Én azt mondanám, hogy ha csinálod, fűzesd át. Ígyis úgyis furni kell a blokkot, ha már ott van a gépműhelybe, akkor azon a 15e Ft. alkatrész áron ne spórolj, gondolom csapágyat egyébként is cserélnél. 1.3-ból hogy kijőjjön az a 120le ahhoz szerintem rendesen portolni kell a hf-et, nem olcsó és nem is biztos, hogy tartós lesz. 200cm3-nél hülyén fog hangzani ez a mondat, de a köbcentit nem pótólja semmi A másik dolog az elején el kell dönteni, hogy mi a terv szívó, vagy turbó, mert máshogy kell megközelíteni az egészet. De ha hozzányulsz, utánna soha nem lesz az a megbízható kisautó, mint volt! Ezt is vedd számításba, nincs két egyforma swap. Lehet hogy valaki évek óta jár ugyanazzal a konfiggal, ami másnál rövididő allatt fossa össze magát meg egy halom pénzt fogsz belelocsolni, amiből akár egy vti is kijöhet. Nekem a kicsi az csak játszós autó, de nem is nagyon nézem hogy mennyit költök rá, nem az a lényeg.
D13-mal lennének terveim a talán nem is olyan távoli jövőben.
Mindenképp maradnék az 1343ccm-nél, nem szeretném átfűzni a blokkot.
Én úgy tudtam hogy nagy szívás árán megy fel a dohc d16 fej a sohc D-s motorokra.
Olaj és víz járatai stimmelnek?
Na meg a másik kérdés, hogy a dohc d16-ra mit lehet felrakni ami pl obd1? kábelköteggel gondolom bűvészkedni kell,
illetve gyújtás, szenzorok, ecu?
Van erről információd?
sohc vtec fej egyszerűbb meccs gondolom.
Elsőre egy 115-120 ló szívóban ha kijönne belőle, akár sohc vtec akár dohc nonvtec, az jó lenne. Nem tudom a lengyelek mit tudnak, de egész szép teljesítményt hoznak ki a kis D-s motorokból. Aztán ha kiaknázásra kerül ez a teljesítmény, akkor jöhetne a kisnyomású turbó, de az már egy másik topic témája.
Dohc fej nem kompatibilis sohc blokkal. Tudom, minden megoldható, de azt így kijelenteni hogy "kis gépmunkával" erős túlzás. Amúgy nem láttam még tartósan működő ilyen tákolmányt. Sok sebből vérzik ez a megoldás. Szóval inkább mondanám azt, hogy nem rakható rá, mint hogy igen.
Nincs kicserélve a tank, be van rakva egy külső elektromos benzinpumpa. Majd ha idén tovább lesz építve akkor ki lesz cserélve. Egyébkén D13, D14, D15 ugyanaz a blokk, simán rá lehet pakolni a D16 cuccait, még a DOHC is felmegy rá kis gépműhelyes munkával viszatérve a fordulatra, 7000-7500-ig szépen húz ott érdemes elválltani. Idén a karbik hejére egy jrsc ugrik fel ha minden meglesz hozzá.
Nekem pl az 5gen civicben anno úgy vettem észre, hogy valami nem stimmel a szondával, hogy bekerült mellé egy szélessávú műszer. aztán azon láttam, hogy nem lambda 1-re, hanem dúsabbra korrigál a gyári szondával az ecu. hibakód nem volt, mert még tűrésen belül nem volt..
amugy csak annyit tennék hozzá, hogy ha ránézetsz diagnosztikával az ecuban tárolt "long term fuel trim" paraméterre és ez mondjuk +- 6-8%, vagy ettől nagyobb értéket mutat akkor valami nem stimmel.
ez arra utal, hogy a gyári vezérlési táblától el kellett térni a lambda szonda által adott jel alapján.
Ez lehet rossz lambda szondától is simán, ami pl az 1,1-es lambda értéknél adja az 1-es lambda jelet.
De pl +5%-ot off autónál láttam már rossz gyertya miatt is.
