HONDA fórum
2024. május 21. kedd, 22:38,  Konstantin Legújabb regisztráltunk: vin1900 0 



Téma neve
Autóvásárlás topikja

#32087 KawaBazsy 0  2023. június 1. 08:04:13 re: #32086 (patopal 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Jah, 7 gangos duplakuplungos volt benne. Lehet h a Hyundai-t sportosabbra hangolták. :-)

#32086 patopal 0  2023. június 1. 07:56:51 re: #32080 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az enyém az se az újabb modell volt, 2019 év végi. Én is úgy tudom, hogy a Kia-Hyundai ugyanaz a technika, csak más az embléma.
A tied is 7 sebességes automata volt? Az általad leírt késlekedés nekem nem volt, esküszöm.
A régi merci automata meg ugye más liga, nyilván a maga sajátosságaival, és szerethető karakter, ha megszokod, simán együtt élsz vele.
2023. június 1. 08:04:13: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32087 

#32080 KawaBazsy 0  2023. május 31. 17:24:51 re: #32079 (patopal 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgy tudom, h a Kia Sportage meg a Hyundai Tucson ugyanaz a kocsi, csak az embléma más.. az itteni 2020-as volt, nem a legújabb modell. Lehet h a mostani jobb. Amúgy teljesen jól ment, ha megvolt a fokozat, csak ez a késlekedés volt idegesítő. Hiába nyomtam be a sport gombot, akkor is ugyanúgy volt várakozás, csak közben jobban bőgött a motor..
W124-ben 260E-vel mászkáltam, abban 4-es automata volt, akkor (1997) teljesen okénak tűnt. Slip term a pickupnál is van, csak az utsó fokozatot zárja le, de ez 5.4 literes, 2500-nál 475 Nm-t szolgáltató erőforrásnál nem akkora probléma. :-)
2023. június 1. 07:56:51: megválaszolva patopal 0  által, → #32086 

#32079 patopal 0  2023. május 31. 16:03:21 re: #32072 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem emlékszem késlekedésre, duplakuplungos volt, és nyilván kézi módban is (triptronic) használható volt. Sport módban eléggé agilis volt.
Egyszer kollégámmal (neki 6-os kézi volt, ugyanaz a motor) siettünk valahová, több tíz km-re mentünk, kanyargós-egyenes vegyes úton. Persze Németországban :D Jópárszor eltoltuk 200 környékéig, egy dekával se gyorsult rosszabbul a 7-es automata, sőt, középső tartományban mintha egy árnyalattal jobban ment volna, valószínű a sűrűbb váltófokozatok miatt.
De azóta se vágyok túlzottan automata autóra, ahhoz kell egy egyéniség.
A w124-emben 3,2 benzin motor volt, 5-ös (akkor még über ritka) automatával. Az szerethető karakter volt, csak egy váltót kiikszelt az erős motor, nem volt megfelelően méretezve, az őskövület 4-eshez képest ipari hulladék volt. Viszont a fokozat kiosztás nagyon passzolt a motorhoz, csak ott még jelentős volt a slip.
Azért milyen volt már, hogy pl 180-nál lepadlóztam, visszaváltott 4-be, és majd 10 cm-t emelt az orrán, úgy elkezdett tolni... Ellenben a bmw-k után nem tudtam szeretni, hiába volt erős gép.
A Tucson az szerethető karakter.
2023. június 1. 09:23:59: megválaszolva Mykee +  által, → #32088 
2023. május 31. 17:24:51: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32080 


2023. május 31. 16:05: Szerkesztve patopal 0  által, megtekintés
2023. május 31. 16:04: Szerkesztve patopal 0  által, megtekintés

#32072 KawaBazsy 0  2023. május 31. 13:12:31 re: #32071 (patopal 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Annak is késett az automatája? Mer a Kia olyan volt, h ha ráléptél a gázra, akkor 1 sec hatásszünet után indult el. De ha már gurultál, monnyuk egy körforgó felé, s amint meggyőződtél, h nem jön semmi, s a gázra léptél, inkább 2 másodperc volt a késlekedés.. Nem is dicsérik azt a duplakuplungost, a szervizükben sem.
2023. június 2. 08:19:50: megválaszolva White +  által, → #32091 
2023. május 31. 16:03:21: megválaszolva patopal 0  által, → #32079 
2023. május 31. 15:15:20: megválaszolva gotti +  által, → #32075 
2023. május 31. 15:07:05: megválaszolva CharlesPhilip +  által, → #32074 
2023. május 31. 14:56:34: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32073 

#32071 patopal 0  2023. május 31. 11:55:52 re: #32070 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nekem Tucson 1,6 T-GDI volt egy darabig a céges autóm, 7 sebességes automata. Semmi gond nem volt vele, és eléggé tetszett, még ha nem is vagyok automata párti, akkor is :)
2023. május 31. 13:12:31: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32072 

#32070 Mykee +  2023. május 31. 09:33:26 re: #32051 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Semmi gond nincs ezzel a motorral, ha normálisan karban van tartva 250.000-300.000 km elmennek. Több ilyen motor is van ismerősi körben , illetve az előző N-emben is ennek a továbbfejlesztett változata volt. Sok-sok ilyen motor van a csoportban ami pályanapokon is részt vesz szép számban, és már 150.000 km felett van a kocsiban. Motorcseréről eddig nincs hír. 1-1 kisebb alkatrész hiba eset előfordult, de hol nem? Illetve garanciában cserélték.
A motor miatt nem kell félned. A váltó még 1 kérdés mert a 6 sebességes automatát dicsérik, de ha manuálissal veszed biztos semmi gondod nem lesz. Amúgy az 1.6 T-GDI ( 180LE) motor meg a 2019-es Tucsonomban volt sose volt semmi gondja, és azért bejártuk vele európát családdal. Most februárban adtam el 4 évesen, és nem kellett hiba miatt szervízbe vinnem. 1x egy nyest ette meg a hűtőcsövet és 1 kábelkorbácsot amit sikerült garanciában cseréltetnem.
Viszont érdekes hogy itt egy darab kép sincs a motorról :(
2023. május 31. 11:55:52: megválaszolva patopal 0  által, → #32071 

#32051 Gergice +  2023. május 30. 20:17:11    ‹›   →  ↑  0 | rejt


Erről mi a véleményetek?
Kia Optima SW 2.0 T-GDI

Mennyire kell félni szerintetek ezektől a turbós motoroktól? A legújabbakból már csak turbósak vannak. Mondjuk erre még van 3 év gyártó garancia.

Alapból szívót keresek, de egészen fiatalból már csak turbós van. Lehet elég lenne egy 1.6-os turbós is, de ennek nagyon jó a felszereltsége.
2023. május 31. 09:33:26: megválaszolva Mykee +  által, → #32070 
2023. május 30. 20:37:19: megválaszolva bejemves 0  által, → #32053 
2023. május 30. 20:23:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32052 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.33, 0.28, 0.28
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.032 mp, 14 query