HONDA fórum
2024. május 12. vasárnap, 23:50,  Pongrác, Zsanett Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve

#8 mano +  2005. április 27. 14:31:23 re: #6 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
bekattant neked ez a bojkott tema :)

gyoccered beszedted? :D
2005. április 27. 19:45:05: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #16 

#6 -Törölt felhasználó- 2005. április 27. 14:19:49 re: #5 (Öreg Kergyu + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Majd bojkottáljuk az F1 nézést.:)
2005. április 27. 14:31:23: megválaszolva mano +  által, → #8 

#5 Öreg Kergyu +  2005. április 27. 13:58:42 re: #2 (mano + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hmmm.....

Ha,így van,símán megszívhatjuk,a fene egye meg!!!:(
2005. április 27. 14:19:49: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #6 

#2 mano +  2005. április 27. 13:39:13    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kizárhatják a BAR-Hondát a Forma-1-ből

* Joó Gábor

2005. április 27., szerda 11:36

A San Marinó-i futam után fülest kaptak a technikai ellenőrök, majd a kötelező mérlegelésen kiderült, Jenson Button autója a minimum súlyhatár alatt volt: állítólag egy rejtett benzintankot találtak. A pilóta megtarthatta harmadik helyét, de az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) vizsgálja az ügyet, és ha a jövő szerdai tárgyaláson bebizonyosodik, hogy a BAR ki akarta játszani a szabályokat, akár a vb-ből is kizárhatják.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerosének!Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változatNyomtatható változat
hirdetés
A BAR-Honda pilótája, Jenson Button harmadikként futott be a hétvégi, San Marinó-i Nagydíjon, ám a leintés utáni kötelező mérlegelésen a megengedettnél könnyebbnek találták az autóját, ezért kétségessé vált a helyezése. Néhány órával később, miután az ellenőrök meghallgatták az istálló képviselőinek indoklását, megerősítették a futam végeredményét, és az angol versenyző megtarthatta a pozícióját.

A szokásostól eltérően vizsgálták

Az első mérlegeléskor a szabályoknak megfelelően, Buttonnal együtt 606,1 kilogrammot nyomott a BAR 007-es, ám miután - a szokásoktól eltérően - leeresztették az autóból az üzemanyagot, és úgy is lemérték, már csak 594,6 kilogrammot, ami 5,4 kilóval a megengedett alatt van. A BAR mérnökei viszont számítógépes adatokkal bebizonyították, hogy a verseny közben egy pillanatra sem csökkent hatszáz kg alá az össztömeg.

Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) ennek ellenére megtámadta az ellenőrök döntését, akiket május 4-re, meghallgatásra idézett be.

Fülest kaphattak az ellenőrök

Az Independent című lap úgy értesült, a technikai bizottság valakitől fülest kapott, ezért mérte le üzemanyag nélkül is Button autóját: állítólag egyes csapatok a megengedettnél könnyebb autót használnak a futamok középső harmadában, majd a befutóra feltöltik üzemanyaggal, hogy a szabályos érték fölé kerüljön.

Az angol újság, és a német Motor Sport Aktuell is megírta, hogy vasárnap endoszkóppal vizsgálták meg a BAR-kocsit, és egy második, kisebb tankra is bukkantak benne. A csapat vezetősége cáfolta, hogy kétrészes tankjuk lenne, annak ellenére, hogy a Forma-1 szabályai ezt nem tiltják: a mérnökökre van bízva, hogyan oldják meg az üzemanyag elhelyezését.

A német magazin szerint ezt a titkos részt töltik fel az utolsó tankoláskor, amely biztosítja, hogy az autó ne legyen könnyebb hatszáz kilónál a futam után.

A BAR-elleni akció?

Nick Fry, a BAR csapatfőnöke tagadta, hogy szabálytalan autóval indulnak - "nem rejtegetünk semmit" -, ám elismerte, hogy valaki áll a háttérben: "Lehetséges, hogy zavart akar okozni, de ez nem fog sikerülni".

Amennyiben a jövő szerdai, párizsi ülésen mégis kiderül, hogy a BAR csalni akart a súlyhatár kijátszásával, a gárda kemény büntetésre számíthat. Januárban az FIA elnöke, Max Mosley kijelentette, ha bebizonyosodik, hogy valamely istálló szándékosan akarta kikerülni az előírásokat, azt kizárják a bajnokságból.

Legutóbb a kilencvenes évek közepén, a rali vb-n fordult elő hasonló eset: a Toyota szabálytalan turbófeltöltővel indította autóit, és miután kiderült, a nemzetközi szövetség kizárta a sorozatból.

A BAR a tavalyi vb-második helye után nagyon gyengén kezdte az idei évet, az első három futamon egy pontot sem szereztek autói, de San Marinóban Button harmadik, márkatársa, Takuma Szato ötödik lett.
2005. április 27. 13:58:42: megválaszolva Öreg Kergyu +  által, → #5 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.23, 0.29, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.069 mp, 9 query