Sziasztok!
Tanacsot szeretnek kerni, milyen markaju szaraz direk szurot lenne erdemes beszerezni?
Hanyagoljuk kerlek a legocskabbakat, de ne is szaladjunk bele egy 100.000-es kategoriaba.
Mondjuk olyan 30.000 korul mar kaphato valami minosegibb?
Koszi
Tényleg.. Azt el is felejtettem... Fater már majdnem befogta a kipufogó rendszert a pinyóban.. FIAM Kellenek még azok a csövek neked? Kis darab kéne az egyikből.. Persze fater nyugodtan csapj belőle amennyit szeretnél...
Ugyanaz a kocsi, ugyanazon a napon, ugyanazzal az üzemanyaggal és voila: majdnem 50 ló a különbség.
Vagy egy egészen friss példa tegnapról: egy magyar FK2 tulaj posztolt egy mérést a FULL GYÁRI kocsijáról, mindössze egy K&N szűrő van benne. Lemértek neki 460 Nm-t és 354 LE-t. Gyári adatok 400 Nm és 310LE. Szóval az a K&N szűrő a világ legjobb ár/érték arányú tuningja
Hát pedig akár 15% különbség is lehet a padok között, szóval az hogy most 150 LE-t látunk egy ábrán pont nem jelent semmit és nem lehet levonni belőle semmilyen következtetést a motor állapotáról.
Én nem fogom a padra. Nekem a D15 hónolás+gyűrűzés után sokkal nyomatékosabb lett és persze nem füstölt. Ja a hengerfej is fel lett ujítva. Szóval szerintem a tuning helyett először egy felujítas kéne.
Programba bele van nyúlva?
Nekem is lesz egy kis csere az autóka fog kapni:
komplett ITR hengerfejet
ITR szívósort. Bár olvastam talán Higany írta hogy vti szivósorral Ő erősebbnek érezte itt dilemmában vagyok.
60 as rendszert végig katkonverterrel
hideglevegős rendszer
és egy könnyített lendkereket.
Nagyon kéne egy előtte-utána mérés, de most annyira elszaladtak az anyagiak és még be sincs rakva, szóval lehet csak egy utáni lesz.
Nagyon kíváncsi leszek mekkora változást fog hozni. Eddig csak b20 ben ültem, amin gyari vti hf van.
Remélem érezhető differencia lesz a projekt vége és nem csak beletalicskáztam a dellát
Olvasgass itt vissza, kb. 2008 körül tschokker 4 különböző átmérővel megmérte az autóját, talán a 60as (mértek közül a legnagyobb) rendszerrel lett a legtöbb.
A kipufogórendszert szeretném fejleszteni, egy B16-os motoron.
Van egy skunk2 megapower kipufogó rendszerem, ehhez szeretnék egy szintén skunk2 alpha leömlőt.
Olvastam egy régi (2011) hondás topicban, hogy már a 60as rendszer is nagy egy gyári B16ra és, hogy nyomatékot is veszítettek egy skunk2 rendszerrel. Gyári katival és leömlővel jobb volt nekik elvileg...
Én bízom benne, hogy egy ilyen úgymond nagyobb márkával negatív teljesítményt nem érhetek el, van azonban bárkinek tippje, tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Én egy olyan rendszerre gondoltam, hogy: Skunk2 alpha 4-2-1 leömlő, skunk2 megapower 60as kipufogórendszer, és esetleg egy tegiwa légszűrő. Ezután illene neki egy program gondolom..
Hali! B16a2-be érdemes p30 dugaggyúkat rakni (nipponracing) ? Ez elmegy még 95-ös benzinnel (100as benzint fogok használni,ez csak mellékesen érdekel) Ha a kalkulátorok jól számolnak 10.6-10.8-as kompresszióm lesz vagy akkor már inkább pct dugók legyenek? P30-al gondolom cska minimálisan lesz erősebb ,jól gondolom? Köszi az értelmes válaszokat!
Nekem volt automataváltós 5gen civic-em, d15b7 motorral. Magam csippeltem, hangoltam be. lehet ki pluszt nyerni vele.
ha cserélsz leömlőt, kipufogót, szűrőt, stb. érdemes behangolni, hiszen akkor lesz a legjobb a teljesítmény amit a változtatásokkal ki lehet hozni.
