sokmindent lehet csinálni, szivósortuning, hengerfej tuning, henger+hengerfej sikolás,
esetleg a "ram air/torló levegőnyomás" felhasználása(talán ér valamit), minden tuning után utánna lehetne húzni az ecu-t, mert pl ha teszel rá egy nagy nyitott kipufogórendszert akkor már érdemes sztem egy csippet is beletenni.
Minét több mindent alakítasz a kocsin annál jobban érdemes csippelni.
igen 56-os a pillangója. azért gondoltam a cserére, mert ugye nagyobb pillangón könnyebben tud bemenni a levegő+egyéb módosítás után még fordulatot is akarok emelni.
Dpfi pillangójától biztos, hogy nagyobb kellene neki, sztem jelenleg ez nekem egy szűk keresztmetszet, a teljesítmény görbémen is ugy látom, hogy 5500rpm felett már nagyon törik lefelé. Sztem itt már nem tud elég levegő menni a motorba. Ezért akarok 1.6os HF-et + szívósort. Esetleg még a HF-t kibővíttetni + szívósort felpolíroztatni (de ez nemhiszem hogy megcsinálom).
A vti-k-re is szoktak integra pillangót tenni, bár a vti-é alapból nagyobb min 56os. 58as asszem.
aham thx.mindig tanul uj dolgot az ember,ha egy verdán kicserélteted kipuff rendszert,teszel be egy szüröt mit tudsz teljesimény növelés érdekében tenni,itt olyan dolgokra gondolok ami nem parasztvakitás
DPFI-MPFI swap: Dual Port Fuel Injection - Multi Port Fuel Injection
Magyarul a dupla központi injekoros szívósor lecserélése hengerenkénti injektoros szívósorra.
Ez a lépés külföldön egy alaplépés azoknak akik d15B2-t akarnak tuningolni.
De rá lehet tenni az 1.6-os szívósort az 1.3-as 5gen civicre is. Külföldi barátaink ezzel a szivósorral azt irjár, hogy akár 90LE-t is el lehet érni. Bár nagy szivás+sok munka rápakolni...
2006. április 26. 10:58:31: megválaszolva Andrew 0 által,
→ #514
"5. Valahogyan nagyobb pillangót tenni az SI szívósorra"
Nem azt írtad lejjebb hogy 56-os pillangószelep van rajta ? Az bőven elég , ha egy 7000 felett forgó 2.0-ás motorra is elég 165 lóerőhöz. Azt felesleges kicserélned. Pár mérésen túl vagyok már hogy mi számít és mi nem.
Dokumentálok mindent, csak nemsok időm van megcsinálni a dolgokat. Tudod jól, hogy az MPFI swap-ot is már rég óta meg tudnám csinálni(már egy ideje megvan minden hozzá), csak eddig időm nem volt.
2006. április 26. 09:59:58: megválaszolva Andrew 0 által,
→ #510
ha készlesz a kocsim, akkor a DPFI-MPFI swap után motortuning projekt következik. Most még az infókat gyűjtöm. Nem versenyautó lesz, hanem csak a magam örömére akarom megépíteni. Ha elbaszom van mégegy motorom...
Szóval:
1. DPFI-MPFI swap
2. Csapágyak, gyűrűk(ha kell), stb kicserélése hogy bírják a tuningot.
3. 1.6ESI hajtókarok (ezek erősebbek mint a d15b2-é?, vagy valami erősebb hajtókar mint a gyári)
4. 1.6ESI hengerfej, és szeretném 1.5vtec-re megcsinálni.
5. Valahogyan nagyobb pillangót tenni az SI szívósorra
6. Ha ez mind kész és nem lesz elég akkor tervben van a turbósítás projekt....
De előbb még talpra kell állítanom az autót. Meg amiket leírtam sem 1000ft-ba fognak kerülni. Tehát csak szépen sorjában. Az MPFI swaphoz megvan minden, utánna a többihez ha meglesz minden akkor megy az is rá!
jójó, akkor lemérem, csak most akartam tudni a méretét. Mert ugye az 1.6SI szivósoromna 56mm-es pillangója van. A DPFI ugy emlékszem jóval kissebb. csak kiváncsi vagyok mennyivel.
Majd este akkor szétszedem...
aha tuningolsz az elve valamiylen szinte nkihatással van motorra,igy az élettartalmát befolyásolja,bmilyne dobot letudnak nekd gyártani ami elfér rexben,vagyis lehet,hogy 50 cm hossz ude megvan az átmenés,rajta,probálj meg sulyt csökenteni(potkerék,hátso ülés sor,kalap tarto,müanyagok,
illetve ami motorba nem kell klima és hasonlok.50 es rendszer jó,és szelepek nem fognak be égni csak akkorr ,ha 2 hétig folymatosan tiltásban pörgeted megállás nélkül,vedd fel a kapcsolatot egy kipuffogossal neten sok van és ök minden kérdésedre választ adnak,az gond,hogy honda és honda is között van különbség, ami jó az egyiken leht ,ront másikon ezért nehez meghatározni mi jo a te verdádhoz.
