köszöni, szép színe van..
oljtól is függ..
pl a castrol rs 7000km után megég, mert egy hulladék trágya olaj, addig egy mobil 1 5w50 15e km után és kellemes tapintású és szép állapotú.
nekem 20e km van előírva, de sűrűbben cserélem (12-15) igaz a szervízkönyvet 20-anként vezettetem a garancia miatt.
azt elhiszem, hogy az olaj minősége meg a motorok is változtak az elmúlt 10 évben.. annyit nem, amit pl egy merci mond hogy 30-35e km után szól hogy fárad az olaj, bár ezt is el kéne hinni mert ott az autó ellenőrzi az olajat (haveromnak 34e km után villant fel a 320-asba hogy olajcsere nemsokára esedékes) de azt elhiszem hogy 10-ről 15-re lehet növelni a csere intervallumot mindenféle károsodás nélkül. ennyit tuti javult a minőség az elmúlt évtizedekben.
Akkor elmondom én is a saját véleményem. A 15-20-30 ezres olajcsere csak azoknak ajánlott akik nagyon hamar le akarják amortizálni a motort. Ha logikusan gondolkodsz a használatttol csak fárad az olaj, és minnél többet mentél vele annál jobban, arról nem is beszélve hogy ugye megég, innentöl már nem lehet jó.
Nekem 10 ezres csereperiódus van irva, de én saját magamtol 5e km-ként cserélem, sokak szerint tök fölöslegesen, de én ezt igy érzem jónak. El sem tudom képzelni hogy nézhet ki egy olaj 15e km után. Azt meg főleg nem hogy egyesek miért pont ezen akarnak spórolni, tudva azt hogy a motor élettartama nagyban az olajtol függ.
egyszerű.. én átlagolom ezeket a hozzászólásokat abból baj nem lehet mert mint kiderült ebből bármelyiket választod baj nem lesz.. tehát az átlagból se..
10ezer körül cserélnék és utána úgy járnék vele hogy 15ezrenként csere, ha nincs extrém terhelésnek kitéve.. ha pl sok hidegindítás etc akkor inkáb 10 ezrenként..
de ezeknek a megkíméléseknek az előnyeit csakis a 2. vagy a 3. tulaja fogja érezni 200e km környékén, tehát semmi para..
túlzásba nem kell vinni, teljesen felesleges, csak az idegeidet ölöd, az idődet töltöd, és a pénztárcádat fogyasztod..
uristen.. 1500 hidegen és 3000 alatt melegen ??
szerintem kérdezz meg egy hozzáértő szakit.
ha belegondolok abba hogy pl emelkedőn mész 2500 rpmel magasabb fokozatban vagy eppen alacsonyabban hogy a motor lazán dalolva forogja a 3500-at melyik a nagyobb terhelés én nem hozzáértően de az utóbbit tartom kímélőbbnek.
persze nem vagyok hozzáértőde érzésre az kellemesebb a motornak, a fogyasztásnak, mindennek.
szerintem tegyen mindenki a saját belátása szerint. Aki attól érzi jól magát, hogy rögtön tapossa, tegye, aki meg 10e után sem, az is Mivel az ember képes maga megteremteni a félelmei tárgyát, ezért ha félsz, h széthajtod, valszeg szét is fogod. És ha nem, akkor nem
Nyilván nem szélsőségekről beszélek.
A 20 ezer marketing.És ha mindenki lecserélné 10 ezernél,nem lehetne annyi új autót csinálni,mert kimennének a világból.
Olvass vissza,már írtunk az első olajról.Abban még lehet apró fémforgács,én nem hagynám benne sokáig.
De tégy belátásod szerint,nagy baj nem lehet attól sem,ha betartod a gyári ajánlást.
Végül is én is egy olyasfajta kompromisszumot találtam ki, hogy ugyan nincs spéci terhelés, de cseréltetetk 10 ezer körül. Csak most meginogtam, hogy ne legyen-e mégis 5000-nél, vagyis most. Például számít valamit az, hogy tél jön?
háááát nekem ez még korai. Nagyon szívesen megcserélném 5000-nél, de szervízkönyv csak nem ír marhaságot. Az előírt kötelező 20ezernél van, de opcionálisan 10ezrenként ha nagyon használva van...szóval most még az a terv nekem hogy olajcsere 8500 km mulva.
2006. november 13. 22:54:19: megválaszolva kisherceg 0 által,
→ #7741 2006. november 13. 22:53:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #7740
Köszönöm a gyors válaszokat!
Összefoglalom az álláspontokat:
1. Eladó (ami ugye egyben szervíz is): 2000-nél olajcsere AJÁNLOTT!
2. Gépkönyv: előírt intervallum (ez ugye 20 ezer) előtt NE!
3. Szervíz 2.: 5000 előtt NE, utána LEHET!
4. Szervíz 3.: 5000 után JOBB a csere!
peace! hidegen 1500 fölé sem forgatom csak üzemin, és akkor is csak nagyon ritkán megy 3 fölé. Hiszek a bejáratásban, a jótanácsban és az igazadban is, csak nem bírok magammal néha.
