a bridgestone szerintem ott rontotta el a dolgokat, hogy olyan szerződést kötött anno a ferrarival, hogy csak a ferrari kapja meg a leglegleg cuccot, annak ellenére, hogy az összes többi csapat teszteredményeit és adatait is felhasználták.
ezek után jogos hogy gumibabára váltottak a többiek.
de nem a tesztelésekre megy szerintem a legtöbb pénz.
szerintem jóval több pénzt füstölnek el a gyáraikban, zárt ajtók mögött, amiről senki sem tud semmit, ez csak kozmetikázás a népnek.
ezért nem látom értelmét az egésznek.
A bridgestone maganak koszonheto hogy nincs eleg tesztautoja, egyaltalan nem sajnalom. ha ilyen ostobak, akkor megerdemlik.
a tesztkorlatozas, es barmi mas kozos megallapodas szerintem nem hulyeseg, hisz ok talaltak ki, azaz ezzel magukon akarnak segiteni. az a pofatlansag, hogy ezt is, mint mindig mindetn a ferrari rug fel.
2005. április 29. 09:34:15: megválaszolva Type-R 0 által,
→ #47
ezen én is jót kuncogtam, nemtom kik készítik ezeket a rajzokat, de nagyon jók
amúgy egyre inkább az az érzésem ezzel az egész súlyhistóriával kapcsolatban, hogy a bar talált valami kiskaput a szabályban..
azért megértem a ferkót is, egyetlen bridgés cég, kell a tesztelés.
ugyanakkor ez a tesztkorlátozás egy nagy hülyeség.
már rég kiszálltam volna belőle, nem csodálom azt sem, hogy a többi csapat így morog.
idő kérdése és úgyis megszűnik a tesztkorlátozás.
tulajdonképpen elhasználják menetrend szerint a 30 napot, aztán azt mondják, hogy sry de tesztelni kell és kész, ennyit ért.
2005. április 29. 09:29:58: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #46
Na hát nekik lehet, nekik aztán mindent, Bernie bácsin is látszik, hogy mennyire szereti a kis kedvencét, meg ezáltal a csapatot, ezért aztán a FIA még csak célozni sem mer rá, hogy figyi, kilóg a lóláb, nem kék annyit tesztelni, jogosulatlan előnyszerzés a többivel szemben. Ha nem tartaná magát a maradék csapat ehez a korláthoz, akkor nem biztos, hogy az ágaskodó lovas csapat tudna a legtöbbet tesztelni. Vannak hasonló, vagy nagyobb költségvetésű istállók is uggyebár.
Az dobja az első követ a BAR Hondára, amelyik még nem próbált meg cheatelni egy kicsit sem, csak épp nem bukott le. Mutasson már a drágalátos FIA egy olyan istállót, amelyiknek nincs semmilyen sara, nem kimondottan erre az évre, de visszamenőleg pár évre. Vagy hány olyan csapat volt, amit kizártak az F1-ből? Emlékeim szerint egy sem és remélem ez olyan farkas kiáltás a FIA részéről, hogy versenyszezonból való kizárással fenyegetőzik, csak azért, hogy másnak eszébe se jusson hasonló csítelés.
2005. április 28. 09:02:37: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #29
Nemtom minek palástolják, hogy valaki vamzerkodott, süket duma ez a "sejtették, hogy a BAR könnyű autóval megy".
Legerősebb motor a mezőnyben, majd észlelik azt a 4-5 kg ot, na persze.Button még a beleit is átmosatja, hogy könnyebb legyen...
Háát én nem tudom. Azt irják hogy 2 részes tank. Ugyis csak egy csővőn lehet feltölteni nem? Másik meg hogy nincs megszabva hol legyen a tank és mekkora legyen vagy? Amúgy meg szerintem a többi csapatnál is le kellene engedni az üzemanyagot és akkor ott is lenne meglepetés.
bar szopatás téma:
számomra az a logikus gondolatmenet, hogy elég nagy valószínűséggel az próbálja meg a hondát besározni, aki ebből a legnagyobbat profitálhat. na ki ez?
2005. április 28. 07:57:18: megválaszolva Kergyu 0 által,
→ #24
Biztos,hogy a Sumák gumái voltak nagyon jók.Később melegedtek be,aztán meg sokkal nagyobb kanyarsebességet tudott elérni.Ha figyeltetek,tök jól lehetett látni,milyen rövid féktávokat tudott venni.Az egyenesekben elment tőle a fiatal spanyol.
Azert kivancsi lennek hogy ki mernek-e zarni a hondat. no es arra is kivancsi lennek, ha kizarjak, hogy ha ezt a ferrari csinalta volna, akkor azt is kizartak volna...volna...
kocsog fia.