Söt egy Jazz is +3-4%-ot mutatott fuel trim-re a régi csereérett gyertyákkal. Csere után meg szépen visszaállt.
Én csak elolvastam a videóhoz készült rövidke leírást
A fordulatszámmérő vígan 8500-at is mutatott, de a program lett úgy írva hogy 8100 " shift light" 8300 leszabályzás.
Oké hogy 1343ccm-t kell kiszolgálni az 1.6-os motoron használt cuccoknak, de arra a kis motorra ennyire passzolnának a z6 cuccok? nehezen tudom elképzelni hogy 8000-nél nincs túlforgatva a motor és ha padon lenne mérve nem csökkenne a teljesítménygörbe ott már.
Ismerem ezeket a lehetőségeket hogy d13 blokkot össze lehet fűzni 1,5 cuccokkal
Kifejezetten a d13-ra kerestem rá, kis lökethossz jól forgatható D13-nál a befecsit is meg kell csinálni, tankcsere+ac.
Feltételezem akkor neked is ez a művelet következik.
Viszont akkor valóban szépen elforognak ezek a motorok z6 tengellyel.
Nem tudom mivel mértétek a fordulatszámot, de a műszerfal mérőóra nagyon nem pontos már 6-7 ezer felett. Pl. EP3-nál amikor a valós rpm 8000 volt ekkor mutatott az óra 8300 felett valamivel. Amikor 8500-re raktam a tiltást már éppen befigyelt a 9000 rpm. Szóval érdemes belekalkulálni azt is hogy az óra csal magas tartományokban.
Semmi, ha simán arrébb van rakva egy vagy két foggal, a gyújtáselosztó meg utána állítva ugyanazt az eredményt kapod, de fel van rakva egy fokoló kerék, akkor rendesen be lehet állítani. Nekem is simán leforogja a 8000-et. Az enyém D14A1 blokk, Z7 hengerfej, D15B2 főtengely, P29 dugó, ALC csapágy, meg dualcarb, de már csak az év közepéig a tervek szerint. És a D13-ba is be lehet rakni a D15 főtengelyt utána mát az is 1.5.
Unalmas 5percben nézelődtem, olvasgattam és ráleltem egy lengyel civicre valamikor d13b2 volt, ezt vtec-esítették.
Videón is néztem, hát elég meglepően jól lép.
Lényegében a leömlő a kipufogórendszer és a légszűrőn kívül minden gyári Honda alkatrész amiből összerakták.
Ami fura volt ahogy leforgott a motor 8100-ig, én azt hittem a gyári z6 vezérműtengely elfogy ekkora fordulaton már és hiába van eltolva a tiltás magasabb fordulatra, ekkora fordulaton már csak erőtlenül pörögne.
Aztán a leírásban olvastam, hogy y7 vezérműkereket raktak a z6 tengely végére.
Ezzel úgymond "elfokolták" a gyári vezérműtengelyt, vagy pont így került a helyére a vezérlés a d13-on? Vagy mi az oka hogy y7 vezérműkereket használtak?
alapjáraton jó volt az érték 1.00 lambda szinte minimális HC és szinte 0 CO. Emelt fordulaton a lambda szar volt a hc jó co is jó. Utána is mértünk autót az is jó volt, majd 1,5 hét múlva újra jött és újra szar volt a lambda érték de csak annál a kocsinál. Befogott kipufogóval is szar volt az értéke. Én max a hengerlekapcsolásra tudok gondolni hogy nem ad üzemanyagot de akkor ugye rángatózna a motor, de az jól járt.
Többi autó nem produkálta ezt? Vagy milyen volt a többi érték? CO2, O2 értékek? Ilyenkor érdemes azokat is figyelgetni. Vagyis, nem ilyenkor, hanem, úgy általában és az általános méréshez "hasonlítani" a furcsát.....
