Üdv mindenkinek!
Egy elég egyszerű kérdésem lenne:
Friss Prelude tulaj vagyok (5gen) és az érdekelne, hogy az üzemanyagszint jelzőnél a kis sárga lámpa mikor gyullad ki? Azt tudom, hogy 10 liter alatt, de mutató kb hol áll? Sajnos arra gyanakszom, hogy az enyém nem jó, mert már E alá csúszik a mutató és mégsem gyullad ki. Gondoltam berakok egy kannát a csomiba és tolom amíg lehet, várva, hogy kigyullad, de azt hiszem így egyszerűbb
Köszönöm!
Van valakinek javaslata, hogy milyen dobot tegyek az 5.genre (H22).
Pár éve kértem itt javaslatot, amit meg is fogadtam, de sajnos az a dob nagyon nem jött be és most már túl hangos... Egy carbon dob lett feltéve (Balogh Tibitől), de sajna alapszinten is sokkal hangosabb, mint a régi Remus (ami szétrohadt). Gyárinál egy picit sportosabbat szeretnék, de ez a karbon nekem már sok.
A Remusnál az tetszett, hogy kb. 4000-ig alig volt hangosabb, mint a gyári és csak utána erősödött, ennél pedig már 3000 környékén is hangorkán van.
Vagy univ. dob is megfelelne egy kipufogós műhelyből? Mert szerintem ez is az volt...
Üdv Cartársak!
A következő témában kérném a segítségeteket:
Néha hirtelen gázadásnál, vagy hirtelen motorféknél halk fura kattanás hallatszik a motortérből...motortartó bakokra gyanakodtam, de nem volt vészes, és ritkán jelentkezett...mostanában egyre gyakoribb volt, gondoltam megnézetem. A hétvégén volt egy hosszabb utam, és egyre morgósabb lett az autó hangja..ma aláfeküdtem és láss csodát szétjött a kipufogó a fél éve cserélt flexibilis csőnél. Rögtön összeraktam a képet, tuti a bak hibája miatt rángatta szét axiális irányban a motor. A szívósornál megfogva, a lámpák felé ráncigálva kézzel könnyen mozgatható a motor és hasonló kattogást is produkál a szívósor alatti bak, mint amit az előbb említettem. Kérdésem lenne, hogy cserélt-e már valaki közülünk bakot, hol, mennyiért érdemes beszerezni, gyárit vagy utángyártottat? Egyszóval ha bárkinek van infója azt szívesen veszem! 1998-as F20A4-ről van szó.
Üdv!
Tomi
Én nagyon sokáig kerestem és csak ebay-en találtam, horror az ára mire hazaér, de le kell nyelni. Többé kevésbé illeszkedik, nekem hőlégfúvóval nyújtani kellett rajta kicsit mert nem volt elég hosszú a két oldala, hogy az első lökös mögé csavarozhassam, de nem vészes.
Segítséget szeretnék kérni F20 felnyomásában.
Első fázisban a leömlő és szívósor telepítése a cél, később pedig a programozás.
Ha nem tévedek ez már kitaposott út ebben a körben, és ezen módosításokkal relatíve alacsony költségvetésből elérhető a ~160 le.
A téma innentől komolyan érdekel, ugyanis a leömlő már felkerült, és a szívósor is napokon belül fel fog.
Utóbbival kapcsolatban volnának azért kétségeim. Milyen meglepetés érhet?
Nem volna jó, ha fulladna rángatna a motor. Tehát érdemes valamire odafigyelni, valamit másképpen csinálni a szívósor felhelyezésekor? Vagy simán csak fel kell dobni a 2,3-as szívósort és jóidő..?
Programozásra e-hónapban még biztosan nem kerül sor.
Aki már végigjárta ezt az utat, és van tapasztalata, vagy tudja mire érdemes odafigyelni, vagy másképpen csinálni, vagy tud olyat, akit kereshetek ez ügyben, az kérem jelezze. Jöhet privátban is akár, bármikor gyorsan elértek ott is.
