Az előzőben nekem sem volt ('96) amin nagyon meglepődtem! Ebben még nem néztem, de valszeg ebben sincs. És helye sincs neki nem tudod? Az EPC-ben meg fogom nézni
sajnos nincs, pedig kéne mert allergiás vagyok és most száll ez a @va nyárfapihe meg még egy csomó minden. Belső keringetésre állítottam hogy ne menjen tele a szellőzőrendszer, inkább lehúzom az ablakot mert a kárpitot könnyebb tisztítani. Egy két hét és talán megszűnik itt ez a "hóesés".
Nekem előzőleg Valvoline MaxLife 100.000+ volt benne. Ugye ez kifejezetten sok km-t futott autókhoz ajánlja a Valvoline, tehát lehet hogy neked is ajánlatos lenne.
Ugyanakkor Grinics már égetett meg Valvolin-t, úgyhogy ő nem szereti (bár az nem a MaxLife volt)
Egyébként nem tudom, hogy mennyit számít, hogy kopottabb motorokhoz ajánlják, mert a feleségem öregecske Mazdája azért eszegeti ezt az olajat is. Nekem az Accord nem ette, bár az 100E km körül járt még csak.
Most Fina Excel van az Accord-ban. A Valvoline lehet hogy tisztábban tartotta a motort...
Inkább ez utóbbira gondolnék! Ha egy zárt dobozban van mindig, akkor no problem, de ha véletlenül kiteszed a napra(pl. odasüt az asztalodra) 10perc és üres.
Én most márciusban vettem az autómat, lecseréltem a motorolajat olajszűrőt levegőszűrőt benzinszűrőt gyertyákat. Beállítottam a szelephézagokat gyújtást alapjáratot és ellenőriztem a vezérműszíjat és a feszességét. Olajat nem fogyasztja, a benzint azt igen. Ha HBKM tag vagy akkor nemsokára lesz olcsó (NAGYON olcsó) CASTROL motorolaj többféle minőségben biztos forrásból (CASTROL HUNGARY) ÖREG KERGYU lesz ebben az illetékes.
A váltóolaj cseréje még visszavan nekem.
Most jut eszembe...kérdeztem ís az író embertől, hogy nem kéne e leragasztani, de ő azt mondta nem fontos...vagy nagyon hülye aki írta vagy nagyon okos...lehet hogy gondolta ha kiszedegetem úgy kell nekem
2005. május 25. 13:39:23: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #887
Ja és még valami iszonyúan fontos(az ECU képet látván)! Ragaszd le az ablakát az EPROM-odnak, ha nem akarod, hogy elszálljon belőle a progi, főleg ha ki is veszed belőle néha. Ezeket az IC-ket UV fénnyel lehet törölni, amit ugye a mi napunk bőven ád. Fekete szigszalag, vagy más nem fényáteresztő(fényes) tapasz jó ide.
Ezek a k-k úgy jönnek ki, hogy elosztod 8-al(8 it 1 bájt) az EPROM-ra írt számot és az igy kapott értéket kbájt-ban értelmezed. A ráírt számok a bitek számát jelzik a chip-eken.
pl. 27C....256(kbit) / 8 = 32kbájt Ami 32536 bájtot jelent.
2005. május 25. 13:12:08: megválaszolva Gunnar + által,
→ #882 2005. május 25. 13:02:30: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #881
Én szívesen elküldöm neked mind2őt.Csak egy olvasót kell vennem.Sőt van egy harmadik epromom is ami elvileg a 2ettő között van húzás ügyileg.Ahogy néztem az írt az egy 256ks de javts ki ha tévedek.
2005. május 25. 12:58:07: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #880
De nekem nincs kettő csak az, ami benne van a kocsiban. Uszilard-nak van egy olyanja, ami 2.0-hoz van. Ha lenne nekem már rég vizslatnám, gondolhatod!
"Egyébként ODB1-nél én csak 32k-ról tudok"
Nézted a képet amit beillesztettem? Az egy 512-es, ami 64k-s.
A F22Zx mit jelent egy motor történetben? Nagyon eltérőek ezek a motorok, vagy csak az ECU? Elárulhatnád, hogy milyen autód van(a bemutatkozásodban nem vagy valami bőbeszédű! )
Mind2 ROM kéne (eredeti és a mahinált), hogy összevessem őket (kézzel és editorban is megpróbálom). Lehet, hogy nem is a P5S ROM a tuningprogram alapja!