Ez az oxigéncella, nálunk kb. 2 évente megadja magát és szopat, először 1-2 napig, aztán elkezdek rájönni (többek közt a minősítésre nem kerülő CO2 értékekből is) hogy nabazzeg ez nem létezik, hogy az összes kocsi szar, aztán gyorsan rájövök, hogy ja, a cella szarakodik . MEg lehet mérni multiméterrel is, de még az is átbasz simán. Aztán rendelsz egyet kurva drágán 30ezerért, hogy legyen meg hamar ás bosszankodsz, hogy a faszé nem rendeltem Ebayről 3ad annyiért, két hónappal "ezelőtt"
Majdnem 10 percen keresztül mértük, forgattuk 2000 környékén majd 3000 majd 4000 és felette kicsivel és reméltük hogy nem esik szét, befogtuk a kipufogót ronggyal hátha lyukas, de semmi. Utána megemeltük a kocsit hátha látunk valamit de semmi. Nem volt lyukas a kipufogó. Utána elvitte valami bmw szerelőhöz és visszahozta úgy hogy már csak 1.7-es Lambda értéke volt. Szintén szétforgattuk de semmi. Alapjáraton tökéletes volt minden. Szóval nem a gép volt a szar. Előtte utána is amit mértünk minden ok volt. De a bmw nem. Én arra gondoltam hogy az egr szelep esetleg bedöglött és nem a szivósor felé áramlik a levegő hanem a kipufogó áthúzza a frisset. Utána beszéltem más műszakiztatós srácokkal is hogy ők hogy mérnék ezt de csak tippeltek hogy szegénykeverékes üzemmód lehet-e vagy hengerlekapcsolás esetleg de az meg úgy tudjuk nincs a 4 hengeresnél és a hangja is jó volt. 6 hengeresnél láttam már olyant, ott is 2.7-es lambdával kezdte de 4e fölé forgatva visszajött minden henger és 2-3000 között is jó volt az érték.
Khm... azt mégis hogy? 19-20as AFR felett már nem igen jár rendesen egy benzinmotor. 20 AFR az 1.36os lambda. 3.7es lambda? Olyan keverékkel fizikai képtelenség, h járjon egy motor. Még 1.7es lambdával is.
Pár hónapja műszakíztattunk egy 1-es bmw-t 1.6 benzin. Emelt fordulaton 3.7-es Lambda értéke volt. A kipuf nem volt lyukas. Első körben azt hittem szegénykeverékes üzemmódban van és azért, de pörgetés ellenére nem lett jobb. 2 hét múlva újra jött állítólag valamit cseréltek rajta akkor már csak 1.7-es Lambdája volt. Ekkor sem kapott műszakit. Amúgy napi 100km-t mennek a kocsival autópályán és a kocsi jól van. Hibakód nincs, ecu lámpa nem világít.
Bent voltam végig. Még rugdosták is az autót előtte. Talán hogy bemelegedjen? (Tény, hogy kb 4,3 km-t mentem vele előtte+valamennyit járt egy helyben). Az értéket én is láttam a kijelzőn. Kb egy perc ~3000 körüli búgatás közben állt be 1,06-ra. Meg is ismételtük a jobb oldali csövet eltömítve ronggyal, de nem igen változtatott az értéken, vagy talán rontott is 1,08-ra. (Ebben már nem vagyok biztos, tehát ne vedd készpénznek)
Aztán javasolták hogy hajtsam meg, ez megtörtént és utána rongy nélkül 1,1-et mutatott a műszer és nem próbálkoztunk többet. Hibakódom nincs, de én is olvastam ilyet hogy idővel lassul, vagy nem korrekt értéket mutat (gondolom kosz/korom lerakódás miatt)
A cső az tényleg nagy, egyszer rámértünk, 70-es belső átmérő. Nem tudom miért tették rá egy gyári közeli FN2-re, de ez van. Viszont kb vízszintesen áll, nem láttam a műszert kicsúszkálni belőle.
Ilyen, ha ez segít:
A végén nem kértek pénzt, nem hinném hogy lehúzásra ment. Segítőkésznek, korrektnek tűntek.
Falsot nem tudom, tud-e úgy szívni hogy folyamatosan áll a gázon.
Hétfőn megy másik helyre az autó. Jelentkezem majd a mérés eredményével.