Most reg.eltem magam, mert lattam, hogy hozzaerto userek vannak itt & nekem is lenne nehany kerdesem.
Nemrég vettem egy Honda CRX (2.gen) ED9-est (jol irom?) 1.6 16v 125Le
És szeretném idővel valami kissebb gyorsuló autóvá fejleszteni. (de csak finoman, hogy utcai használatban is maradhasson.)
Milyen kipuff rendszert javallatok?
En a gyari leomlot egyenlőre meghagyom (penzhiány miatt) végigvinnék egy 50-es csövet és egy 50-es átmenő dobot raknék a végére (keresztbe, amekkora befér).
Mit szoltok az 5letemhez? Nem lesz túl nyitott? Nem fognak beégni a kipuff szelepek? Nem szeretném ilyen miatt tönkrevágni a mociját.
Előre is köszi a segítséget.
Üdv:
Bobo
2006. április 26. 08:48:01: megválaszolva Andrew 0 által,
→ #501
Ez akkora hülyeség..... Ezek szerint az összes 1,2 es jobbat ment mint a 1,4-1,6 kategória gépei
Ha csak az eredményhirdetésből vontátok le ezt a következtetést akkor mondok +1 poént: az egyik motoros kategória 1-2-3 helyezését ugyanaz az ember nyerte...... ugyanazzal a motorral
Ha az albea lett a 2. akkor miért nem vette át a díját??? Erről a dbreceni akármiről nem érdemes több szót ejteni és következtetéseket levonni.
chipet irni mérés nélkül nem lehet.az hogy mégis igy kell mert senki nem fizeti meg a mérést az nem aza én saram.
viszont az afr témához.
azért nem kell feltétlen hinni az afr nek mert ha nagy tengely van a motorban akkor valszeg ngy lessz az összenyitás is.ezért egyáltalán nem biztos hogy a mért afr-böl bármerre is el tudsz indulni.
motort a legnagyobb teljesitményre szoktunk progizni és csak elvétve kukkantok bele az afr logba.
Ha valaki nem értené az előzőt , az a lényeg hogy jó programot csak AFR mérő segítségével lehet csinálni, ha nincs akkor az esetek többségében szar az eredmény, és a szerencsén múlik ha néha sikerül naggyábol eltalálni valamit. Hetente méregetek mások által elkövetett baklövéseket.
Fasza ez a topik, megy a ködösítés meg az okoskodás, mindenki maradjon annál amihez ért !
Én a mérőpadnak és az AFR mérőnek meg az EGT mérőnek hiszek. Ha egymás után hajszálra pontosan le lehet mérni egy autót ugyanakkora teljesítménnyel úgy hogy nem változtatok semmit, akkor az a mérési eredmény engem kielégít. Ha pedig a harmadik mérésnél egy csippes verzióban mérek és szarok az AFR adatok és gyengébb a teljesítmény akkor azt is elhiszem hogy az a chip nem jó. Márpedig eddig csak ilyet mértem, HONDA témában két csippes is tevékenykedik, egyik itt a fórumon másik meg a kársztájlingon (azért ide is benézett már több kevesebb sikerrel). Egyik rosszabb eredményeket produkál mint a másik, látszik hogy így nem lehet ezt a tevékenységet korrekten csinálni, mert nincs két egyforma motor.
Csak 3 éve kezdtél Hondázni, mert az akkori (és nem buta) könyv?
Azé szerintem a régi EK-m se volt azért olyan szar akkoriban.
A nagy titkolózás csak itthon jellemző, kint csak azon a szinten ahol 10s alatt futják a 1/4-ed mérfőldet szívó géppel pl.
Reméljül Pelyvinek beállítod faszán, ez mán hozzáállás...
Hy mindenkinek!Nem tom ,hogy ez e a megfelelő topic,hogy a következőket leírjam ,ha nem akkor bocsi.
Ma hallottam egy szerintem nagy badarságot:Állítól Debrecenben volt vmi országos gyorsulási mostanában és innen a környékről volt ott egy fiat albea 1200ccm mocival és azt mondták,hogy 1,2 es kategóriában ,kikapott,de 1,4 és 1,6 ban 2. lett.Jelzen a motorja gyári és még állítólag a VTI-ket megette 1/2 mérföldön.
Ezt én lehetetlennek tartom,de ki tudja írjatok véleményt!
2006. április 25. 13:31:24: megválaszolva PelyV(T)i + által,
→ #495 2006. április 25. 07:25:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #485 2006. április 24. 22:13:42: megválaszolva Veinert 0 által,
→ #477