el nyugodtan számolhatsz. Csapágyak, nekem Acl van, nem racer 17e, (most vettem king hajtókar csapágyakat 12e). P28 ecu ki mennyiért adja az is benne lesz chippel együt 30e-be obd1 átalakító talán 15e találsz. Munkadíjra minimum egy 100e számoljál ha nem magad szeded szét meg rakod össze (szerintem keveset mondtam) plusz progizás arra majd Higany ír árat, ő ebben a kompetens. Nagyobb tengely 90e környékén kell gondolkozni, de azt is progizni kell, ahhoz is kell egy p28 ecu. Ezek az árak azért ma már nem biztos, hogy ennyi, de egy esi swap-ért is el szoktak kérni manapság 80e. A hf portolással kapcsolatban olvas vissza az se olcsó történet. Meg vannap apróságok amik meg tudják dobni a végösszeget pl fokolókerék, ajánlott a használata 10e. Turbósítás is benne van ezeken felül 300e-be, a kompresszor arra csak azt tudom írni, hogy csak a jrsc kompi volt 300e. Az én 4gen-em bőven 1M felet jár és még nagyon nem vagyok kész azzal, amit szeretnék.
2018. március 9. 11:05:01: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #50395
Sziasztok! Van egy ep2-m D16v1 motorral. Szeretnék kicsit többet kihozni az autóból. Tudnátok tanácsot adni, hogy milyen lehetőségek vannak az egyszerű megoldásokat (CAI, 4leömlő) leszámítva. Külföldi fórumokon olvastam, hogy d17a2 ecu val meg z6 tengelyjel próbálkoztak. Válaszokat előre is köszi.
Most kb azt kérdezted, hogy mennyibe fog kerülni az ebédemhez a hozzávaló, de még azt se tudod mit fogsz enni. Most mit vársz, hogy 20 féle opciót leírjanak neked itt h mi mennyibe kerül? Olvasgass kicsit utána és kb döntsd el mit is akarsz vagy írj egy max keretet es majd talán kapsz tanácsot h abból mit tudsz csinálni de így ne várj értelmes választ.