Fry 'Very Happy' after Hearing
By Jonathan Noble, from Paris Wednesday, 04 May 2005 12:39
BAR boss Nick Fry has said he is satisfied with how his team defended themselves over the legality of Jenson Button's BAR at the San Marino Grand Prix, but drawn short of declaring himself confident that the court will completely exonerate his team over the matter.
After a two-and-a-half hour FIA Appeal Court hearing at their headquarters in Paris, Fry said that he had no complaints with how the proceedings went - and crucially believed that his legal team had successfully defended themselves against accusations of deliberate cheating.
''Generally I am very happy with the proceedings,'' he said. ''I am very, very proud of what all the team members did. I think they presented themselves absolutely superbly and with huge professionalism and integrity.
''It was never challenged that the car was below the minimum weight limit - that wasn't even raised and I think that is a good point to start with that we were above the 600kg - which of course we have always maintained.
''Even more important than that is the point about deception. I think it was conclusively proved by ourselves that there was no case of deception of bad faith and on top of that it appeared to be accepted by at least one of the FIA officials that that appeared to be the case.
''Overall I think we presented a very strong case and I hope overnight the judges consider that carefully.''
The FIA have asked the appeal court to throw BAR out of this year's World Championship and be fined a minimum of one million Euro over the matter, although the team have strongly denied any suggestions of deliberate cheating.
tartok tőle hogy a fia már rég meghozta a saját ítéletét.
szerintem arról van szó, hogy a bar egyszerűen talált valami kiskaput a szabályokban és megcsinálta, mint tenné azt minden más csapat.
az már magában elgondolkodtató, hogy "titkos" tipp, egy besúgó miatt ilyet csinálnak.
a telemetriai adatok adottak, azokat meghamisítani nem lehet, max a fia pont leszarja és nem fogadja el.
ha kizárják, akkor gyanítom pont ez fog történni. vagyis a legkevésbé sem veszik a tényeket figyelembe, hogy az autó mindig 600 kg felett volt.
2005. május 4. 14:21:19: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #53
Hat igen, ha meg akarjak megbuntetik, ha nem nem...
Visszaterve Type-R kollegahoz...
A teszt tilalom lehet hulyeseg, de itt nem errol van szo. Arrol, hogy az f1 csapatok 90% csatlakozott ehhez, mig az egyetlen, es MINDIG az egyetlen a ferrari az, aki meg ennyit sem hajlando megtenni. Lehetett volna az is az egyesseg, hogy a boxban minden no pucer legyen, akkor sem egyezett volna bele a ferrari. ebben az a sajnalatos, hogy a ferrari mindenkire szarik.
Szoval azt irtak a barhondaf1.com-on hogy mar verseny utan beszoltak nekik, akkor leengedtek a benzint meg mindent es ugye kevesebb volt mint 600kg (605kg kell kvalifikaciohoz es 600kg versenyhez). Nomarmost a BAR meg bemutatta computeresen hogy verseny alatt mindvegig 600 kg felett volt a kocsi es ezzel vege is volt... meglepeteskent erte oket hogy masnap megis feljelentes lett...
Atolvastam tegnap a szabalyzatot (FIA.com) es ott azt irjak hogy 600kg a minimum VERSENY IDOTARTAMA ALATT! Tehat verseny utan lehet 1kg is a kocsi a verseny KOZBEN kell mindvegig 600kg felett lennie ez meg megvooot a BAR szerint... szerdan targyaljak hat majd aze' szoritsunk
Udv,
Tom
2005. április 29. 19:25:07: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #50
a bridgestone szerintem ott rontotta el a dolgokat, hogy olyan szerződést kötött anno a ferrarival, hogy csak a ferrari kapja meg a leglegleg cuccot, annak ellenére, hogy az összes többi csapat teszteredményeit és adatait is felhasználták.
ezek után jogos hogy gumibabára váltottak a többiek.
de nem a tesztelésekre megy szerintem a legtöbb pénz.
szerintem jóval több pénzt füstölnek el a gyáraikban, zárt ajtók mögött, amiről senki sem tud semmit, ez csak kozmetikázás a népnek.
ezért nem látom értelmét az egésznek.
