Ez hülyeség. Miért kell előre közölni hogy visszalépnek??? A bemelegítő körben valami oknál fogva mindegyik autó egy bizonyos alkatrésze meghibásodott és ezért a versenyző érdekében visszahívták őket és feladták a versenyt.
"- Jogtalanul tiltották meg autóiknak a versenyzést, mivel a sebességet csak egy bizonyos kanyarban kellett volna redukálniuk, és akkor ahogy azt említették is, biztonsággal végig tudtak volna menni a versenyen."
...hmmmm, ergo eleve hátrányba lettek volna kényszeritve. A parabolikában minden mislenes csapatnak integettek volna a kék zászloval? ....FIA száksz...
2005. június 24. 13:38:15: megválaszolva Champ + által,
→ #612
Ime az FIA által vázolt "szabálysérétések":
A vádak a csapatok ellen, a levél szerint a következők:
- Nem bizonyosodtak meg arról, hogy a rendelkezésükre bocsátott abroncsok biztonságosak a versenyen.
- Jogtalanul tiltották meg autóiknak a versenyen való indulást.
- Jogtalanul tiltották meg autóiknak a versenyzést, mivel a sebességet csak egy bizonyos kanyarban kellett volna redukálniuk, és akkor ahogy azt említették is, biztonsággal végig tudtak volna menni a versenyen.
- A többi csapattal közös megegyezésre egyfajta tüntetést szerveztek, és a felvezető kör után mindenki a boxba hajtott és a verseny feladását jelezte.
- Nem közölték a versenybírákkal visszalépési szándékukat, mely sérti a FIA Formula-1 Sportszabályzatának 131-es cikkelyét.
Egyébként miért is büntetne a FIA ?
Végülis szabálysértés nem volt. Minden autó felált a rajtrácsra.
Arra meg nem tudok szabályt hogy "müszaki hiba" miatt ne lehetne feladni a versenyt.
Elvileg minden csapoatnak saját joga megitélni hogy az autoja alkalmas e tovább a versenyzésre.
ha nem igy lenne akkor a karambolban elálitodott futomüvel is kötelezhetnék öket hogy továbbmenjenek. Tehát a csapatokat semiféleképpen nem lehet megbüntetni szerintem.
itt aki egyedül szivhat az a Michellin, a FIA gondolom magát nem fogja megbüntetni egy rossz szabály miatt.
2005. június 24. 11:23:27: megválaszolva Champ + által,
→ #605
abból kell kiindulni hogy a fia-t semmilyen imidzs károsodás nem érheti, illetve ő semmiről sem tehet, csak mindenki más. az ítélet ennek tükrében fog megszületni, bármi is legyen az.
Hát én a pénzbünti, és a pontelvonás közötti büntetésre gondolok. Azt még én sem tudom mi lesz az
A pénzbüntivel az FIA végülis megadná magát, mert ugye azt leszarja mindenki. A pontelvonással meg újra a Ferrari cinkosává válna
Majd ők kitalálják
Ha engem kérdeznének, én úgy büntetném a mislenyt, hogy kötelezném őket hogy a gumma keverékben 1,5-2%-ban legyen jelen baracklekvár
2005. június 24. 13:07:52: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #607
Ha most minden "nemindulós" csapat büntit kap, akkor "minket" , azaz a BAR-t egész évre el fogják tiltani ???? Hisz ha jól tudom most jelen pillanatban "szabadlábon" vagyunk, s azt mondták még egy gigszer oszt vége az évre a verenygetésnek !!???!!!???!!!???!!!???
2005. június 24. 09:25:23: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #601
Jo ez igy nekem, van sajat klubbocskam igy nem kell titeket furnom Remelem megfeleloen kielegit majd, ha nem akkor nezzetek mindig az agyatok ala, ugyanis barmikor lehetseges, hogy furom a lukat alattatok!
Egyebkent egy szervezett tiltakozas nekem tetszene, pl. minden Hondaklub a vilagon irna egy nyilt levelet. A vilagsajtoban is megjelenhetne a velemenyunk! Akkor viszont romlana a FIA megitelese es a BAR-Honda dolgozoinak is jol esne, akiket ez meg kemenyebb munkara sarkallna! Lehet, hogy azt a 0.0001%-ot tenne hozza a csapathoz, ami jovore kell nekik plusszban a VB cimhez!
A vilagert sem mondanam, hogy nem szimpatizalok az elmeleteiddel, de en tovabbra sem gondolom, hogy a Renyo miatt ekkora balhet csapjanak, az a defekt sokkal egyszerubb, mint egy ekkora mubalhe..
Bar a helyzet mindenkeppen az, hogy a Renault hajoja jelenleg sullyed, mivel a McLaren megbizhatobb es gyorsabb is, tehat mindenkeppen nagy szukseguk van most idore, hogy beerjen valami fejlesztesuk (uj motorral keszulnek, meg aero csomaggal mostanaban).