Az a gáz az egészben, hogy ha úgy lesz ahogy sejtem, akkor amikor a szerelem, a megszokás és szeretet parázsává hamvad, akkor vezetem majd úgy, ahogy most kéne, csak most vagyok vele nagyon boldog és élvezem hogy mennyire megy _ritkán_
Aztán majd imátkozom hogy ne legyen (nálam?) következménye, mert mire kifizetem a 140 Lovat, addigra bőven benne lesz egy csomó km...de majd megkapja ami jár neki karbantartásból.
Ez az olaj dolog engem érdekelne, mert továbbra sem értem. Úgyhogy visszatérnék arra, amit augusztusban kérdeztem - hátha akadnak tapasztaltabbak, újabb okosok. A szervízben ajánlottak egy - ahogy mondták átmosó - olajcserét úgy 2000 környékére, azzal, hogy ez a szervízkönyvbe sem kerül be, csak jó. A gépkönyvben viszont kifejezetten benne van, hogy ne cseréljen olajat az előírt intervallum előtt. Viszont ha más az olaj....? Vagy csak a szervíznek jön jól a plusz biznisz? Nekem most 4900-at mutat az óra, egyelőre az eredeti olaj van benne. Cseréljek, ne cseréljek?
Az enyémben 13.000 km van.1.8 5d.Eddig abszolut semmi jelét nem láttam annak amiket a népítéletekben írnak.A nagy része csupán csak lehúzás, irígység rosszindulat.
A fogyasztásom folyamatosan 7.5 alatt van és teljes csend van a kocsiban.
Az hogy mennyire megy nagyon szubjektív.
Korábban mazda mx3 volt 1.8 v6 motor, az nagyon szépen pörgött, de ez szerintem gyorsabb.
3-ban pont 147 a vége.Egy pillanatra beleszalad a 149-be is de a dadogástól visszaesik oda.A vége azt hiszem 217, bár ezt is csak hasonszőrű tulajok elmondásaiból tudom.(Én még sosem láttam a sajátomon világítani a "REV" nevű ledeket)
Okés, okés!
Mind neked mind Bocikának írom, hogy nem vitát szeretnék ezzel nyitni vagy leb***ást! Semmi beleszólásom a kocsitok használatához, ezért is írtam, hogy mindenki maga dönti el, hogy mennyit járatja be. Én csak azért ragaszkodtam a 3000-hez, mert többen is azt javasolták (szerelőm, barátok) és még ugye a hidegindítás utáni procedúra is ide tartozik (nem hajtom akkor sem, míg fel nem melegszik).
Írok ellenpéldát is, saját fateromat, aki 10 ezer km-ig járatja be az új autóit, na az már nekem is sok lenne! Persze azért ez nem azt jelenti, hogy akkor 10 ezer km-en keresztűl csak 100-al megy 3000-en. Olyan 4000-nél elkezdi emelni a fordulatot és 1000 km-enként 500-at emel. Persze egyszer-kétszer ő sem bírta ki, bár a 60-70 lovas autókból nincs mit kitaposni szinte.
Ja igen, ha már írtad, hogy Te előtte egy gyengébb kocsiból ültél át a Civicbe, ami 40%-al erősebb, akkor én mit szóljak, előtte lévő Fiestám 70 lovas volt és 160-ba ültem át. Ha jól számolok, akkor ez több mint 100%-al erősebb!
Szóval csak azért csodálkoztam, hogy ennyi km után már hajtod, de akkor ezek szerint nem mindig és így a helyes!
Szia!
Azt szeretném kérdezni, hogy a hütőrácsot hogyan szerkesztetted bele?
Ma jött meg az enyém is, de elég érdekesen áll pedig ugyan olyan mint a tied!
A gyáriból kell valamit átalakitani?
Előre is köszi segítséged
Mivel ez nem magyar specialitás, hanem a munkafolyamat része melyet a japcsik dolgoztak ki (erre a műveletre külön embereket alkalmaznak) így majdnem az életemet merem rá tenni hogy bizony ilyet a tied is kapott.
Kulonben ami eszembe jutott a bejáratás etc-ről. en anno azért lettem hondás mert ismerősöm 92-ben vett egy vti-t vadi ujat.. (vagyis akkor még a szülei de anyukája is lazán gyorsulgatott a városban)
200e kmt tettek bele, nem egyszer hidegen téli -10 fokban indítva egyből tiltásig forgatva saját szememmel láttam.. namost utána eladták, az eladás kb 6-7 éve volt, a srác haverja ismeri az uj tulajt a kocsi még nem eszi az olajat, és én is par havonta látom a városban a gépet tolják neki mint a diszno.. nem tudom mennyi lehet benne de 250-270e tuti, semmi baja.
Szóval nem kell a bejáratást túlmisztifikálni, mondhatni esélyed sincs hogy míg a gép nálad van a motorjához kelljen nyúlni ha olajat cseréltetsz rendszeresen..
anno voltam suzuki gyárlátogatáson.
a kocsi elkeszul utolso allomas a probapad..
kövér ember bepréseli magát, beindítja majd 1 másodperc mulva tiltásig forgatva kínozza.
