A topik témája a hazai gyorsulási és pályaversenyek élménybeszámolója. Képekkel, videókkal (esetleg belső felvételekkel), időeredményekkel. Kifejezetten hondásoknak.
Amennyiben tudtok ilyen rendezvényről, írjátok be a pontos dátumát, esetleg hivatalos weboldalát.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
az hogy te mit gondolsz az masodlagos.
a tenyek sokkal realisztikusabbak jelen esetben mint te.
az amit itt sokan gumimelegitesnek hivnak es a valodi gumimelegites ket kulon dolog.
eleve nem dragolunk fwd vel 1bar guminyomason.
Pedig szoktam. De méregetni nem szoktam előtte/utána a nyomást az tény, szóval nemtom mennyit változik tőle. De nem hiszem, hogy 3-4-5tizeddel feljebb menne 1 gumimelegítéstől meg a rajttól, a táv második felétől meg már csak hül. Pályán, ha környezeti hőmérsékletről felmelegszik a gumi 70-90fokosra és már a felni is meleg tőle akkor emelkedik max 5tizedet a nyomás kb, ebből gondolom, hogy 1-2 füstöléstől nem fog 1-2 tizednél jobban megnőni, attól inkább csak a gumi külseje melegszik meg. De lehet nem így van.
hááát akkor kb. egyidőben kezdtük,én akkor vettem a Civicemet.Azóta tolom,persze 1-2 éve kicsit intenzívebbül.Idénre meg eléggé durván tele van a naptár.
Miért nem kezdted ezzel??Infinity gumi nem való gyorsulni.Még a parada sem.Ill. speerr nélkül is elég nehéz jól indulni.
kb mióta Hondázok,azaz 2009,ha jól emlékszem.
Persze nem olyan rendszerességel mint mondjuk Te,évi pár alkalom(évadnyitó,évadzáró,dragracing ob) akkor sem egész nap.
És kínai (utcai) gumival?
Mert nekem az van fent most,16" 205/40 Infinity,utcára teljes jó,de nem erre való.
Egyszer mentem vele egy 2.3at ringen,de azóta se tudom az hogy sikerült,mert az egy elég rossz rajt volt,szinte alapjáratról,mert elcsesztem a beállást és már váltott a lámpa.
Lehet gagyinak hangzik, de az elérhető szimulátorok nagyban javítják az ember érzékeit. 20 perces LAN versenyen úgy leizzadok és elfáradok, mintha 40 percet futottam volna. Gyakorlásnak sem utolsó.
Nem hiszem, hogy a futam előtti ill a gumimelegítést és futamot követő nyomásérték között egetrengető eltérés lenne, ezalatt a pár mp alatt nem hiszem, hogy annyira felmelegedne a gumin belül a levegő. De legyen előtte 0,9, akkor lesz melegen 1bar. Annyit nem fog vissza, mint amennyit nyersz a rajtnál, ha nyersz vele persze. Ha nem, akkor nincs értelme. De ha 1 tizeddel jobb a 60 láb, akkor megéri, mert ennyit nem buksz rajta a táv második felében, az elsőben meg tuti nyersz vele akkor akár 2 tizedet is.
nem próbáltad alacsonyabb nyomáson? 1 bar körül? igaz a048, de én akkor tudtam jobbat (jónak nem mondanám) rajtolni, amikor leengedtem 1 bar körülre.
nyilván jobb a szélesebb felni, jobban széthúzza a gumit, nem gömbölyödik le a széle.
Én 2.1-es 60 lábakat húzok ezzel:Shaper 15X7"+205/50 15 R888,kb.2 éves.1.3-4 bar nyomáson.
Sztem nem jó a túl keskeny (5"-6") felni.Próbáltam 5.5 széles lemezfelnin ugyanezt a gumit és nem igen tudtam 2.2 alá vinni.Szóval 195-ös gumit is legalább 6" széleset kéne.
Alig vártam már, hogy kicsit autózhassak, össze is jött a banda, az idő olyan lett amilyen, csepergett, de lekaka, húztunk fel a pályára... KÖSZI HHC Györgynek, hogy kölcsön adta az OZ-ket... (nem adom vissza! :P )rugózatlan súlyból így faragtam pöppet!
1etap nagyon jó volt, videt azért nem raktam mert elől mentem, és nem igen törpént semmi.. időm is 2:23 felé járt...
2 etap már jobb volt, Dózi Bnője nyomta a paragombot mellettem, de cukker volt na!
Itt futottam a legjobbamat, élveztem minden métert a pályán..
3. etapban Z vel harcoltunk néha néha..
Harrys szerint telefonnal mérve 2:21:91 nekem ez új record bármennyire is telefonos eddig is telefonnal mértem magamhoz képest éreztem javulást ez nekem ELÉG, majd a transponder MTA-n megmondja a tutit 1xer!
