ez igaz.. mondjuk a le van szarva az nem, mert a kocsimon minden gyári, semmi utángyártott nincs, még az olajszűrőre meg a légszűrőre is ügyelek hogy gyári kerüljön bele mert az biztos hogy jó.
feltételezem te is..
egyszerűen az indokoltnál sűrűbb olajcsere számomra értelmetlen és leírtam hogy miért gondolom azt.. ígyis a gyárial előírt alatt vagyok, tehát ha mondjuk az aranyláncos nepper állítja hogy igen ő 8ezrenként cserélt benne olajat és vigyázott rá vagy éppen én mondom hogy 12-15ezrenként cserélek olajat és vigyáztam rá akkor én magamnak jobban hinnék.
Az autókat meg nem tudom megtartani, jelenleg 4 autóm van, és vagyok én meg egy vezetni kevésbé tudó feleségem és ugye 1 seggel 4 autót megülni elég nehéz, hát még többet így igen így van lecserélem ha jön ki újabb.
Alapvetően a hozzáállásoddal van baj.
Gondolom azt sejted hogy ezekután itt nehezen fogod tudni eladni bármelyik autódat.
Nem értem......de lehet bennem van a hiba.
És csak fokozódik...."azért nem cserélek semmit mert ha eladom senki nem fizeti meg", ember!!!!! nem másnak cseréled hanem magadnak.
kezdheted a követést..
ok nem árvaház volt hanem látássérülteknek ment, és nem olajon megspórolt pénz volt, hanem természetbeni juttatás de végülis mind1.
És az autó se utalja át a pénzt mert ha eladom senki se fizeti meg mivel nem bizonyítható a csere és a kopasz nepper is ugyanezt mondja hogy cserélve lett.
de a hozzászólásban nem az árvaház volt a lényeg csak egy példa hogy bármit csinálhat vele.
de a 2. és 3. pontot nem értem jó lenne ha megmagyaráznád
Az árvaházas példa egy pillanatra nem többre talán elgondolkodtató is lehetne... De nem az, mert
1. soha nem fogja átutalni az olajon megspórolt pénzt,
2. soha eszébe se jutna nemhogy ez, de még egyébként sem az árvaház.
3. ebből következik, hogy az ilyen típusú duma maximálisan arra szolgál, hogy a kifogást jól elbújtassa egy olyan dolog mögé, amire nem jön kapásból a válasz, hogy hülye az illető aki egyáltalán ezt felhozta.
(És az esetben, ha te már negyed milliót adományoztál egy árvaháznak, ugy egyáltalán nem csak megspórolt olajpénzből, akkor nyilvánosan megkövetlek, bár gyanítom ennek az esélye nem haladja meg a nullát. Ennek következtében ha kérhetlek legközelebb mást próbálj hülyére venni a dumáddal.)
Rájöttem miböl adódik az alapvető nézetkülömbség köztünk. Te ugy tervezel hogy mész egy autóval 80-100e km-t és le van szarva hogy addig hányszor volt cserélve olaj, sőt a következő tulaj még jobban le van szarva.
Én a mostani autómmal ugy vagyok hogy ha veszek is másikat akkor sem adom el, tehát nem mindegy hogy kib@szok-e magammal vagy sem. Az eddigi autóimat mind eladtam, de soha nem igy áltam hozzá hogy ugyis eladom, elég lesz annak 20 ezrenként az olaj-olajszürő-levegőszürő.
Azt meg ugye te sem gondolod komolyan hogy arra kellene alapozni az olajcserét hogy ugyis ellopják, akkor meg minek?
Nekem ha egy eladó azt mondja, vagy azt látom egy szervizkönyvbe hogy 15-20 ezrenként volt olaj cserélve ott a további alkudozás be is fejeződött.
Az árvaházas példa meg szép gondolat, csak az sem álja meg a helyét. Ha vkinek van pénze olajcserére annak valszeg arra is lesz hogy egy árvaháznak/menhelynek, bárminek utaljon pénzt ha akar. Akinek viszont arra van pénze hogy csak tescos olajat rakjon az autójába azt is minnél ritkábban amennyire csak lehet, annak valszeg arra sem lesz pénze hogy jótékonykodjon.