A bridgestone maganak koszonheto hogy nincs eleg tesztautoja, egyaltalan nem sajnalom. ha ilyen ostobak, akkor megerdemlik.
a tesztkorlatozas, es barmi mas kozos megallapodas szerintem nem hulyeseg, hisz ok talaltak ki, azaz ezzel magukon akarnak segiteni. az a pofatlansag, hogy ezt is, mint mindig mindetn a ferrari rug fel.
2005. április 29. 09:34:15: megválaszolva Type-R 0 által,
→ #47
ezen én is jót kuncogtam, nemtom kik készítik ezeket a rajzokat, de nagyon jók
amúgy egyre inkább az az érzésem ezzel az egész súlyhistóriával kapcsolatban, hogy a bar talált valami kiskaput a szabályban..
azért megértem a ferkót is, egyetlen bridgés cég, kell a tesztelés.
ugyanakkor ez a tesztkorlátozás egy nagy hülyeség.
már rég kiszálltam volna belőle, nem csodálom azt sem, hogy a többi csapat így morog.
idő kérdése és úgyis megszűnik a tesztkorlátozás.
tulajdonképpen elhasználják menetrend szerint a 30 napot, aztán azt mondják, hogy sry de tesztelni kell és kész, ennyit ért.
2005. április 29. 09:29:58: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #46
Na hát nekik lehet, nekik aztán mindent, Bernie bácsin is látszik, hogy mennyire szereti a kis kedvencét, meg ezáltal a csapatot, ezért aztán a FIA még csak célozni sem mer rá, hogy figyi, kilóg a lóláb, nem kék annyit tesztelni, jogosulatlan előnyszerzés a többivel szemben. Ha nem tartaná magát a maradék csapat ehez a korláthoz, akkor nem biztos, hogy az ágaskodó lovas csapat tudna a legtöbbet tesztelni. Vannak hasonló, vagy nagyobb költségvetésű istállók is uggyebár.
Az dobja az első követ a BAR Hondára, amelyik még nem próbált meg cheatelni egy kicsit sem, csak épp nem bukott le. Mutasson már a drágalátos FIA egy olyan istállót, amelyiknek nincs semmilyen sara, nem kimondottan erre az évre, de visszamenőleg pár évre. Vagy hány olyan csapat volt, amit kizártak az F1-ből? Emlékeim szerint egy sem és remélem ez olyan farkas kiáltás a FIA részéről, hogy versenyszezonból való kizárással fenyegetőzik, csak azért, hogy másnak eszébe se jusson hasonló csítelés.
2005. április 28. 09:02:37: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #29
Nemtom minek palástolják, hogy valaki vamzerkodott, süket duma ez a "sejtették, hogy a BAR könnyű autóval megy".
Legerősebb motor a mezőnyben, majd észlelik azt a 4-5 kg ot, na persze.Button még a beleit is átmosatja, hogy könnyebb legyen...
Háát én nem tudom. Azt irják hogy 2 részes tank. Ugyis csak egy csővőn lehet feltölteni nem? Másik meg hogy nincs megszabva hol legyen a tank és mekkora legyen vagy? Amúgy meg szerintem a többi csapatnál is le kellene engedni az üzemanyagot és akkor ott is lenne meglepetés.
bar szopatás téma:
számomra az a logikus gondolatmenet, hogy elég nagy valószínűséggel az próbálja meg a hondát besározni, aki ebből a legnagyobbat profitálhat. na ki ez?
2005. április 28. 07:57:18: megválaszolva Kergyu 0 által,
→ #24
Biztos,hogy a Sumák gumái voltak nagyon jók.Később melegedtek be,aztán meg sokkal nagyobb kanyarsebességet tudott elérni.Ha figyeltetek,tök jól lehetett látni,milyen rövid féktávokat tudott venni.Az egyenesekben elment tőle a fiatal spanyol.
Azert kivancsi lennek hogy ki mernek-e zarni a hondat. no es arra is kivancsi lennek, ha kizarjak, hogy ha ezt a ferrari csinalta volna, akkor azt is kizartak volna...volna...
kocsog fia.