A következő tankolás eredménye ismét az első kúton: 4,9 liter átlagban.
Nem csináltam semmit sem másképp. Szerintem minőségbeli eltérés lehet a két kút között, mert hasonlót már másik autóval is tapasztaltam.
Először is szeretném meg köszönni a sok hasznos tanácsot a szelepdekli fujásához.
A végeredmény szerintem magáért beszél
Jövő héten megyek haza addig minden képen szerettem volna be fejezni a deklit, úgyhogy párszor bent maradtam munka után hogy haladjon a dolog.
Mikor az első réteget fújtuk kicsit le paráztam, mert elég hányatul nézett ki a dolog, de a száradás után már jó volt.
A csiszolás könnyebb volt mint gondoltam, 180 as papirral csiszoltam vissza, hogy meg maradjon a szál csiszolt gyári hatás.
Jövő héten irány haza, utána majd jelentkezem, meddig jutottam.
Köszönöm szépen az elismerő szavakat! DE még egyáltalán nincs kész, és valószínűleg nem is lesz soha. Bár sikerült sokat javítanom a megjelenésén, mióta hozzám került, de még bőven rajta hiba kívül-belül, és terveim is vannak vele. Azt is sajnálom, hogy ez a felni nagyon elterjedt lett az elmúlt 2 évben, mert így már nem igazán egyedi.
Múlt hét végén én is tanúja voltam féltengely törésnek, anyum kocsijával mentem, és egy kanyarból kihajtva 1-ből kettőbe váltásnál tört a tengely. Természetesen a gumi pogácsa alatt. nagyon durva, hogy kb fél cm-rel volt vékonyabb az anyag a pogi alatt, úgyhogy ha nektek is van ilyen akkor nézzetek rá, megelőzhető a baj...
szerencsére 500 méterre a házunktól történt, kaptam még aznap tengelyt is hozzá úgyhogy összepakoltam a régi csuklókkal, mert azok még nagyon jók voltak.
D16z6 jobbos féltengely.
Sziasztok!
Pont a héten került fel nekem is az első ajtók üvegeire skyfol, majd fénymérés és bizonylatolás. Tehát, ahogy lentebb írták, a fényáteresztési határ megtartása mellett - utólagos bemréssel igazolod - lehet!
Helyet is tudok ajánlani, ha érdekel.
Üdv. Laci
Bocsi, de hülyeséget ne írj! Ha megvan a 70% fényáteresztés, akkor mehet a fólia az első oldalüvegre. Nekem 4gen Civic-en van. Le lett mérve előttem, 72% a fényáteresztésem. Full legális műbizonylatot is adtak. Vizsgán is mértek, nézték a műbizonylatot, és mondták, hogy rendben van. Rendőrnek is van fénymérője, ha ott is megvan a 70% akkor nem szólnak.
"További előírás vonatkozik az első oldalsó felületekre és az első szélvédőre. Ezen üvegek esetében a fóliázott üveg fényáteresztése minimum 70% kell legyen. Mivel ma már minden üveg gyárilag színezett, így nagyon kevés olyan fólia van, ami képes ennek a követelménynek eleget tenni. Fontos tisztázni, attól hogy egy fólia minősítést kapott, még nem feltétlenül telepíthető jogszabály szerint, mivel a minősítéshez a fényáteresztést színezetlen üvegen mérik. A számtalan eltérő színezett üveg miatt ezt másképpen nem is lehet, de ettől még nem biztos, hogy meg fog felelni az autója a műszaki vizsgán. A SkyFol kínálatában egy víztiszta biztonsági, a SkyFol S4 és egy nagyon világos hővédő fólia, a SkyFol NT Pro 90, szinte valamennyi üvegen megfelel."
3M-nek van egy ugyanilyen fóliája. Csak a Persecutornál nem voltak hajlandók előttem lemérni, ezért lett Skyfol.
Ez a valós. Kaptam a fóliázáskor jogszabály másolatot.
B-től hátra akár full, két első ablak 70%-os minimum. Szélvédőnél a napellenző alsó vonaláig mehet.
"Személygépkocsin a vezető oldalon és a vezető melletti oldalon tilos fóliát használni."