Van benne valami, de talán éppen ezért... Nézzük a másik irányból. Egyrészt cép autó, és bár nem vagyok egy igazi autóbolond, szeretnék rendesen bánni vele. Aztán meg éppaz hogy én most megtehetem, hogy kirakok egy kocsira 5 millát (nem biztos, hogy ez7 mindig így lesz) de sokan nem. És mondjuk 10 év múlva valaki megveszi majd, mondjuk harmadik vagy negyedikként, mert szeretne egy használható autót, de csak annyi pénze van, amennyibe akkor majd kerül, és nem tud újat venni, ne egy roncs legyen neki sem. Még akkor is, ha ő már nem tudja a legjobb olajat rakni bele. Vagy épp azért.
nekem nem tűnt fel hogy több lenne a motorban a mechanikus meghibásodás ami az olajra vezethető vissza mint eddig.. legalábbis ilyen panaszokat nem olvastam sehol se.
es azert a korabbi generaciok.. a 100e km-t kibíró 2.3-as motor accordban es preludeban.. haha.. voltak régen is szerencsétlen darabok..
És ha ezeknek az arányait nézzük nem hiszem hogy rosszabb lett.. az más dolog hogy már gyártanak 100e km-re is motort, pl fiat, de ebbe ne menjünk bele mert off.. oda tényleg elég a 40 ezrenkénti cserebere.
a gyengébb minőség a gazdaságosság jegyében születik, nézd meg angol civic, angol motorral, hát köszönöm. ha ütnének akkor se kellene.
de végülis mind1 mindenki akkor cseréli amikor akarja.. de
pl egy új autót vásárló egyén (ugye ő kérdezte, meg nekik aktuális, hiszen a régieknek 10k volt előírva) megveszi a kocsiját, használja 6-7 éveig, belerak 120e km-t..
ha 4x cserél benne összesen olajat akkor se lesz baja ennyi km alatt.
azt mi történhet..
az ami anno velem, ellopták a kocsit, jahh megérte 7500-onként cserélni, milyen boldog volt akinek lett egy lopott itr motorja.. megérte..
eladja valami szerencsétlennek aki olajat nem cserél csak 30e km után akkoris auchanos olaj kerül bele szóval az első 120e km-re való vigyázást megölte.
kb 0.5 % alatti az esely hogy valami honda fan vegye meg aki vigyáz rá akinek számít..
de az első tulaj:
kidobott a sűrű olajcserékkel 250e ft-ot, és kidobott egy halom fáradt olajat amivel szennyezte a környezetet..
ha azt a 250e ftot átutalja egy árvaháznak egy halom gyerek tud belőle enni, meg lesz nekik fűtés, esetleg új zoknit kapnak, hát szerintem sokkal jobb dolog mintsem elkölteni egy olyan problémára ami soha nem is lesz probléma..
Én a saját tesztemet leírtam, ahogy te is, még amikor Dzsimmi kérdezte. Az ilyen sajtós teszetekben sajnos nem nagyon hiszek. Többnyire attól jó vagy rossz kocsi valami, hogy a cég a lapnál vagy a honlapon mekkora hirdető. Vagy zsebbe. Ez a fórum többet ér.
Végül én is valami ilyesmiben maradtam magammal. Első olaj asszem marad 10 ezerig, utána ugye 20 ezer a szervízciklus, oda elviszem, és közötte még mindig lesz egy olajcsere 10 ezrenként.
Abban igazad van, hogy ennek a hatásait remélhetőleg már nem én, hanem egy másik tulaj fogja érezni igazán. De hát olyan szép autó, nem szabad bántani, bár én amúgy nem vagyok egy dédelgetős fajta.
"ennyit tuti javult a minőség az elmúlt évtizedekben"
ez a része biztos igaz, de az is sztem, hogy a jo honda motorok (és az egyéb off is) legalább (nagyobb százalékban) meghibásodik -> végre veszi a hondatulaj a motoralkatrészeket, amit eddig nem tett meg a korábbi generácioknál (4-5-6). fogyasztoi társadalom az anyagi forrás, nem a jo hivnév. az csak elöny.
Ezért mondtam hogy saját vélemény. De az tuti hogy a haverodtol sem vennék autót. Mondjuk azt sem hiszem el hogy ha használod az autót akkor, legyen az akármilyen olaj, 15e km után még ugyanoljan a szine, ugyanaz a kenési teljesitménye stb stb.
köszöni, szép színe van..
oljtól is függ..
pl a castrol rs 7000km után megég, mert egy hulladék trágya olaj, addig egy mobil 1 5w50 15e km után és kellemes tapintású és szép állapotú.
nekem 20e km van előírva, de sűrűbben cserélem (12-15) igaz a szervízkönyvet 20-anként vezettetem a garancia miatt.
azt elhiszem, hogy az olaj minősége meg a motorok is változtak az elmúlt 10 évben.. annyit nem, amit pl egy merci mond hogy 30-35e km után szól hogy fárad az olaj, bár ezt is el kéne hinni mert ott az autó ellenőrzi az olajat (haveromnak 34e km után villant fel a 320-asba hogy olajcsere nemsokára esedékes) de azt elhiszem hogy 10-ről 15-re lehet növelni a csere intervallumot mindenféle károsodás nélkül. ennyit tuti javult a minőség az elmúlt évtizedekben.
