Hát én úgy tudom, hogy a finomítóból az alapbenzin jön ki és kutanként adalékolják (SHELL, OMV, stb mindenki a saját adalékait teszi bele....ami vagy sikerül jól vagy nem, vagy kilopják vagy nem stb...
De saját tapasztalatom is van: még régen 90-es évek végén a CRX-be Esso kúton tankoltam az M1-M7 kivezetőn.
Tankolás után egyből nem volt ereje a kocsinak és padlógázzal alig akart felmenni az érdi emelkedőn 120-al....
Én nem tudom mi volt amit tankoltam, de hogy nem rendes benzin az biztos és 10 liter evett, alig vártam hogy elfogyjon. Se előtte se utána nem volt ilyen tapasztalat.
Szóval simán lehet hogy egy kút komplett föld alatti tartálya "szarul" lett adalékolva.
Erre is utaltam részben, hogy lehet hogy még az egyik téli benzin volt másik meg még nyári.
De ugye semmi nem biztos, meg annak az ellenkezője se.
Te ugye mérnök ember vagy. Mennyire kell szarnak lennie egy üzemanyagnak ahhoz, hogy 50 lóerőnél érezhető veszteséget okozzon? Vajon a finomító kiengedné a kapun? Ha igen, akkor az ilyen-olyan hatóság engedné forgalomba hozni?
Egyetértek. De ugye a kolléga nem a csúcsteljesítménynél vette észre a változást hanem amikor gyorsított. Akkor amikor kb. az egyenletes haladáshoz szükséges 20LE-ből lesz padlógázon 50LE mert éppen 3000-et forog a motor. Azért ott már észreveszel benzinnel kapcsolatos veszteséget.
Ezekkel a sztorikkal csak egymást hülyítitek teljesen alaptalanul. "Viszont mintha..." Jobban megy, többet fogyaszt, kevesebbet fogyaszt. Ja, meg az osztrák üzemanyag jobb. Ez a kedvencem.
Az autó fogyasztását millió meg egy dolog befolyásoja (teljesség igénye nélkül): a lábad, a hőmerséklet, a páratartalom, az útvonal, az aszfalt minősége, esett az eső vagy sem, az összteher, a szélirány, a szélerősség, mentek-e előtted, tempomat, téligumi, nyári gumi... és igen, az üzemanyag minősége, ami fenti paraméterek közül a legkisebb valószínűséggel okoz közel fél literes fogyasztásbeli eltérést.
Nem részletezném, de példaként az Auchan kutakon árult üzemanyagok vizsgálati jegyzőkönyvei ITT elérhetőek. Lehet bogarászni.
Kicsit más megközelítésben: az autód teljesítménye 100 LE gyárilag papíron, ami a valóságban szinte biztosan kevesebb. Ha az üzemanyag okoz egy 5%-os teljesítmény csökkenést (ami szerintem már elég extrém), akkor felfelé kerekítve masszív 5 lóerőről beszélünk. Ha te ezt megérzed, akkor a vezetékneved csakis Mäkinen lehet.
Mindig Shell kúton tankolok, mindig ugyanazon a kúton. E5-100
Ahogy kezdett visszaesni az átlaghőmérséklet, észrevehetően többet evett az autó (UFO 1.4)
Már október elején észrevehető volt.
Ami ugye nem meglepő. Viszont mintha kevésbé lett volna dinamikus az autó.
Majdnem üres tanknál telenyomtam OMW kúton E5-100 benzinnel.
A dinamikusság visszatért és mérséklődött a fogyasztás.
A fogyasztás fedkomp szerint 0,3-0.4 L/100km mérséklődött. De tankolt mennyiség kontra megtett km tekintetében
is észrevehető volt.
Pest megyei kutakról van szó.