HONDA fórum
2024. május 21. kedd, 22:42,  Konstantin Legújabb regisztráltunk: vin1900 0 



Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32089 patopal 0  2023. június 1. 09:54:13 re: #32088 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Te nem szoktál a Mátrába járni, és nem egy halványkék N? Az automatára gondolok, párszor már belebotlottam a Parádi Patkó környezetében. Én is néha felmegyek, hol ezzel, hol azzal, (pl a lúddal) de az N mozgása hangja baromira tetszik ;)
2023. június 1. 12:23:00: megválaszolva Mykee +  által, → #32090 

#32088 Mykee +  2023. június 1. 09:23:59 re: #32079 (patopal 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Az N-ben nincs késlekedés, ugyebár a szürkében nekem egy 8 sebességes olajfürdős duplakuplungos (DCT) váltóm van, és van a fehér N ami meg kézi 6 sebességes. A DCT majd 1 másodpercel gyorsabban van 100-on. Az automata ugyebár valami 0.3- másodperc körül vált felfelé sebességet. (Gearshifts are completed in about 0.2 seconds with...) Ráadásul vannak benne igen érdekes opciók is N Grin Shift, N Power Shift and N Track Sense Shift, valamint egy Knight Rideres "Turbo" fokozat :D :D :D [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] ( NGS gomb) amikor egy ideig van még 15-20LE plusz és a váltások is megváltoznak.
Az a helyzet hogy rohadtul automata ellenséges voltam, hisz van a családban többek között egy Ford Kuga 6 sebességes valami hulladék automatával, na az pont olyan mint amit @KawaBazsy írt. Rá kell készülni egy-egy kigyorsításra vagy besorolásra, mert baromi nagy a késlekedése, mert felbőg először, majd utána kezd el haladni :( . Isten átka a ford automata váltó.
Viszont már főleg az automata N-el járok mert nagyon jól kezeli a helyzeteket. Ha menni akarok és berakom Customba a városban szépen tartja a fordulatot 4-6 ezer között anélkül hogy nagy gázt adnék, van hogy leheletnyi gázzal tartom a fordulatot 4000-en hogy amint van hely kilövök/előzők. És nem vált fel , nem kapcsol bele, valahogy nagyon eltalálták. De ha mégse tetszene valakinek amit csinál, kézi módban tökéletesen teszi a dolgát akár. Ki lehet kapcsolni menüben a kúszást például és abszolút olyan mint egy kézi váltós. A hungaroringen nyílt napokon vagy az euroringen is van hogy automata módban megyek mert tudja a pályarajzot és amikor jön a kanyar nem vált feljebb hanem képes beforgatni a pirosba, hogy 1mp múlva ne kelljen leváltania. 1szómint100 :) a kézi váltó még mindig jó de már csak akkor ha élményautózásra vágyom és egy kis "bűvészkedésre". Ha az idő eredmény számít akár a pályán akár a gyorsulásban a DCT jobb, és a mindennapokban városi közlekedésben is perfekt. Ha elutazunk járjuk európát családdal 6.5-7 körül fogyasztok autópályán/autóúton így azért meg lehet tenni vele egyszerre 600 km körül , és nem kell sokszor megállni a kis benzintartály miatt.
2023. június 1. 09:54:13: megválaszolva patopal 0  által, → #32089 

#32079 patopal 0  2023. május 31. 16:03:21 re: #32072 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem emlékszem késlekedésre, duplakuplungos volt, és nyilván kézi módban is (triptronic) használható volt. Sport módban eléggé agilis volt.
Egyszer kollégámmal (neki 6-os kézi volt, ugyanaz a motor) siettünk valahová, több tíz km-re mentünk, kanyargós-egyenes vegyes úton. Persze Németországban :D Jópárszor eltoltuk 200 környékéig, egy dekával se gyorsult rosszabbul a 7-es automata, sőt, középső tartományban mintha egy árnyalattal jobban ment volna, valószínű a sűrűbb váltófokozatok miatt.
De azóta se vágyok túlzottan automata autóra, ahhoz kell egy egyéniség.
A w124-emben 3,2 benzin motor volt, 5-ös (akkor még über ritka) automatával. Az szerethető karakter volt, csak egy váltót kiikszelt az erős motor, nem volt megfelelően méretezve, az őskövület 4-eshez képest ipari hulladék volt. Viszont a fokozat kiosztás nagyon passzolt a motorhoz, csak ott még jelentős volt a slip.
Azért milyen volt már, hogy pl 180-nál lepadlóztam, visszaváltott 4-be, és majd 10 cm-t emelt az orrán, úgy elkezdett tolni... Ellenben a bmw-k után nem tudtam szeretni, hiába volt erős gép.
A Tucson az szerethető karakter.
2023. június 1. 09:23:59: megválaszolva Mykee +  által, → #32088 
2023. május 31. 17:24:51: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32080 