Ha a Hondat kizarjak felkerem Schwillinger klub elnok Urat, hogy irjunk egy tiltakozo levelet. Ha nem irja meg (nem szokott tiltakozni O semmiert akkor szervezek egy tuntetest a cheater FIA ellen ahol kovetelem Max Mosley lemondasat!
Sosem volt gyors max a kocsija...
És éveken át lehúzta BAR-t és köpködött hogy szar az autó, érdekes ahogy eltakarodott azonnal meglettek az eremények...
Ha a rönós összesküvés elméletem megtámogatnám némi megalapozatlan találgatással talán még azt mondanám hogy kanadai-francia lévén szintén szándékosan csinálta... De nem mondom ezt. Meg kicsit ellentmond ezzel hogy pont miatta bukott e a rönó tavaly MUUUHAHAHA Köszi Villeneuve
Ja igen, maradván a FIA alonsó és a rönó faszát szopja vonalnál nem fogok beesni az iróasztalom alá ha a bünti az alábbi lesz:
- pont büntetés az összes micehelines csapatnak 1-2 futamra
Hogy még kevesebb verseny maradjon beérni idegbeteg alonsót a többieknek Kimi R. pl...
Meg ez se kizárt bosszúból:
- honda kizárva jó sok vagy az összes futamról
2005. június 23. 18:05:15: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #588 2005. június 23. 15:18:53: megválaszolva Type-R 0 által,
→ #583
Gondolom mert nem ilyen egyszeru az egesz. Valszeg eddig a ferrari tokeletesen ossze tudta loni az autot. Nem volt a legerosebb a motorja, es lehet aerodinamikaban es gumiban sem o volt a legjobb, de osszessegeben a legjobb auto volt.
a minardi jorden meg erosebb motorral tolja mint mult evben, es talan nekik nem sikerult kiaknazniuk sosem a gumiban rejlo kepessegeket....
Igazából nem értem már az egész F1-et... Ha a gumik miatt a ferrari az abszolút élmezőnyből visszaesett a mezőny közepére, akkor ugyanezekkel a gumikkal futó Minardiknak miért nincs 3 kör alatt 1 kör hátránya? Vagy nagyon rosszul látom ezt a témát?
2005. június 23. 13:50:51: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #581
Tom, nálam a szabálykönyv részletes ismerete egy csapat részéről (a kisbetűs részeké is) nem vált ki ellenszenvet, sőt... az más kérdés, hogy más igen... pl. barichello füves partija után 3 mp-el volt lemaradva sumicska mögött, 2-3 kör után ez 0,5 mp-re csökkent, majd egy csapatrádiós beszélgetés után 1 kör alatt visszaesett 3,5 mp-re.. ez már inkább elszomorít, de hogy valaki kihasznál egy kiskaput az szvsz ok. Mit csinált a BAR az év elején? Kiálltak a futamról mindkét autóval, hogy új motorral induljanak a köv. futamon...
2005. június 23. 13:07:13: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #579
1,6 V8 biturbo = 240Le ? Hanyatt esve nem vagyok Tudunk ugye sima, soros 4hengeres 1,6-os szivo mocit is 180 pacival, az inkább elismerésre méltó
Egyébként mi értelme egy ilyen 1,6-os biturbonak ? Legalább annyit eszik mint egy 3.2-es legend, és az élettartam ?
2005. június 23. 16:29:41: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #584
Röhögni fox, de volt biturbo V8 motorja a Suzukinak, 4 vezérműtengellyel és egy 800Kg -os nyitott roadstert mozgatott a maga 240LE-jével.Idáig talán semmi meglepő nincs benne, de ez a motor 1,6-os...
2005. június 23. 11:54:00: megválaszolva Champ + által,
→ #577
Nincs igazad!
Ha az autó saját erejéből külső segítség nélkül ki tud jönni, folytathatja.Sumájer esetében azonnal találtak harmadik bekezdés, kisbetüs magyarázat alpontjának az alpontját, miszerint ha veszélyes helyen áll a kanyar bukóterében , de a kocsi orra a menetiránynak áll, akkor kitolhatják büntetlenül.
Én is attól tartok, hogy idény végén megy haza..
Szerencsétlen, kifogja mindig a szar autót, és mikor éppen kezd feljavulni, akkor küldik el..
Villeneuve-öt az ág is húzza mostanában.
Egyébként vezetői képességeiről mostanában már tényleg nemtudok mit gondolni..
Eddig jónak tartottam, de Massa nagyon durván odabasz neki.
Williams-nél Hill is leverte, aki szvsz nem volt jó pilóta, de én akkor ezt annak tudtam be, hogy kezdő.
Lehet hogy Villeneuve sosem volt gyors ?
Pontosan!
Arról meg nem is beszélve, hogy ha sikánt raknak be, akkor teljesen megváltozott volna a pálya karakterisztikája, ami kedvezett volna a mislenynek. A Bridgestone meg kemény massziv gumikat hozott, aminek igy teljesen elveszett volna az értelme.
Nem is értem, hogy kérhettek ilyet..
A saját bénaságuk miatt a Bridgestone-t büntetni ? Vicc!