Ez nem igaz, én GY F1-el voltam kétszer már a Ringen egy-egy órára, és nagyon jól fogott, és nem kopott el 3 kör alatt! A fékem annál inkább Egyébként az igaz, hogy elég lágy guma, de ettől tapad is rendesen. Természetesen érzékeny az ültetésre és rossz futóműbeállításra, de ez minden lágy keverékű gumira igaz.
2006. február 9. 08:06:44: megválaszolva magger 0 által,
→ #126 2006. február 8. 20:05:26: megválaszolva Bally + által,
→ #118
Jobb hátsó kerekem kedvenc játéka hogy szökdösik belőle a levegő,ennek örömére 0.3-as nyomás van benne...mit csináljak vele?Beviszem gumishoz kb. mire számítsak?Megmondja hogy dobjam ki,vagy megcsinálja nekem 5 kilóból?
(A felni és a gumi között szökik a levegő,nem tudom mi a ****-ért)...
Szia Csoki!
A gumik szelepének minőségéről mi a véleményed? Van két transitom az egyiken többször volt már defekt, de mint kiderült a szelepek mentek tönkre. Ebből is van jobb és roszabb minőség?
Most télen vettem uniroyal rainsport 1 gumikat a civicre (nyári esőgumik), ha jól rémlik 17000 volt akciósan, mert ugye tél van. mérete 195/50 r15. Eddig jónak tűnik. Egyébként szerintem ha olyan gumit akarsz ami esőben jó az uniroyal kitűnő. A sprinteremen van nyári esőgumim nem igazán ül fel. úgyhogy idén újra az lesz.
Egyszerre több témát feszegettem a hozzászólásomban, most megpróbálok egyet kifejteni.
A netes vásárlással nekem az a legnagyobb bajom hogy ott lehet szinte mindent venni, viszont vannak olyan dolgok amiket nem lehet rögtön felhasználni, ilyen például egy gumiabroncs is. Egy fényképezőt vagy szemüveget vagy hasonlót megvesz az ember, megérkezik és kicsomagolás után használható. A gumihoz meg kell egy felszerelő műhely is, emelővel, beállási lehetőséggel, szerelőgéppel meg centírozógéppel . Szóval a lényeg az hogy az elmúlt években változott a szituáció ebben a témában, először megjelent a gumi a METRO polcain, majd a TESCO és már az éjjel-nappali kis abc-ben is lassan árusítják "hozzáértő" emberek. Újabban megjelent az interneten is a gumiárusítás. Viszont eddig mi gumisok a gumieladásból és a szerelésből éltünk, és a szerelési díjak alacsonyak voltak. Engem nem érdekelne hogy ki hol veszi a gumiját akkor ha a felszerelésért megfelelő összeget kapnánk amiből egy vállakozást és egy műhelyt fenn lehetne tartani, viszont nem ez a helyzet mert az emberek furcsán néznének ha hirtelen megemelkednének jelentősen a szerelési díjak. Én megértem hogy általában senkit nem érdekel az hogy másnak mi a jó és kevesen veszik figyelembe a hazai termékeket meg a helybeli vállalkozások érdekeit, mindenkit az ÁR érdekel (egyébként engem is) .
Lehet hogy egy ilyen gumik.com-nak sokkal keveseb a költsége , és egy 45nm-es helységből két számítógéppel irányítják az egész vállalkozást és nem is értenek a gumihoz csupán a logisztikához.
Szóval előbb utóbb el kell majd dönteni hogy egy helyi vállalkozást támogatunk vagy egy németet, ha ez igy folytatódik akkor meg fogunk tizedelődni és a köcsög multik majd jól lekaszálják a hasznot és nem lesz munkánk se meg pénzünk se.