..majd pár bekezdéssel lejjebb
"Molnár László hozzátette, hogy a fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő, ha a szélvédő (kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület), valamint a vezetőtéri oldalablakok üvegei esetében a mérték legalább 70 százalék. Az egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében 70 százalék alatti mérték is megengedhető, ha a járművet két külső tükörrel szerelték fel."
Baromság. min 70% legyen a fényáteresztése az üvegnek. Múlt héten fóliáztattam műbizonylattal meg mindennel. Műszerrel mérve fóliával 74% az enyém most. (másik 2 autónkon is van műbizonylattal)
Ez mióta van így?
Sztem ez nem igaz. Utána jártam nemrég alaposan, fóliással is beszéltem ...
Meg van adva hogy az első oldalsó (vezető oldali és anyós oldali) ablakok, sőt szélvédő mekkora fényáteresztéssel kell hogy rendelkezzen, ezen határon belül bármit feltehetsz. Viszont mivel ez a határ majdhogynem a gyári üveg fényáteresztése ezért ha üveg tiszta fóliát teszel rá szinte tuti hogy az már nem megengedett. Pár éve még nem lehetett kapni magyarországon olyan (víz tiszta) fóliát amit rátehettél, sztem ma már lehet de ebben nem vagyok biztos.
Ezt a vízbe esik az autó és ki kell hogy rúgd az ablakot dolgot linkeld már be lécci.
Van ismerősöm akinek hivatalosan sötét fólia van elöl oldalt, sőt; sok tisztviselői és egyéb állami autón is van fólia. Akkor az hogy?! Ők nem mehetnek a Duna közelébe?!
Ez a vízbe esős dolog sztem baromság, magyarországon talán egy ember fulladt meg így, erre alapozni egy szabályt elég nagy hülyeség lenne de kíváncsian várom a hivatalos leírást.
A fóliának pont az az előnye hogy "össze fogja" az üveget, nem a hátránya. De a fóliás ablakot is simán ki be lehet törni. Gondolod hogy fóliázott autót nem törnek fel a magnóért stb.? Simán bebasszák az ablakot, csak neked kevesebbet kell porszívóznod
Nem rakhatsz fel SEMMIT. A magyar jogszabályok azt mondják (saját szavakban rövidítve, egyszerűsítve), hogy ha a Dunába bele hajtasz a kocsival, ki kell hogy tudd rúgni az oldalsó üvegeket, azaz NEM lehet rajta fólia, mivel az össze fogja!
Az tény és való, hogy az UV védő fóliát nem látni, hisz átlátszó, de hivatalosan semmit nem rakhatsz föl.
Beszéltem az NKH-val, beszéltem fóliásokkal. Felém leszarja a rendőr, hogy milyen a kocsid. nekem baromira kéne a védelem, mert kedve szerint begyullad a gyomrom környéke és a napsugártól (!) már úgy fáj, hogy senkinek se kívánom.
Minden esetre el kell döntened, hogy milyenek ott a rendőrök feléd, de az biztos, hogy nem szabad előre fóliát rakni.
kb 30% a gyári üveg, cégek szerint (azért színezett)
max 30%-ot sötétíthetnek, igaz?
köszi, sajnos akkor ez sokat nem fog dobni a látványon, de legalább az UV és hővédelem miatt lehet rárepülök a Skyfolra vagy 3M-re
A maximum amit felrakhatsz legálisan, az egy UV szűrős, de minimális hővédelmű fólia, majdnem víztiszta. Skyfolnak és 3M-nek van ilyen. Nekem ilyen van fent, nem rossz, de azért nem olyan mint hátul...
8gen civicnek alapból hány % sötétít az övege, nem tudja vki?
(gondolom, nincs eltérés sedan és ufo között, de előbbi érdekelne)
nemrég vetettem le az elsőkről a 70%-os fóliát, de azóta se tudom megszokni, ahogy süt a nap oldalról, diszkomfort érzetem van, meztelennek érzem magam úgyhogy ezúttal a szabályos 30%-on belül maradva, de enyhébb fóliát tetetnék fel -- csak hát a gyári színezett üveg alap%-ával együtt mérik a rendőrök, ha megállítanak. ezért a kérdés.
Mikor elhoztam a szalonból előttem öntötték bele a castrol olajat.5000 km-rel később (szerencsére pont hazaértem),nézem nívópálcát csont száraz.