Hát, ha szar a lambda szonda, azt már egy elktronikai hiba keretében kiírta volna. Eből asszem kiindulhatunk. Tehát, elsőre feltételezném, hogy az nem szar.
HA mégis szar, akkor jellemzően inkább azt látod a CO mérés alatt a műszeren, hogy maga a CO gáz érték magas (0,20 nél több), a lambda érték pedig 1 alatt van (0,91-0,99 például)..
Persze, akár beszarhat úgy is egy lambda szonda, hogy elszegényíti a keverékképzést, és akkor a CO műszeren 1 feletti értékeket látsz (például esetleg1,06-ot).
De mondom, ilyenkor, ha ez valóban így lenne, a jármű saját dignosztikája már a 3.hibát kiabálná, hogy menjél szervízbe mer szegény a keverék és az nem jó és különben is álljál meg de azonnal, mert elpusztulnak a jegesmedvék vagy ilyesmi (nem vicces amúgy )
Szóval, igazából, én alljas módon vagy arra gondolnék, hogy az a sportkipufogó, ami nem tudom micsoda és hogyan néz ki, annak akkora volt a csővégződése, hogy abba nem dugták bele rendesen a szondacsövet és/vagy "visszaszívott" egy pici falsot ami egy hibás eredményt eredményez(het).... Egyébként, az még egy kérdés, hogy téged "paráztattak ezzel", hogy adjjál egy kis pízet még, vagy csak te láttál ilyen értékeket a műszeren és csak parázol magadtól ?
Az még egy lehetőség, hogy az említett 1,06-os lambdát, azt alapjáraton mérve láttad, vagy bömböltete a verdát a vizsgabiztos 3000rel és úgy láttad az 1,06ot? MErt nem mindegy. Ha alapjárat környékén láttad, azt az 1,06ot ÉS sportkipufogó van a verdán, akkor nem kell parázni, valószínűleg, így látatlanban azt mondom, hogy az alapjárati gázáramlás kicsi volt a kipufogócső átmérőjéhez képest és a műszer a szondacsövön keresztül beszívott egy pici fals levegőt.... Ha fordulaton pengetve volt 1,06 és mááá egy perce bőgetik a kocsit és még mindig 1,06 a lambda (és nem kicsúszott közben a szondacső), akkor meg a szondacső hibára és/műszer hibára gyanakodnék MERT az EOBD nem jelez neked semmi hibát....
Egy szonda nem egyik pillanatrol a masikra szarik be hanem szepen lassan eloregszik. Radasul keskenysavu szonda van benne. Csak akkor van hibajelzes az ECU reszerol, ha mar a szonda jele vegkepp kiesik a turesbol. Szoval anelkul is lehet rossz egy szonda vagy kesik, hogy hibajel lenne.
Hát, ha fennáll egy ilyen "hiba", akkor lehet, hogy az övét beindították
De az is lehet, hogy azt várták, tömje tele rongy helyett a kipufogót ezresekkel és akkor le is ment volna a lambda egyből . (nem mondom, hogy nem pirultak volna meg a pénzek, de lehet arrafelé úgy megy)
Köszönöm mindenkinek a konstruktív hozzászólásokat! Ma is sokat tanultam.
Mivel az első műszaki állomáson nem engedték volna át az autót így, elviszem egy helyre ahol átmegy. A problémát azért nem hagyom ennyiben, de szeretném használni az autót addig is.
Tényleg aránylag szarul nézett ki az a cső. Még néztem is. Volt egy szűrő rajta, az nem volt vészesen dzsuvás. Viszont nem értek hozzá semmit, csak amit reggel óta olvastam. Ezért kérdezek körbe itt is, hogy mi okozhatja még. Furcsa, hogy két évvel ezelőtt megkapta a műszakit, de akkor ahogy írtad is, az egyik oldalon el kellett dugaszolni a kiput (két oldalon van ugye az FN2-n kivezetve).