A gumis tevékenység szezonális egyébként, olyan mint az idegenforgalom nyáron, aki abból akar megélni annak egy évben 2-3 hónap munkája van és akkor kéne annyit keresnie hogy a holtidőben fenn tudja tartani a műhelyt, és ezt szerelésből nem lehet megcsinálni mert akkor 10000 ft-ért kéne egy gumit szerelni. Ezért próbáltunk mi is a holtidő kitöltésére valami mást is kitalálni, de a tuning és a teljesítménymérés is hasonló irányban megy mint a gumi, netről megveszik a csippet meg a tuningot aztán a fenekükkel meg a hátukkal lemérik a lóerőt, és tüdővel meg orral az AFR-t.
Itt tartunk mi magyarok, a hülyeségnek van a legnagyobb kultúrája !
Bocs a kirohanásért, nem neked szólt. A rendszert meg a politikát hibáztatom mert az kényszeríti ebbe az embereket.
Én a gumi 2-őt venném. Esetleg az 1-et. A 3-at nem, arról egy ismerősnek nem volt annyira jó tapasztalata. Falkenem volt, nem volt rossz. Az ECSTA új fejlesztés, esőben biztosan jó.
2006. február 8. 17:58:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #107 2006. február 8. 17:46:08: megválaszolva tschokker + által,
→ #105
Hankook és Marshall gumák? Egyébként a Nankang lenne az amit még rá mernék rakni a kocsira, de lehet, hogy megérné az a plusz 6k egy Kumho 712 szettért. Kissé tanácstalan vagyok, ezért is szeretném minél több ember véleményét meghallgatni, mérlegelni, aztán dönteni.
NANKANG NS II gumikat már adtunk el és szereltünk meg centíroztunk, jó minőségűnek tűnik nem volt gond még vele, viszont nem túl régóta és nem túl nagy darabszámban fordult elő nálunk.
WANLI nem tudom milyen, nem volt még "szerencsém" hozzá. FULDÁT nem szeretem , szinte csak rossz emlékek fűződnek hozzá.
2006. február 8. 19:30:00: megválaszolva st185 0 által,
→ #114 2006. február 8. 17:15:10: megválaszolva Vincent + által,
→ #99
De nem ám...
Minél beljebb van a felniagy, vagyis minél kisebb az ET, annál hamarabb éri el a kerékagyat, vagyis a felni annál kijebb lesz, minél kisebb az ET.
Ha nagy az ET, a felniagy kijebb van, később éri el a kerékagyat, így az egész kerék beljebb lesz, kisebb a valószínűsége, hogy ki fog lógni...
Ezt szerintem minden 7.gen Accordos kiszámolgatta anno, mikor 7-8"-os felniszélességről ábrándozott, és rájött, hogy az 55-ös ET ritka mint a fehér holló.
2006. február 8. 17:13:00: megválaszolva DExT3R + által,
→ #98
Bár nem engem kérdezel, de ezek az olcsó kínai licenc-gumák a Yoko AWS stb. mintázatai. A keverékeik minőségéről nincs fogalmam, majd Csoki megmondja a frankót!
Akkor téged, mint hozzáértőt kérdezlek meg, hogy nekem mit ajánlanál 20k alatt 215/40R16 méretben. Eddig Fulda Carat Extremo volt a kocsin, de nem éreztem túl jónak. Nem éreztem kellően ragaszkodónak az úthoz . A gumik.com-on van egy néhány számomra ismeretlen márka is: Nankang, Wanli (ennek mintája hasonló a yoko avs-hez). A Kumho 712-t kifejezetten tetszetősnek találom, de az ECSTA sem rossz. Leginkább nem nagy sebességű autózásra, rajtolásra kellene, hanem kanyarstabilitásra, kopásállóságra. és sajna karkaszgyilkos vagyok mert nem függőlegesben áll a karkasz, mivel 9 coll széles a felnim, de csak 215-ös gumát tudok a kerkjárati ívbe szuszakolni.
A netes vásárlást illetően igazad van Csoki, viszont ne feledd, hogy azért régebben a hazai nagyker árak brutál mértékben voltak távol a valóságtól...
Mi meg fizethettünk.