Na most ezek után ha valaki azt mondja hogy ne pörgessük 2500 fölé az nem látta még ezt a tesztet..
ami logikus.
nem tolod neki mint 1 ökör, de nem is alacson fordulaton hajtod szegényt..
tartósan mondjuk ne menj 130-al hanem gyorsíts lassíts, előzgess, autózz vele.. ilyenkor változik a hőmérséklete az égéstérnek kis mértékben és egyenletesebb "bekopást" érsz el..
99%ban a modern motoroknál még erre sincs szükség, de a régebbi motoroknál ez volt az ajánlott úgyhogy te is tegyél így szerintem..
Én baromira azt gondolom, hogy igazad van a bejáratással kapcsolatban.
Van pár gondolatom amit azért megosztok:
- Kereskedő azt mondta 1000ig kell csak kimélni (lehet hogy csak a szervíznek csinálja a melót, de a szervízkönyv is ezt mondja)
- Ez az autó 7%-al könnyebb, és 40%-al erősebb mint az előző autóm...szerinted kibirom hogy nem forgatom meg???
- én általában nyugis...nyomatékból vezetős vagyok, tehát igazából simán elmennek napok, hogy nem megyek 2500 fölé (6. ban 100km/h)
...de néha ugye élvezkedem. Isten és a szerelő bocsása meg nekem!
nekem 19300 km van a gépben.
nem zörög, megy mint állat, 8,1 az átlagfogyasztás, úgy hogyha csak tehetem leszabályzásig tolom neki még 3-ba is, olajat a 19300 km alatt 1 litert evett ami nem probléma ilyen teljesítmény mellett.
Semmi, de semmi bajom nem volt vele, még egy izzót se cseréltem. (a meganomon eddigre már körbeértünk a kocsin izzócserével!!)
jól össze van rakva, egy öröm vele menni.
5 ajtós.
méghogy nem megy....
2ezres díseleket megeszi reggelire, mind lecsoffad mikor 3 ba berakom és 150-ig tolom neki.
(320d BMW--hez még nem volt szerencsém )
persze mielőt a sok VTI CTR NSX meg S2k tulaj leszúrna, tudom hogy ez nem sportautó, de akkor is kurvajó az a 8,9 sec 0-100-ra. pláne nekem.
t
1400 km van a kocsidban , még bejáratós és már 4-5 ezer rpm?
Az autógyártók sajna tényleg arra biztatják az embereket, hogy nem kell bejáratni, de ez a valóságban nem így van. Mikor meggyűrűzték a kocsimat, tehát dugócsere nem volt és a blokk sem volt új akkor is legalább 3000 km-t mentem max 3 ezer rpm-el és csak utána kezdtem óvatosan emelni a fordulatot, de ezt mindenki maga dönti el. Én sajnálom az új autókat, amikor kiállnak ellenem versenyezni és nyomják amíg tudják, aztán még javában bejáratós!
2006. november 13. 13:52:47: megválaszolva mitokde 0 által,
→ #7713 2006. november 13. 13:52:09: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #7711
Szia.
Látom!!! -Szép. vagy nem? Sajnálom.
Sztem nemkapott ez olyaqn nagyot, h csúnyán torzuljon a nyúlvány.
Amúgy tudok segíteni a javításban is. Van pár ügyeskezü lakatosom! Nem drágák.
Küldök pv.
Nehogymár ebben a fórumban is az terjengjen, hogy szar az új civic!!!!
Ugye ezt azért Ti sem gondoljátok komolyan???
A népítéletes beírások nagyrésze kamu, ezt sokhelyen kitárgyalták.
Kérdezgess igaz tulajokat (persze tényleg nincs még olyan sok, hogy ebbe a fórumba is állandóan tanyázzon egy pár, de azért van néhány tapasztalat)!
17e km van az új 5ajtós civicembe június óta. Bpen vezetem többnyire. Számomra hibátlan ez az autó. Én ennyire tárgyat még nem szerettem. Vágytam rá mióta először megláttam, és szenvedélyesen szeretem és tisztelem azóta mióta magaménak tudhatom. Előtte volt 6gen és 7gen civicem is.
Ezen a hibák amelyeket felsorolsz hitem szerint egy-egy példányban előfordulhatnak, de időnként és külön-külön!! Nem minden autó és nem hiszem, hogy halmozottan.
Ezek bagatell hibák ahhoz az örömhöz és jó érzéshez képest, amit napról napra nyújt ez az autó.
Könyörgöm haggyjatok némi időt ennek az autónak a megismerésére is! Nincsenek elhallgatni való hibái. Lehet róla beszélni és véleményeket formálni, de kerüljük a rossz általánosításokat...
nincsmit! Spoilert fontold meg...107ezer alapozva, és akkor még fújni kell és feltenni.
Nem tudom, hogy anyósülést lehet-e emelhetővég tenni, jópénzért biztos azt is, de az nincs az extralistámon. Ha akarod elküldöm mailban, csak irj, hogy tudjam a cimed. Az enyém dezso.mitok kukac gmail.
2006. november 12. 23:18:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #7701