Az sem kizárt, hogy tönkrement a lambdaszonda. Azt olvastam 160-180ekm-t bírnak. Lehet hogy az enyém csak 107-et ment el. Akkor evvan, kell egy másik. Viszont mielőtt kiadok érte 45-77eFt-ot jó lenne megbizonyosodni róla, rámérni ha lehet, hogy tényleg azzal van-e a baj. (valamit a kontroll mérés is segít)
CO értéket nem is tudok nektek írni :/ csak a lambdára koncentráltam, mert azzal volt a baj.
A kipu egyébként műbizonylatos, típus specifikus, de amikor honosították az autót nem került be a forgalmiba, ahogy a fólia sem (B-oszloptól hátra).
Jól értem, hogy ha szar a lambda szonda, akkor tipikusan 1-nél kisebb értéket lehet mérni? És ha nekem 1-nél nagyobb, akkor inkább nézzem meg jobban, hogy nem-e fúj ki valahol? Vagy a mérő műszer hibája volt. (ami kontroll méréssel kiderül majd)
Esetleg, egy kontrol mérésre menj már el egy másik műhelybe.... Nézzék már meg ők is és ha nincs hiba a mért eredményedben, akkor a CO műszerrel lesz a gond . Járok én is néha így (vakarom a fejem, hogy ez meg hogy), aztán ránézek a mintavételi csőre, azt nini, ott egy pici repedés rajta.. . Hoppp, csak teszek rá szigetelő szalagot, azt jééééé, megjavult a kocsi lambdája
A másik jellemző CO műszer hiba, amit nehéz tapasztalt nélkül észrevenni, az a CO műszerekben lévő Oxigéncella elöregedése. Nem veszi észre a vizsgabiztos, a műszer sem szokott "szólni", csak nemjó, nem jó, ez se jó... Azt egyszercsak valakinek beugrik, hogy hébaze 2 éve nem cseréltünk oxigéncellát.... Persze, ez az észrevétel nem fog segítani az előzőleg elküldött járművek gazdáinak
Aztán, persze, ha a másik CO műszerrel is ugyanolyan az érték, akkor ott valami disznóság van. Ha jól értem, a műszki vizsgán amúgy is sportkipufogó (vagy mi) volt a verdán, ergó alapból MÁR elnéznek neked valamit... Szóval, ha esetleg mégsem a CO műszernek van hibája, és csak ilyen pici a lambda eltérés (1,06) akkor méltóztassanak mááá belegyömöszölni egy rongyot a mérés közben a kipufogód végébe, azt az is "helyrehozza" az ilyen mérési eredményt..... Persze, ez nem megoldás a valós szegény keverékes üzemre...... Csak egy dolog van, az úgy nem jellemző semmilyen autóra sem.....
Vagyis, én eddig csak akkor láttam 1 feletti lambdát, ha kipufogóba nem tudtam beletenni a szondacsövet (kiesett), ha kifúj a kipufogó, ha hibás a szondacsövem, ha hibás a műszerem oxigén érzékelője....
Plusz infó, ami még segíthet: 107ekm van az autóban, városi használat, legutóbbi két alkalommal 95-öst kapott, egyébként Shell V-Power racing 100-at szokik kapni.
Gondoltam rá, hogy egy hosszabb kiruccanás, taposás jót tehet neki, de mégis úgy kb mennyi? Elvittem egy körre, utána is rámértünk, de nem lett jobb. Lehet több kell neki?
Az autó: FN2 (BMC légszűrő betét, típus specifikus 70-es Invidia cső katalizátortól)
Az eset röviden: Műszakin 1,06, majd egy kis autózás után 1,1 lambda értéket mértek (szegény keverékre utal, ha jól olvastam)
Tünet nincs, az autó mesésen muzsikál, úgy néz ki nem fúj ki a kipufogó, de nem hagy nyugodni és így műszakit sem kap.
Kis segítség, ötletelés, vagy kontakt kéne nekem Baranya közelében lehetőleg. Gyakori jelenség ez sportkipufogónál és túlaggódom? Kéne az autóra egy rendes program az átalakítások után? (hozzám így került) Fogalmam sincs milyen értékek vannak egy jobban kihegyezett motornál például (nem gyárira gondolok).