Akkor elmondom én is a saját véleményem. A 15-20-30 ezres olajcsere csak azoknak ajánlott akik nagyon hamar le akarják amortizálni a motort. Ha logikusan gondolkodsz a használatttol csak fárad az olaj, és minnél többet mentél vele annál jobban, arról nem is beszélve hogy ugye megég, innentöl már nem lehet jó.
Nekem 10 ezres csereperiódus van irva, de én saját magamtol 5e km-ként cserélem, sokak szerint tök fölöslegesen, de én ezt igy érzem jónak. El sem tudom képzelni hogy nézhet ki egy olaj 15e km után. Azt meg főleg nem hogy egyesek miért pont ezen akarnak spórolni, tudva azt hogy a motor élettartama nagyban az olajtol függ.
egyszerű.. én átlagolom ezeket a hozzászólásokat abból baj nem lehet mert mint kiderült ebből bármelyiket választod baj nem lesz.. tehát az átlagból se..
10ezer körül cserélnék és utána úgy járnék vele hogy 15ezrenként csere, ha nincs extrém terhelésnek kitéve.. ha pl sok hidegindítás etc akkor inkáb 10 ezrenként..
de ezeknek a megkíméléseknek az előnyeit csakis a 2. vagy a 3. tulaja fogja érezni 200e km környékén, tehát semmi para..
túlzásba nem kell vinni, teljesen felesleges, csak az idegeidet ölöd, az idődet töltöd, és a pénztárcádat fogyasztod..
uristen.. 1500 hidegen és 3000 alatt melegen ??
szerintem kérdezz meg egy hozzáértő szakit.
ha belegondolok abba hogy pl emelkedőn mész 2500 rpmel magasabb fokozatban vagy eppen alacsonyabban hogy a motor lazán dalolva forogja a 3500-at melyik a nagyobb terhelés én nem hozzáértően de az utóbbit tartom kímélőbbnek.
persze nem vagyok hozzáértőde érzésre az kellemesebb a motornak, a fogyasztásnak, mindennek.
szerintem tegyen mindenki a saját belátása szerint. Aki attól érzi jól magát, hogy rögtön tapossa, tegye, aki meg 10e után sem, az is Mivel az ember képes maga megteremteni a félelmei tárgyát, ezért ha félsz, h széthajtod, valszeg szét is fogod. És ha nem, akkor nem
Nyilván nem szélsőségekről beszélek.
A 20 ezer marketing.És ha mindenki lecserélné 10 ezernél,nem lehetne annyi új autót csinálni,mert kimennének a világból.
Olvass vissza,már írtunk az első olajról.Abban még lehet apró fémforgács,én nem hagynám benne sokáig.
De tégy belátásod szerint,nagy baj nem lehet attól sem,ha betartod a gyári ajánlást.
Végül is én is egy olyasfajta kompromisszumot találtam ki, hogy ugyan nincs spéci terhelés, de cseréltetetk 10 ezer körül. Csak most meginogtam, hogy ne legyen-e mégis 5000-nél, vagyis most. Például számít valamit az, hogy tél jön?
háááát nekem ez még korai. Nagyon szívesen megcserélném 5000-nél, de szervízkönyv csak nem ír marhaságot. Az előírt kötelező 20ezernél van, de opcionálisan 10ezrenként ha nagyon használva van...szóval most még az a terv nekem hogy olajcsere 8500 km mulva.
2006. november 13. 22:54:19: megválaszolva kisherceg 0 által,
→ #7741 2006. november 13. 22:53:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #7740
Köszönöm a gyors válaszokat!
Összefoglalom az álláspontokat:
1. Eladó (ami ugye egyben szervíz is): 2000-nél olajcsere AJÁNLOTT!
2. Gépkönyv: előírt intervallum (ez ugye 20 ezer) előtt NE!
3. Szervíz 2.: 5000 előtt NE, utána LEHET!
4. Szervíz 3.: 5000 után JOBB a csere!
peace! hidegen 1500 fölé sem forgatom csak üzemin, és akkor is csak nagyon ritkán megy 3 fölé. Hiszek a bejáratásban, a jótanácsban és az igazadban is, csak nem bírok magammal néha.
Az a gáz az egészben, hogy ha úgy lesz ahogy sejtem, akkor amikor a szerelem, a megszokás és szeretet parázsává hamvad, akkor vezetem majd úgy, ahogy most kéne, csak most vagyok vele nagyon boldog és élvezem hogy mennyire megy _ritkán_
Aztán majd imátkozom hogy ne legyen (nálam?) következménye, mert mire kifizetem a 140 Lovat, addigra bőven benne lesz egy csomó km...de majd megkapja ami jár neki karbantartásból.