Ma már kőkemény piaci verseny van, látszik is az árakon. Csak a hülye (bocs) vásárol az ún. listaárakon.
Jazzen 42-45e körül ment el. Közepesen lágy, jó hőelvezető, ún. termokeveréke van. Havernek vti-n van, tán 205-45-16-ban és nagyon elégedett vele ő is.
Én egyébként Bridge és Yoko Advan párti vagyok....
A középkategóriából pedig Falken, esetleg BF Goodrich A koreaiakat nem ismerem, némelyik állítólag egész jó...
MARSHAL-t 6 éve árulunk és az egyik legmegbízhatóbb gumimárkák egyike téliben és nyáriban egyaránt, KUMHO is jó meg a FALKEN hogy a középáras kategóriákat emeljem ki. Sokszor egy drágább gumi nem tud annyival többet mint amennyivel drágább, és egy nagyon olcsó nem annyival olcsóbb mint amennyivel szarabb vagy gyengébb. Gumisként nekem lényeges hogy se nekem se az ügyfélnek ne legyen gondja a gumival ! Szerencsére az utóbbi 9 évben nem volt sok reklamálós ügyfelünk !
gumik.com-on ha valaki vásárol vagy bárhol interneten akkor ott nincs személyes kapcsolat, vagy ez érvényes vásárban vett használt gumira ,nem lehet visszamenni reklamálni, nem ott szerelik fel és ki sem centírozzák. Tehát akár szart is árulhatnak, legfeljebb aki egyszer befürdött az nem vásárol többet. Szerintem a gumivásárlás az egyik legbizalmibb dolog, mivel ha valaki autóban ül és halad akár 50-nel vagy 150-nel akkor minden pillanatban az élete is függhet tőle hogy mi van az autója négy kerekén. Van olyan gumi ami szétszakad 100-as tempónál egy kisebb kátyuban kanyarodás közben és árokban végzi az autó vagy egy fán, és ugyan ezt a kátyut zokszó nélkül elviseli egy másik gumi akár 10-20 alkalommal is.
A hülye gumiteszteket meg felejtsétek el amik újságokban vagy neten vannak , mert egyoldalúak részrehajlóak és egyfajta autón egyfajta állapotú gumikat tesztelnek le. 10-20 ezer km futásteljesítmény után teljesen megváltozna a sorrend, elsőkből utolsók lennének és fordítva.
Fene...A Ringen gyakorolni lehet, ha észnél vagy, jó tapsztalatokat szerezhetsz, biztonságos körülmények között. Igaz, hogy gumi, fékbetét, tárcsa bánja...
ja meg van itt az ET kérdés h pl. az enyémre 45ös kell ill. van irva namármost én alig láttam ekkorát vagy csak kissebbet v nagyobbat.azt tudom h minél kissebb az ET annál beljebb van,de ez mennyiben térhet el?szal nem gáz ha mondjuk ET38as felnit veszek?
2006. február 9. 10:16:03: megválaszolva Pörzsi + által,
→ #134 2006. február 8. 16:36:28: megválaszolva barko 0 által,
→ #91 2006. február 8. 14:19:12: megválaszolva CTDpeti + által,
→ #79
meiket érdemes?-Toyo-PROXES T1-R 195/50 R15 82V felnivédőperemmel
Toyo-PROXES CF 1 195/50 R15 82H felnivédőperemmel
Yokohama-AVS SPORT 195/50 R15 86V RF
azt tudom h a Toyo gumik azok kicsit keményebbek mint a Yokohamák,de nem lenne tul használva szal nemfogok menni vele oan 100k km-ert 1 év alatt,szal átlagos használatra kőne ami sokáig birja de jol istapad esőben is ha kell.
vagy esetleg másfajtát ajánlotok?
A fotón biztos az új minta van, a képeken a bal oldalinak felel meg. A két jobb oldali erősebben van vágva.
Ha tényleg friss sütés, akinek jó a méret, harapjon rá!!! Ennyiért egy pályára járónak ajándék ebben a méretben, ezért a pénzért!!!