Jólenne mindkettőt megmérni padon is...
Nem a VTEC miatt 32k vagy 64k egy ROM! A benzin és gyújtás tábla nem nagy....
Egyébként ODB1-nél én csak 32k-ról tudok, de az még nem jelent semmiccse.
Nekem is 2,2 VTEC van, F22Z6...
2005. május 25. 12:42:36: megválaszolva Gunnar + által,
→ #877 2005. május 25. 12:32:22: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #875
Már úgy érted, hogy ha az enyémben gyárilag tuning van, akkor azt a progit kéne elküldenem? Az elküldéssel nem lesz gond, csak nem tudom, hogy tuningolt-e. Én eddig azt hittem, hogy ha 64k-s ROM van benne, akkor az tuningolt, de az előbb csoki felvillantotta a fátylat a dologról, hogy a VTEC tartomány miatt nagyobb a ROM. Szóva nagy valószínűséggel lehet, hogy ez egy sima gyári tábla. Persz majd kiderül, de az égetőt még össze kell drótoznom, ami idő, de rajta vagyok...
Ezt írod:
"Egyébként nekem is P5S-G31 ECU-m van."
Akkor neked is 2,2 VTEC-ed van?
Pedig a memória címeket kéne pedig tudni, mert akkor még progit is lehetne írni a táblák kényelmes kiolvasásához, módosítgatásához. Én ezt bevállalnám, ha meglenne a szükséges elméleti infó.
A checksum-ot elő lehet állítani, hogy a proginak jó legyen.
Ha valaki jobban tud angolul (esetleg japánul) vállalhatna egy kis fordítást a külföldi oldalakról e témában!
Watt, sokat segtene, ha átküldenéd mélben az eredeti és a tuning bin fileokat és akkor többet tudnék mondani én is és lehet, hogy simán megcsináljuk bárkinek az OBD1 Accord csippelést...
Egyébként nekem is P5S-G31 ECU-m van.
Hexaeditorral nem szívesen pöcsölök és azzal pl. nem tudod a VTEC váltást, tiltást, stb. állítani, mert nem tudod a memória címeket (megtalálni meg én azt nemtudom). Egyébként a ROM-ok checksum-mal is el vannak látva, tehát ha csak simán belenyúlsz, akkor check engine lámpa jáccik......
2005. május 25. 11:38:19: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #873
Itt még nem volt 100%-ig minden leszervizelve, de utánna is max 125Le-t tudtam kipréselni belőle. De érdekességképpen hosszabbítsd meg a görbe emelkedő szakaszát 6000-ig és akkor 100Kw-ot kapsz ami ugye 136Le, ha igaz amit mondasz akkor a tied kb ennyi lehet. Ezt kéne lemérni!
Ezért kéne nekem kiolvasni az írt chipet, mert akkor látnán, hogy mely értékek vannak módosítva.Szerintem 2,2 es ével hiába hasonlítod.A srác aki írta nekem az azt mondta, hogy az 1,8 as és a 2.0 ás szoftja ugyanaz./ki tudja igazat mondott e?/Reggel óta eprom írókat nézegetek de valahogy 20 e aklatt nem találok, használtan meg megint nem Ha meg már újat veszek akkor valami olyan kéne szerintem ami minél több fajtával elboldogul.
Igen megkaptam, köszi!
Hogy tudok e vele kezdeni valamit majd akkor derül ki, ha kiforrasztottam és kiolvastam az enyémet(már rámozdultam az égetőre, a terv már kész!), de van más ROM tartalmam, azzal majd összehasonlítom, hogy mekkora eltérések vannak a verziók között.
Nekem 64k méretű ROM van az ECU-mban, "nektek" meg 32k-s. Ez elég gáz. Lehet, hogy ezt már gyárilag chippelték? (én úgy érzem, hogy nagyon jól megy, persze a 2,2 az 2,2 és nem tudom hogy meg egy 2.0-ás, vagy egy "sima" ECU-s 2,2-es. Viszont az adatlapjában 151ló van, tehát itt nem úgy tűnik, hogy gyári piszka van rajta. )
Na most már tényleg kiváncsivá tettél, mert nagyon egybevágnak a dolgok amiket mondasz. Laspring és én is ezt érezzük, hogy 5500 fölött fölös használni, pedig ott még van fölösbe 1000-1300 fordulat. De a görbe is bizonyítja amit érzünk. Szerintem egy forszírozott előzésnél igenis szükség lehet erre a kiaknázatlan fordulatszámtartományra meg amugy is zavar hogy egy HONDA motor nem húz ebben a fordulatszámtartományban, pedig egy vw vagy opel vagy szinte bármit mondhatnék jobban teljesít.