A San Marinó-i futam után fülest kaptak a technikai ellenőrök, majd a kötelező mérlegelésen kiderült, Jenson Button autója a minimum súlyhatár alatt volt: állítólag egy rejtett benzintankot találtak. A pilóta megtarthatta harmadik helyét, de az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) vizsgálja az ügyet, és ha a jövő szerdai tárgyaláson bebizonyosodik, hogy a BAR ki akarta játszani a szabályokat, akár a vb-ből is kizárhatják.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerosének!Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változatNyomtatható változat
hirdetés
A BAR-Honda pilótája, Jenson Button harmadikként futott be a hétvégi, San Marinó-i Nagydíjon, ám a leintés utáni kötelező mérlegelésen a megengedettnél könnyebbnek találták az autóját, ezért kétségessé vált a helyezése. Néhány órával később, miután az ellenőrök meghallgatták az istálló képviselőinek indoklását, megerősítették a futam végeredményét, és az angol versenyző megtarthatta a pozícióját.
A szokásostól eltérően vizsgálták
Az első mérlegeléskor a szabályoknak megfelelően, Buttonnal együtt 606,1 kilogrammot nyomott a BAR 007-es, ám miután - a szokásoktól eltérően - leeresztették az autóból az üzemanyagot, és úgy is lemérték, már csak 594,6 kilogrammot, ami 5,4 kilóval a megengedett alatt van. A BAR mérnökei viszont számítógépes adatokkal bebizonyították, hogy a verseny közben egy pillanatra sem csökkent hatszáz kg alá az össztömeg.
Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) ennek ellenére megtámadta az ellenőrök döntését, akiket május 4-re, meghallgatásra idézett be.
Fülest kaphattak az ellenőrök
Az Independent című lap úgy értesült, a technikai bizottság valakitől fülest kapott, ezért mérte le üzemanyag nélkül is Button autóját: állítólag egyes csapatok a megengedettnél könnyebb autót használnak a futamok középső harmadában, majd a befutóra feltöltik üzemanyaggal, hogy a szabályos érték fölé kerüljön.
Az angol újság, és a német Motor Sport Aktuell is megírta, hogy vasárnap endoszkóppal vizsgálták meg a BAR-kocsit, és egy második, kisebb tankra is bukkantak benne. A csapat vezetősége cáfolta, hogy kétrészes tankjuk lenne, annak ellenére, hogy a Forma-1 szabályai ezt nem tiltják: a mérnökökre van bízva, hogyan oldják meg az üzemanyag elhelyezését.
A német magazin szerint ezt a titkos részt töltik fel az utolsó tankoláskor, amely biztosítja, hogy az autó ne legyen könnyebb hatszáz kilónál a futam után.
A BAR-elleni akció?
Nick Fry, a BAR csapatfőnöke tagadta, hogy szabálytalan autóval indulnak - "nem rejtegetünk semmit" -, ám elismerte, hogy valaki áll a háttérben: "Lehetséges, hogy zavart akar okozni, de ez nem fog sikerülni".
Amennyiben a jövő szerdai, párizsi ülésen mégis kiderül, hogy a BAR csalni akart a súlyhatár kijátszásával, a gárda kemény büntetésre számíthat. Januárban az FIA elnöke, Max Mosley kijelentette, ha bebizonyosodik, hogy valamely istálló szándékosan akarta kikerülni az előírásokat, azt kizárják a bajnokságból.
Legutóbb a kilencvenes évek közepén, a rali vb-n fordult elő hasonló eset: a Toyota szabálytalan turbófeltöltővel indította autóit, és miután kiderült, a nemzetközi szövetség kizárta a sorozatból.
A BAR a tavalyi vb-második helye után nagyon gyengén kezdte az idei évet, az első három futamon egy pontot sem szereztek autói, de San Marinóban Button harmadik, márkatársa, Takuma Szato ötödik lett.
Na remélem valami olyan témát sikerült nyitni, amely a T. topictársaknak lehetőséget nyit arra, hogy megtárgyalják a futamokon történteket, illetve bárkinek a témához hozzászólása van , írjon ide.
Azért is jutott ilyesmi az eszembe, mert szvsz igen mókás dolgok történtek az elmúlt futamon is.Ott voltunk a szeren, de nagyon ám, én úgy vetten észre legalább is. Lehet , hogy a csapatnak nagyon jót tett a vezetőségváltás, vagy nem tom...Talán vissza kéne térni arra a jó öreg "xar" Bridgestone-ra vagy nem?!
Többek között erre is várnám a véleményeteket.
Remélem ezen a topic-on többen is ki tudják élni a gyilkos ösztöneiket, mert ami a Forma 1-en történik az most már tényleg egy nagy "CIRKUSZ"...
2005. április 27. 18:38:44: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #15 2005. április 27. 14:39:20: megválaszolva st185 0 által,
→ #9