Nekem múlt hónapban polírozták fel itt Tatabányán, a két lámpa volt 6000 HUF. Ha csak a mattulás a gondod felesleges újat venni. Nagyon szépek lettek, ha érdekel megadom az elérhetőségét.
Utángyártott Polcar, Szakal Metaltól van, ha jól emlékszem kedvezmény nélkül valami 90 pénz a párja. (ne haragudj a késői reagálásért, küldöldön voltam és nem volt netem!)
én voltam megnézni 2 hete, akkor még csak kívülről volt baj: első, hátsó lökősök csúnyák, csomiajtó is jobb oldali ajtó is... viszont 12 éve egy tulaj, nekem azt mondta 2 évente elvitte szervizbe és amit cseréltek azt fizette... akkor 550volt, jött a 3dik gyerek el kell adni, sürgős stb... meg is vették tőle, egy vidéki srác, hazafele menet gondolom picit odarúgott neki oszt a gépezet bedobta a türcsit...eladó részéről korrektség h szó nélkül visszaadta a vételárat és eltépték az adásvételit.. most úgy áll, hogy ha így elviszik akkor vigyék, ha nem, akkor megcsináltatja és újra 600 körül lesz az ára. eltűnt a hirdetés szóval vagy elvitték vagy épp túlóráznak rajta. lényeg a lényeg, 350ért megcsinált motorral még meg is érné
Nem ér ennyit sem!
A motorja csapágyas, meg még kitudja mi baja van mert csak alul van megbontva. Kellene rá egy lakatolás meg egy telifény, ezenkívül a szélvédője is repedt. A váltóba meg a futóműbe nem láttam bele, de sanszos, hogy ott is vannak bibik. Első fék kuka...
Lehet, hogy annyit sem ér..
Igénytelen az autó, a jobb hátulja volt törve, és valami minősíthetetlen módon van megcsinálva, a motorja csupa olaj, kérdeztem az eladót, mikor volt utoljára szervizben, a válasz, ő csak akkor megy, ha baja van a kocsinak, no comment.
Jelenleg Atahonda autója, felújítás alatt. Amit cserélni kellett rajta : belső visszapillantó tükör le volt törve, cserélve lett, első felső lengőkar gömbfejek, kormány gumiharang, jobb oldali féltengely szimering cserélve lettek. Hátsó alsó csonkálvány gömbfejek cserélve lettek. Két első lámpa a foncsolozása rozsdásodott és párásodtak a lámpák,újakat kapott. Vissza van még a kormány bőrözése.
20-25 éves kocsi tartogat meglepetést. ennél legalább számítasz rá
tudod, hogy szar lesz a motor ( de kapsz hozzá egy 2.0-at, amit simán papírozni is lehet )
látod, hogy picit elhanyagolták ( bár a belseje mást mutat számomra )
szóval, ez kevésbé zsákbamacska, mit az, amire azt mondja a tulaj, hogy uj a fényezés ( de nem tudod mi van alatta.... és télen már rojtos )
vagy uj a vezérlés, de messziről jött ember azt mond amit akar..
DE! nem azt mondom, hogy ez az év biznisze, csak egy ilyenben szerintem kevesebb az átbaszás mint egy "csillivilli"-nek látszó másikban, mert ott tényleg nemtudod mire számíthatsz
Első ránézésre a 2 elem az 3 és gyanús hogy telibe más fénye van mint a kaszninak.
Illetve a 3 az 4 mert az első lökösnek is más az árnyalata és picit furin áll........
A motortér még tartogathat meglepit.
Túl sok a "ha" a gondolatmenetben erre nagy unszolás kéne, hogy elinduljak egyáltalán megnézni.
Kíváncsi lennék mikorra talál rá madarat az ember.