Koczeka
1. Relatív..
2. Ha kiolvasod az EPROM tartalmat, akkor bármilyen hex editorban szerkeszthető
3. A 2. pontban tárgyaltak miatt ez nem gond.
4. Nekem P5S-G31 es van. Ez ODB1 és 512-es ROM van benne..
5. Ez vérmérséklet kérdése. Nem mindenkinek az alényeg, hogy jobban menjen, ill. nem csak ez jöhet szóba. Egy átkapcsolható takarékos ill. állat mód igen érdekes megoldást rejthet. Rövid távon az sem számít, ha 25litert eszik.....
Én eddig mindenhol azt találtam, hogy az F22 VTEC szelepe 4500 körül nyit. Én ott érzem is. Neked honnan van erről infód?
Itt van az ECU-m lelke..
MCU M66911. Nem tudsz erről doksit? Jó lenne.......
Sajna már hétvégén kiprobáltam a telken.... levettem azt minden fogyasztoval járattam ..igaz 10 percig, de nem javult meg... ..... mondjuk ha nem klimázok akkor semmi baja..de sajna jöna meleg..igy zavarni fog..akkor irány az Éles...
hát nem tudom, hogy a motormosásnál mi történhetett, de ha leveszed az akksit a kocsiról az egyenlő egy ECU reset-tel és ezután nekem is szar az alapjáratom egy ideig. Viszont egy idő után helyreáll! Az ECU-nak reset után idő kell a tanuláshoz állítólag. Teendő: meleg motornál hagyni alapjáraton járni a motort 10-20 percet!
2005. május 24. 21:04:45: megválaszolva ZEMA + által,
→ #855
Jah..ujabban betegeskedik az alapjáratom.....Ha Klimázok és ég mondjuka tompitott akkor mikor megállok leesik az alapjáratom 400-600 közé.... beremeg de rögtön kompenzálja az komputer és beáll az 1000re 1 mperc alatt.... van vmi 5let? a Hiba egy motormosás után keletkezett....a chech engine kigyulladt és nem volt alapjárat fél 2-3 orán át.... majd akksi levétellel kioltottam a lámpát...utánna ezt csinálja.... ha nem klimázok semmi gondja nincs ..stabil 1000.
Ez nem igaz így, hogy nem érdemes.Azért számít én érzemn a különbséget az eredeti és az írt között. Jobban pörög a motor, pedig gyári a légszűrő meg minden.meg 6e ig húz mind állat.A gyárival meg szerintem nincs értelme 5500 fölé huzatni vagy nem érezhető annyira.Annyit biztos nem számít mint egy turbós autónál vagy egy átalakítottnál.
1. OBD1 Honda ECU csippelése eccerű, sőt, sok "gyárilag csipplet" is van, mint pl. az enyém is, amit simán ki lehet forrasztani és kiolvasni.
A bin file benzin és gyújtás részeket megismerem Hexa editorban is. :-)
2. Eprom editor van, de az nem támogatja az "Accord" bináris ROM-okat, hanem csak néhány gyakori alapprogramot.
3. Az editorok által támogatott alapprogramok és az Accord ECU-k kompatibilitása a probléma.
4. Kell egy P28 vagy P30 ECU (legjobb logolható + szélessávú lambda) és akkor azt programozunk, amit akarunk (VTEC, Revlimit, Benzin, Gyújtás, Alapjárat, stb...). Én eladtam a P30-at.
5. Én nem nagyon bízom benne, hogy érdemes szüttyügni vele... még ha H22 motor lenne a gépben, akkor aztmondom ok, nade így? 1400 kilóhoz... :-/
F20, F22: VTEC 3000-nél vált de szerintem nem érezhető... :-(
2005. május 25. 06:42:21: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #861 2005. május 24. 20:39:37: megválaszolva ZEMA + által,
→ #851 2005. május 24. 17:46:39: megválaszolva Gunnar + által,
→ #850
Na más téma.A 95 ös accord első ajtóban lévő hangszóróit /15,7 cm/ mire érdemes lecserélni?Szabvány méret ez, kapni ilyen hangszórót?Hátsókat már találtam. Pioneer deh-p77mp fejegységhez kellenének hangszórók. Nem nagyon vagyok otthon az auto hifis márkákban...