Revideálnám a véleményem a tárcsafékről így fél év használat után, mégis tetszik. :-) Lehet, h be kellett kopnia, vagy nemtom, de mindenesetre sokkal jobb érzés is vele fékezni, mint bowdenessel. A felségem cangáján az van, s ha - a gyerekülés miatt - azzal megyek, a lányommal a hátam mögött, rendesen szar vele fékezni a tárcsa után..
A bringa amúgy nagyon bejött, egyszerűen tökéletes az én igényeimre. Sőt, egy cangás podcastban gyakorlatilag körbeírták, mint az átlag user számára leghasználhatóbb kerékpárt (sárvédős, csomitartós trekking agydinamóval, szíjhajtással, agyváltóval). Lecserélni csak azért fogom, mert nagyon vágyok egy speed pedelecre. Voltam tesztelni, s kva jó dolog, Pesten simán kivált egy robogót. Viszont a teszt alatt azt is eldöntöttem, hogy láncosat többet nem veszek, mert még az is zavar, h azon fordítva kell váltogatni s ezen logikusabb (a visszaváltás megy pöccintésre, tehát gyorsan). Sajna abból még alig van választék, ez pl teljesen tetszene, de csak lánccal van.
Jól látom hogy ezen Shimano BR-MT200 fékek vannak? Vagy a tieden még más típus (ezt a 2019-es Cube Travelnél láttam).
Ahogy nézem egy egy 40 eurós fékszett szóval nagyon belépő hidraulikus, túl sokat nem szabad várni tőle, megállít de ennyi.
Jah, a gumi nem terepgumi, viszont ahogy néztem, a drágább utcaiak közé tartozik (Schwalbe Marathon Almotion 55-622), úgyhogy biztos yo lesz.. Azt mondták, h komfortosabb a ballonos kerék, kevésbé sérülékeny a felni, a nagyobb légellenállás meg sztem f.szság. Csak furcsa elől a nagy bumszli, nem volt még ilyen vastag gumis gépem. :-)
Tekeregtem már vele rövideket, jó lesz ez, a geometria is jó, de azt továbbra sem érzem, h a fék akár csak jobban fogna, mint a V, vagy bármi így érzetre..
Többféle méretezés keveredik... van az ISO, a francia, a coll, meg a f*sz tudja még hány.
A lényeg, hogy ha arról beszélünk, hogy 29"/622/28"/700c, ott a felni külső átmérője mindegyiknél ugyan annyi.
29" akkor jön ki, ha erre a felnire nagyobb gumit raksz, tehát gumival együtt már 29" lesz a teljes átmérő. Azért írtam montit, mert általában azokra raknak ekkora a gumikat.
A tied azért különlegesebb, mert puffancs a gumi, ezért mondhatni 29"-nek, de attól még nem monti.
Ha raksz rá valami virsli gumit, az alacsonyabb is lesz (tekintsünk el attól, hogy a bringával kompatibilis-e vagy sem), így már inkább 28"-nak lehetne hívni.
Ez vicces.. Úgy tudom, h a trekking canga az egy monti vázba tett utcai kerekes cucc. No most az enyémen nagy, széles gumik vannak, úgyhogy akkor ez egy csomagtartós monti? :-)
Ugyan miért tűnne el?
A dopper meg, amit mondasz. Arra jó, hogy a nyereg csak akkor nincs útban, ha éppen rajta ülsz. Montikon szerintem must have.
A 29", 28", 700c ugyan azt jelenti tulajdonképpen. A felni átmerő egyforma, külső átmérője más attól függően, hogy egy 28"-as felnire monti gumit húzol (így lesz 29", vagy akár kicsit több), vagy pedig keskeny utcai gumit (így lesz 28" környéke).
Max a hidraulika csőből tűnik el az olaj.. de majd kiderül használat alatt. Az előnyök közül, amit írtál, a 8-as állóság érdekes csak nekem, de remélem az 55mm széles gumik jobban felveszik az úthibákat.
Az a dropper izé a kormányról állítható nyeregcső? Mire yo az?
Ill. még azt nem értem, h ez a canga 29"-osként van reklámozva, de a kerék mégis 28"-as.
Na, látod, pl. pont a bovdennel kevesebb, ami nem fog elszakadni.
A hidrós tárcsa gyakorlatilag soha nem megy úgy tönkre, hogy egyszer csak elfossa magát. Még konstrukciós hibásak sem. Vagy elkezd szorulni, vagy elkezd szivárogni. Pont, mint az autóknál.
Ezen kívül nem kell szarakodni a fékbetétek beállításával, nem baj, ha nyolcas lesz a felniben, nem hatja meg az eső/sár, valamit az átlagos v-fékhez képest sokkal kényelmesebb is használni.
A hidraulikus tárcsafék a bringás ipar elmúlt ~15 évének egyik legjobb találmánya. A másik a dropper post .
Elhoztam a cangát, majd próbálgatom, oszt kiderül.. A kerék tök széles, mint egy montié (55mm), de azt mondták, h így komfortosabb.. Majd keményre fújom.
Ha egyszer egy adott bringába beteszel egy 300g-val könyebb kereket egyből megérted a súlymizériát. Persze ha nem versenyezni, igazán hosszúakat, nagy hegyeket akarsz menni, akkor egy bizonyos minőségi szint felett bármi jó lesz, de hanem, akkor van értelme a súlyon is gondolkodni. A lánc takarítás szerintem nem vészes dolog, és nem 50 km után kell azért.
Köszi, bömbisnek is. 193 cm vagyok, s gebe, hetvenpár kg. A súly mizériát sosem értettem, ha számítana az a 2-3 kg mínusz a cangán, akkor egyszerűbb fogyni egy kicsit.. De cangástul még így is jó vagyok. :-)
Nekem tetszik. Ára sem vészes. A súlya tényleg nem kevés, de egyrészt nem versenyzésre kell, másrészt nemtom termetre mekkora vagy, van amikor pont jó, ha van benne anyag. Pláne, hogy látszólag tényleg utazós, tekergésre tervezték, csomagtartóval. A márkától ne félj, a Cube teljesen jó.