HONDA fórum
2024. május 20. hétfő, 09:40,  Bernát, Felicia Legújabb regisztráltunk: vin1900 0 



Téma neve

#138045 Dontwalk +  2020. február 11. 10:33:40 re: #138044 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az a helyzet, hogy nem javítottak semmit. Tök ugyanaz a két autó csak a FL-ben van pár dolog ami a non FL-ben nincs. A 2005-ös év meg átmenetet képez.
2020. február 11. 10:36:24: megválaszolva grego +  által, → #138046 

#138044 grego +  2020. február 11. 10:23:12 re: #138041 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen a 9 gen vs 10 gen kivétel, de mivel elcsúsztak a CTR-el ezért jött ki így. Mondjuk ne is elcsúsztak vele, hanem inkább a 10 genbe fejlesztett motyót belepattintották a már éppen kifutó FL 9 genbe. De mint viselkedési minta próbáltam érzékeltetni, hogy ez tudatos lehetett a Honda részéről.

Azt se felejtsük el, hogy a Honda évente 2x árat emel. Ergo mire eljutunk 2-3 év alatt az FL-ig addig már legalább 5-10%-al drágább is lesz az adott model és a felszereltsége is javul. És a 7 gen Accord kivételével eddig az FL-ekben szerintem sok olyan dolgot javítottak ami a 2-3 év tapasztalata alapján kijött és érdemes volt hozzányúlni.
Én így látom.
2020. február 11. 10:33:40: megválaszolva Dontwalk +  által, → #138045 

#138041 Dontwalk +  2020. február 11. 08:06:17 re: #138036 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez nem mindig van így sőt... Most a CTR-re se pont ez a példa illik amit írsz, hogy FL meg FL elötti hiszen más generációkról beszélünk. Nem volt olyan, hogy non FL 9 gen CTR. Inkább a sima 1.5 10 gen civicet kellene most megvizsgálni hiszen most jön/jött egy ráncfelvarrás ,hogy áll-e amit mondasz, hogy jobb lett-e mint eddig volt.
Egyébként meg volt egy műsor ahol autótervezők elmondták, hogy ez egy mítosz, hogy az FL jobb mint a non FL. Igen vannak dolgok amiket ha nem jó és visszajelzéskeket kaptak a szervízektől, userektől akkor javítják. De sok esetben a FL autók egy költségcsökkentésen is keresztülmennek. Rájönnek ugyanis, hogy kár alkatrészeket túltervezni ha megfelel egy "silányabb" olcsóbb is bele. Akár beszállítót is válthatnak emiatt, hogy olcsóbb legyen az a 2-3 év termelés ami a modellciklusból hátravan hiszen már a következő generáción dolgoznak. A FL modelleket meg apró kicsi változtatásokkal teszik kívánatosabbá, hogy még megvegyék az emberek. Ebből gondolhatják sokan ,hogy az jobb de ez a marketing része.
2020. február 11. 10:23:12: megválaszolva grego +  által, → #138044 
2020. február 11. 08:16:37: megválaszolva White +  által, → #138042 

#138036 grego +  2020. február 10. 20:34:42 re: #138034 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Szerintem ez tudatos volt a Honda részéről. Tudatosan tett fos DMF-et a 9 gen CTR-be, hogy majd mikor kijön a 10 gen CTR akkor az ebben is jobb legyen. EP3-nál is ez volt. A facelift megkapta a könnyített lendkereket. Miért nem kapta meg elejétől fogva? Hát mert akkor nincs mit csinálni a faceliften. Mivel a 9 gen faceliftből lett CTR ezért így oldották meg.
Én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy a Honda előre megtervezi egy model 4-5 éves életciklusát és előre kitalálja miben legyen jobb a facelift model, akár úgy, hogy tudatosan csinálja "rosszabbra" a nem FL modelt.

Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy az 1.5-ben is DMF van de sokan azt állítják hogy itthon csak 2018 vége után tettek bele DMF-et előtte 2 évig SMF volt benne. Fura...
2020. február 11. 08:06:17: megválaszolva Dontwalk +  által, → #138041 

#138034 Yakumo +  2020. február 10. 19:49:06 re: #138030 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Oké, én elhiszek mindent, nem vagyok szerelő, de eddig is az volt a véleményem, hogy a tökömnek sem kéne kettős tömegűvel szerelt autó, ameddig lehet kerülöm.

Ha egy sima lendkerék normálisan meg van csinálva, az is tud olyan jó lenni szerintem mint egy kettős tömegű.
Érdekes pl. hogy a 9gen CTR-nél kettőstömegű volt, de a 10gennél visszatértek a "sima" lendkerékhez. Plusz ez az alkatrész csereszavatos a 9gennel is.

Mint mondtam dízelekhez nem értek és nem is nagyon akarok, de gondolom ott a blokk nagyobb mérvű rázkódása vagy a nagyobb nyomaték, nem tudom mi miatt kell a kettős tömegű, de tény, hogy ott jellemzően jelen van.
2020. február 10. 20:34:42: megválaszolva grego +  által, → #138036 

#138030 hrv2003 +  2020. február 10. 19:07:07 re: #138028 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
de, a dmf halála az alapjáraton való erőltetés, az indítás és leállítás illetve az injektor hiba miatti rossz alapjárat.
2020. február 10. 22:40:21: megválaszolva grego +  által, → #138040 
2020. február 10. 19:49:06: megválaszolva Yakumo +  által, → #138034 
2020. február 10. 19:32:10: megválaszolva Tonx +  által, → #138031 


2020. február 10. 19:07: Szerkesztve hrv2003 +  által, megtekintés

#138028 Yakumo +  2020. február 10. 18:23:00 re: #138026 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az tény, de az nem annyira a rövidtávok miatt fog tönkremenni, de mindenesetre nem előbb, mint egy sima.

Az viszont igaz, hogy drágább és ezen okból okozhatja a szopó faktort. [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2020. február 10. 19:34:36: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #138032 
2020. február 10. 19:07:07: megválaszolva hrv2003 +  által, → #138030 
2020. február 10. 18:54:12: megválaszolva Tonx +  által, → #138029 

#138026 integra_type_r 0  2020. február 10. 13:46:56 re: #138025 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
azért a kettős tömegű is befigyelhet... [SMIL:/nevet/smoker.gif]
2020. február 10. 18:23:00: megválaszolva Yakumo +  által, → #138028 

#138025 Yakumo +  2020. február 10. 11:02:06 re: #138023 (kolozsii + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez az, vártam, hogy valaki beírja ezt a DPF szűrőt, mert nem vagyok egy nagy dízel tudor, de emlékeztem, hogy a rövidtávok főleg a részecskeszűrőnek okoznak gikszert. (ha jól emlékszem ez a kettő egy és ugyanaz)

Rövidtávoknál még arra kell figyelni, hogy hidegen ne nyélgázon induljál és amikor leállsz, előtte járasd kicsit a verdát. (a turbót kímélendő) De ez hosszabb távoknál is ugyanúgy érvényes.

Szóval ha a DPF szűrőt kihagyod az életedből, akkor nagy bajod nem lehet.
(kivéve hogy dízellel jársz, de az már a te bajod. ( [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile5.gif] [SMIL:/smile2.gif] ))
2020. február 10. 13:46:56: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #138026 

#138023 kolozsii +  2020. február 10. 08:30:14    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok.
Nagyon gondolkozom rajta , hogy a 7es 2.4 AT Accordomat lecseréljem egy 2.2 fl dízelre. De viszont munkábajárásnál 10km-nél nem megyek többet , hétvégén azért már a vidéki utak raknák bele a km-t. Sokat olvasom , hogy rövid távra dízelt NE, de én félig meddig arra használnám.
Mi az amitől tönkremehet egy dízel a rövidtávokban?
2020. február 10. 15:17:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #138027 
2020. február 10. 11:02:06: megválaszolva Yakumo +  által, → #138025 
2020. február 10. 10:53:19: megválaszolva aS WRX +  által, → #138024 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.42, 0.29, 0.29
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.013 mp, 16 query