Mivel akkor még csak 125-ig volt jogsim, meg el lehetett teljesen számolni anyáméknak a cégbe, ezért azt kaptam, de azért nézzünk is ki valahogy meg tudjunk kényelmesebben ketten is gurulni, ezért egy Honda (mi más? ) VT125 Shadow-m volt.
15 ló, 4 ütemű és tényleg V motor volt, így azért némi nyomaték is szorult bele, ráadásul rohadt keveset evett.
A tank meg a dugattyúház gyárilag nagyra volt megcsinálva, hogy nézzen ki valahogy, tehát nagyobbnak látszódjon. Avatatlan szemek tényleg mindig nagyobbnak hitték, pedig ezek csak borítások voltak. Képzelheted V2 elrendezésben 2 kis tűhegynyi 62,5m3-es dugattyú mozgott benne.
Csak a gumiméret árulta el, ez nyilván vékonyabb volt, igazi öreg motorosok abból egyből mondták ránézésre, hogy 125-ös.
(ja, meg az első villák, azok is vékonyabbak egy 600-asénál)
De faszán működött, városban, ha akartad és kicsit tépted, azért lehetett vele lehagyni a forgalmat, kint meg 100-110-et vitte utazóba, de többet azért nem.
Ilyen volt e:
Ezt a második képet direkt a tank miatt raktam be például. Az egész egy nagy lemez borítás volt, ami ilyen széles és azon belül volt az igazi kis tank. De nagynak látszódott. Ugyanez a kipufogó, egy vastag króm borítás volt rajta, mind színjáték, de szerethető volt
Amikor a városban volt üzletem, akkor az első helyre (Zugló) motorral jártunk asszonnyal, aztán amikor onnan költöztünk az Oktogonhoz és már nem volt motor, (de ha lett volna, akkor sem azzal járok) akkor meg egyértelműen BKV-ztam én is.
Egy tízes volt a bérlet, a benzin meg kismillió lett volna, plusz a parkolás vagy parkolóban kellett volna helyet bérelni.
Egyértelműen a BKV volt a logikus választás.
Ülni mondjuk sosem ültem le, se metrón, se busz, se semmi, de konkrétan nem azért mert kényes vagyok, hanem mert nem szeretek egyszerűen. Amikor gimibe jártam Pécelre, akkor sem ültem sosem. Szörfözök mindig.
Attól függ.
Én 15 évig a 14. és 16. kerből jártam be a Petőfi híd budai hídfőjéhez a melóba.
BKV-val tök kiszámíthatóan és kényelmesen lehetett bemenni kb. 40 perc volt (Busz-M2 metro-4/6 villamos)
Kocsival kb. ugyanennyi. Érdekes módon hazafelé kocsival halál volt, 60 perc alatt ritkán értem haza.
Ezen évek alatt, rá kellett jöjjek, hogy nem kizárólag a menetidő a lényeges (legalábbis nekem). Azt vettem észre, hogy ha kocsival megyek, mire beérek kb. ugyanannyi idő alatt mintha BKV-val mennék, olyan ideges vagyok a többi közlekedő töketlenkedése/idiótasága miatt (mindenki tudja mikről beszélek), hogy egy idő után rájöttem, nem éri meg nekem az az idegesség mire beérek, meg mire hazaérek kocsival a városon keresztül.
BKV-val halál nyugodtan beértem meg haza.
Volt egy időszak mikor robogóval jártam melóba, az kb. 25-30 perc volt de aztán azt is feladtam 4-5 év után.
Hiába "kényelmesebb" autóval, idegileg jobban megéri a BKV. Ma már ha ritkán be kell menjek a belvárosba, akkor 90%-ban BKV. Kocsi letesz Stadionoknál onnan meg minden 10 percen belül van.
Ez ilyen. Szerintem a belvárosban lehet csak értelmesen tömegközlekedni mikor ott a kb 5 percenként járó metró, villamos.
Kintebbi kerületekbe ahogy írod a busz az nagyon lutri tud lenni. Esetleg ha HÉV megy ki az többnyire megbízható.
Az a baj, ha az ember BKV-val akar utazni, akkor legalább fél órát rá kell számolni pluszba az utazási időhöz, mert simán előfordulhat olyan, hogy:
-kimarad egy járat, és óránként csak 4 jármű jön azon a vonalon
-ott állsz a buszmegállóban és a gyíkarc buszvezető nem áll meg
Szánalmas az egész tömegközlekedés, itt lakok a munkahelyemtől cirka 6 km-re (reptér), amit kb 3/4 óra alatt tudok BKV-val leküzdeni. Bringával kb 15-20 perc lenne, csak mindig egy baszom nagy táskával kell menjek, amit elég körülményes cipelni 2 keréken. Szóval marad a BKV, mert erre a rövid távolságra nem fogom beindítani az autót, ezen a távon be sem melegszik a motor.