Max szpííd!? most kamion? gyári vti-vel? nem váltóméret gumival, csaló órával és csaló gpssel,?! én azt mondom hogy 320rol fékeztem hagyjuk ezt.. amúgy harry 170km/h-t írt maxnak.. DE tényleg nem néztem...
Akkor már megkérdezem azt is, hogy dragon mennyit ment milyen célvonalival (javítva )? Csak úgy viszonyításképpen, ah egyszer eljutok a rexxel a ringre (ha lesz fék meg gumma alatta) akkor ehhez képest milyen sebességekre számíthatok majd, bár úgyis kiderül.
Lehet ám, hogy másképp értelmezitek ezt az amúgy is tág fogalmat, hogy "jövök ki a kanyarból". Mikor a ráfordítóból kijövet a rázókőhöz érek, akkor váltom el a kettest, az én váltómmal az 100. Tekintve az autódat, neked inkább előbb kell elérned az említett 97-et.
A mototom tud 1/4mérföldön 235 körüki célvonalit. A ringen ezzel is 100km-h felett kezdi az ember a célegyenest és kb 255-öt tudhat max a célegyenesben mert meg is kell állni a végén és bevenni a kanyart. Nagy sebességnél gyorsan fogy a távolság és lassan gyorsul már az autó. Nem lehet a negyedmérföldes sebességhez hasonlítani. Ott is a táv második felében már alig gyorsul az autó az első feléhez képest és utána ez az arány még rosszabb. Ha 145-öt tudtál 400méteren akkor méginkább hihetetlen még a 177 is.
Ez a trasponder orok problema, megszokjuk lassan. De igy is tizedeken belul van az elteres. Jo ez. Palyan ugyis latszik, hogy epp melyikunk loki le a masikat :-)
Na ige, te úgy mész el mellettem célegyenesben mint ha állnék!
Amúgy eskü nem nézem mennyit mutat az óra, nézem a féktávom, kezelem a gépet, de hogy épp mennyit mutat?! passz!
Harry szerint a max szpídem volt 170.. de amúgy pont le kaki h mennyi a maxom
Telefonnal mérem én is a time-ot, ez van, még nem van 10000ghz gps cucom! majd lesz... Azt én is sajnálom h nincs transponderes mérés, majd MTA-n meglessük a tutit...
akkor még egy eszmefuttatás, mert érdekel a téma, bár úgy nehéz bármire is jutni hogy azt vesszük hogy a mobil app mérők nem jók erre ... szóval racechrono-ból indulok ki, mert nekem az volt épp fent, célegyenes ráfordító kanyar kijárati ívén ~98-100km/h sebességen vagyok, azaz onnan gyorsítok ki, a következő mért chrono ponton ~134km/h-t mutat, ami a box utca bejárat, következő nem mért pont csak logból tisztán lejön, az pedig a start/cél vonala, melynél ~160km/h mutat az applikáció, az ezt következő mérési ponton mutatja a legnagyobb sebességet, amiről a féktávot kezdem meg, ez a legnagyobb 177km/h
negyed mérföldön álló helyzetből érem el a 145km/h-t, így nem teljesen világos miért annyira nehezen elképzelhető az hogy a célvonal végén 180-al vagy 190-el menjek, de tényleg ne legyen 190 mert csaljon az óra is meg a mérés is, de a 180 szerintem megvan, mindenféle mérési és óra fals értékeket nézve ... hovatovább a célegyenes teljes hossza 788,9méter!
chorno app azt mutatja hogy 134km/h-ról 177-km/h-ra ~460métert teszek meg, így szerintem a 180km/h reális lehet, a 190km/h talán tényleg nem, az inkább az ep3/itr kateg
Ezen a 190-en nekem is megakadt a szemem már más fórumon is, de nem is gondoltam, hogy bárki komolyan gondolja, hogy ennyit megy egy vti a ringen. Én full slicken jó ráfordulóval tudok GPS186-ot (óra 195-200 f*sse tudja pontosan, a méter táblát, meg a fix pontokat nézem inkább) az EP3-al, miközben Pók főleg, de még a Cliok is tudják hogy nyúlunk el tőlük az Intikkel a célegyenesben. ( simán 100-120m-t adok a vti-nek, Clioknak meg 50-60-at). ITR-ekkel kb. egy tempót megyek, de nekik is elég a 4. a végéig még kicsi gumin is, szóval messze vagyunk mi is a 190-től.
Az meg, hogy honnan kell megfékezni (hasonló fék esetén)főként a tempón múlik. Én ezért fékezek korábban a 300-as fékkel DS2500-on mint Pók, mert van köztünk közel 10 km/h.
Jóbb gumi->jobb ráforduló->nagyobb tempó->nagyobb féktáv.
majd a következőben is a race chrono-hoz hasonlítom, és akkor lefeljebb csak annyit mutatok h fejlődtem-e (nehogy baj legyen) ... amire nekem, nekünk kell arra pont jó
Pók is a Harry's Laptime-ot vette meg és használta, kíváncsi vagyok a végeredményre, holnap rak fel videót