Ez az olaj dolog engem érdekelne, mert továbbra sem értem. Úgyhogy visszatérnék arra, amit augusztusban kérdeztem - hátha akadnak tapasztaltabbak, újabb okosok. A szervízben ajánlottak egy - ahogy mondták átmosó - olajcserét úgy 2000 környékére, azzal, hogy ez a szervízkönyvbe sem kerül be, csak jó. A gépkönyvben viszont kifejezetten benne van, hogy ne cseréljen olajat az előírt intervallum előtt. Viszont ha más az olaj....? Vagy csak a szervíznek jön jól a plusz biznisz? Nekem most 4900-at mutat az óra, egyelőre az eredeti olaj van benne. Cseréljek, ne cseréljek?
Az enyémben 13.000 km van.1.8 5d.Eddig abszolut semmi jelét nem láttam annak amiket a népítéletekben írnak.A nagy része csupán csak lehúzás, irígység rosszindulat.
A fogyasztásom folyamatosan 7.5 alatt van és teljes csend van a kocsiban.
Az hogy mennyire megy nagyon szubjektív.
Korábban mazda mx3 volt 1.8 v6 motor, az nagyon szépen pörgött, de ez szerintem gyorsabb.
3-ban pont 147 a vége.Egy pillanatra beleszalad a 149-be is de a dadogástól visszaesik oda.A vége azt hiszem 217, bár ezt is csak hasonszőrű tulajok elmondásaiból tudom.(Én még sosem láttam a sajátomon világítani a "REV" nevű ledeket)
Okés, okés!
Mind neked mind Bocikának írom, hogy nem vitát szeretnék ezzel nyitni vagy leb***ást! Semmi beleszólásom a kocsitok használatához, ezért is írtam, hogy mindenki maga dönti el, hogy mennyit járatja be. Én csak azért ragaszkodtam a 3000-hez, mert többen is azt javasolták (szerelőm, barátok) és még ugye a hidegindítás utáni procedúra is ide tartozik (nem hajtom akkor sem, míg fel nem melegszik).
Írok ellenpéldát is, saját fateromat, aki 10 ezer km-ig járatja be az új autóit, na az már nekem is sok lenne! Persze azért ez nem azt jelenti, hogy akkor 10 ezer km-en keresztűl csak 100-al megy 3000-en. Olyan 4000-nél elkezdi emelni a fordulatot és 1000 km-enként 500-at emel. Persze egyszer-kétszer ő sem bírta ki, bár a 60-70 lovas autókból nincs mit kitaposni szinte.
Ja igen, ha már írtad, hogy Te előtte egy gyengébb kocsiból ültél át a Civicbe, ami 40%-al erősebb, akkor én mit szóljak, előtte lévő Fiestám 70 lovas volt és 160-ba ültem át. Ha jól számolok, akkor ez több mint 100%-al erősebb!
Szóval csak azért csodálkoztam, hogy ennyi km után már hajtod, de akkor ezek szerint nem mindig és így a helyes!
Szia!
Azt szeretném kérdezni, hogy a hütőrácsot hogyan szerkesztetted bele?
Ma jött meg az enyém is, de elég érdekesen áll pedig ugyan olyan mint a tied!
A gyáriból kell valamit átalakitani?
Előre is köszi segítséged
Mivel ez nem magyar specialitás, hanem a munkafolyamat része melyet a japcsik dolgoztak ki (erre a műveletre külön embereket alkalmaznak) így majdnem az életemet merem rá tenni hogy bizony ilyet a tied is kapott.
Kulonben ami eszembe jutott a bejáratás etc-ről. en anno azért lettem hondás mert ismerősöm 92-ben vett egy vti-t vadi ujat.. (vagyis akkor még a szülei de anyukája is lazán gyorsulgatott a városban)
200e kmt tettek bele, nem egyszer hidegen téli -10 fokban indítva egyből tiltásig forgatva saját szememmel láttam.. namost utána eladták, az eladás kb 6-7 éve volt, a srác haverja ismeri az uj tulajt a kocsi még nem eszi az olajat, és én is par havonta látom a városban a gépet tolják neki mint a diszno.. nem tudom mennyi lehet benne de 250-270e tuti, semmi baja.
Szóval nem kell a bejáratást túlmisztifikálni, mondhatni esélyed sincs hogy míg a gép nálad van a motorjához kelljen nyúlni ha olajat cseréltetsz rendszeresen..