Illetve a képek alapján nehéz lenne hozzáképzelni, hogy szerető gondos gazdája van jelenleg.....
bár élőben nem láttam az autót, de ha csak 2 elemet kell fújni rajta és kell neki egy teli polír, akkor akár kurvaszép autó is lehet.... és vannak itt hasonlóan drága ludak. 80-ból megvan a kasztni MAX
a belseje szerintem rendben van és ad hozzá egy csomó alkatrészt, ami valljuk be, kell egy ilyen idős kocsihoz.. ( nem hátrány ha van )
ha így nézem, akkor nem drága. de ha úgy nézem, hogy egyik 4gen prelude sem ér ennyit, akkor bizony az
Részletesebb magyarázatot tudnál adni esetleg erről a szívósor átkötés dologról, ezt nem igazán értem, hogy pontosan mit és hova?
Annyi világos, hogy adott egy 2.3-as komplett szívósor, amit átteszünk az F20-ra, és utána pontosan mit kell átkötni és hova?
Szájbarágósan ha kérhetem, mert nem vagyok szaki, elnézést
30 LE-t azért nem ad egy ilyen konfig. legyen inkább 20, de azért az is bőven jó 20 ezer forintér... valljuk be
a szívósor komplett kell legyen igen. és kell picit elektronikázni is, mert a vákumszelepet át kell kötnöd a toronynál levőhöz.
mert a rezódoboznál ugye van egy az f20-ban és az ( most nem akarok baromságot mondani, de úgy rémlik ) 4500-nál kapcsol ( nyit ) és ezzel a szívósorban is tudod nyittatni a pillangósort. ezt meg kell csinálni, így lesz teljes a dolog
Tehát akkor így elsőre azt mondod minden egyéb módosítás nélkül elég lehet egy komplett szívósort átpakolni a 2.3-aséról? (leömlő már van rajta)
De gondolom az teljes kell h legyen, tehát vákumszelep, injektor etc.. minden komplett?
Igazából az a Prelü így is nagyon jól megy, nem sokkal ment jobban az ex 1.6 VTi-m, és egy srác mondta itt a fórumon, hogy az ő írott ECu-s Prelüje sem tudta elhagyni az 1.6 VTi-t, ezért olyan borzasztó nagy teljesítménynövekedésre nem számítok én sem, viszont az az állítólagos +30 le azért rengeteg pluszt kellene h adjon
lehet, hogy most ez szarul hangzik majd amit írok, de leírom.
az én preludé-men is ki volt cserélve a szívósor és a leömlő 2.3-ra. nem programoztattam.... én lehúztam a lambda szondát, de igazából felesleges, mert a szonda fog valamennyit korrigálni. sokkal jobban jársz, ha hagyod a gyári ecu-t és hagyod a szondát dolgozni. úgy is erősebb lesz "jóval" és nem csinálsz kárt !!!
én ezt a megoldást javaslom... a mai napig hiba mentesen üzemel az autó szávaigery-nél.
én mentem ugyan ilyen progizott prelude ellen és mondhatom nem volt különbség.
havolt is, csak minimális.
jelenleg az accordomban egy f20 vezérműtengely van, az 1.8-as motorban. szintén nincs progizva. érezhetően erősebb és műszakin tökéletes CO és lambda értékem volt. az ECU simán eldolgozza ( illetve a lambda ) .
Haverom gondolkozik gőzerővel a H23 ECU-n, mert nem kellene programozni, meg maga az ecu is olcsóbb lenne. Én is mondtam neki h nem hiába kitaposott út, amiről már régóta beszélnek és sokan megcsinálták, és azt nem a H23 ecu-val érték el.
Mivel a legapróbb módosítás is bazi nagy változást jelent egy motornak (ha nem is minden fordulaton egy egy megadotton tutira) emiatt a h23 ecu egyáltalán nem lesz optimális.
Gondold végig fordítva: Nem az F20as motor hasonlít most nagyon a h23-ra, hanem a H23-at alakítod át úgy, hogy más lesz a furat/löket, kompresszió és a térfogat. Ezt nem nevezném kis átalakításnak, márpedig a gyári ECU ezt már nem tudja "követni" így tutira dadogni puffogni fog és erőtlen lesz.