Azért lehet van valami eltérés, mert nálam 100-assal ment a K24, de a vevője egyszer tankolt bele 95-öst, azonnal dobta is neki a map sensor hibát! Azt kihajtva teletolta 100-assal, megszűnt a hiba. Shell-nél tankolta.
Hát... nem tudom. A cikk eléggé marketing szagú (lehet, hogy ha napjainkban íródik, akkor a végén ott lenne, hogy támogatott tartalom), ez alapján én nem merném kijelenteni kategórikusan, hogy jobb, de még azt sem feltétlenül, hogy minden Accordnál jobb.
Valamivel reprezentatívabb lenne a végeredmény, ha valamit tudunk az autó előéletől, uram bocsá' egy tank prémium üzemanyag elhasználását követően megmérik újra az autót a sima benzinnel, vagy megnérnek ugyan abból a típusból több példányt (egy mérés meg amúgy sem mérés). Aztán még az sem kizárt, hogy a K24, illetve annak vezérlése pont tud kezdeni valami a magasabb oktánszámú üzemanyaggal.
Egyébként meg a net meg tele van ellenkező példákkal is, bár nyilván mindig meg kell vizsgálni a forrást.
Pl.:
Én személy soha semmit nem vettem észre sem benzinesnél, sem dízelnél semmit attól függően, hogy hol, mikor és mit tankoltam. A BMW-be többnyire prémium van, mert rendszerint az ősszel beletankolttal járok még következő év nyarán is, az Audiba meg megy mindenféle gázolaj: sima, prémuim (ha molnál van rá valami kupon), külföldi, belfőldi.
Ez is csak akkor igaz, ha van rá térkép az ecuban, magyarul alapból magasabbb oktánszámú üzemanyagra van kitalálva.
Ez esetben is szerencsésebb úgy fogalmazni, hogy az ilyen autó a 95-tel gyengébb, a "százassal" pedig gyári.
Nagyobb elôgyújtás enged meg a prémium benya, növelve ezáltal a teljesítményt.
Nálam a fogyasztás is jobb a prémium naftával szal ha így nézem akkor közel ott vagyok mintha a simát tankolnám.
Az etanol tartalom is kevesebb jóval a prémium benzinben.