Mi ebből a tanulság? Amit csak lehet, le kell venni és a lehető legkopaszabb állapotban odavinni akármelyik gépműhelyről is legyen szó és akkor nincs ilyen gond.
Na igen ez jogos.
Viszont most jut eszembe hogy történt egy baki. A motort kifizettem hazavittem. Aztán akkor kapcsoltunk szerelő ismerősömmel hogy kopp, olajpumpa és a túloldalra a szimmeringház hol van? merthogy rajta volt a blokkon mikor odavittük.
Aztán visszatelefonáltam hozzájuk, hogy ez és ez van és valószínűleg náluk maradtak ezek az alkatrészek.
Másodszori telefon után egyből megtalálták és elpostázták hiánytalanul,de azért gáz volt ez kicsit.
Sajnos én is attól tartok hogy minőségellenőrzési gondok vannak a műhelyben, és tényleg csak a véletlen műve hogy hogy jól sikerül e a felújítás vagy nem.
Nem tudom mennyi garanciát vállalnak a munkájukra, és hogy mennyire húzzák a szájukat ha visszaviszel mondjuk egy motort mondván hogy valami nem stimmel.
De gondolom ha működne a garanciális javítás náluk akkor nem lenne ennyi negatív vélemény sem róluk.
Eladásra kínálnak nekem egy P28 ECU-t átalakító kábellel együtt, az eladó azt mondja nem lesz jó a nonfl 98-as Civic-be amibe tenném, mert neki FL Civic-be volt.
96-98 NonFL Civic-hez ugyan az a ODB2 --> OBD1 átalkító kábel kell mint a 99-00 Facelift Civic-be? Vagy van különbség?! Mert én ilyenről még nem halottam.
Korábban olvastam én is pont itt talán, hogy valakinek nem úgy sikerült a motorja ahogy kellett volna, én nem panaszkodhatom szerencsére.
Korrektek és gyorsak voltak, a munkájukra pedig nem panaszkodhatom
Toyota szerelő viszi a felújítandó motorokat a fortuna bt-hez, azt mondja ők megbízhatóak. Saját tapasztalat nincs.
Érdemes lenne Higanyt vagy Killer Bee Sanyit megkérdezni, ők szerintem már több motort is felújíttattak és biztosan több a tapasztalatuk.
Bejó motor, Ócsa.
Egy balul sikerült motorfelújítás (nevet nem írok direkt) után a motorom bejáratás alatt 1200km után kopogni kezdett x fordulaton.
Szét lett szedve, szemre nem volt semmi baj, se csapágyas nem volt se semmi.
Aztán elvittem bejóékhoz, hogy nézzék át. Gyakorilag szétfűzve vittem oda a motort. Minden átnéztek, támcsapágyat kicserélték, összefűzték. Korrektek gyorsak voltak és árban is jó volt.
Sokan csináltatják ott a motorjukat ha gépmunkáról van szó.
Ha meg is vannak a komolyabb tengelyek, gyari ITR szivosorral/pillangoval el lehet erni a 190-200 B16on vagy erdemes Skunk2/Edelbrock/stb. iranyba elmenni? Ha jol emlekszem, valaki pont itt a forumon irta, hogy 62es pillangoval padon merve par LE-vel nagyobb teljesitmeny mutatott az auto, mint a 66ossal, csak mar nem emlekszem ki volt (szerk. azt hiszem Szabb )...eddig nagyon turbot akartam, de 1 honap utan visszaultem a VTi-be, ami erosen atgondolasra kesztetett, olyan szepen forog ez a B16
Hajtókart felesleges cserélni, annak bőven bírnia kell. Hengerfej is nyugodtan maradhat (max picit okosítani rajta). Nagy tengely mellé kell erős szeleprugó is. Szelepről megoszlanak a vélemények, h kell-e új nem kell, gyári, nem gyári... Kelleni fog komplett kipuffrendszer is vmi jó leömlővel. Ha minden meg van, a végén egy program írás.