Adtam is pluszt, így egyetértek, meg újabb hasznos infókat tudtam meg a Jazz-ről (nem tudtam erről a hengerfejesedésről pl. meg a trafókat sem tudtam, hogy miért szoktak krepálni) de egyet azért megjegyeznék:
Ha nem is pont ilyen problémát, de azért a benzinszűrő is okoz többlet fogyasztást, ha el van dugulva/régi. Mint írtam az itthoniban pont most lett cserélve (jó kis buli) és tényleg azért, mert többlet fogyasztást vettünk észre. Csere után visszaállt minden. (0,5-0,7 literes többlet fogyasztásunk volt miatta)
Ha kokszos a benzinszűrő, akkor nem engedi át normálisan az üzemanyagot, nem kap annyit a motor, ezért jobban kell nyomni/begyengül az autó és ezért többet fogyaszt.
De persze ennyi, semmi más tünetet nem okozott.
Amit írsz abból az EGR kokszosodás és a trafók hibája jellemző a Jazz-re, üzemanyagszűrő nem ilyen galibát okoz. Van még itt a Jazz-eknél egy abnormális hengerfal kopás , ezen kívül 200 és 250 ezer környékén 10-ből 7 hengerfejes lesz. Na jó túloztam csak 6. Ezt nem én találom ki csak megjegyezném a miheztartás végett. Trafók hibája többnyire a beázó motorfedél miatt van, becsorog a víz és megül a trafóknál.
Ha nem lenne a Szuszka munkásnak, akkor most lehet megvenném.
Meg kéne vizsgálni persze konkrétan a motort, de nem gondolnám, hogy olyan nagy a baj.
Az egyenetlen járás simán lehet a benzinszűrő, (nálunk pont most volt csere, mert begyengült kicsit és elkezdett többet enni, aztán kiderült hogy a szűrő miatt) az hogy eszi az olajat is, lehet EGR dugulás, de persze lehet a benzinszűrő miatt is. (a miénk elég fekete volt amikor kiszedtük)
A 2-es henger meg lehet kinyírta az egyik gyertyát (ha nem NGK van benne, akkor majdnem biztos) de lehet gyújtótrafó is mondjuk.
Na persze lehet nagy is a baj, akkor kész a kettes henger és konkrét felújításra szorul, de szerintem még akkor is venném.
Kihasználatlanság és motorhiba miatt eladó a fotón látható Honda Jazz Sport.
2012-ben került Magyarországra, harmadik tulajdonosa vagyok. Másodautóként feleségem ezen gyakorolt vezetni.
A vásárlást követő karbantartás (160.000 km) az alábbiakat tartalmazta:
- motorolaj csere (Mobil Super 3000 X1 5W-40)
- váltóolaj csere (Honda MTF-3)
- szűrők cseréje (gyári olaj, levegő és pollen)
- első főtengely szimering csere
- hosszbordás szíj csere
- szíjfeszítő görgő csere
- gyújtógyertyák cseréje
- szívósor tömítés csere
- szelephézag állítás
- két hátsó és az egyik első kerékcsapágy cseréje
- továbbá szakszerűen került javításra a típusra jellemző csomagtér beázás is
Beltere kultúrált, korának megfelelő, minden üzemszerűen működik.
A hahu-s linken található fotókon is látható külső sérüléseken kívül (parkolási figyelmetlenségek) az autó motorja felújítást vagy cserét igényel.
A jelenség a következő:
- alapjáraton egyenetlen járás
- jelentős motorolaj (1 l / 500 km) és üzemanyag fogyasztás (10 l / 100 km)
- motordiagnosztika (nem gyári) során megállapításra került, hogy a 2-es henger működése nem megfelelő
Hosszas vívódás után azt a döntést hoztuk, hogy nem vágunk bele az autó teljes felújításába, inkább elengedjük.
A motorhiba miatt főként autószerelők, átépítők megkeresését várom, akik fantáziát látnak abban, hogy újjávarázsolják az autót.