2023. május 31. 16:05: Szerkesztve patopal 0  által, megtekintés
2023. május 31. 16:04: Szerkesztve patopal 0  által, megtekintés

#32072 KawaBazsy 0  2023. május 31. 13:12:31 re: #32071 (patopal 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Annak is késett az automatája? Mer a Kia olyan volt, h ha ráléptél a gázra, akkor 1 sec hatásszünet után indult el. De ha már gurultál, monnyuk egy körforgó felé, s amint meggyőződtél, h nem jön semmi, s a gázra léptél, inkább 2 másodperc volt a késlekedés.. Nem is dicsérik azt a duplakuplungost, a szervizükben sem.
2023. június 2. 08:19:50: megválaszolva White +  által, → #32091 
2023. május 31. 16:03:21: megválaszolva patopal 0  által, → #32079 
2023. május 31. 15:15:20: megválaszolva gotti +  által, → #32075 
2023. május 31. 15:07:05: megválaszolva CharlesPhilip +  által, → #32074 
2023. május 31. 14:56:34: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32073 

#32071 patopal 0  2023. május 31. 11:55:52 re: #32070 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nekem Tucson 1,6 T-GDI volt egy darabig a céges autóm, 7 sebességes automata. Semmi gond nem volt vele, és eléggé tetszett, még ha nem is vagyok automata párti, akkor is :)
2023. május 31. 13:12:31: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32072 

#32070 Mykee +  2023. május 31. 09:33:26 re: #32051 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Semmi gond nincs ezzel a motorral, ha normálisan karban van tartva 250.000-300.000 km elmennek. Több ilyen motor is van ismerősi körben , illetve az előző N-emben is ennek a továbbfejlesztett változata volt. Sok-sok ilyen motor van a csoportban ami pályanapokon is részt vesz szép számban, és már 150.000 km felett van a kocsiban. Motorcseréről eddig nincs hír. 1-1 kisebb alkatrész hiba eset előfordult, de hol nem? Illetve garanciában cserélték.
A motor miatt nem kell félned. A váltó még 1 kérdés mert a 6 sebességes automatát dicsérik, de ha manuálissal veszed biztos semmi gondod nem lesz. Amúgy az 1.6 T-GDI ( 180LE) motor meg a 2019-es Tucsonomban volt sose volt semmi gondja, és azért bejártuk vele európát családdal. Most februárban adtam el 4 évesen, és nem kellett hiba miatt szervízbe vinnem. 1x egy nyest ette meg a hűtőcsövet és 1 kábelkorbácsot amit sikerült garanciában cseréltetnem.
Viszont érdekes hogy itt egy darab kép sincs a motorról :(
2023. május 31. 11:55:52: megválaszolva patopal 0  által, → #32071 

#32051 Gergice +  2023. május 30. 20:17:11    ‹›   →  ↑  0 | rejt


Erről mi a véleményetek?
Kia Optima SW 2.0 T-GDI

Mennyire kell félni szerintetek ezektől a turbós motoroktól? A legújabbakból már csak turbósak vannak. Mondjuk erre még van 3 év gyártó garancia.

Alapból szívót keresek, de egészen fiatalból már csak turbós van. Lehet elég lenne egy 1.6-os turbós is, de ennek nagyon jó a felszereltsége.
2023. május 31. 09:33:26: megválaszolva Mykee +  által, → #32070 
2023. május 30. 20:37:19: megválaszolva bejemves 0  által, → #32053 
2023. május 30. 20:23:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32052 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.17, 0.28, 0.28
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.037 mp, 13 query