Most majdnem 190 000 km van benne.Rá kéne már nézni a szelephézagokra,ha már állítólag 40 000-enként előírás
hangja nincs neki,így megvárom a következő gyertyacserét ami még vagy 3-4 olajcsere
Néha el elkap az ideg,hogy kéne bele tenni valamit ... ,mert itt azt lehet De igazából a Jazz-be raknék valamit ami itt mások szerint a levegőt boldogsággá varázsolja
Első tulajos,most 70 éves papié volt.Valósan!!! 97 000km-rel vettem 2 és fél éve.Az öreg használta,nem volt gyereke ,így nincs az,hogy "a papa nevén fut".
Amég a zöldkártya megfelelőjét nem izgatja,úgy engem sem.Rátöltök ha kéri és annyi .
De ha jól tudom típus probléma az olaj fogyasztás,a zörgő műanyagok (amiket én már orvosoltam) ,és az a rohadt műszerfal plexi karcosodás .
Ezer kilométeren 1 deci olaj sztem tök átlagos olajfogyi. Ha csak ennyi van, az teljesen vállalható, 1 liter lenne inkább gáz.
Amúgy meg ha megveszed, akkor legalább van még egy indok, h járjak feléd. Tágítani kell a karika gyűrűn, mer igaz, h ritkán van rajtam, de akkor szoros.. vastagszanak az ujjaim a korral, vagy mi. :-)
Ez nem függ az előélettől. Amikor megjelentek akkor már sokan panaszkodtak hogy 1000km/1litert eszik a motor, volt több motorcsere is garanciában, garanciális gyűrűcsere, és maradt az olajfogyás. Egy idő után viszont abbamaradt a reklamáció.
nem biztos... A szembe szomszédunk hondás volt (azt elköltözött és hondások jöttek a helyükre ) és ott volt egy fekete 1.8 civic amit ujonnan vettek.
7-8000 km volt benne amikor nem mertek elindulni mert világított az olajnyomás jelző mert elfogyott az olaj.
Ellenben nem probléma, ha tudod hogy eszi 5000 kmenként fél 1 litert rátöltesz ennyi, ettől nem áll meg a világ.
Minden autó eszi az olajat, amelyiknél a gazdája azt hiszi hogy nem, az azért van, mert benzin szépen visszapótolja. Addig még nem olyan rendszeresen kell az olajat utánnatölteni, mintha tankolnál, addig szerintem felesleges vele foglalkozni, meg méregetni. A méregetéssel meg nem változik, úgyse semmi
Hát ez nem kevés...
Hallottam hogy nem jellemző, de előfordulhat ilyen, gondolom az autó előéletétől függ.
Mindegy, ezt úgysem tudom kiszűrni vásárláskor, csak a remény marad.
Felső vonalig töltöm olajcserekor, s utána is, ha pótolni kell. Hasonlóan mérem a tankolásokat is, nem pedig leszerelem a tankot, kicsorgatom a benzint, s úgy.. :-)
Igen,csak ha a nívó szerint félig van és akkor töltesz rá mondjuk fél litert nem ugyanaz a fogyasztásod,ha nívó alján töltesz rá fél litert.Az csak az utánatöltött mennyiség,de az nem a tényleges olajfogyasztásod! .
Igen.Különben honnan tudnám,hogy mennyi?
A többiek saccolgatnak,vagy nem tudom de én így csinálom:
Feltöltöm 4L frissel + olajszűrő ... használom,következő cserénél a leeresztett olajat mérőkancsóba töltöm,ha az 1L akkor megy az üres kannába,megszámolom hány L-es öntés volt,utána a másik olajfelfogóból is ugyanúgy lemérem ami a szűrő levételekor keletkezik + ami a szűrőből még kifolyik.
Zöldkártyánál pont hogy nézik ,nekem legalábbis megmérték.
Most majdnem 8000km van az olajba,még jövőhéten melóbajárás,meg apámék is jönnek ki,ide oda csavargás,utána húzok haza.Úgy számolom pont a 10 000 km elött fogok beesni otthon.
Persze túlzás a semmi, és az is igaz, hogy én alapvetően nem pályázok sokat. A futásteljesítmény max 20% autópálya és ott se megyek 120-130 felett. Mondjuk úgy, hogy városi és országúti használatban, a szabályokat és sebességkorlátokat betartva a nívón nem észrevehető a fogyás.