5gennél nekem jobb lett. ugyanugy tettem bele rajtprogramot is, bár sok értelme nem volt automatánál. Azt meg sztem nem tolerálta nagyon a váltó, hogy rajtprogramról húztam be D-be.
Amugy összehasonlítva egy másik ugyanilyen kézi váltóssal, sztem az automata nem gyorsult egyáltalán rosszul... sőt lehet még jobban is talán.
Amugy a d16y7-ben kizárt hogy csipp van, kivéve ha átlakították obd1-re és olyan ecu van benne..
Sajnálatos módon nem úgy nèz ki, hogy előre haladtunk, hanem inkább vissza! Pár ève olyan eredmènyekkel istenítettek itt embereket, ami 10ève is szègyen volt. Ezek fènyèben azt mondom inkább règebbi hozzászólásokat olvasgass!
Akkor èrdemes visszakeresned ebben a topicban, mert sokan már nem aktívak akiknek esetleg jobb konfigjuk volt ès èrdemes pèldát venni ròluk.
Ahogy csoky mondja voltak itt meglepő számok, negatív ès pozitív èrtelemben is!
Elhiszem,de én tényleg azért kérdezgetek,meg olvasok fórumokat,hogy ne öljek több száz ezret fölöslegesen lóerőkbe (persze ez ellentmondás az előző kommentjeimmel szemben)
GSR és VTI tengelyt valami féle variációban érdemes berakni ? Hallottam ilyesmiről,hogy egyiknek a szívó másiknak a kipufogó oldalit használva jobb lehet ,vélemények?
Elég sok B16 motoros Civic-et mértem padon, 180 lóerő feletti GSR tengelyes is előfordult, de volt olyan is amiben 500eFt alkatrész bepakolása után csak170 lóerő lett. Fontos az összhang, nem mindig mindenből a nagyobb a jobb.
Szerintem 4-2-1 leömlő jobb lenne, a további átalakításnál meg az a kérdés, hogy mennyi pénzt vagy hajlandó belelocsolni szívó, turbó, kompresszor? Az amit mindenki megcsinál egy sohc non vtec motorral, hogy a hengerfejet vtec-re cseréli, rakhatsz bele p29 dugókat, meg valakit aki felprogizza. A szűrőt azt hagynám a gyárit, hacsak nem akarsz nagyobb vezérműtengelyt, de lehet, hogy akkor se muszáj, ezt majd megmondják a nálam okosabbak. Milyen automata van alatta, fokozatmentes cvt?
Ha jól tudom a gsr tengely nem sokkal több mint egy vti kb 60ezerért 4-5 ló szerintem sok ha meg később nagyobb tengelyt akarsz akkor minek. Portolással kapcsolatban keress+
1. Sztem kamu, hogy van rajta chip.
2. Én biztos nem buzerálnék egy ilyen automata váltósat, sose fogja azt az érzést adni, mint egy kézis. Túl gyenge a motor és túl buta a váltó, ahhoz, hogy ez így jó legyen. Sztem.
Sziasztok!
Adott egy D16Y7 automata.
Jelenleg gyari 105 loero, van rajta egy chip, amit keg az elozo tulaj rakatott be (nem tudok rola sajnos semmit).
Szeretnek egy par plusz loerot kihozni. Szuro csere lesz, 4-1 leomo es egy szolid kipuff rendszert szeretnek ala. Ez egy par plusz loero. Mivel tudnek meg? Esetleg egy jo program?Vagy az nagyon nem menne az automata valtoval? Es ami meg nagy kerdes, hogy automatara erdemes-e ( vagy lehetseges-e) rajtprogramot irni? Barminemu segitseget tanacsot megfogadok.Most kezdtem hondazmi es szeretnek is ebbe a csapatba tartozni.
Tényleg nem értek amúgy a portoláshoz,egy kezemen megtudnám számolni hány portolt fejet láttam,de amit elmondott Gaál bá' az tényleg nem volt butaság... Az lenne a kérdésem,hogy érdemes lenne egy GSR tengelyt berakni portolás mellé,hol lenne erősebb/ gyengébb? (tervben van idővel egy ctr-hez hasonló tengely,egyelőre olcsóbb megoldáson gondolkozom)
Ha esetleg úgy döntök,hgoy nem én akarom portolni a hengerfejemet akkor kihez érdemes menni/ki vállalja reális áron?
Köszi a válaszokat
( pelyvi csak nehogy elektronikusan adjunk race chippel többletlevegőt az üzemanyaghoz x) \^^/ )